Wilders heeft idd mijn overzeese stem ja.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:21 schreef baba117 het volgende:
Volgens mij zijn jullie allemaal stiekeme wilders stemerts... Waarom zou je je eigen bevolking helpen als je ook mensen uit verre oorden die 90% niet kan vinden op een kaart kan helpen? Ik ben dan ook sterk voor het Kopenhagen akkoord. Miljarden richting die arme mensen in Somalië omdat het klimaat er voor zorgt dat daar zoveel gekke mongols rondlopen. Het liefste zou ik ook nog wat hulpverleners sturen die dan gezellig met de rebellen hun problematische jeugd willen bespreken. /linkse logica
Jij mag nog steeds stemmen voor Nederland?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wilders heeft idd mijn overzeese stem ja.
En volgens mij is baba een beetje aan het zieken in dit topique.
quote:Op donderdag 10 december 2009 16:17 schreef reem het volgende:
Ik geloof dat Nederland bepaalde internationale verdragen heeft ondertekend mbt de opvang van asielzoekers. Nu ken ik de precieze verdragteksten niet, maar het lijkt me sterk dat jouw bovenstaande redenering als geldig argument voor het breken van een wettelijke verplichting geaccepteerd wordt.
http://www.iom-nederland.nl/quote:Uitgenodigde vluchtelingen in Nederland
Sinds 1997 komen via het UNHCR-programma jaarlijks vijfhonderd vluchtelingen naar Nederland. Voor de periode 2008 tot en met 2011 heeft de Tweede Kamer ingestemd met een quotum van tweeduizend door Nederland uit te nodigen vluchtelingen. De Nederlandse overheid selecteert ter plaatse via selectiemissies de voorgedragen vluchtelingen voor hervestiging in Nederland. Daarnaast worden op ad-hoc basis individuele vluchtelingen uitgenodigd, op basis van voordrachten door het hoofdkantoor van UNHCR in Genève om redenen van urgentie of op humanitaire gronden. Extra aandacht krijgen de meest kwetsbare groepen zoals vluchtelingen die ernstig ziek zijn en die specifieke medische zorg nodig hebben of alleenstaande vrouwen met kinderen.
Jazekers, ik mag dat nog steeds.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:37 schreef huhggh het volgende:
[..]
Jij mag nog steeds stemmen voor Nederland?
Ik weet verder niks van jouw situatie, maar toch even deze vraag.
Daar mogen terecht idd kamervragen over gesteld worden, hoe het oa kan zijn dat het COA aka Vluchtelingenwerk dingen denkt te kunnen claimen ten koste van anderen.quote:
Dat zou ik ook wel graag uitgelegd zien.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar mogen terecht idd kamervragen over gesteld worden, hoe het oa kan zijn dat het COA aka Vluchtelingenwerk dingen denkt te kunnen claimen ten koste van anderen.
shhhtttttt, we moeten ons gedeist houden want de anti-wilders wacht is altijd paraat hier.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel graag uitgelegd zien.
We hebben ons aan meer verdragen gekoppeld dan slechts die van het UNCHR hè?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
http://www.iom-nederland.nl/
Nogmaals dan breekt men die maar open en herziet die verdragen.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:32 schreef reem het volgende:
[..]
We hebben ons aan meer verdragen gekoppeld dan slechts die van het UNCHR hè?
Dat mag jij vinden, maar is in juridische zin niet het geval - tenzij het voortbestaan van de natiestaat op het spel staat. Wat hier niet het geval is. Een overtreding van het verdrag zal dan ook gezien worden als een schending van internationaal recht en kan bijvoorbeeld boetes of andere politieke tegenwerking opleveren.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[quote]Het nationale belang gaat voor dat van weet ik veel welk soort verdrag ook.
Noem er eens drie!quote:Op donderdag 10 december 2009 18:32 schreef reem het volgende:
[..]
We hebben ons aan meer verdragen gekoppeld dan slechts die van het UNCHR hè?
Ik ken die verdragen ook niet hoorquote:Op donderdag 10 december 2009 18:44 schreef reem het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, maar is in juridische zin niet het geval - tenzij het voortbestaan van de natiestaat op het spel staat. Wat hier niet het geval is. Een overtreding van het verdrag zal dan ook gezien worden als een schending van internationaal recht en kan bijvoorbeeld boetes of andere politieke tegenwerking opleveren.
Nu ken ik de precieze teksten van de vluchtelingenverdragen die wij hebben getekend niet precies, maar als dit verdragen van Int. Organisaties zijn, dan is het zeer moeilijk om deze verdragen zomaar 'open te breken'. Veranderingen van verdragen moeten namelijk vaak door alle andere deelnemende staten ook worden goedgekeurd: dat gaat je jaaaaaaren kosten.
Ik ben het wel met je eens verder dat Nederland niet altijd het braafste jongetje van de klas hoef te zijn, maar altijd op de minimumlijn zitten is ook nergens voor nodig.
Juridisch mag het niet. maar het is best mogelijk. Slechts heel weinig verdragen hebben een instantie die over het naleven ervan waakt. Bij de meeste kan je jezelf er best van onttrekken en komt het je hooguit op een foei van een NGO te staanquote:Op donderdag 10 december 2009 18:44 schreef reem het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, maar is in juridische zin niet het geval - tenzij het voortbestaan van de natiestaat op het spel staat. Wat hier niet het geval is. Een overtreding van het verdrag zal dan ook gezien worden als een schending van internationaal recht en kan bijvoorbeeld boetes of andere politieke tegenwerking opleveren.
Nu ken ik de precieze teksten van de vluchtelingenverdragen die wij hebben getekend niet precies, maar als dit verdragen van Int. Organisaties zijn, dan is het zeer moeilijk om deze verdragen zomaar 'open te breken'. Veranderingen van verdragen moeten namelijk vaak door alle andere deelnemende staten ook worden goedgekeurd: dat gaat je jaaaaaaren kosten.
Ik ben het wel met je eens verder dat Nederland niet altijd het braafste jongetje van de klas hoef te zijn, maar altijd op de minimumlijn zitten is ook nergens voor nodig.
Geldt dit recht ook voor mensen die ingeschreven staan en zitten te smachten om een woning?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:02 schreef Mylene het volgende:
Die zwerfjongeren hebben ook rechten. Zo geldt het Verdrag inzake de rechten van het kind net zo goed voor hen.
hier staat tekst en uitlegquote:Op donderdag 10 december 2009 19:03 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Geldt dit recht ook voor mensen die ingeschreven staan en zitten te smachten om een woning?
Of moeten ze eerst een x-aantal jaren gezworven hebben?
Quota, vluchtelingen en afnameverplichting voor Nederland, alstublieft!quote:Op donderdag 10 december 2009 18:55 schreef reem het volgende:
http://www.fedasil.be/home/lawinternational
Om er slechts een paar te noemen. Nu staat in die verdragen waarschijnlijk niets over quota, maar wel over hoe men in kwalitatieve zin met vluchtelingen dient om te gaan (huisvesting etc.).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |