Even een kleine correctie.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:18 schreef Antaresje het volgende:
[..]
homeopathische middelen bevatten niets meer dan heel goed geroerd water.
Schudden, roeren, instralen, what's the difference?quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:40 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Even een kleine correctie.
De cruciale stap in de homeopathie is het water schudden![]()
That's my pointquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:07 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Schudden, roeren, instralen, what's the difference?
Sterker nog; Strikt genomen zou je de stof moeten schudden van:quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:07 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Schudden, roeren, instralen, what's the difference?
Het komt erop neer dat wanneer je bepaalde weet, kennis en controle hebt over het experiment, je bewust of onbewust de resultaten kunt beïnvloeden.quote:Op donderdag 10 december 2009 04:34 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Oh! Do I feel special!
Wat ik me de hele tijd afvraag is: Welke fouten zijn er in eerste instantie gemaakt, waardoor de resultaten positief waren over het geheugen van water?
En:
Waarom voerden de wetenschappers die het fout hadden zelf geen blinde experimenten uit? Dan ben je fundamenteel fout bezig in de wetenschap!
quote:Op zaterdag 12 december 2009 02:21 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Sterker nog; Strikt genomen zou je de stof moeten schudden van:
- voor naar achter;
- beneden naar boven;
- links naar rechts.
Als ik eraan denk zal ik de bron even opzoeken, maar volgens mij was de bron een subjectief James Randi filmpje (want hij noemt ook geen bron)
Nee, dan heb je het niet goed begrepen. Het gepotentieerde histamine wordt niet vergeleken met water waar totaal niets mee gedaan is, dat zou inderdaad wel gemoeten hebben.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:15 schreef Solipsis het volgende:
Ja raar, er wordt water gepotentieerd met histamine vergeleken met water waar totaal absoluut niks mee gedaan is. En m.b.t. allergieen en de reactie met die cellen is toch bekend dat water geen klap uitvoert? Dat kunnen ze heel simpel testen, ze hoeven alleen een hele berg samples te maken met cellen en gewoon gezuiverd water en observeren dat er 0,0 gebeurt.
Je weet dat de gemiddelde watermolecuul al een paar miljard jaar op de aarde aanwezig is, en dus 'gepotentiëerd' is met elke stof die je maar kunt bedenken?quote:Op donderdag 17 december 2009 17:01 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je het niet goed begrepen. Het gepotentieerde histamine wordt niet vergeleken met water waar totaal niets mee gedaan is, dat zou inderdaad wel gemoeten hebben.
Het wordt vergeleken met water waar heel veel mee gebeurd is, dit heeft namelijk hetzelfde proces van potentiëring ondergaan als in het geval van de histamine, en zoals ik al zei weet je op voorhand niet wat de eigenschappen van dit gepotentieerde gewone water zijn, het kan eigenschappen van het gepotentieerde histamine hebben overgenomen, en is dus geen goed ijkmiddel.
In de homeopathie wordt er gewerkt met gedestilleerd water, en dit is “maagdelijk”, het bevat niet alleen geen verontreinigingen maar heeft ook zijn homeopathisch verleden verloren, omdat homeopathische eigenschappen door verhitting verdwijnen en dus zeker door destillatie.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:53 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Je weet dat de gemiddelde watermolecuul al een paar miljard jaar op de aarde aanwezig is, en dus 'gepotentiëerd' is met elke stof die je maar kunt bedenken?
Zeewater kan per definitie niet erg homeopathisch zijn omdat het hoge concentraties zout bevat en hoog gepotentieerde middelen vrijwel geen moleculen werkzame stof bevatten.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:39 schreef Schonedal het volgende:
Een slokje zeewater lijkt mij ook een prima homeopatisch geneesmiddel.
Hoeveel stoffen in uiterst verdunde toestand bevat het wel en hoevaak is het door de golfwerking wel gepotentieerd.
Er zit zeker iets in dat tegen elke denkbare kwaal kan helpen.
*proest* !!!quote:Op zondag 20 december 2009 21:46 schreef drijfkip het volgende:
Dan zou gepotentieerd water dus bijvoorbeeld helpen tegen verdrinking.
Waar heel veel mee gebeurd is? Wat dan? Gepotentieerd met niets?quote:Op donderdag 17 december 2009 17:01 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je het niet goed begrepen. Het gepotentieerde histamine wordt niet vergeleken met water waar totaal niets mee gedaan is, dat zou inderdaad wel gemoeten hebben.
Het wordt vergeleken met water waar heel veel mee gebeurd is, dit heeft namelijk hetzelfde proces van potentiëring ondergaan als in het geval van de histamine, en zoals ik al zei weet je op voorhand niet wat de eigenschappen van dit gepotentieerde gewone water zijn, het kan eigenschappen van het gepotentieerde histamine hebben overgenomen, en is dus geen goed ijkmiddel.
Waar het om gaat is of het water dat je als ijkmiddel gebruikt beïnvloed zou kunnen zijn door het potentiëringsproces van de histamine.quote:Op zondag 20 december 2009 21:46 schreef drijfkip het volgende:
Nou Kleinduimpje, ga nou niet allerlei redenen bedenken waarom de test niet geslaagd zou zijn.
De redenen die je aangeeft hebben totaal geen basis.
Of het pure water nou gepotienteerd wordt of niet doet er helemaal niet toe.
Als je denkt dat water dat met water verdund is, anders is dan puur geconcentreerd water dan heb je toch heel wat uit te leggen. voor wat je hier allemaal beweert bestaat geen enkel wetenschappelijk bewijs.
Ja, tegen de symptomen die worden veroorzaakt door opname via het maag-darmkanaal, en niet via de longen!quote:Volgens de logica van de homeopathie: "De sterk verdunde stof help tegen de symptomen die worden veroorzaakt door een hoge concentratie van de stof",
Dan zou gepotentieerd water dus bijvoorbeeld helpen tegen verdrinking.
Daar heb je gelijk in, het zijn 2 heel verschillende dingen.quote:En al zou deze test geslaagd zijn en het geheugeneffect van water wel bewezen zijn, dan is er helaas nog steeds nulkommanul% bewijs dat homeopathie ook maar iets kan genezen...
Zie voor het antwoord op je vragen mijn antwoord aan Drijfkip.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:02 schreef Solipsis het volgende:
[..]
*proest* !!!
Eindelijk een tegengif!
[..]
Waar heel veel mee gebeurd is? Wat dan? Gepotentieerd met niets?
Eigenschappen overnemen van gepotentieerde histamine, wat... via de lucht?
Nee, in de homeopathie wordt over het algemeen over potenties gesproken van de werkzame stof, en niet over gepotentieerd water.quote:En gepotentieerde histamine, wat moet dat voorstellen ik dacht dat je water potentieerde met iets anders, zoals histamine?
Het doel van het experiment was dan ook het concreet te maken, maar dan moet men het wel goed doen, en geen ruimte laten voor vaagheden, en dat was in dit geval erg eenvoudig geweest, door als vergelijkingmiddel gewoon water te gebruiken.quote:Een uitermate vaag verhaal, en dat was homeopathie al...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |