abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2009 @ 07:25:09 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_75506715
quote:
Op donderdag 10 december 2009 07:27 schreef eleusis het volgende:
On topic: ik snap vrouwen wel
Quoted for truth .
Niet meer actief op Fok!
pi_75508061
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:37 schreef Heremeteit het volgende:
Een vrouw moet je zien als een random generator. Dus niet pseudo-random zoals de algoritmes die door ons mannen zijn bedacht.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:12 schreef _Vanilla_ het volgende:
Vrouwen communiceren heel anders als mannen. Mannen zeggen precies wat ze bedoelen. Vrouwen omschrijven het een beetje en dan moeten mannen het maar snappen. Ik als vrouw, heb heel lang niet gesnapt dat mannen het niet snappen. Maar ik heb tijdens mijn opleiding een vak gevolgd "communicatie tussen man en vrouw" en serieus, ben er wijzer van geworden. Ik snap mannen beter en weet hoe ik me begrijpelijk moet uitdrukken naar mannen.
Scheelt veel irritatie tussen ons.
Ik heb daarvoor het boek "mars en venus in relaties" van John Gray moeten lezen. Hij heeft voor elke situatie een Mars en Venus boek geschreven. Het heeft mij veel inzicht gegeven. Natuurlijk klopt niet alles, maar dat is in elk boek. Ieder persoon blijft een individu.

Succes ermee!!
xx Miss Vanilla
Wat voor opleiding is dat in godsnaam (om maar even bij de Heer te blijven)?
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:52 schreef Catbert het volgende:
Vind dat hele "vrouwen en mannen kunnen elkaar niet begrijpen" gedoe nogal overtrokken eigenlijk. Natuurlijk is er vaak miscommunicatie omdat mannen meer to the point zijn, maar daar kan je als man of vrouw ook rekening mee houden.
Precies. Houd op met de Bijbel te lezen (lees het in ieder geval niet om er vrouwen mee te begrijpen), gebruik je gezond verstand, wees niet seksistisch (daar hebben vrouwen een hekel aan) - en alleen al om die reden moet je in dit verband de Bijbel achterwege laten - en verder: verwonder je, geniet, en vraag gewoon aan de mensen (m/v) die je ontmoet wat ze bedoelen.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:29:12 #53
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_75515091
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 09:35 schreef Domensino het volgende:

[..]

[..]

Wat voor opleiding is dat in godsnaam (om maar even bij de Heer te blijven)?
[..]

Precies. Houd op met de Bijbel te lezen (lees het in ieder geval niet om er vrouwen mee te begrijpen), gebruik je gezond verstand, wees niet seksistisch (daar hebben vrouwen een hekel aan) - en alleen al om die reden moet je in dit verband de Bijbel achterwege laten - en verder: verwonder je, geniet, en vraag gewoon aan de mensen (m/v) die je ontmoet wat ze bedoelen.
De bijbel sexistisch??Kun je me citeren en het laten zien, de bijbel blijf ik zeker lezen, het is just andersom deze wereld is juist pervers.

1 timoteus2v9 Evenzo, dat de vrouwen zich sieren met waardige klederdracht, zedig en ingetogen, niet met haarvlechten en goud of paarlen en kostbare kleding,
10 maar – zó immers betaamt het vrouwen, die voor haar godsvrucht uitkomen – door goede werken.
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:41:21 #54
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_75515562
Toch wel tof hoe je een hoop wijsheid kunt veinzen door wat citaten op te kotsen. Nu nog ff dat vrouwen-vraagstukje tackelen en je bent er helemaal!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_75515821
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:29 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

De bijbel sexistisch??Kun je me citeren en het laten zien, de bijbel blijf ik zeker lezen, het is just andersom deze wereld is juist pervers.

1 timoteus2v9 Evenzo, dat de vrouwen zich sieren met waardige klederdracht, zedig en ingetogen, niet met haarvlechten en goud of paarlen en kostbare kleding,
10 maar – zó immers betaamt het vrouwen, die voor haar godsvrucht uitkomen – door goede werken.

De bijbel is 2000 jaar oud, die is hardly applicable. Ik neem aan dat je begrijpt dat geloven niet gaat over letterlijk uitleggen maar over richtlijnen.

Maar goed, zoals eerder gezegd: vrouwen leer je begrijpen door met ze te praten en te luisteren.
pi_75516087
quote:

[..]

1 Weest mijn navolgers, gelijkerwijs ook ik van Christus.

2 En ik prijs u, broeders, dat gij in alles mijner gedachtig zijt, en de inzettingen behoudt, gelijk ik die u overgegeven heb.

3 Doch ik wil, dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het Hoofd van Christus.

4 Een iegelijk man, die bidt of profeteert, hebbende iets op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd;

5 Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.

6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.

8 Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man.

9 Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.

10 Daarom moet de vrouw een macht op het hoofd hebben, om der engelen wil.

1 Korintiers 11. Het nieuwe Testament, astublief meneer.
Doe eens lief!
pi_75516719
quote:

[..]

Ja hoor, dat kan ik laten zien.

1 Korintiėrs 14:34-36: “…Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken… en …want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente…”

1 Korintiėrs 11:9-10: “…De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man…”

Efeziėrs 5:22-24 + 33: “…Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw… …Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles…”

Tadaa!

Edit: zijn de vrouwen waarmee jij omgaat ook streng gelovig? Want dat zal wel helpen denk ik om je probleem op te lossen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Domensino op 11-12-2009 14:32:50 ]
...En het heet logica!
Ad Percipiendum Vivo
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:55:19 #58
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_75518439
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:12 schreef Domensino het volgende:

[..]

1 Korintiėrs 14:34-36: “…Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken… en …want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente…”

1 Korintiėrs 11:9-10: “…De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man…”

Efeziėrs 5:22-24 + 33: “…Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw… …Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles…”

Tadaa!

Edit: zijn de vrouwen waarmee jij omgaat ook streng gelovig? Want dat zal wel helpen denk ik om je probleem op te lossen.
Dit heeft niks met sexsistisch te maken.
pi_75518897
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:55 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, net als dat vrouwen geen leraren mogen zijn(stel je eens voor dat een vrouw een man wat verteld, meer weet dan de man, het staat er vrij letterlijk) is bek houden en luisteren ook niet seksistisch of is je hoofd moeten bedekken omdat je voor de mans begeerte bent ook niet seksistisch, helemaal niet joh!!!!!!

Wil je vrouwen begrijpen?
Begrijp dan maar eerst dat elk persoon zijn eigen individu is en dat je niets opschiet met vrouwen in het algemeen willen begrijpen of mannen in het algemeen willen begrijpen.
Alleen als je werkelijk geinterresseerd bent in het persoon voor je maak je een kans dat persoon te begrijpen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_75519667
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:55 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Kun je me uitleggen waarom niet in jouw optiek?

Serieus, daar ben ik benieuwd naar, dit is geen sarcasme.
Dat heb ik nou altijd al willen weten van iemand die echt diep religieus is.

Edit: misschien kan ik dan nog uitvogelen waarom jij vrouwen niet snapt/ vrouwen verkeerd begrijpt en wat je eraan kunt doen.
...En het heet logica!
Ad Percipiendum Vivo
pi_75520136
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, net als dat vrouwen geen leraren mogen zijn(stel je eens voor dat een vrouw een man wat verteld, meer weet dan de man, het staat er vrij letterlijk) is bek houden en luisteren ook niet seksistisch of is je hoofd moeten bedekken omdat je voor de mans begeerte bent ook niet seksistisch, helemaal niet joh!!!!!!

Wil je vrouwen begrijpen?
Begrijp dan maar eerst dat elk persoon zijn eigen individu is en dat je niets opschiet met vrouwen in het algemeen willen begrijpen of mannen in het algemeen willen begrijpen.
Alleen als je werkelijk geinterresseerd bent in het persoon voor je maak je een kans dat persoon te begrijpen.

Daar zit enige waarheid in. Maar het is denk ik wel zo dat er masculien en feminien denkwijzen en gedrag bestaat. En van nature zijn vrouwen natuurlijk feminien en mannen masculien. Nu is er per individu een verschillende mate en balans tussen die twee. Zo zijn er mannen die 'gevoeliger' zijn zoals men dat vaak zegt, en daaruit kun je concluderen dat zo iemand een balans richting het feminiene heeft. Of vrouwen die 'harder' overkomen omdat ze een balans richting het masculiene hebben. Zo kun je ook voor jezelf bepalen watvoor soort partner je graag hebt. Als je zelf meer masculien bent als man zul je vaak gelukkiger zijn met een sterk feminiene vrouw (omdat persoonlijkheden anders eerder kunnen botsen).
Vrouwen in het algemeen 'begrijpen' kan dus inderdaad niet, maar enig inzicht in het 'feminiene' kan wel helpen (als je bv. als masculien persoon [meest waarschijnlijk man] een feminiene vrouw [over het algemeen de meeste vrouwen] wilt begrijpen).
pi_75520357
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:39 schreef DeuceFour het volgende:

[..]

Daar zit enige waarheid in. Maar het is denk ik wel zo dat er masculien en feminien denkwijzen en gedrag bestaat. En van nature zijn vrouwen natuurlijk feminien en mannen masculien. Nu is er per individu een verschillende mate en balans tussen die twee. Zo zijn er mannen die 'gevoeliger' zijn zoals men dat vaak zegt, en daaruit kun je concluderen dat zo iemand een balans richting het feminiene heeft. Of vrouwen die 'harder' overkomen omdat ze een balans richting het masculiene hebben. Zo kun je ook voor jezelf bepalen watvoor soort partner je graag hebt. Als je zelf meer masculien bent als man zul je vaak gelukkiger zijn met een sterk feminiene vrouw (omdat persoonlijkheden anders eerder kunnen botsen).
Vrouwen in het algemeen 'begrijpen' kan dus inderdaad niet, maar enig inzicht in het 'feminiene' kan wel helpen (als je bv. als masculien persoon [meest waarschijnlijk man] een feminiene vrouw [over het algemeen de meeste vrouwen] wilt begrijpen).
Om eerlijk te zijn vind ik die veralgemeningen meestal alleen maar verwarrend in de praktijk, gewoon menselijk gedrag bestuderen is veel leerzamer dan mannelijk of vrouwelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:52:46 #63
94676 Garisson72
pi_75520673
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:45 schreef erodome het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik die veralgemeningen meestal alleen maar verwarrend in de praktijk, gewoon menselijk gedrag bestuderen is veel leerzamer dan mannelijk of vrouwelijk.
En als je zo'n 'uniek' persoon dan bestudeerd hebt, bedenk je dan niet dat je dat al zo vaak hebt gezien bij diens sexe-genoten?
pi_75520698
Mannen hebben vooral diep emotionele gevoelens terwijl vrouwen vooral oppervlakkig emotionele gevoelens hebben. Mannen praten minder maar als ze praten zeggen ze wat ze bedoelen en zijn ze eerlijk. Vrouwen praten constant om hun emotionele waterval te uiten, zeggen nooit wat ze bedoelen (omdat ze dat ook niet weten) en zijn leugenaars.

Ik vind dat Chris Rock wel goede dingen hierover zegt:

"We men cannot win an argument. We can never win an argument from a woman. Cause we have the need to make sense."
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75520759
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:53 schreef JohnDDD het volgende:
Mannen hebben vooral diep emotionele gevoelens terwijl vrouwen vooral oppervlakkig emotionele gevoelens hebben. Mannen praten minder maar als ze praten zeggen ze wat ze bedoelen en zijn ze eerlijk. Vrouwen praten constant om hun emotionele waterval te uiten, zeggen nooit wat ze bedoelen (omdat ze dat ook niet weten) en zijn leugenaars.
Gefrustreerd?
...En het heet logica!
Ad Percipiendum Vivo
pi_75520904
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:54 schreef Domensino het volgende:

[..]

Gefrustreerd?
Ik zit erover te denken mijn 20% homoseksuele kant verder te ontwikkelen.

Nee tegen vrouwen kun je niet op, een van de redenen waarom ik zo van ze houd is dat ze ik zo haat. Ik heb laatst nog aan een vrouw geschreven dat ik niet zonder haar wispelturigheid kon leven.
pi_75520922
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:52 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

En als je zo'n 'uniek' persoon dan bestudeerd hebt, bedenk je dan niet dat je dat al zo vaak hebt gezien bij diens sexe-genoten?
Nee, wel bij mensen in het algemeen....
Zoals ik zei, menselijk gedrag in zijn algemeenheid is interresanter dan het verschil tussen man en vrouw.
pi_75521013
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:44 schreef Some-Lady het volgende:
mannen en vrouwen hebben ongeveer dezelfde behoeftes en verlangens, maar de manier waarop zij hiermee omgaan en gehoor aangeven gaat iets anders. Zo kan je er het beste mee omgaan
Precies! Vrouwen zijn dan ook net zo simpel of moeilijk als mannen. Ik zeg simpel, maar dat is suggestief. Saai eigenlijk.

Je begrijpt als man ook niet alle mannen, alleen als het om vrouwen gaat ja dan ineens wel.
Don't go quietly into the night.
pi_75521059
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:58 schreef JohnDDD het volgende:

Nee tegen vrouwen kun je niet op, een van de redenen waarom ik zo van ze houd is dat ze ik zo haat. Ik heb laatst nog aan een vrouw geschreven dat ik niet zonder haar wispelturigheid kon leven.
Ah ja... herkenbaar. Wat was haar antwoord?
...En het heet logica!
Ad Percipiendum Vivo
pi_75521265
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:12 schreef Domensino het volgende:

[..]

Als ik hier even op mag reageren ..

De gemeente waar de brief van paulus aan gericht is (dus de kortintiėrs) was een gemeente waar vrouwen een beetje van hun plek gingen. Op een manier zoals God het niet bedoeld had. Daarom werden ze gecorrigeerd in een brief. Binnen de gemeente was er al sprake van incest en prostitutie. De geschillen die er waren probeerden ze ook niet onderling uit te praten maar ze sleepten elkaar meteen voor de rechter. De vrouwen wilden ook gelijk staan aan de man.

Nou waren het dus vrouwen die de grenzen niet meer goed wisten en die daarop aangesproken moesten worden omdat het in hun eigen gemeente niet gebeurde. Als vrouw zijnde bied je gewoon een ondersteunende functie voor je man.

Die 1e bijbeltekst is tegenwoordig dan niet echt meer van toepassing aangezien de vrouwen steeds meer functies krijgen in de kerk. Toch vind ik wel dat dat moet kunnen.
"Want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente" Dit staat trouwens niet bij mij in de bijbel zo..

De 2e tekst is helemaal waar en ik zou niet inzien waarom dit seksistisch zou moeten zijn. De vrouw is geschapen omdat de man eenzaam was en iemand nodig had om 1 mee te zijn. Hij had geen slaafje nodig maar gewoon iemand om lief te hebben en om elkaar aan te vullen.

De 3e tekst. Ik vind het heel typisch dat je het stuk erna niet pakt maar alleen dat ene gedeelte.
Efeziėrs 5:25-28 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals ook Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft overgeleverd om haar heilig en rein te maken, door het waterbad en het woord, om haar tot zich te voeren in haar luister, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, maar heilig en onbesmet.Zo moeten ook de mannen hun vrouwen liefhebben, als ware hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief.

Lijkt me vrij duidelijk. In een relatie geef je om ook weer te kunnen nemen. Ik vind zeker niet dat vrouwen er dan minder afkomen alsof ze minderwaardig zouden moeten zijn.

En ik ben niet een streng gelovig christen oid. Gewoon een vrije baptist..
pi_75523763
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:08 schreef DokterDokter het volgende:

[..]

Als ik hier even op mag reageren ..

De gemeente waar de brief van paulus aan gericht is (dus de kortintiėrs) was een gemeente waar vrouwen een beetje van hun plek gingen. Op een manier zoals God het niet bedoeld had. Daarom werden ze gecorrigeerd in een brief. Binnen de gemeente was er al sprake van incest en prostitutie. De geschillen die er waren probeerden ze ook niet onderling uit te praten maar ze sleepten elkaar meteen voor de rechter. De vrouwen wilden ook gelijk staan aan de man.

Ah ja, incest en prostitutie. Dat zijn typische vrouwendingen ja, daar doen mannen niet aan mee.

En gelijk aan de man staan, hoe durven ze

Nee, ik ben overtuigd. Totaal niet seksistisch
pi_75524509
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:02 schreef Domensino het volgende:

[..]

Ah ja... herkenbaar. Wat was haar antwoord?
Nou ja, ik had nog een boel rommel eromheen geschreven die vrouwen dus juist niet willen horen zeker niet op het verkeerde moment. Ze had me gevraagd of ik verliefd op haar was omdat zij liever vrienden wilde blijven. Ik had natuurlijk moeten liegen maar antwoordde iets van "Ja ik ben ontzettend verliefd op je. Als ik niet bij je ben, gaat het ook goed maar als ik wel bij je ben weet ik pas hoe leeg het leven is zonder jou. Ik kan niet meer leven zonder je wispelturigheid. Niets heeft betekenis zonder jou."

Toen wilde ze me niet meer spreken
pi_75524567
Zo moeilijk zijn wij niet te begrijpen. Denk ik.
Maar zodra er gevoel en/of lust bij komt kijken.. is t een ander verhaal, denk ik, voor beide sexes.
Nou schijn ik wel 1 van de weinige vrouwen te zijn die eerlijk en direct is, lekker straight forward en ik val eigenlijk alleen op directe mannen dus dat probleem is ook snel opgelost
pi_75525622
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:28 schreef L.no het volgende:
Misschien moet je vrouwen als individu begrijpen en niet alle vrouwen samen.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:55:57 #75
94676 Garisson72
pi_75526456
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:59 schreef erodome het volgende:
Nee, wel bij mensen in het algemeen....
Ok, dan begreep ik je verkeerd.
quote:
Zoals ik zei, menselijk gedrag in zijn algemeenheid is interresanter dan het verschil tussen man en vrouw.
Ik denk juist dat dat hele verschil tussen man en vrouw juist iets is van menselijk gedrag in het algemeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')