abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75471243
ik heb moeite om ts te begrijpen. Het is praktisch onleesbaar en de op is in spreektaal geschreven. Daarnaast die spreuken : wtf ben je niet goed?
pi_75471811
quote:
Op donderdag 10 december 2009 07:32 schreef TheFrankey het volgende:
ik heb moeite om ts te begrijpen. Het is praktisch onleesbaar en de op is in spreektaal geschreven. Daarnaast die spreuken : wtf ben je niet goed?
Spreuken is een boek dat in de bijbel staat en wat ik heb geschreven is gewoon nederlands.
  donderdag 10 december 2009 @ 09:01:23 #33
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_75472151
quote:
Op donderdag 10 december 2009 07:19 schreef matthijs.. het volgende:
cerror

spreuken 15v12 De spotter houdt er niet van, dat men hem terechtwijst; tot de wijzen zal hij niet gaan

Dus dan zal ik dat ook maar niet doen.
Dat heb je juist wel gedaan.

Overigens spreidt iedereen hier zijn/haar persoonlijke "geloof", dus TS doet niks raars.
pi_75472581
quote:
Op donderdag 10 december 2009 07:19 schreef matthijs.. het volgende:
cerror

spreuken 15v12 De spotter houdt er niet van, dat men hem terechtwijst; tot de wijzen zal hij niet gaan

Licht Ontvlambaar donderdag 10 december 2009 @ 09:24:46 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75472649
quote:
Op donderdag 10 december 2009 07:27 schreef eleusis het volgende:
Misschien is een spreukentopic wel leuk, kan iedereen een onderwerp of situatie vertellen en krijgen ze een toepasselijke spreuk erbij.

On topic: ik snap vrouwen wel
Ja echt? Kun jij me mij dan uitleggen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 10 december 2009 @ 09:50:17 #36
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_75473346
Vrouwen zijn lastig te begrijpen, met veel van wat ze zeggen bedoelen ze wat anders. Zijn ze boos komen ze met allerlei argumenten aan, halen ze alles erbij waaraab zij zich ligtelijk hebben kunnen ergeren, en blijkt uiteindelijk dat ze boos zijn om één ding: het ding wat ze niet hebben gezegd.

Idd Matthijs:
Spr 11,22
Schoonheid bij een vrouw zonder verstand is een gouden ring in de snuit van een varken
Spr 21,9
Je kunt beter in een hoekje op het dak wonen dan in één huis met een vrouw die ruzie zoekt.
Spr 12,4
Een sterke vrouw is een krans voor haar man, een vrouw die hem te schande maakt, is als beenrot.

Salomo wist het ook al....

pi_75473911
Vrouwen communiceren heel anders als mannen. Mannen zeggen precies wat ze bedoelen. Vrouwen omschrijven het een beetje en dan moeten mannen het maar snappen. Ik als vrouw, heb heel lang niet gesnapt dat mannen het niet snappen. Maar ik heb tijdens mijn opleiding een vak gevolgd "communicatie tussen man en vrouw" en serieus, ben er wijzer van geworden. Ik snap mannen beter en weet hoe ik me begrijpelijk moet uitdrukken naar mannen.
Scheelt veel irritatie tussen ons.
Ik heb daarvoor het boek "mars en venus in relaties" van John Gray moeten lezen. Hij heeft voor elke situatie een Mars en Venus boek geschreven. Het heeft mij veel inzicht gegeven. Natuurlijk klopt niet alles, maar dat is in elk boek. Ieder persoon blijft een individu.

Succes ermee!!
xx Miss Vanilla
  donderdag 10 december 2009 @ 10:26:53 #38
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_75474341
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:50 schreef Goldfoxx het volgende:
Vrouwen zijn lastig te begrijpen, met veel van wat ze zeggen bedoelen ze wat anders. Zijn ze boos komen ze met allerlei argumenten aan, halen ze alles erbij waaraab zij zich ligtelijk hebben kunnen ergeren, en blijkt uiteindelijk dat ze boos zijn om één ding: het ding wat ze niet hebben gezegd.

Idd Matthijs:
Spr 11,22
Schoonheid bij een vrouw zonder verstand is een gouden ring in de snuit van een varken
Spr 21,9
Je kunt beter in een hoekje op het dak wonen dan in één huis met een vrouw die ruzie zoekt.
Spr 12,4
Een sterke vrouw is een krans voor haar man, een vrouw die hem te schande maakt, is als beenrot.

Salomo wist het ook al....

Dat bijbelquoten, waarom moet dat in een topic over de verschillen tussen man en vrouw? Dat is toch meer een psychische kwestie dan een geloofskwestie?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_75474573
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:20 schreef matthijs.. het volgende:
Ik geef toe, dat ik best wel veel moeite heb om vrouwen te begrijpen. Ik probeer me in te leven
en ze te begrijpen, maar ik merk ook dat het heel moeilijk is. Als vrouwen vinden dat ze ergens duidelijk in zijn geweest, hoeft dat voor mij dus helemaal niet zo te zijn. Een voorbeeld is met iemand aardig vinden of superaardig vinden, de man kan het superaardig interpeteren dat ze verliefd is of een relatie wilt.
Zo zie je dat dingen die vrouwen bedoelen totaal anders kunnen worden geinterpeteerd. Er is zelfs een boek dat heet mannen komen van Mars en vrouwen van Venus.
Zie mijn signature. Dat verklaart wel een beetje waarom we zo anders zijn
  donderdag 10 december 2009 @ 10:40:03 #40
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_75474717
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:26 schreef cerror het volgende:

[..]

Dat bijbelquoten, waarom moet dat in een topic over de verschillen tussen man en vrouw? Dat is toch meer een psychische kwestie dan een geloofskwestie?
Ik reageerde ook serieus in het bovenste stukje. Het onderste om in de trand van bijbelquote's te blijven. Er staat dan ook de ":P" smiley achter.
pi_75474984
Dat kan niet.
Vrouwen en mannen kunnen elkaar gewoon niet begrijpen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 10 december 2009 @ 10:52:18 #42
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75475069
Vind dat hele "vrouwen en mannen kunnen elkaar niet begrijpen" gedoe nogal overtrokken eigenlijk. Natuurlijk is er vaak miscommunicatie omdat mannen meer to the point zijn, maar daar kan je als man of vrouw ook rekening mee houden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 10 december 2009 @ 10:52:29 #43
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_75475075
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:49 schreef Tally het volgende:
Dat kan niet.
Dat begreep ik wel.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_75475128
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:52 schreef cerror het volgende:

[..]

Dat begreep ik wel.
Begrijpen we elkaar!
  donderdag 10 december 2009 @ 10:56:04 #45
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_75475174
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:49 schreef Tally het volgende:
Dat kan niet.
onzin...de meeste vrouwen zijn prima te begrijpen...ervan uitgaande dat je snapt dat ze vaak zichzelf niet begrijpen en daardoor inconsequent handelen en dat vervolgens goed proberen te praten...maar goed, dat doen mannen ook met enige regelmaat....vrouwen, het zijn eigenlijk net mensen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_75475256
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:56 schreef Abbadon het volgende:

[..]

onzin...de meeste vrouwen zijn prima te begrijpen...ervan uitgaande dat je snapt dat ze vaak zichzelf niet begrijpen en daardoor inconsequent handelen en dat vervolgens goed proberen te praten...maar goed, dat doen mannen ook met enige regelmaat....vrouwen, het zijn eigenlijk net mensen
Ik ben blij dat jij ze wel begrijpt.
  donderdag 10 december 2009 @ 11:00:08 #47
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_75475320
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:58 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij ze wel begrijpt.
dat begrijp ik
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 10 december 2009 @ 11:25:50 #48
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  donderdag 10 december 2009 @ 11:41:17 #49
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_75476653
Vrouwen moet je alleen maar willen be-grijpen, maar begrijpen? Da's een kansloze missie
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_75476743
mannen en vrouwen hebben ongeveer dezelfde behoeftes en verlangens, maar de manier waarop zij hiermee omgaan en gehoor aangeven gaat iets anders. Zo kan je er het beste mee omgaan
  vrijdag 11 december 2009 @ 07:25:09 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_75506715
quote:
Op donderdag 10 december 2009 07:27 schreef eleusis het volgende:
On topic: ik snap vrouwen wel
Quoted for truth .
Niet meer actief op Fok!
pi_75508061
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:37 schreef Heremeteit het volgende:
Een vrouw moet je zien als een random generator. Dus niet pseudo-random zoals de algoritmes die door ons mannen zijn bedacht.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:12 schreef _Vanilla_ het volgende:
Vrouwen communiceren heel anders als mannen. Mannen zeggen precies wat ze bedoelen. Vrouwen omschrijven het een beetje en dan moeten mannen het maar snappen. Ik als vrouw, heb heel lang niet gesnapt dat mannen het niet snappen. Maar ik heb tijdens mijn opleiding een vak gevolgd "communicatie tussen man en vrouw" en serieus, ben er wijzer van geworden. Ik snap mannen beter en weet hoe ik me begrijpelijk moet uitdrukken naar mannen.
Scheelt veel irritatie tussen ons.
Ik heb daarvoor het boek "mars en venus in relaties" van John Gray moeten lezen. Hij heeft voor elke situatie een Mars en Venus boek geschreven. Het heeft mij veel inzicht gegeven. Natuurlijk klopt niet alles, maar dat is in elk boek. Ieder persoon blijft een individu.

Succes ermee!!
xx Miss Vanilla
Wat voor opleiding is dat in godsnaam (om maar even bij de Heer te blijven)?
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:52 schreef Catbert het volgende:
Vind dat hele "vrouwen en mannen kunnen elkaar niet begrijpen" gedoe nogal overtrokken eigenlijk. Natuurlijk is er vaak miscommunicatie omdat mannen meer to the point zijn, maar daar kan je als man of vrouw ook rekening mee houden.
Precies. Houd op met de Bijbel te lezen (lees het in ieder geval niet om er vrouwen mee te begrijpen), gebruik je gezond verstand, wees niet seksistisch (daar hebben vrouwen een hekel aan) - en alleen al om die reden moet je in dit verband de Bijbel achterwege laten - en verder: verwonder je, geniet, en vraag gewoon aan de mensen (m/v) die je ontmoet wat ze bedoelen.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:29:12 #53
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_75515091
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 09:35 schreef Domensino het volgende:

[..]

[..]

Wat voor opleiding is dat in godsnaam (om maar even bij de Heer te blijven)?
[..]

Precies. Houd op met de Bijbel te lezen (lees het in ieder geval niet om er vrouwen mee te begrijpen), gebruik je gezond verstand, wees niet seksistisch (daar hebben vrouwen een hekel aan) - en alleen al om die reden moet je in dit verband de Bijbel achterwege laten - en verder: verwonder je, geniet, en vraag gewoon aan de mensen (m/v) die je ontmoet wat ze bedoelen.
De bijbel sexistisch??Kun je me citeren en het laten zien, de bijbel blijf ik zeker lezen, het is just andersom deze wereld is juist pervers.

1 timoteus2v9 Evenzo, dat de vrouwen zich sieren met waardige klederdracht, zedig en ingetogen, niet met haarvlechten en goud of paarlen en kostbare kleding,
10 maar – zó immers betaamt het vrouwen, die voor haar godsvrucht uitkomen – door goede werken.
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:41:21 #54
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_75515562
Toch wel tof hoe je een hoop wijsheid kunt veinzen door wat citaten op te kotsen. Nu nog ff dat vrouwen-vraagstukje tackelen en je bent er helemaal!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_75515821
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:29 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

De bijbel sexistisch??Kun je me citeren en het laten zien, de bijbel blijf ik zeker lezen, het is just andersom deze wereld is juist pervers.

1 timoteus2v9 Evenzo, dat de vrouwen zich sieren met waardige klederdracht, zedig en ingetogen, niet met haarvlechten en goud of paarlen en kostbare kleding,
10 maar – zó immers betaamt het vrouwen, die voor haar godsvrucht uitkomen – door goede werken.

De bijbel is 2000 jaar oud, die is hardly applicable. Ik neem aan dat je begrijpt dat geloven niet gaat over letterlijk uitleggen maar over richtlijnen.

Maar goed, zoals eerder gezegd: vrouwen leer je begrijpen door met ze te praten en te luisteren.
pi_75516087
quote:

[..]

1 Weest mijn navolgers, gelijkerwijs ook ik van Christus.

2 En ik prijs u, broeders, dat gij in alles mijner gedachtig zijt, en de inzettingen behoudt, gelijk ik die u overgegeven heb.

3 Doch ik wil, dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het Hoofd van Christus.

4 Een iegelijk man, die bidt of profeteert, hebbende iets op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd;

5 Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.

6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.

8 Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man.

9 Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.

10 Daarom moet de vrouw een macht op het hoofd hebben, om der engelen wil.

1 Korintiers 11. Het nieuwe Testament, astublief meneer.
Doe eens lief!
pi_75516719
quote:

[..]

Ja hoor, dat kan ik laten zien.

1 Korintiërs 14:34-36: “…Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken… en …want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente…”

1 Korintiërs 11:9-10: “…De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man…”

Efeziërs 5:22-24 + 33: “…Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw… …Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles…”

Tadaa!

Edit: zijn de vrouwen waarmee jij omgaat ook streng gelovig? Want dat zal wel helpen denk ik om je probleem op te lossen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Domensino op 11-12-2009 14:32:50 ]
...En het heet logica!
Ad Percipiendum Vivo
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:55:19 #58
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_75518439
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:12 schreef Domensino het volgende:

[..]

Ja hoor, dat kan ik laten zien.

1 Korintiërs 14:34-36: “…Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken… en …want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente…”

1 Korintiërs 11:9-10: “…De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man…”

Efeziërs 5:22-24 + 33: “…Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw… …Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles…”

Tadaa!

Edit: zijn de vrouwen waarmee jij omgaat ook streng gelovig? Want dat zal wel helpen denk ik om je probleem op te lossen.
Dit heeft niks met sexsistisch te maken.
pi_75518897
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:55 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, net als dat vrouwen geen leraren mogen zijn(stel je eens voor dat een vrouw een man wat verteld, meer weet dan de man, het staat er vrij letterlijk) is bek houden en luisteren ook niet seksistisch of is je hoofd moeten bedekken omdat je voor de mans begeerte bent ook niet seksistisch, helemaal niet joh!!!!!!

Wil je vrouwen begrijpen?
Begrijp dan maar eerst dat elk persoon zijn eigen individu is en dat je niets opschiet met vrouwen in het algemeen willen begrijpen of mannen in het algemeen willen begrijpen.
Alleen als je werkelijk geinterresseerd bent in het persoon voor je maak je een kans dat persoon te begrijpen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_75519667
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:55 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Kun je me uitleggen waarom niet in jouw optiek?

Serieus, daar ben ik benieuwd naar, dit is geen sarcasme.
Dat heb ik nou altijd al willen weten van iemand die echt diep religieus is.

Edit: misschien kan ik dan nog uitvogelen waarom jij vrouwen niet snapt/ vrouwen verkeerd begrijpt en wat je eraan kunt doen.
...En het heet logica!
Ad Percipiendum Vivo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')