Wat grote (soenitische) geleerden hierover zeggen is :quote:Op zondag 24 januari 2010 19:58 schreef Bortecinem het volgende:
Iemand die ik ken is pas gescheiden, maar heeft spijt en wil terug naar haar man (die ook spijt heeft en terug wil). Nu zegt zij dus dat dat niet meer kan omdat hij drie keer heeft gezegd te willen scheiden. Volgens hun staat dat gelijk aan drie scheidingen. Maar dat klopt toch niet? Is het überhaupt mogelijk om drie keer te kunnen scheiden in een keer?
Mohammeds mening over het 3x in één :quote:"The Muslim is allowed three chances, that is to say, three pronouncements or acts of divorce on three different occasions provided that each divorce is pronounced during the time when the wife is in the period of purity and he has had no intercourse with her.
En de metgezellen en de opvolgers hiervan :quote:Those Muslims who utter three divorce pronouncements at one time or in one statement are rebels against Allah's law and are deviating from the straight path of Islam. Once the Prophet (peace and blessings be upon him) was informed about a man who had pronounced three divorces at one time, he got up in anger, saying: "Is sport being made of the Book of Allah while I am (yet) among you?" As a result, a man stood up and said, "O Messenger of Allah, shall I not kill him?" (Reported by an-Nasa'i)"
De meerderheid van de geleerden keurt het in één x 3 = dus af en accepteert het niet als legitiem.quote:Other scholars including Ibn Taymiyyah, Ibn al-Qayyim are of the opinion that it should be counted as only one pronouncement of divorce. This is also reported by Ibn al-Munzir from `Ata', Tawus, Ibn Dinar. Ibn Mughith also reported this opinion of `Ali ibn Abi Talib, Ibn Mas`ud, `Abdur-Rahman ibn `Awf, Az-Zubayr from among the Companions of the Prophet (peace and blessings be upon him).
They quote the following hadith in support of their view: “Ibn `Abbas (may Allah be pleased with him) reports that the (pronouncement) of three divorces during the lifetime of Allah's Messenger (peace and blessings be upon him) and that of Abu Bakr (may Allah be pleased with him) and two years of the caliphate of `Umar ibn Al-Khattab (may Allah be pleased with him) was treated as once. But `Umar ibn Al-Khattab (may Allah be pleased with him) said: "Verily the people have begun to hasten in the matter in which they are required to observe respite. So if we had imposed this upon them (i.e. regard the divorce pronounced three times in succession as irrevocable divorce, it would have deterred them from doing so)!" So he regarded it as such. This latter view is believed to be the most correct."
Volgens de christenen wel. En er is ook een kerk waar z'n geboorteplaats zou zijn.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:24 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Volgens de christenen wel. En er is ook een kerk waar z'n geboorteplaats zou zijn.
Triggershot, die vraag is toch een soort grapje he?
Ah oké, Kanisat Al-Qiyama wordt in de moslimwereld meer erkend als kerk dan als graf / kerkhof. Met name omdat Jezus volgens de heersende opinie niet is gestorven of gekruisigd, zal het ook niet aangeraden zijn om zijn vermeende graf te bezoeken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:30 schreef Iblis het volgende:
De Heilig Grafkerk zou op de plaats van Jezus’ graftombe (en dus ook verrijzenisplek) gebouwd zijn volgens Christenen.
Nee, dat doen ze niet in het geval van Jezus, wel bijvoorbeeld Mohammed, Johannes etc.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:37 schreef krakkemieke het volgende:
Het gaat me niet om niet om het gedoe of er wel of niet een graf is.
Ik vraag me af of moslims ook naar plaatsen gaan waar Jezus herdacht wordt, net zoals ze naar plaatsen gaan waar belangrijke moslims herdacht worden, zoals Kerbala.
Aan jullie ontwijkende reacties te zien, denk ik van niet.
Maar waarom niet?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze niet in het geval van Jezus, wel bijvoorbeeld Mohammed, Johannes etc.
Karbala is vooral populair onder de Shieten en Alawieten.
Omdat het sterven / gekruisigd worden van Jezus een niet Islamitisch concept is. Desondanks staat Jezus wel hoger in de Koran dan Johannes.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:47 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Maar waarom niet?
Ik weet niet hoe belangrijk Johannes is voor moslims.....Waarom Johannes wel en Jezus niet?
Ik heb het nergens gehad over het sterven of gekruisigd zijn van Jezus.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat het sterven / gekruisigd worden van Jezus een niet Islamitisch concept is. Desondanks staat Jezus wel hoger in de Koran dan Johannes.
Het verschil zit hem voornamelijk in de aantallen van die bewegingen (de rekaat). 1 rekaat zijn de eerste 3 plaatjes in volgorde:quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:54 schreef dnn- het volgende:
Vraagje:
Een moslim dient vijf maal per dag te bidden naar Mekkah. Hoe onderscheiden de gebeden en de houding (postie van het lichaam) van de bidder zich van ochtendgebed naar avond/middag etc.
Ik ben bekend met de houding tijdens/gedurende een gebed maar hoe verschilt dit van avond tot ochtendgebed.
Het is in zoverre verschillend dat het ochtendgebed (Al-Fadjr of As-Soebh) bestaat uit twee rakaatayn (twee gebeds-eenheden) waarbij je in de laatste tashjaahoed in de iftirash positie dient te zitten dat is deze positie:quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:54 schreef dnn- het volgende:
Vraagje:
Een moslim dient vijf maal per dag te bidden naar Mekkah. Hoe onderscheiden de gebeden en de houding (postie van het lichaam) van de bidder zich van ochtendgebed naar avond/middag etc.
Ik ben bekend met de houding tijdens/gedurende een gebed maar hoe verschilt dit van avond tot ochtendgebed.
beetje offtopicquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:11 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn vraag is nog niet beantwoord.
Veel moslims gaan naar graven van belangrijke imams om te bidden.
Bedankt Optimistic1 !quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:28 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
beetje offtopic
:p de vraag is: is het islamitisch om naar graven te gaan om te bidden? Ik ben er sterk van overtuigd dat het harstikke verboden is ( ik weet dat sjieten dat doen maar ik weet niet of het volgt uit hun 'islamleer'). Een overleden man/vrouw kan niets voor zichzelf doen laat staan voor levenden. Al was die dode een profeet!
Ik vind het heel triest om miljoenen of duizenden te zien jaarlijks gaan naar hun 'heiligen' en dingen opofferen en geloven dat de mensen die in graven liggen iets aan hun leven kan toevoegen! Als ik me niet vergis, was er een hadith die verbiedt om van graven moskeen te maken. Ik volg de mening van veel geleerden dat zulke praktijken een moslim van zijn geloof kunnen laten afkeren.
Welkomquote:Op vrijdag 26 maart 2010 02:32 schreef Kardash het volgende:
Ik meld me even bij dit topic. Zelf ben ik een moslim die tot de Alevitische stroming behoort
Voor zover ik begrijp omdat alevieten in Allah geloven...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Welkom
Ik heb meteen een vraag voor je, omdat je aleviet bent. Ik zal het proberen zo min mogelijk aanvallend te brengen, maar waarom noemen jullie alevieten jezelf moslim?
Omdat we in Allah geloven?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Welkom
Ik heb meteen een vraag voor je, omdat je aleviet bent. Ik zal het proberen zo min mogelijk aanvallend te brengen, maar waarom noemen jullie alevieten jezelf moslim?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |