Al het doorgehaalde heeft men of kan men ook doen op elke andere dag.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:31 schreef wise het volgende:
oliebollen
appelflappen
oudejaars loterij
knallende kurken
vuurwerk
champagne
met kerst steengrillen/gourmetten
kerstboom optuigen
kaarsjes aansteken
natte sneeuw.
kerst cadeaus kopen
gluwijn
koude snijdende wind
ijzel
op nieuwjaarsdag familie bezoeken
versiering en lichtjes in de stad
pics?quote:
Dat moest je gewoon even zeggen, niet?quote:Op woensdag 9 december 2009 16:33 schreef Lexjuuuh het volgende:
als er niemand is die van je houd, en niemand met je om wilt gaan dan is kerst al heel gauw kut ja
Zal wel de verbitterde ex-boyfriend van de TS zijn.quote:
ja, Het is hartje zomer en je gaat opzoek naar een echte kerstboom en gaat hem natuurlijk in huis zetten en optuigen. Om daarna kerst cadeaus te kopen voor familie en vrienden. De snijdende koude wind is natuurlijk ook aanwezig in midden Juliquote:Op woensdag 9 december 2009 16:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Al het doorgehaalde heeft men of kan men ook doen op elke andere dag.
Er zijn er heel veel die van mij houden. Dat koester ik.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:33 schreef Lexjuuuh het volgende:
als er niemand is die van je houd, en niemand met je om wilt gaan dan is kerst al heel gauw kut ja
Die snijndende wind kan men ook hebben na kerst of voor kerst, zelfs in de herfst of lente.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:38 schreef larry91 het volgende:
[..]
ja, Het is hartje zomer en je gaat opzoek naar een echte kerstboom en gaat hem natuurlijk in huis zetten en optuigen. Om daarna kerst cadeaus te kopen voor familie en vrienden. De snijdende koude wind is natuurlijk ook aanwezig in midden Juli
Ja mag ik?quote:
Een trauma wil ik het niet noemen nee, maar toch zeker wel een grondige afkeer aan het hypocriete gedoe elk jaar weer van vele kerstvierders.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
volgens mij heb jij een trauma overgehouden aan de kerst, dat of je hebt niemand om het mee te vieren en daarom ga je er tegen aan schoppen!
succes met onderduiken op 25/26 december!
Maar die snijdende koude wind is dus niet aanwezig in Juli. Dus ontstreep die ook maarquote:Op woensdag 9 december 2009 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die snijndende wind kan men ook hebben na kerst of voor kerst, zelfs in de herfst of lente.
En kerstbomen kun je altijd surrogaat kopen, van plastiek dus. Dus ja, het kan.
en dat bezinnen dat kan niet het hele jaar??? het mag dan wel ouderwets zijn maar je doet het wel en heeft kerst dus toch een betekenis voor jou!quote:Op woensdag 9 december 2009 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoals ik het zeg dus.
Snap niet waarom mensen zich zo inspannen om de kerst dit jaar nog mooier te laten worden dan de voorgaande jaren.
Voor mij is de kerstperiode er meer eentje van bezinning. Klinkt ouderwets, en misschien ben ik dat ook wel. Daar waar anderen zich speciaal op deze dagen te buiten gaan in overdadigheid bezin ik mij.
In de zin van bezinning zeker ja. Daar waar anderen zich onnodig tegoed doen aan weet ik veel wat voor zaken doe ik dat op mijn manier, nl. soberheid.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
en dat bezinnen dat kan niet het hele jaar??? het mag dan wel ouderwets zijn maar je doet het wel en heeft kerst dus toch een betekenis voor jou!
Dat is het dus voor de meesten jaquote:Op woensdag 9 december 2009 17:20 schreef BasEnAad het volgende:
Als kerst tegenwoordig volgens velen hier betekent:
-een dikke kerstman
-een coca-cola truck
-verschrikkelijke muziek
-en te veel cadeaus
Dan sluit ik mij van harte bij TS aan.
geen kerstman geen coca-cola-truck inclusief kabouter en geen cadeaus bij mij met kerst,quote:Op woensdag 9 december 2009 17:20 schreef BasEnAad het volgende:
Als kerst tegenwoordig volgens velen hier betekent:
-een dikke kerstman
-een coca-cola truck
-verschrikkelijke muziek
- en te veel cadeaus
Dan sluit ik mij van harte bij TS aan.
Hoe kleinburgerlijk zegquote:Op woensdag 9 december 2009 17:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
geen kerstman geen coca-cola-truck inclusief kabouter en geen cadeaus bij mij met kerst,
kerst is voor mij 2 dagen doorbrengen met de mensen van wie ik hou zonder dat daar een klok naastloopt vanwege andere verplichtingen, gezellig eten met elkaar en verschrikkelijke muziek luisteren en daar heb ik dan wel graag een kerstboom bij en lichtjes enz.
Prima, dat is jouw manier.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In de zin van bezinning zeker ja. Daar waar anderen zich onnodig tegoed doen aan weet ik veel wat voor zaken doe ik dat op mijn manier, nl. soberheid.
Mensen zouden zich idd eens meer moeten bezinnen. Ik doe dat op een moment waar men dat juist niet doet.
Bederf ik jou plezier?quote:Op woensdag 9 december 2009 17:43 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Prima, dat is jouw manier.
Maar haal dan ook dit subforum even uit je lijst, je hoeft er toch niet naar te kijken en te posten ?
OF houd je ervan om andermans plezier te bederven ?
Ja wel in dit subforum.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bederf ik jou plezier?
En het gaat mij niet enkel om dit subforum, maar om al die troelala eromheen waar ik mij kapot aan erger.
Ik denk dat we dat beter kunnen omdraaien naar die hypocriete kerstvierders met hun volgevroten pensen.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:48 schreef Equites het volgende:
Je bent pas hypocriet bezig als je alleen met kerst aardig bent tegen bepaalde mensen en ze de rest van het jaar niet aankijkt. Dan ben je hypocriet. Dat is hier thuis niet het geval dus sterf maar.
Foto van TS
[ afbeelding ]
Niet naar KLB, het is goed dat ondanks alle jubbelstemmingen er hier ook tegengeluiden afgegeven worden.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:50 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja wel in dit subforum.
Als je wil klagen kan je naar KLB.
En dat is goed omdat ?quote:Op woensdag 9 december 2009 17:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niet naar KLB, het is goed dat ondanks alle jubbelstemmingen er hier ook tegengeluiden afgegeven worden.
quote:Op woensdag 9 december 2009 17:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe kleinburgerlijk zeg![]()
Dus ik mag stellen dat je normaal ivm die "drukke agenda" (wat is druk btw) normaal dus altijd op hete kolen zit bij bezoek van of aan vrienden?
Of heb je stiekem gewoon geen geld voor een luxe kerstdiner?quote:Op woensdag 9 december 2009 17:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat beter kunnen omdraaien naar die hypocriete kerstvierders met hun volgevroten pensen.
Omdat het goed is idd.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
En dat is goed omdat ?
En dat bepaal jij ?
Volgens mij heb jij gewoon erg slechte ervaringen met kerst, en dan neem ik het je ook niet kwalijk dat je er nu zo over denkt. Maar spreek niet voor ons allemaal als je zo loopt te haten eropp.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat het goed is idd.
Mensen een ferme spiegel voorhouden met hun absurde consumptie gedrag tijdens de kerst, maar later het jaar wel op zwart zaad te moeten zitten en te zitten klagen over geldgebrek.
Met kerst superlief doen, maar nadien diezelfde persoon "the cold shoulder" geven.
Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik val je heus niet aan op jou gedachte van het kerst vieren. Mensen doen maar, maar ik denk er het mijne van en erger mij kapot aan dat overmatige gemaakte consumptie gedrag.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
whahaha ik moest BIJNA lachen, nee maar met de kerst is iedereen vrij en hoeft er niet naar school, peuterspeelzalen gerend te worden en hoef je niet om 5 uur nog snel naar de supermarkt! en voor vrienden maak ik tijd!
wtf waarom verdedig ik mezelf![]()
ik wens jou veel plezier met je kerst, ik krijg het idee dat het hele burgelijke idee je wel aanspreekt maar dat jij niemand hebt om burgelijk mee te doen
Geld is niet het probleem. Mijn probleem zit het in het feit dat men min of meer "verplicht" word door oa de commercie en de bedrijven vooral mee te doen aan die clowneske vertoning. Ik pas daarvoor.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:57 schreef Equites het volgende:
[..]
Of heb je stiekem gewoon geen geld voor een luxe kerstdiner?Ik zie het probleem serieus niet zo met kerst, samen eten met de familie doen we altijd al, maar die dagen maken we het wat luxer en lekkerder dan normaal. Niks mis mee toch? Het is niet dat opeens oom 3 vanuit Groningen hiernaar toe komt om "nep" gezellig te gaan zitten meeeten. Daar pas ik ook voor.
Over mijn slechte ervaringen met kerst laat ik mij niet uit. Dat is mijn zaak.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:58 schreef Equites het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij gewoon erg slechte ervaringen met kerst, en dan neem ik het je ook niet kwalijk dat je er nu zo over denkt. Maar spreek niet voor ons allemaal als je zo loopt te haten eropp.
Ik herken helemaal niets van je piunten.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat het goed is idd.
Mensen een ferme spiegel voorhouden met hun absurde consumptie gedrag tijdens de kerst, maar later het jaar wel op zwart zaad te moeten zitten en te zitten klagen over geldgebrek.
Met kerst superlief doen, maar nadien diezelfde persoon "the cold shoulder" geven.
Klef zoetsappig gedoequote:Op woensdag 9 december 2009 18:32 schreef snakelady het volgende:
Ik vind de kerstperiode heerlijk, wij hebben het zelf vrij druk en onze familieleden ook, heel veel familieleden zijn ondernemers en hebben een gezin, dat kost nu eenmaal veel tijd en met zijn allen samenkomen is dan ook wel eens lastig.
Maar met kerst zijn we allemaal bij elkaar, heerlijk is dat, kan ik echt van genieten!
Kinderen genieten (bah wat een verschrikkelijk woord) nogal gauw ergens van.quote:En daarbij maak ik ook alles mee door de ogen van onze kinderen, dat ze bij de meest kitscherige kerstversiering helemaal verwonderd blijven kijken en staan te genieten, geweldig toch!
Het gaat meer om die zich elk jaar herhalende kolere liedjes op televisie, op de radio, in reclames, in de supermarkt.quote:Zo overdadig gaan we overigens niet te werk, we doen niet aan kadootjes, eten moeten we toch maar dan nu met meer.
Muziek kies je zelf voor, je kan ook gewoon een CD opzetten.
Ja, nee, echt heerlijk als je man een pak aan. Eindelijk.quote:En opdirken, heerlijk toch, kan eindelijk dat pak van mijn man weer uit de kast en ik heb een leuk excuus om een nieuwe outfit aan te schaffen.![]()
Omdat het zo opgedrongen wordt, omdat het elk-jaar-weer terug komt.quote:Begrijp sowieso nooit waarom mensen zo'n hekel aan kerst hebben, lijkt haast gewoon om tegendraadse te kunnen zijn.
Niks moet, alles mag...
En nu? Feit is dat ik kerst een kut"feest" blijf vinden.quote:
Nou, heb je toch wat om naar uit te kijken he?quote:Op woensdag 9 december 2009 18:49 schreef zoalshetis het volgende:
elk jaar kijk ik weer uit naar dit soort topics.
Ok en wat als ik nu zeg dat ik amper geld uitgeef met kerst maar gewoon de gehele sfeer rondom oud en nieuw gaaf vind? De kou, het vuurwerk, het eten. Dat is voor mij al kerst, daar hoef je geen 1000 euro's aan uit te geven. Die gezelligheid zit tussen de oren, en bij jou zit er dus die haat tussen de oren. Blij dat ik het wel getroffen hebquote:Op woensdag 9 december 2009 18:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En nu? Feit is dat ik kerst een kut"feest" blijf vinden.
Die gemaakte gezellieheid, en de commercie die de Kerst maakt tot een soort van hype.
Overal wordt ik geconfronteerd met dit fenomeen terwijl ikzelf er niet om vraag.
Kerst is allang geen feest meer voor de mens, het is een feest geworden voor de commercie.
Doet men daar niet aan mee, dan valt men schijnbaar uit de boot en is men saai.
jij begrijpt 'mquote:Op woensdag 9 december 2009 18:50 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nou, heb je toch wat om naar uit te kijken he?
Ik ben zelf ook niet echt fan van kerst.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoals ik het zeg dus.
Snap niet waarom mensen zich zo inspannen om de kerst dit jaar nog mooier te laten worden dan de voorgaande jaren.
Voor mij is de kerstperiode er meer eentje van bezinning. Klinkt ouderwets, en misschien ben ik dat ook wel. Daar waar anderen zich speciaal op deze dagen te buiten gaan in overdadigheid bezin ik mij.
Ik heb er in elk geval de pest aan.
kutmuziek die elk uur herhaald word.
Zgn. vriendelijkheid/menselijkheid
Verplichte bezoekjes
De godsganze dag in de weer zijn met het kerstdinee
Drukte in de supers
Pauper verlichting van kerstdecoraties
Overdadig vreten en zuipen (dat kan men elke dag van het jaar doen)
Opgedirkte gasten
De beste kerstwensen die je krijgt van collega's terwijl ik er de pest in heb, mieter aub ff een flink end op ja??![]()
Dus voor mij, die gehele kerst is een schertsvertoning!!!!!!
Ik vier nog liever kerst tussen de christenen dan dat ik naar een moslim land vertrek.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:38 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook niet echt fan van kerst.
Een tip kan zijn: boek een vakantie naar een moslim-land en je hebt geen last van kerst.In Sudan vieren ze geen kerst. Dus misschien heeft het plaatselijk reisbureau wel een goedkope vakantie naar Sudan.
Dat het nu meer een commercieel feest is,betekent niet dat het geen feest voor de mens is.En die gemaakte gezelligheid wat je zegt,vindt ik onzin,daarom heet het juist een feest.En feesten draaien juist om gezelligheid,tochquote:Op woensdag 9 december 2009 18:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die gemaakte gezellieheid, en de commercie die de Kerst maakt tot een soort van hype.
Overal wordt ik geconfronteerd met dit fenomeen terwijl ikzelf er niet om vraag.
Kerst is allang geen feest meer voor de mens, het is een feest geworden voor de commercie.
Maar ik kan ook nu naar een voetbalforum gaan en een topic openen dat ik voetbal kut vind.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 9 december 2009 19:35 schreef LesStroud het volgende:
Trouwen wel raar.. met Koninginnedag dag hoor je nooit iemand klagen dat het hypocriet is omdat we de rest van het jaar niet zo heel erg bezig zijn met vaderlandsliefde en Koningsgezindheid,.
Zie ook Mensen die de kerst graag 'anders' vieren, verenig hier (edit: ik zie dat je er al gepost hebt)quote:Op woensdag 9 december 2009 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoals ik het zeg dus.
Ik heb er in elk geval de pest aan.
kutmuziek die elk uur herhaald word.
Zgn. vriendelijkheid/menselijkheid
Verplichte bezoekjes
De godsganze dag in de weer zijn met het kerstdinee
Drukte in de supers
Pauper verlichting van kerstdecoraties
Overdadig vreten en zuipen (dat kan men elke dag van het jaar doen)
Opgedirkte gasten
De beste kerstwensen die je krijgt van collega's terwijl ik er de pest in heb, mieter aub ff een flink end op ja??![]()
Dus voor mij, die gehele kerst is een schertsvertoning!!!!!!
Idd zo breng ik ook de kerstperiode door.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:52 schreef Athalon1951 het volgende:
Kerst breng ik in gepaste stilte en alleen met mijn 5 katten door, misschien een goede prak zuurkool met een lekkere rookworst eropKerstboom heb ik niet, want die gebruiken de Katten als gymzaal en voor de rest zit de hele familie al jaren op een wolk met een espressomachine
Nog vreselijker en nog meer wanstaltiger dan in Nederland. Behalve dan dat het heet is (zomer hier) en de muziek in de winkels ontbreken.quote:
Jij geeft geen cent uit aan kerst?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:43 schreef tjoektjoek het volgende:
De hele maand December is gewoon een marketing iets. nog even flink cashen in de laatste maand.Achterlijk volk dat er gevoelig voor is
![]()
![]()
Ik ga liever in de zomermaanden spontaan bbq'en dan een kerst diner met een gemaakte sfeer met mensen die je al maanden tot precies 1 jaar terug niet gezien hebt
Niet dat ik weet nee.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:51 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
Jij geeft geen cent uit aan kerst?
Nope.quote:
Je wordt met de dag ouder, niet ééns per jaar.quote:ergens in het verleden zei Jerry Seinfeld het volgende:
[..]
All you did was not die the last year![]()
Het leven is hard he?quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:57 schreef Werkloze_Allochtoon het volgende:
sjonge jonge zielloze nederlanders die voor een paar dagen doen alsof ze een ziel hebben![]()
doe eens even gewoon man
Omdat veel mensen daar het jaar door weinig tijd voor hebben of kunnen maken door drukke beslommeringen. Het is vaak lastig om drukke agenda's gelijk te trekken, en juist feestdagen (waaronder ook verjaardagen) zorgen dat je wel bij elkaar komt. Dat daar een lekker hapje eten bij komt een een fijn drankje dat is natuurlijk aan eenieder om zelf te bepalen.quote:Op zondag 13 december 2009 00:57 schreef tjoektjoek het volgende:
net als de feestdagen, waarom 1 maand van gelukkigheid als je zo spontaan eens gezellig kan gaan tafelen met vrienden en familie
Herkenbaar. Kees moet leren voor een toets de volgende maandag, Henk kan écht geen vrij krijgen hoor , en Marietje wil nu ze toch in de stad is, natuurlijk ook bij die en die langs, en ze heeft maar een weekend de tijd.quote:Op zondag 13 december 2009 11:25 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Omdat veel mensen daar het jaar door weinig tijd voor hebben of kunnen maken door drukke beslommeringen. Het is vaak lastig om drukke agenda's gelijk te trekken,
quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:01 schreef Tha_Duck het volgende:
* Tha_Duck heeft de gouden tip voor TS:
Koop betonblok, een kilo of 75 mag ie wel zijn, koop een rubberboot en vaar een kilometer de zee op. Bind het blok aan je poten en steek je rubberboot lek. Ben je direct van alle problemen af!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk komt het daar wel op neer ja. Niemand gaat toch ontkennen dat het gemaakt is, heel dat kerstgedoe.quote:
25 december 1e kerst.quote:
Klote decemberquote:Op woensdag 16 december 2009 04:52 schreef Werkloze_Allochtoon het volgende:
klote kerst! het kan niet vaak genoeg gezegd worden, kan niet wachten tot het voorbij is![]()
Precies, het is wel heel belangrijk dat dagen als kerst er zijn. Dat bijna iedereen vrij is en je ongestoord sociaal kan gaan doen. Al is het maar één keer per jaar.quote:Op zondag 13 december 2009 15:35 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Herkenbaar. Kees moet leren voor een toets de volgende maandag, Henk kan écht geen vrij krijgen hoor , en Marietje wil nu ze toch in de stad is, natuurlijk ook bij die en die langs, en ze heeft maar een weekend de tijd.
Iemand opperde ooit eens om Pinksteren maar af te schaffen, en te vervangen voor drie extra vrije dagen. Lijkt mij een slecht idee. Met Pinksteren doen we atijd hele gezellige dingen en vrienden en familie, het lukjt een stuk minder om iedereen erbij te hebben als iedereen ineens vrij moet vragen. Zul je zien dat de baas je dan op Pinkstermaandag ineens ' echt niet kan missen' .
Kan ook slechte uitwerkingen hebben natuurlijk. Met lui die je irritant vindt, lukt het nog wel om ze een avondje te verdragen.. maar een hele dag..
Gisteren moest ik naar het ziekenhuis..quote:Op woensdag 16 december 2009 15:09 schreef Morrigan het volgende:
Ik snap om eerlijk te zijn niet zo goed dat sommige een hekel aan kerst hebben. Het is namelijk geen verplichting. Zelf vier ik geen kerst, maar dat andere mensen het wel leuk vinden, laat ze gewoon lekker hun ding doen.
Autistquote:Op woensdag 16 december 2009 16:23 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Gisteren moest ik naar het ziekenhuis..
Twee uur in de wachtkamer gezeten. Twee uur lang van die afschuwelijke kerstliedjes op de radio. Twee uur lang van mensen aan moeten horen wat voor een 'leuke' dingen ze wel niet gaan doen met kerst. Twee uur lang tegen zo'n lelijke kut boom aan zitten kijken. Sodemietert toch lekker van een brug af met je kerst.
Je kan godverdomme de TV niet aanhebben of er is weer zo'n jeukend(e) kut-reclame/programma over mensen die elkaar jaren niet gezien hebben of met vreterij wat dan speciaal voor 'kerst' aangeschaft dient te worden.
Heel je huis staat vol met kolere zooi.. met van die verschrikkelijke knipperende lampjes van de buren in je ooghoeken. En wat nog het ergste is, is dat het een hele maand duurt. En dan is het ook nog eens koud... wat mijn humeur ook niet bepaald ten goede komt.
Je lijkt me een hele gezellige gastquote:Op woensdag 16 december 2009 16:23 schreef sander-3 het volgende:
Gisteren moest ik naar het ziekenhuis..
Twee uur in de wachtkamer gezeten. Twee uur lang van die afschuwelijke kerstliedjes op de radio. Twee uur lang van mensen aan moeten horen wat voor een 'leuke' dingen ze wel niet gaan doen met kerst. Twee uur lang tegen zo'n lelijke kut boom aan zitten kijken. Sodemietert toch lekker van een brug af met je kerst.
Je kan godverdomme de TV niet aanhebben of er is weer zo'n jeukend(e) kut-reclame/programma over mensen die elkaar jaren niet gezien hebben of met vreterij wat dan speciaal voor 'kerst' aangeschaft dient te worden.
Heel je huis staat vol met kolere zooi.. met van die verschrikkelijke knipperende lampjes van de buren in je ooghoeken. En wat nog het ergste is, is dat het een hele maand duurt. En dan is het ook nog eens koud... wat mijn humeur ook niet bepaald ten goede komt.
jeeeeeee het sneeuwt! thank you santa!quote:Op woensdag 16 december 2009 04:52 schreef Werkloze_Allochtoon het volgende:
klote kerst! het kan niet vaak genoeg gezegd worden, kan niet wachten tot het voorbij is![]()
Ze vieren het hele jaar Carnaval kerst kennen ze nietquote:Op woensdag 9 december 2009 22:23 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Hoe is kerst in Brazilië anyway ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroīd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
Kerst is een 'gemaakt' Christenfeest. Eigenlijk wordt het Midwinterfeest gevierd, ofwel de Zonnewende.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:21 schreef zoalshetis het volgende:
kerst is niet langer meer een christenfeest, het is gewoon een paar werkdagen vrij en gezellig met familie en vrienden samen zijn.
soms valt het in een weekend. zoals 2010 waar elk feest zo'n beetje in een weekend valt en de baas dus blij zal zijn.
Ja, ik reageer voor een ander. Alsjeblieft zeg, altijd bij zoiets denken mensen aan autistische trekken. Beetje kinderachtig, maar goed.quote:
Haal dat gemaakt maar weg. Echte Christen geloven geloof ik dat het kindje Jezus dan is geboren.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:44 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Kerst is een 'gemaakt' Christenfeest. Eigenlijk wordt het Midwinterfeest gevierd, ofwel de Zonnewende.
Daarom is het voor veel mensen aantrekkelijk, met alle lichtjes en zo.
Dat zoetsappige en commerciële geneuzel kan me gestolen worden.
en daarom moet je een twaalf gangen menu op tafel zetten.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:07 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Haal dat gemaakt maar weg. Echte Christen geloven geloof ik dat het kindje Jezus dan is geboren.
nee moet nog beginnenquote:Op donderdag 24 december 2009 22:17 schreef BasEnAad het volgende:
Is die kerst nou nog niet afgelopen???
Feitelijk is het morgen al over, alhoewel 2e kerstdag volstrekte onzin is. En de zogenaamde 3e kerstdag, dus zondag, al helemaal.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:56 schreef Vrohdon het volgende:
Ik haat kerst. Bah.
Nooit eerder heb ik zo naar de maandag verlangd.
Dominee Gremdaat heb ik al jaren in mijn hartje geslotenquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.vk.tv/volkskrant.nl/flash/vk_main.swf?c=1330743
Dominee Gremdaat staat ons bij, waarde mede-kerst-haters
Ocharme.quote:Op zondag 27 december 2009 02:10 schreef junkiexp het volgende:
Lekker bij de chinees wezen eten met mijn vriendin en schoonfamilie zoals we dat wel vaker doen in het jaar.
Mensen die elkaar alleen zien met de kerstdagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |