abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75370513
-Kerstkaarten? Al een jaar of tien niet meer aan gedaan.
-M'n ideale kerst bestaat grotendeels uit lekker onder de dekens naar m'n verzameling Disney-dvd's en cheesy tv-programma's kijken, met een zak chips naast me. Ik ben geen mensenhater, maar bekenden bezoek ik liever spontaan i.p.v. plichtmatig. Dat wéten ze trouwens ook, en dat ze van mij geen kerstkaarten zullen ontvangen eveneens. Ik kan er ook niet goed tegen om een paar dagen per jaar verplicht een fakesmile op te moeten zetten tegen mensen die ik normaliter het liefst af zou schieten.
-Een van de leukste dingen aan kerst is wat mij betreft de rotzooi waarmee je het huis lekker walgelijk kunt versieren, + Bijenkorf-etalages e.d. om bij te gaan liggen kwijlen. Ik hang overigens geen buitenverlichting op, maar binnen kan de decoratie me niet erg genoeg zijn.
-Tweede kerstdag wordt dit jaar gewoon weer een bezoekje aan de vlooienmarkt (Brabanthallen). Waar het vast rustig zal zijn, aangezien bijna de volledige regio Den Bosch vast ergens bij familie zit te gourmetten.

Meer volwassen pubers hier op dit forum, die liever een iets andere kerst beleven dan eentje volgens de zogenaamde regeltjes?

(Één wél normaal ding: Ik zit, net als de rest van de Nederland, waarschijnlijk eindeloos lang naar de Top 2000 te luisteren, tussen de Disney-dvd's en het vlooienmarkt-bezoek door.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2009 14:56:41 ]
  maandag 7 december 2009 @ 14:08:38 #2
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_75370587
Ik zie de kerst ook graag zonder verplichtingen...lekker laat opstaan...doen wat je wilt! Toch vind ik het wel zo sociaal om even langs pa en ma te gaan
Stand for something or fall for anything
pi_75370674
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:08 schreef Dj_unkie het volgende:
Ik zie de kerst ook graag zonder verplichtingen...lekker laat opstaan...doen wat je wilt! Toch vind ik het wel zo sociaal om even langs pa en ma te gaan
Ja, dat wel. De mensen die het dichst bij je staan. Maar daar blijft het dan ook bij.

Het enige kerstachtige aan de kerstmaaltijd is bij mij ook een bak luxe Hertog-ijs ('Peche Melba', is lekker!) i.p.v. de gebruikelijke vla. Al dat krampachtige gedoe in de keuken, urenlang, laat maar zitten. Als het eten klaar is ben je inmiddels zo gestresst dat het niet eens meer smaakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2009 14:13:03 ]
  maandag 7 december 2009 @ 14:11:54 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75370727
De laatste 10 jaar zorg ik dat ik gewoon weg ben, om alle verplichtingen te onlopen. Al die etentjes bij familie, overbekende kerstfilms voor de 22e keer op tv kijken, da's niet aan mij besteedt.
Bij familie en vrienden eten kan ook het hele jaar door. Ik vertik het gewoon om dat op een opgelegd moment te gaan doen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75370766
Hier nog wel 1, van mij mag dat kerst gejat worden, 't kan me echt niet boeiend, dat commerciële gedoe + ik heb helemaal geen zin in dat gezeik allemaal, cadeau's kopen ( noem het gierig, whatever ) mij teveel gedoe, doe net zo graag wat ik normaal doe, beetje me eigen ding.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
  maandag 7 december 2009 @ 14:13:52 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75370800
Ik zit eigenlijk al jaren met wat mensen in de kroeg met kerst, stukken gezelliger dan de verplichte meuk met familie.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_75370828
Ik ben van 23 december tot 3 januari op vakantie in het buitenland, dus zelfs de oubollige kerstmusicals in pyama gaan dit jaar aan me voorbij. In plaats daarvan lekker 10 dagen in de sneeuw sjouwen in Noorwegen!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_75371071
TS is vrijgezel?
  maandag 7 december 2009 @ 14:21:20 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_75371157
Zo'n beetje alles wat TS leuk vindt haat ik.

Idiote verlichting en etalages, Disney dvd's en top 2000. . Kan het erger.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_75371752
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
TS is vrijgezel?
Goed geraden. Ik vrees dat m'n ideale kerst anders ook geen doorgang zou kunnen vinden, tenzij die ander ongeveer dezelfde mentaliteit heeft (inclusief schoonouders).
  maandag 7 december 2009 @ 14:46:27 #11
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_75372169
Bier zuipen (Y)
To doom or not to doom
pi_75372305
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
TS is vrijgezel?
En met zo'n instelling blijft ze dat voorlopig ook nog wel.
pi_75372463
Ik vier het ook anders dan TS,
mag ik bij je clubje?

Machtig veel wildvlees in huis halen,
lekkere sausjes erbij,

Waarschijnlijk een bedje van rode kool en stoofpeertjes maken,
een subtiele hoeveelheid rosti erbij,
en de hele familie langs om dat op te komen eten.
  maandag 7 december 2009 @ 15:06:01 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75372887
Het lijkt me heerlijk om eens zo'n kerst te vieren, maar het gaat echt nooit happenen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75373396
Ik had em trouwens wel vorig jaar,
lekker met zn 2en op een camping,
hele dag in het zonnetje luieren,
boekje lezen, wandelingetje naar de zee,
s'avonds wel lekker eten maken, maar dat vind ik ook leuk buiten kerst om.
pi_75373983
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:06 schreef female81 het volgende:

-M'n ideale kerst bestaat grotendeels uit lekker onder de dekens naar m'n verzameling Disney-dvd's en cheesy tv-programma's kijken, met een zak chips naast me.

Wat grappig is dat ik best vaak hoor dat mensen het liefst zo die 2 dagen door komen. Het is zo ongeveer de derde vaakst gekozen optie voor kerst, naast ' het familiediner'' en ' lekker romantisch met zijn tweetjes'.

Zo heel anders ben je dus niet.
When it comes to survival..
pi_75374126
Nou, ik hóór het in ieder geval zelden. Vinden ze zogenaamd eenzaam en ongezellig. Maar misschien dat velen het stiekem wel wíllen.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2009 15:37:17 ]
  maandag 7 december 2009 @ 15:40:06 #18
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_75374274
Ik doe al jaren niet aan kerst. Beetje overbodig. Meestal gewoon een eind wandelen met een tas bier bij.
To doom or not to doom
pi_75374575
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:36 schreef female81 het volgende:
Nou, ik hóór het in ieder geval zelden. Vinden ze zogenaamd eenzaam en ongezellig. Maar misschien dat velen het stiekem wel wíllen.
Hier op Fok! spreken mensen zich er wat opener over uit.
pi_75376648
Ik houd van een plichtmatige Kerst
AFC Ajax
pi_75376811
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:35 schreef female81 het volgende:

Goed geraden. Ik vrees dat m'n ideale kerst anders ook geen doorgang zou kunnen vinden, tenzij die ander ongeveer dezelfde mentaliteit heeft (inclusief schoonouders).
Als je je kerst met veel drank en sex wil doorbrengen hoor ik het wel.
Ja, ik generaliseer.
pi_75376888
Vriendinlief moet werken, en ik heb 2.5 week vrij met 'kerst' dus heerlijk voor mezelf om eens lekker te gaan gamen ofzo
pi_75377712
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:32 schreef Joel-Smeets het volgende:
Ik houd van een plichtmatige Kerst
Ik houd van feestdagen maar niet van verplichtingen.

Als schoonouders laten merken dat ik verwacht wordt om hun Oud en Nieuw op komen leuken ' de familie woon zo ver weg, en we kennen niemand in de buurt' krijg ik jeuk en heb ik ineens al een afspraak gepland staan met vrienden. Gewoon om een punt te maken.

Ik vier het best vaak met mijn schoonouders maar niet omdat het moet.

Heb ook het idee dat het verplichte karakter van de feestdagen vooral onderstreept worden door mensen die niet vanzelf tig vrienden aan hun kont hebben hangen. Die familierelaties ( je bent toch mijn... kind/schoondochter/zus) als reden gebruiken om anderen te verplichten langs te komen met de feestdagen zodat ze toch nog een vol huis hebben.
pi_75398859
Verplichtingen doe ik niet aan. Als ik al aan familietoestanden doe, dan alleen met mensen die ik wil zien.

En lekker films kijken klinkt goed TS
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_75403475
Voor mij zo min mogelijk verplichtingen met Kerst. Familie bezoek ik wel, maar dat is puur uit vrije wil.
Kerstkaarten doe ik niet aan, en ik ben gewoon veels te lui om een kerstboom op te tuigen.
Never lose the sight of the thrill of sneezing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')