abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2009 @ 18:39:58 #151
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75490727
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze zouden kunnen stemmen op een partij die daadwerkelijk de intentie heeft om te proberen hun problemen op te lossen. Dat werkt beter dan de loze praatjes van dhr Wilders.
Helaas is uit de praktijk al veel te vaak gebleken dat men enkel gebakken lucht verkoopt ten tijde van verkiezingen.
Dat er nu ene Wilders opstaat die de taal van het volk spreekt (voor wie dat wilt horen dan, en dat zijn er velen) moet men maar bagataliseren?
Nee, de huidige politieke garde hebben hun dukaten ruim verspeeld door loze beloftes te brengen in de hoop hun partij naar te top te laten schieten.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75490753
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is idd heel goed mogelijk ja. Dat de overheid hen op welke manier dan ook heeft achtergesteld ten faveure van de nieuwkomers. Ik sta nergens meer van te kijken.
Kom op, kom astjeblieft op zeg. Lees eens wat je zelf schrijft: nieuwkomers zijn voorgetrokken. Dat is natuurlijk de reden dat ze in van die kutwijken wonen en vrijwel geen cent hebben te makken.

Denk toch eens na. Je maakt je eigen geluk. Ongeacht welk beroep je boefent. Ikzelf zit er redelijk warmpjes bij, maar dat is dan ook niet bijster moeilijk met een diploma op zak. Echter, verschillende vrienden van mij zijn schilder en die hebben helemaal niks te klagen. Simpelweg omdat zij de zaken slim hebben aangepakt. Nogmaals: geluk maak je zelf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 december 2009 @ 18:44:20 #153
110987 ErwinRommel
pi_75490845
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom op, kom astjeblieft op zeg. Lees eens wat je zelf schrijft: nieuwkomers zijn voorgetrokken. Dat is natuurlijk de reden dat ze in van die kutwijken wonen en vrijwel geen cent hebben te makken.

Denk toch eens na. Je maakt je eigen geluk. Ongeacht welk beroep je boefent. Ikzelf zit er redelijk warmpjes bij, maar dat is dan ook niet bijster moeilijk met een diploma op zak. Echter, verschillende vrienden van mij zijn schilder en die hebben helemaal niks te klagen. Simpelweg omdat zij de zaken slim hebben aangepakt. Nogmaals: geluk maak je zelf.
Nieuwkomers schijnen idd voorgetrokken te worden ja. Zie ander topic in NWS.
pi_75490980
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En dan kan men zich ook eens afvragen hoe dat nu komt. En leg nu niet gelijk de schuld bij henzelf.
Daar is een heel scala aan redenen voor op te noemen. Dat loopt van afgunst en onkunde en daarmee de universele zoektocht naar een zondebok om dat op af te reageren tot de behoefte aan een sterke leider, of in ieder geval een figuur die "durft te zeggen waar het op staat". Dat lijken mij de belangrijkste oorzaken.

De onderklasse zet zich eeuwig af tegen de rest van de bevolking en al helemaal tegen degenen die het beter getroffen hebben. Dat is niets nieuws. Het kan wel zeer zorgelijk zijn heeft het verleden helaas meermalen uitgewezen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_75491034
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe zijn die wijken kutwijken geworden?
pi_75491149
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nieuwkomers schijnen idd voorgetrokken te worden ja. Zie ander topic in NWS.
Wonen nieuwkomers in villa's en weet ik het allemaal? Wat een zielig jaren dertig-geneuzel, de tering.
pi_75491176
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, als ik Erwin mag geloven krijgen nieuwkomers bakken met geld dus hoeven ze niet in kleine huisjes te wonen in amsterdamse achterbuurten.
  donderdag 10 december 2009 @ 18:58:07 #158
110987 ErwinRommel
pi_75491273
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, als ik Erwin mag geloven krijgen nieuwkomers bakken met geld dus hoeven ze niet in kleine huisjes te wonen in amsterdamse achterbuurten.
Dat zeg ik helemaal niet
Wat ik zeg is dat men die nieuwkomers schijnbaar voorzien van huisvesting ten koste van anderen die al weet ik hoeveel jaar op een wachtlijst staan.
pi_75491339
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet
Wat ik zeg is dat men die nieuwkomers schijnbaar voorzien van huisvesting ten koste van anderen die al weet ik hoeveel jaar op een wachtlijst staan.
Welvaart en welzijn gaat verder dan een huisje. Ook al heb je binnen time woning, als je de hypotheek of huur niet kunt betalen, dan houdt het snel op.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:02:30 #160
110987 ErwinRommel
pi_75491428
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welvaart en welzijn gaat verder dan een huisje. Ook al heb je binnen time woning, als je de hypotheek of huur niet kunt betalen, dan houdt het snel op.
Dan zijn het dus zgn "schrijnende gevallen".
Maar goed mijn werk roept en kom morgen weer terug.
Ik wens een ieder een hele fijne avond toe. Dat meen ik oprechts, links, rechts, Jood of Moslim, Christen of Budhist.
pi_75491460
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan zijn het dus zgn "schrijnende gevallen".
Maar goed mijn werk roept en kom morgen weer terug.
Ik wens een ieder een hele fijne avond toe. Dat meen ik oprechts, links, rechts, Jood of Moslim, Christen of Budhist.
Het zijn gewoon sloebers die nooit een vak hebben geleerd.

Erwin
pi_75491514
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:38 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

En wat verschilt dat in al die loze praatjes van de andere partijen?
Neem als voorbeeld de PvdA.
Die partij regeert dus ze bepaalt daadwerkelijk een groot deel van het beleid. En je zal het niet accepteren omdat het niet in je straatje past maar in veel probleemwijken worden daadwerkelijk problemen aangepakt en opgelost.
Dat daar in de grote mensenwereld geen deportatie aan te pas hoeft te komen is natuurlijk vervelend voor degenen die dat graag willen maar het is wel de meest praktische optie.
pi_75491529
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zijn gewoon sloebers die nooit een vak hebben geleerd.

Erwin
Hoe herkenbaar voor je dan...
pi_75491574
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die partij regeert dus ze bepaalt daadwerkelijk een groot deel van het beleid. En je zal het niet accepteren omdat het niet in je straatje past maar in veel probleemwijken worden daadwerkelijk problemen aangepakt en opgelost.
Dat daar in de grote mensenwereld geen deportatie aan te pas hoeft te komen is natuurlijk vervelend voor degenen die dat graag willen maar het is wel de meest praktische optie.
Kom eens met bronnen en links zodat iedereen dat kan lezen...
pi_75491594
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is idd heel goed mogelijk ja. Dat de overheid hen op welke manier dan ook heeft achtergesteld ten faveure van de nieuwkomers. Ik sta nergens meer van te kijken.
Van de groep waar we het over hebben heeft 99.99% meer kansen gekregen dan de nieuwkomers. Kijk alleen al naar het onderwijs waar beide groepen de eerste pakweg 16 jaar van hun leven gebruik van heeft kunnen maken.
pi_75491949
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:39 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Helaas is uit de praktijk al veel te vaak gebleken dat men enkel gebakken lucht verkoopt ten tijde van verkiezingen.
Dat er nu ene Wilders opstaat die de taal van het volk spreekt (voor wie dat wilt horen dan, en dat zijn er velen) moet men maar bagataliseren?
Nee, de huidige politieke garde hebben hun dukaten ruim verspeeld door loze beloftes te brengen in de hoop hun partij naar te top te laten schieten.
In de praktijk moeten politici na hun verkiezing compromissen sluiten. Je kan dan beter kijken naar hoe het regerings- of collegeprogramma uitgevoerd wordt.

We leven goddank niet in een éénpartijstaat dan mag je verwachten dat precies gebeurt wat de politicus belooft. In een democratie kan ook een Wilders nooit z'n volledige programma uitvoeren.
pi_75492074
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Door een eenzijdige woningvoorraad van een matige kwaliteit met een lage prijs zodat een eenzijdige arme bevolking zich er vestigt die weinig binding met de wijk heeft. Dat is de voornaamste oorzaak.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:48:41 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75493365
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:06 schreef paddy het volgende:
Zo even gelezen. Ik mod helemaal niets weg.

Ik zie een boel persoonlijk geneuzel.

Wat maakt het uit of iemand ver weg woont na emigreren maar zich blijkbaar nog wel betrokken bij het land voelt? Of iemand die hier woont en geen bliksem om het land geeft en niet kan wachten tot ze Nederland achter zich laten? Nederland zelfs verachten en het andere land idealiseren. Zelfs zeggen dat wanneer hier drama zou ontstaan ze de deur die op een kier open staat en ons acuut in de steek laten (ja, is allemaal ook gepost)

Beide groepen zijn gewoon welkom met hun mening over Nederland....basta

Hou het dus even gezellig en hou je persoonlijke aversie tegen iemand lekker in PM. Je mag zeggen dat je er van baalt dat iemand niet weg had moeten gaan, maar doe niet alsof de user zijn mening niet mag posten omdat hij hier niet woont. Er posten hier ook mensen uit Thailand, maar voelen zich nog steeds verbonden met Nederland. Net als hier ook Turken, Marokkanen, chinezen, Indonesische mensen wonen die zich ook verbonden voelen met hun roots of die van hun ouders en verder niet zoveel met Nederland hebben, maar hier gewoon wonen en voorlopig blijven wonen. Mogen die dan ook geen mening over iets in die landen hebben?

Onzin dus!

En nu weer ontopic
[..]

Nogmaals: Ik heb geen moeite met mensen die verbonden zijn met Nederland. Maar ik heb wel moeite met mensen die vanuit een ver land alleen maar kankeren. Er komt geen positief geluid uit, alleen maar gehuil over de grote boze overheid, de grote boze buitenlander of de grote boze Linksche Elite.

Er is nooit een van die mensen die een topic opent over iets positiefs.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75503431
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:05 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar voor je dan...
Wat ben je ook een grapjas
  vrijdag 11 december 2009 @ 08:07:01 #170
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75506984
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Volgens mij verwar jij SP-ers met PVV-ers, geeft niks hoor, hebben meer users last van.
Daar is helemaal geen sprake van verwarring. Veel SP-stemmers van een aantal jaar geleden stemmen nu op Wilders, puur omdat de SP er niet voor heeft kunnen zorgen dat ze nog veel meer uitkeringen, toeslagen en subsidies hebben gekregen... bovenop hun AOW, WIA, WW, huurtoeslag, zorgtoeslag, eenoudertoeslag, kinderbijslag, gemeentelijke zwemsubsidie, gemeentelijke sportsubsidie, gemeente computersubsidie, gemeentelijke fietssubsidie, gemeentelijke TV subsidie en ga zo nog maar even door...

Jaloerse tokkies zijn het, die nooit tevreden zijn met wat ze hebben
batman!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')