En wie garandeerd mij dat dat geen zinkend schip is?quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:13 schreef erik666 het volgende:
Europa is een zinkend schip. Als het mogelijk was ging ik naar Amerika verhuizen.
Eens. De problemen bij de PIGS zijn aanwezig maar in vergelijking met de UK en de VS verwaarloosbaar. Men leid alleen de aandacht af van hun eigen problemen en het is een kwestie van tijd dat de boomerang terugkomt gevlogen. Let maar op de Amerikaanse staten die gaan over een tijdje nog voor groot nieuws zorgen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:21 schreef Demophon het volgende:
En wie garandeerd mij dat dat geen zinkend schip is?
Ik maak mij enigzins zorgen over het gegeven dat de kritiek op de Euro nou juist voornamelijk van Angelsaksische kranten (UK en VS) komt, dit terwijl de schulden in die landen werkelijk angstwekkend fenominaal groter is.
Ik doe de volgende voorspelling: bij een komende crisis is de pond van de UK werkelijk de klos.
Ik ben benieuwd hoe die Nederlandse staatsobligaties stand gaan houden als de Amerikaanse huizenmarkt verder inzakt. De Nederlandse staat is namelijk garant gaan staan voor $22 miljard aan rommelhypotheken (80% van de $28 miljard ING rommelhypotheek portefeuille).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:28 schreef Deprater het volgende:
Nederland is de basisrente nu ook 3,37%
http://markets.ft.com/markets/bonds.asp
Totally agree. Had 'em al ergens anders geplaatst, maar zet hem hier nog een keer:quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:08 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Eens. De problemen bij de PIGS zijn aanwezig maar in vergelijking met de UK en de VS verwaarloosbaar. Men leid alleen de aandacht af van hun eigen problemen en het is een kwestie van tijd dat de boomerang terugkomt gevlogen. Let maar op de Amerikaanse staten die gaan over een tijdje nog voor groot nieuws zorgen.
Mooi filmpje van Peter Schiff, ik waardeer zijn visie altijd.Daarbij is californie niet de enige staat die in problemen zit die griekenland ver overstijgen, hier een tabel van een half jaartje terug (ondertussen is de situatie verergerd):quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:35 schreef Demophon het volgende:
Ter info: De economie (in GDP) van California is (vrijwel) net zo groot als de economieën van Griekenland, Spanje en Portugal bijelkaar!! En California is eigenlijk al technisch failliet, dus waar spreken we nou over!
Oh, en het gaat zo goed met ING.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe die Nederlandse staatsobligaties stand gaan houden als de Amerikaanse huizenmarkt verder inzakt. De Nederlandse staat is namelijk garant gaan staan voor $22 miljard aan rommelhypotheken (80% van de $28 miljard ING rommelhypotheek portefeuille).
Tuurlijk was dit allang bekend, het is wel een probleem maar verre niet van dat formaat van schulden wat er in de USA bestaat. De schulden zijn daar echt stupide hoog. Het is ook niet zo verwonderlijk dat deze berichten over Griekenland voornamelijk uit Amerika en de UK komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:14 schreef Baltazar69 het volgende:
hoe kan opeens dat Griekenland deze problemen heeft, wat is er de afgelopen maanden veranderd die grote tekorten waren toch jarenlang al?
Waarom?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:35 schreef dvr het volgende:
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat dit gestook tegen de euro alleen maar tot doel heeft om de dollar sterker te maken en er zo voor te zorgen, dat amerika zijn staatsschuld kan blijven slijten zonder dat de FED zijn drukpers nog verder hoeft aan te zwengelen.
Ja, interessant. Het einde van de euro is nabij, aldus Klamer.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:26 schreef Q.E.D. het volgende:
Nu bij Nova over de Euro.
Om de reden die ik aangaf - het is erg slecht voor de dollar en Amerika als ze maar ongelimiteerd geld blijven drukken. Als ze van buitenlandse investeerders kunnen lenen levert dat minder inflatiegevaar op. Bovendien heeft Geithner dat zelf precies zo gezegd dus ik zuig het ook niet uit mijn duim:quote:
Ja, en slecht voor de Amerikaanse handelsbalans en Amerikaanse werkgelegenheid, maar blijkbaar hebben ze vertrouwen in de 'groei' die inmiddels aangewakkerd is, en realiseren ze zich dat Bernanke de geldpers echt een tandje lager wil zetten. Een bijkomend voordeel is dat ook de olieprijs in dollars zakt.quote:Dit is toch ook goed voor de Europese exporten?
gedeeltelijk. Ondanks dat Bernanke pleit voor een sterke dollar ligt de werkelijkheid toch anders. Amerika is gebaat bij een zwakke dollar, want het enige goede voor de VS op lange termijn is hun handelstekort weg werken, en dat lukt niet bij een sterke dollarquote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:56 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik begrijp dit niet. Als de euro goedkoper wordt en de dollar duurder, dan stijgt de olieprijs voor ons.
De Amerikaanse importen uit Europa worden ook minder duur. En meer mensen zullen Amerikaanse staatsobligaties willen kopen.
Dus het is voor Europa en Amerika goed. Of praat ik nu onzin?
Interessant om te lezen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:05 schreef Apogist het volgende:
[..]
gedeeltelijk. Ondanks dat Bernanke pleit voor een sterke dollar ligt de werkelijkheid toch anders. Amerika is gebaat bij een zwakke dollar, want het enige goede voor de VS op lange termijn is hun handelstekort weg werken, en dat lukt niet bij een sterke dollar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |