quote:
Je moet bij dit verhaal ook goed tussen de regels lezen . . .
Als je goed had gekeken dan had je het drama, wat er zich afspeelde in dat huis, volledig begrepen en dan had je gezien dat het precies het huidige thema vertolkt.
quote:
Mammie, mammie
Duidt duidelijk op een éénouder gezin waarvan die ene ouder dan ook nog eens slechthorend is.
quote:
hij lijkt op Flappie
zei het meisje onschuldig maar moeder hoorde haar vragen "waar is het lijk van pappie? [/q]
quote:
'Eet nou maar door meissie'
Moeders had geen zin om dat allemaal uit te leggen en omdat ze optijd stond voor haar volgende afspraak met een klant op de carpoolafwerkplek, maande ze haar dochter om door te eten . . .
Er is tegenwoordig geen tijd meer voor gezelligheid en luisteren naar elkaar is ook moeilijker geworden. Waarschijnlijk is moeders er één uit de walkman periode en heeft daardoor gehoorbeschadiging opgelopen en ze heeft door haar drukke planning als kostwinner geen tijd meer om normaal te reageren op de aandacht die haar dochter van haar vraagt. Zelfs niet tijdens de kerstmaaltijd die bestond uit een eenvoudig maal van een zorgvuldig uit z'n verpakking gehaalde paashaas. Die nog in de kast lag van 2006.
Hierdoor wordt de motivatie van haar dochter volledig teniet gedaan en zal het kind ook nooit meer een poging ondernemen om nog wat te gaan leren. In navolging op haar moeder zal ze gewoon gaan solliciteren bij een loverboy en eindigt ze als wrak in de goot.
Het moraal is ver te zoeken maar de kille werkelijkheid kan je bijna voelen . . .
Top verhaal Tong80 . . .
Hulde en mijn stem heb je.
Ik heb het hele verhaal in één adem uitgelezen met een brok in m'n keel . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...