Zoals gezegd: dat jij met fakkels en hooivorken klaar staat om iedere verdachte (of het nou bewezen is of niet doet er niet toe, aangezien we toch met onderbuikgevoelens werken) de dood in te jagen om zijn verdiende lesje te leren moet jij weten. Ik ben alleen blij dat mijn nichtje als lijdend voorwerp in ieder geval niet zo heeft gereageerd.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van die Homosapien moesten we dit onderwerp (waar Benno Larue toe behoort) nuanceren. Ik ga overigens geen tijd en energie meer steken in jouw problemen met begrijpend lezen.
Zucht als je er toch criminelen mee kan pakkenquote:Op woensdag 9 december 2009 21:25 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik heb in principe niets te verbergen, echter wil ik ook niet dat veel van mijn gegevens vrij toegankelijk zijn in bepaalde gevallen. Een te sterke focus op DNA kan bijvoorbeeld leiden tot tunnelvisie, terwijl DNA (vaak) niet het misdrijf aantoont.
Ik heb in het verleden mijn DNA af moeten staan in een strafzaak. Als de politie zonder te vragen dat kon doen werd ik misschien gekenmerkt als verdachte terwijl ik slechts een getuige was. Daarom moet men daar voorzichtig mee zijn en het onder voorwaarden gebruiken.
DNA is een hulpmiddel bij het oplossen van een misdrijf, de laatste tijd een erg belangrijk hulpmiddel wat zeker veel kan bijdragen aan het vinden van de oplossing van veel misdrijven. Ik vind dat men die kans zeker niet onbenut moet laten. Met het aanleggen van een verplichte DNA-databank kun je veel misdrijven oplossen en veel misdrijven voorkomen.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:25 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik heb in principe niets te verbergen, echter wil ik ook niet dat veel van mijn gegevens vrij toegankelijk zijn in bepaalde gevallen. Een te sterke focus op DNA kan bijvoorbeeld leiden tot tunnelvisie, terwijl DNA (vaak) niet het misdrijf aantoont.
Ik heb in het verleden mijn DNA af moeten staan in een strafzaak. Als de politie zonder te vragen dat kon doen werd ik misschien gekenmerkt als verdachte terwijl ik slechts een getuige was. Daarom moet men daar voorzichtig mee zijn en het onder voorwaarden gebruiken.
Wáár dan?quote:Op woensdag 9 december 2009 21:25 schreef donthate het volgende:
[..]
Jullie verdedigen het al de hele tijd
De pedofiel is natuurlijk veel belangrijker dan het kind. Als het kind maar niet boos wordt. Stel dat de pedofiel daarvan overstuur raakt.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:26 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Zoals gezegd: dat jij met fakkels en hooivorken klaar staat om iedere verdachte (of het nou bewezen is of niet doet er niet toe, aangezien we toch met onderbuikgevoelens werken) de dood in te jagen om zijn verdiende lesje te leren moet jij weten. Ik ben alleen blij dat mijn nichtje als lijdend voorwerp in ieder geval niet zo heeft gereageerd.
Pedofolie ik las ergens al dat het mensen zijnquote:Op woensdag 9 december 2009 21:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Wáár dan?
En wát verdedigen wij al de hele tijd?
Ben je autist of doe je alsof?quote:Op woensdag 9 december 2009 21:26 schreef r_one het volgende:
[..]
En daarvan dan a.u.b. een quote. In de vorige (en enige) quote waar je je op beriep, staat het in elk geval niet.
Door die tunnelvisie kun je er ook eenvoudig de verkeerde mee pakken en dan loopt de daadwerkelijke overtreder nog vrij rond en kan weer zijn gang gaan. DNA kan heel goed werken als een middel, maar het moet geen doel zijn.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:27 schreef donthate het volgende:
[..]
Zucht als je er toch criminelen mee kan pakkenOf heb ej zelf dingen te verbergen
Die kans moet men ook zeker niet onbenut laten, alleen ik zie wel graag dat hier verschillende voorwaarden aan verbonden worden. Mensen die in het verleden bijvoorbeeld veroordeeld zijn voor zware vergrijpen mogen per direct in een dergelijke database.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
DNA is een hulpmiddel bij het oplossen van een misdrijf, de laatste tijd een erg belangrijk hulpmiddel wat zeker veel kan bijdragen aan het vinden van de oplossing van veel misdrijven. Ik vind dat men die kans zeker niet onbenut moet laten. Met het aanleggen van een verplichte DNA-databank kun je veel misdrijven oplossen en veel misdrijven voorkomen.
Ik hoop dat ik em een keer tegen komquote:Op woensdag 9 december 2009 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De pedofiel is natuurlijk veel belangrijker dan het kind. Als het kind maar niet boos wordt. Stel dat de pedofiel daarvan overstuur raakt.
Ik kan me best indenken dat mensen Benno Larue liever dood dan levend zien. Helemaal als justitie verzuimt om hem grondig aan te pakken. Die kans is groot. Net zoals de kans groot is dat Benno Larue als hij vrij is tikken krijgt. Hij heeft tientallen slachtoffers rondlopen. Er hoeft maar een iemand uit de omgeving van al die slachtoffertjes wraak te nemen en Benno Larue ligt op het kerkhof. Ik zal daar niet wakker van liggen. Wat mij betreft mag hij als de inkt van het vonnis is opgedroogd plaatsnemen op de electrische stoel. Het sponsje hoeft niet nat gemaakt te worden wat mij betreft.
Gedraai en getroll, geef eens antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:30 schreef donthate het volgende:
Pedofolie ik las ergens al dat het mensen zijn.Jullie vinden dat het gewoon met celstrafjes opgelost kan worden
Die sowieso, maar ik zie er ook niet het probleem van in als mijn DNA in zo'n databank terecht komt. Als mijn DNA aangetroffen wordt op een crimescene, dan heb ik wat uit te leggen.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:31 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Die kans moet men ook zeker niet onbenut laten, alleen ik zie wel graag dat hier verschillende voorwaarden aan verbonden worden. Mensen die in het verleden bijvoorbeeld veroordeeld zijn voor zware vergrijpen mogen per direct in een dergelijke database.
Nou wij zijn door die mallenmolen geweest hoor... en ook al kan je zo'n vent het leven niet in de ogen gunnen, ik kijk wel uit dat ik me in dezelfde soort denkwijzen of misdadigheden ga verplaatsen als hem. maar goed, altijd "leuk" om te lezen dat anderen, die begot niet weten wat er vrijkomt met dit soort stuff, het wel even voor je willen doen...quote:Op woensdag 9 december 2009 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De pedofiel is natuurlijk veel belangrijker dan het kind. Als het kind maar niet boos wordt. Stel dat de pedofiel daarvan overstuur raakt.
Ik kan me best indenken dat mensen Benno Larue liever dood dan levend zien. Helemaal als justitie verzuimt om hem grondig aan te pakken. Die kans is groot. Net zoals de kans groot is dat Benno Larue als hij vrij is tikken krijgt. Hij heeft tientallen slachtoffers rondlopen. Er hoeft maar een iemand uit de omgeving van al die slachtoffertjes wraak te nemen en Benno Larue ligt op het kerkhof. Ik zal daar niet wakker van liggen. Wat mij betreft mag hij als de inkt van het vonnis is opgedroogd plaatsnemen op de electrische stoel. Het sponsje hoeft niet nat gemaakt te worden wat mij betreft.
Je vergeet TBS.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:30 schreef donthate het volgende:
[..]
Pedofolie ik las ergens al dat het mensen zijn.Jullie vinden dat het gewoon met celstrafjes opgelost kan worden
Reageer gewoon eens inhoudelijk. Het antwoord is al tig keer gegeven, trollkoning.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Gedraai en getroll, geef eens antwoord op mijn vraag.
Moeilijk he, argumenteren en in dat kader een quote posten waaruit het door jou gestelde blijkt.quote:
55 tot 80 slachtoffers. Die hebben allemaal familie en vrienden. In die groep zitten er wel een paar die hem gewoon pakken als ze hem tegenkomen.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:33 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Nou wij zijn door die mallenmolen geweest hoor... en ook al kan je zo'n vent het leven niet in de ogen gunnen, ik kijk wel uit dat ik me in dezelfde soort denkwijzen of misdadigheden ga verplaatsen als hem. maar goed, altijd "leuk" om te lezen dat anderen, die begot niet weten wat er vrijkomt met dit soort stuff, het wel even voor je willen doen...
Voor jou is het erg moeilijk, dat blijkt wel uit je posts.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Moeilijk he, argumenteren en in dat kader een quote posten waaruit het door jou gestelde blijkt.
en jij denkt dan echt dat het probleem is opgelost? en 80 of 1, wat moet het uitmaken...?!??quote:Op woensdag 9 december 2009 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
55 tot 80 slachtoffers. Die hebben allemaal familie en vrienden. In die groep zitten er wel een paar die hem gewoon pakken als ze hem tegenkomen.
Dergelijke mensen hebben inderdaad gemakkelijk praten. De impact die dergelijke zaken hebben is heel erg groot. Maar dat rechtvaardigt het nog niet om onmenselijk te handelen. Je moet je niet tot het niveau van een pedofiel verlagen.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:33 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Nou wij zijn door die mallenmolen geweest hoor... en ook al kan je zo'n vent het leven niet in de ogen gunnen, ik kijk wel uit dat ik me in dezelfde soort denkwijzen of misdadigheden ga verplaatsen als hem. maar goed, altijd "leuk" om te lezen dat anderen, die begot niet weten wat er vrijkomt met dit soort stuff, het wel even voor je willen doen...
Je kan ook iedereen een track & trance bandje om doen met gps erin zodat je precies weet waar iedereen is. Zou ook een hoop misdrijven voorkomen.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met het aanleggen van een verplichte DNA-databank kun je veel misdrijven oplossen en veel misdrijven voorkomen.
Zo denken meer mensen er over. Justitie pakt hem waarschijnlijk niet goed genoeg aan, maar rust gaat deze smeerlap nooit meer hebben!quote:Op woensdag 9 december 2009 21:32 schreef donthate het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik em een keer tegen kom
Als hij veroordeeld wordt dan verwacht ik niet dat die man nog ooit vrij zal komen. De kans dat je hem tegenkomt is vrij klein.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
55 tot 80 slachtoffers. Die hebben allemaal familie en vrienden. In die groep zitten er wel een paar die hem gewoon pakken als ze hem tegenkomen.
Dat kan ook inderdaad. Ik begrijp goed dat jij tegen het oplossen van misdrijven bent?quote:Op woensdag 9 december 2009 21:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je kan ook iedereen een track & trance bandje om doen met gps erin zodat je precies weet waar iedereen is. Zou ook een hoop misdrijven voorkomen.
Een verplichte DNA database riekt naar Sovjet praktijken. Ik heb het niet zo op controle-apparaten van overheden.
Dan pakken ze hem in de gevangenis wel een keer.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:36 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als hij veroordeeld wordt dan verwacht ik niet dat die man nog ooit vrij zal komen. De kans dat je hem tegenkomt is vrij klein.
Je begrijpt het niet he?quote:Op woensdag 9 december 2009 21:36 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en jij denkt dan echt dat het probleem is opgelost? en 80 of 1, wat moet het uitmaken...?!??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |