Kan je dit aan een leek uitleggen die niet door het topic wil bladeren voor het antwoord?quote:Op maandag 14 december 2009 20:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarnaast, als iemand stelt dat de theorie die stelt dat meer kooldioxide voor meer opwarming zorgt, "gefalsificeerd" is als de concentratie in de atmosfeer stijgt en de temperatuur niet -even afgezien van dat het niet klopt-, dan heeft hij, voor mij, in een zin duidelijk gemaakt dat hij of weinig begrepen heeft van de materie of moedwillig de boel aan het belazeren is. Er is niet echt een tussenweg.
Het is wel opmerkelijk dat critici nooit begrepen hebben hoe het zit. Dat lijkt me getuigen van minachting voor kritische geesten, en verder ook weinig des wetenschaps.quote:Op maandag 14 december 2009 20:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarnaast, als iemand stelt dat de theorie die stelt dat meer kooldioxide voor meer opwarming zorgt, "gefalsificeerd" is als de concentratie in de atmosfeer stijgt en de temperatuur niet -even afgezien van dat het niet klopt-, dan heeft hij, voor mij, in een zin duidelijk gemaakt dat hij of weinig begrepen heeft van de materie of moedwillig de boel aan het belazeren is. Er is niet echt een tussenweg.
Nou, er is geen enkel model dat alleen CO2 meeneemt. Het 4e IPCC rapport neemt onder andere de volgende factoren mee:quote:Op maandag 14 december 2009 22:06 schreef JoaC het volgende:
[..]
Kan je dit aan een leek uitleggen die niet door het topic wil bladeren voor het antwoord?
Nee hoor, veel kritische geesten begrijpen dat prima. Alleen aandachtszoekers die een makkelijk verhaal hebben, omdat ze het te veel versimpeld hebben zodat het niet meer klopt en daarom mooie soundbites kunnen genereren, die worden door de media opgezocht. Zo ook vandaag, Kroonenberg en Labohm hadden het 8 uur journaal weer gehaald waar ze grof versimpelde onzin zaten te verkopen.quote:Op maandag 14 december 2009 22:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is wel opmerkelijk dat critici nooit begrepen hebben hoe het zit. Dat lijkt me getuigen van minachting voor kritische geesten, en verder ook weinig des wetenschaps.
Ik vind het zondermeer verdacht dat iedereen het zo roerend met elkaar eens is. Dat riekt naar religieus denken, temeer daar we het hier over een verdomd moeilijk onderwerp hebben met heel erg veel onzekerheden..quote:Op maandag 14 december 2009 22:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee hoor, veel kritische geesten begrijpen dat prima. Alleen aandachtszoekers die een makkelijk verhaal hebben, omdat ze het te veel versimpeld hebben zodat het niet meer klopt en daarom mooie soundbites kunnen genereren, die worden door de media opgezocht. Zo ook vandaag, Kroonenberg en Labohm hadden het 8 uur journaal weer gehaald waar ze grof versimpelde onzin zaten te verkopen.
Uiteraard, zou ik bijna zeggen, lieten ze geen wetenschapper aan het woord die ze even afrekende op de onzin die ze voortbrachten. Alleen de verslaggever bazelde iets over een meerderheid. Leuk natuurlijk, maar Hiemstra heeft afgelopen week nog een brief naar Trouw gestuurd om uit te leggen hoe Labohm de boel bedotte, dus die zouden ze best hebben kunnen vragen.
quote:En verder zijn woorden op -schap vrouwelijk en is het lidwoord in de genitief dus niet des.
Maar dat geldt voor zoveel wetenschappelijke onderwerpen. Dit is misschien niet iets wat al 100 jaar in het nieuws is, maar wel al 100 jaar onderzoek naar wordt gedaan. En momenteel is 95% van de wetenschappers het op hoofdlijnen zeker eens. Namelijk: er ís een trend van opwarming, voor de huidige trend is CO2 de belangrijkste factor, en de toename van de CO2-concentratie is vanwege menselijk handelen.quote:Op maandag 14 december 2009 22:51 schreef Sachertorte het volgende:
Ik vind het zondermeer verdacht dat iedereen het zo roerend met elkaar eens is. Dat riekt naar religieus denken, temeer daar we het hier over een verdomd moeilijk onderwerp hebben met heel erg veel onzekerheden..
Ik vraag me af of ik bij Pauw en Witteman aan tafel mag komen als ik ga stellen dat aantrekking tussen objecten een state of mind is.quote:Op maandag 14 december 2009 23:03 schreef Iblis het volgende:
Hetzelfde zie je met evolutietheorie, er is natuurlijk genoeg ruzie, discussie, over welke mechanismen precies, maar dát evolutietheorie geldig is, dat is niet echt een punt van discussie, behalve voor een enkeling (die dan ook b.v. bij Knevel aan tafel mag komen, of zelfs bij NOVA als ze een folderactie beginnen).
Ik denk dat dat niet boeiend genoeg is, maar bedenk eens wat met pedofilie, homofilie, leven na de dood, misschien drugs of alcohol wat compleet tegen de huidige wetenschappelijke opvattingen ingaat, of een idioot project als een superbus, een expedie naar een maan van Jupiter, gezwets over zwarte gaten in de LHC, en dikke kans dat het lukt.quote:Op maandag 14 december 2009 23:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ik bij Pauw en Witteman aan tafel mag komen als ik ga stellen dat aantrekking tussen objecten een state of mind is.
Drugsbeleid is ook een gebied met flink wat politieke bemoeienis. En in die zin heeft b.v. de Nederlandse regering ook boter op het hoofd, want Klink veegt alles wat met drugs te maken heeft en hem niet uitkomt zo van tafel. Doet vrolijk onderzoek en als het niet bevalt, weg ermee. Hedwigepolder: onderzoek, bevalt niet, nog een onderzoek, lekker traineren, nog een onderzoek en uiteindelijk dan toch maar instemmen.quote:Op maandag 14 december 2009 23:20 schreef Reya het volgende:
In de zeldzame andere wetenschapsgebieden die dermate zijn gepolitiseerd (die zijn meestal wat marginaler, zoals genderstudies) zie je eenzelfde patroon opdoemen. Een compleet getribaliseerd veld met kibbelende partijen die zich vaak openlijk bedienen van affiliaties met politieke en maatschappelijke bewegingen.
Dus direct na je reincarnatie in een superbus stappen op weg naar een maan van Jupiter waar je al rijdend in een deeltjesverneller een jongetje verkracht terwijl je zwarte gaten ontwijkt. Dit alles terwijl je E=mc3 stelt.quote:Op maandag 14 december 2009 23:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet boeiend genoeg is, maar bedenk eens wat met pedofilie, homofilie, leven na de dood, misschien drugs of alcohol wat compleet tegen de huidige wetenschappelijke opvattingen ingaat, of een idioot project als een superbus, een expedie naar een maan van Jupiter, gezwets over zwarte gaten in de LHC, en dikke kans dat het lukt.
Ik weet het al! Ik ga stukjes Jupiter verkopen.quote:Op maandag 14 december 2009 23:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet boeiend genoeg is, maar bedenk eens wat met pedofilie, homofilie, leven na de dood, misschien drugs of alcohol wat compleet tegen de huidige wetenschappelijke opvattingen ingaat, of een idioot project als een superbus, een expedie naar een maan van Jupiter, gezwets over zwarte gaten in de LHC, en dikke kans dat het lukt.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik weet het al! Ik ga stukjes Jupiter verkopen.
Rudeonline (tegenwoordig chevere) was trouwens ooit eens bij De Staat van Verwarring; daar werd hij overigens - niet ten onrechte - compleet belachelijk gemaakt.
Zijn daar nog beelden van?quote:Op maandag 14 december 2009 23:34 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dus direct na je reincarnatie in een superbus stappen op weg naar een maan van Jupiter waar je al rijdend in een deeltjesverneller een jongetje verkracht terwijl je zwarte gaten ontwijkt. Dit alles terwijl je E=mc3 stelt.
I'll pass.
Thuis maar even kijken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Gevonden.
http://www.vpro.nl/programma/destaatvanverwarring/afleveringen/30206886/media/31316812/?bw=bb&player=wmp&media=31316812&refernr=&hostname=www&portalid=programmasites&x=39&y=5#
Het begint op 11:45.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |