abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2009 @ 14:31:52 #251
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_75612971
Belachelijke regel, meneer kan zijn kruisje onder zijn kleding dragen, maar hij wilt uitdragen dat hij christen is.. net zoals een moslima dat wil doen met haar hoofdoek,waarom mag een hoofdoek wel.
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
  maandag 14 december 2009 @ 14:32:48 #252
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75613000
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:31 schreef spanishgirl het volgende:
waarom mag een hoofdoek wel.
Omdat het geen ketting is.
  maandag 14 december 2009 @ 14:35:26 #253
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75613092
Ik vind dat een moslima dan ook haar hoofddoek onder een hoofddoek moet dragen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75613101
quote:
Belachelijke regel, meneer kan zijn kruisje onder zijn kleding dragen, maar hij wilt uitdragen dat hij christen is.. net zoals een moslima dat wil doen met haar hoofdoek,waarom mag een hoofdoek wel.
Omdat een pet of hoed dan blijkbaar ook mag. Gewoon kledingsvoorschriften, niets om je druk over te maken..
pi_75613151
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:35 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vind dat een moslima dan ook haar hoofddoek onder een hoofddoek moet dragen!
Gewoon haar capuchon erover, net zoals haar broertje altijd doet
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 14:38:34 #256
862 Arcee
Look closer
pi_75613208
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:35 schreef Lamon. het volgende:
Omdat een pet of hoed dan blijkbaar ook mag. Gewoon kledingsvoorschriften, niets om je druk over te maken..
Inderdaad, als het (niet mogen dragen van een) hoofddoekje ook onder diezelfde kledingsvoorschriften wordt geschaard maakt ook niemand zich er druk om.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 14 december 2009 @ 14:41:30 #257
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75613297
quote:
Bovendien krijgen moslima´s een bedrijfshoofddoek en had deze meneer duidelijk geen bedrijfskruis. En was het geen onderdeel van het uniform terwijl een hoofddoek dat wel is.

Neemt niet weg dat ik me er niet aan zou storen, maar ze kunnen nogal zeiken bij die busbedrijven. )Waarom mochten vrouwen wel een rok aan, maar mannen geen korte broek!?! )
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 december 2009 @ 14:42:34 #258
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_75613340
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een Christelijke buschauffeur draagt al jaren een kruisje aan een ketting. De politiek-correcte busmaatschappij verbiedt dit nu om geen aanstoot te geven. Hoofddoekjes mogen uiteraard wel gedragen worden.

In Engeland is het geloof ik allemaal nog erger dan in Nederland met dit soort zaken betreft geloof ik. Klopt dat? En wat vind de bevolking daarvan?
Is niet helemaal waar: hij mag dat kruis best dragen maar dan onder zijn kleding.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_75613505
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:42 schreef wdn het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar: hij mag dat kruis best dragen maar dan onder zijn kleding.
Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als hij dat kruisje als een soort speld op zijn kleding had gehad, dus zonder ketting.
  maandag 14 december 2009 @ 14:53:27 #260
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_75613737
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als hij dat kruisje als een soort speld op zijn kleding had gehad, dus zonder ketting.
Ik denk hetzelfde als wat nu het geval is: mag niet.

Overigens vind ik het nogal vreemd hoor. Want ik zie hier in Limburg geregeld chauffeurs met een kruisje op de revert of op de borstzak ofzo. Er zit zelfs een nogal extreem gelovige bij: die rijdt met een bijbel rond en leest daar in als hij even pauze neemt bij een halte.

Dus waarom die busmaatschappij nou weer zo'n paniek over gemaakt moet worden...
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 14 december 2009 @ 14:54:08 #261
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_75613755
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gewoon haar capuchon erover, net zoals haar broertje altijd doet
Pruik er overheen dragen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 14 december 2009 @ 14:56:42 #262
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75613834
quote:

[..]

Dat mag waarschijnlijk wel, net als een ring of armband...
quote:
GVB mag dragen van kettingen verbieden
ANP op 14 december '09, 13:14, bijgewerkt 14 december 2009 13:18

AMSTERDAM - Het Amsterdamse openbaarvervoerbedrijf GVB mag werknemers verbieden zichtbaar kettingen te dragen. Dat heeft de rechtbank in de hoofdstad maandag bepaald.

Een werknemer had een kort geding aangespannen omdat hij geen ketting met een christelijk kruis over zijn uniform mag dragen. Vrouwelijk, islamitisch personeel mag wel een hoofddoek op hebben. De man stelde dat het GVB verschillende religies ongelijk behandelt.

De rechtbank concludeert echter dat dit niet aan de orde is. Het bedrijf beroept zich namelijk op een algemeen kledingvoorschrift: geen enkel personeelslid mag zichtbaar kettingen dragen, of daar nou een kruis aan hangt of niet. Die regel moet de veiligheid vergroten. Volgens de rechtbank is dit een redelijk voorschrift.

Bovendien staat het de man vrij om op een andere manier uiting te geven aan zijn geloof. Zo mag hij wel een armband of een ring met een kruis dragen. Moslima's die voor het GVB werken, moeten overigens een hoofddoek met het logo van het bedrijf dragen.

De werknemer is van Egyptische afkomst. Hij droeg een ketting die tot halverwege de borst hing met een kruisje van ongeveer 5 centimeter lang.
pi_75613924
Een kruis dient men op de rug te dragen.

Arbo-technisch gesproken.
pi_75619132
Je reinste capitulatie. Moslims mogen straks alles, Christenen inde ban.

Geen wonder dat Wilders het zo goed doet in de peilingen.
pi_75619374
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Je reinste capitulatie. Moslims mogen straks alles, Christenen inde ban.

Geen wonder dat Wilders het zo goed doet in de peilingen.
Ach, huil toch niet. Deze discussie staat namelijk los van het geloof. Sieraden zijn namelijk niet toegestaan, hoofddeksels wel. Ik heb vroeger ook eens een bijbaantje gehad waar dergelijke regels ook gelden. Kettingen moesten binnen boord blijven, terwijl petjes enzo gewoon waren toegestaan.

Knap hoe sommigen van een mug weer een multiculturele huil-olifant weten te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75619600
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, huil toch niet. Deze discussie staat namelijk los van het geloof. Sieraden zijn namelijk niet toegestaan, hoofddeksels wel. Ik heb vroeger ook eens een bijbaantje gehad waar dergelijke regels ook gelden. Kettingen moesten binnen boord blijven, terwijl petjes enzo gewoon waren toegestaan.

Knap hoe sommigen van een mug weer een multiculturele huil-olifant weten te maken.
Die ketting wordt gewoon als drogreden gebruikt. Stuitend dat je dat niet ziet. Typisch weer een uitspraak van een met D66 doordrenkte legertje rechters .

Dat kruis was 12 jaar geen enkel probleem gewest, want zo lang droeg de man het kruisje. Ineens is er een probleem. Te gek voor woorden.

Ik adviseer de man om een muts te breien met een groot kruis erop. Misschien dat dit wel mag.
pi_75619712
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die ketting wordt gewoon als drogreden gebruikt. Stuitend dat je dat niet ziet. Typisch weer een uitspraak van een met D66 doordrenkte legertje rechters .

Dat kruis was 12 jaar geen enkel probleem gewest, want zo lang droeg de man het kruisje. Ineens is er een probleem. Te gek voor woorden.
Vind het inderdaad nogal vreemd dat zo'n man al die tijd ongestoord zijn kruisje heeft mogen dragen. Wat mij betreft gaat ie overigens zn gang, maar regels met betrekking tot sieraden zijn nou eenmaal regels.
quote:
Ik adviseer de man om een muts te breien met een groot kruis erop. Misschien dat dit wel mag.
Als ik hem was had ik inderdaad zoiets gedaan.
pi_75619725
We kruipen echt steeds meer in de richting van een sharia staat. Een advocaat die zijn muts als geloofsuiting gewoon kan blijven doordragen. En niet eens meer voor rechters hoeft op te staan.

Christenen die hun geloof niet meer mogen uiten van de GVB maar wel moslima's hoofddoeken aanreiken. Het moet niet gekker worden.

Nog even en dit land is een islamitische staat waarin christenen en andersgelovigen worden onderdrukt.
pi_75619775
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het inderdaad nogal vreemd dat zo'n man al die tijd ongestoord zijn kruisje heeft mogen dragen. Wat mij betreft gaat ie overigens zn gang, maar regels met betrekking tot sieraden zijn nou eenmaal regels.
[..]
En dus zijn de motieven van de GVB zeer verdacht. Als dat niet zo is dan zijn ze zeer opportunistisch bezig.....Dus trap niet in hun drogredenen.
quote:
Als ik hem was had ik inderdaad zoiets gedaan.
Ik hoop dat ie het doet ,ja.
pi_75619837
Trouwens een muts met kruis hoeft hij niet eens te breien. Hij zou zo een mijter van Sinterklaas kunnen opzetten.
pi_75620047
quote:

[..]

Gegarandeerd probleem gehad.....Het gaat niet om die kut ketting. Brrrrrrr.
pi_75620265
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:45 schreef EchtGaaf het volgende:
We kruipen echt steeds meer in de richting van een sharia staat. Een advocaat die zijn muts als geloofsuiting gewoon kan blijven doordragen. En niet eens meer voor rechters hoeft op te staan.
Allah is belangrijker dan de rechtsstaat blijkt wel weer. Walgelijk .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_75620684
quote:

Christenen die hun geloof niet meer mogen uiten van de GVB maar wel moslima's hoofddoeken aanreiken. Het moet niet gekker worden.

Nog even en dit land is een islamitische staat waarin christenen en andersgelovigen worden onderdrukt.
Ik denk nu dat de paranoia jou in zn greep houdt. Alleen ben het wel met je eens dat de regerende en rechtgevende machten geen uitzonderingen moeten maken voor moslims.

Maar goed, ik heb dan ook helemaal niks met religie. Van mijn part mag zowel de islam als het christendom een stille dood sterven.
pi_75620957
quote:

Het gaat nog veel gekker worden hoor.
Enait die nu legaal onbeschoft mag zijn en het kruisje van deze man zijn een paar voorbeelden van hoe het hier in Nederland doorgeschoten is.
O ja, en dan hebben we nog het halal-kerstdiner op de notabene R.K school en de kerstboom op de Haagse Hogeschool.
  maandag 14 december 2009 @ 19:41:29 #275
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75623991
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:03 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Allah is belangrijker dan de rechtsstaat blijkt wel weer. Walgelijk .
Huh, de rechter heeft juist geoordeeld en het staat gewoon in de voorschriften van het GVB. Wat heeft de sharia daar mee te maken?
Here we are now, entertain us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')