abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75591636
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:01 schreef waht het volgende:
Helemaal eens met je post.
[..]

Wat betreft die arrestanten mee eens, maar hoe kun je een familie verantwoordelijk houden voor het gedrag van hun 19-jarige zoon? (In sommige gevallen misschien volledig, maar eigen verantwoordelijkheid is een groot goed.)
Dat zijn de erfgenamen, die erven ook gewoon de schadeclaims zoals ze ook de schulden erven. Tenzij ze de erfenis verwerpen natuurlijk, dan moeten ze dat maar doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 13 december 2009 @ 21:12:26 #127
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75591779
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:02 schreef Salvad0R het volgende:
Dus wat hebben we geleerd?

Volgende keer wanneer er een party met meer dan 10 000 man is, een flinke zooi ME'ers paraat laten staan.
Dat is een beetje door op hetzelfde pad. Ik kan me wel vinden in de suggestie van Weltschmerz, gewoon de geweldsinstructie aanpassen waar het situaties met grote groepen betreft. Dan heb je in een jaar tijd een aantal doden bij voetbalrellen e.d. en daarna gaan ze toch maar motorcrossen o.i.d. voor hun kicks.
Life is what you make it.
pi_75591915
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:02 schreef Salvad0R het volgende:
Dus wat hebben we geleerd?

Volgende keer wanneer er een party met meer dan 10 000 man is, een flinke zooi ME'ers paraat laten staan.
Zodat ze fijn kunnen rellen, bij elk evenement, net zo lang tot ze een keer onderbezet zijn en dan wordt het weer agentje lynchen?

Gewoon 20 agenten sturen, dat is ruim genoeg om een vechtpartijtje hier en daar uit elkaar te halen, wat lui te arresteren en verdwaalde mensen de weg te wijzen. Maar je geeft ze allemaal een paar extra magazijnen met dumdumkogels mee, en je geeft er twee een automatisch wapen mee.

In het buitenland heb je ook wel eens gewone agenten met automatische wapens lopen, dan heb je dit soort dingen niet, want dan is de politie altijd de sterkste.
  zondag 13 december 2009 @ 21:27:06 #129
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_75592687
De uiteindelijke actie van de politie valt op zich wel te begrijpen, maar ze hadden hier nooit zomaar aan blootgesteld moeten worden. Als de verantwoordelijken naar behoren hadden gehandeld, had deze escalatie voorkomen kunnen worden. Maar de, gezien de werkelijke omstandigheden, beste reactie lijkt mij het schieten op zoveel mogelijk knieën. Je schakelt meerdere mensen direct uit, waarschijnlijk voorgoed, zonder iemand van het leven te beroven. Maar goed, het is gemakkelijk oordelen vanachter een computer.
Die agenten zouden sowieso publiekelijke excuses moeten ontvangen van de gezaghebbenden die hen in deze situatie hadden gebracht.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_75593649
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zodat ze fijn kunnen rellen, bij elk evenement, net zo lang tot ze een keer onderbezet zijn en dan wordt het weer agentje lynchen?

Gewoon 20 agenten sturen, dat is ruim genoeg om een vechtpartijtje hier en daar uit elkaar te halen, wat lui te arresteren en verdwaalde mensen de weg te wijzen. Maar je geeft ze allemaal een paar extra magazijnen met dumdumkogels mee, en je geeft er twee een automatisch wapen mee.

In het buitenland heb je ook wel eens gewone agenten met automatische wapens lopen, dan heb je dit soort dingen niet, want dan is de politie altijd de sterkste.
In Nederland krijg je dan situaties dat mensen gaan terugschieten. Wat heb je nou aan dooien, als je het met een peleton ME'ers makkelijk onder controle krijgt?
pi_75595451
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:42 schreef Salvad0R het volgende:
In Nederland krijg je dan situaties dat mensen gaan terugschieten.
Hoezo?
quote:
Wat heb je nou aan dooien, als je het met een peleton ME'ers makkelijk onder controle krijgt?
Dan geef je ze dus wat ze willen. Je hebt helemaal gelijk als het gaat om gewone ordeverstoringen, uit de hand gelopen feesten en dergelijke. Maar deze lui zijn erop uit, die willen de ME, dan begint het spel pas goed. En als er geen ME is, dan gaan ze agentje jagen. Het is hun spelletje, zij vinden dat leuk, en de politie speelt het mee. Het 'onder controle krijgen' van de situatie, het deëscaleren, het schoonvegen, het houdt het allemaal alleen maar in stand. En ondertussen is het wel om de haverklap raak, kan het elke keer raak zijn, en vallen er ook onschuldige slachtoffers en kan het zo maar een keer gebeuren dat een agent door het gepeupel wordt afgemaakt.

Ik vind dat je het hooliganisme moet bestrijden, ipv in stand houden. Dat is wat de politie nu feitelijk doet. Zij willen vechten met de politie, en de politie laat met zich vechten. Ik zeg dat je moet zorgen dat ze het niet meer leuk vinden, anders blijf je aan de gang. Vechten met de politie moet iets zijn waarbij je altijd verliest.
pi_75596937
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo?
[..]

Dan geef je ze dus wat ze willen. Je hebt helemaal gelijk als het gaat om gewone ordeverstoringen, uit de hand gelopen feesten en dergelijke. Maar deze lui zijn erop uit, die willen de ME, dan begint het spel pas goed. En als er geen ME is, dan gaan ze agentje jagen. Het is hun spelletje, zij vinden dat leuk, en de politie speelt het mee. Het 'onder controle krijgen' van de situatie, het deëscaleren, het schoonvegen, het houdt het allemaal alleen maar in stand. En ondertussen is het wel om de haverklap raak, kan het elke keer raak zijn, en vallen er ook onschuldige slachtoffers en kan het zo maar een keer gebeuren dat een agent door het gepeupel wordt afgemaakt.

Ik vind dat je het hooliganisme moet bestrijden, ipv in stand houden. Dat is wat de politie nu feitelijk doet. Zij willen vechten met de politie, en de politie laat met zich vechten. Ik zeg dat je moet zorgen dat ze het niet meer leuk vinden, anders blijf je aan de gang. Vechten met de politie moet iets zijn waarbij je altijd verliest.
Ik denk dat je oorzaak en consequentie door elkaar haalt. Je stelt dat er mensen zijn met natuurlijke drang naar geweld. Daar ben ik het mee eens, het voetbal zelf waar ze fan van zijn is op strijd gebaseerde fictie om het volk te entertainen met primaire emoties over fysieke strijd, winst en verlies, enzo.
Dat sommige mensen de drang hebben met politie te vechten, is ook een ding wat zeker is. Maar dat is nooit anders geweest. Het is geen oorzaak van dissidentie, meer een natuurlijk gegeven van de mentaal minder bedeelde soortgenoot, die alleen maar bozer wordt naarmate van geweld van de politie toeneemt. Als je de oorzaak van deze factor in de maatschappij wil oplossen, moet je het zo managen dat ze de politie niet als vijand zien. Doorgesnoven mongolen die met iedereen willen vechten houd je altijd.
pi_75597555
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:43 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik denk dat je oorzaak en consequentie door elkaar haalt. Je stelt dat er mensen zijn met natuurlijke drang naar geweld. Daar ben ik het mee eens, het voetbal zelf waar ze fan van zijn is op strijd gebaseerde fictie om het volk te entertainen met primaire emoties over fysieke strijd, winst en verlies, enzo.
Dit heeft nog heel weinig met voetbal te maken.
quote:
Dat sommige mensen de drang hebben met politie te vechten, is ook een ding wat zeker is. Maar dat is nooit anders geweest. Het is geen oorzaak van dissidentie, meer een natuurlijk gegeven van de mentaal minder bedeelde soortgenoot, die alleen maar bozer wordt naarmate van geweld van de politie toeneemt. Als je de oorzaak van deze factor in de maatschappij wil oplossen, moet je het zo managen dat ze de politie niet als vijand zien. Doorgesnoven mongolen die met iedereen willen vechten houd je altijd.
Ja, maar je nu in wezen al jaren doet, is podia creeeren waarop ze kunnen vechten, waardoor er waarbij er ook een georganiseerd verband ontstaat. In het gevecht, maar ook om het gevecht te organiseren. Dat zijn geen mensen die door het lint gaan, dat zijn mensen die worden geintroduceerd tot een hele grote kick, die in een groep die kick beleven, met die groep van die kick nagenieten en die die kick organiseren. Die lui hebben gewoon een pot voor vrouw en kinderen van degenen die lang de bak in moet, dan lapt iedereen bij.

Elk jaar zijn er wel een paar gelegenheden waar ze lekker los kunnen, en dat houdt het verband in stand en trekt nieuwe kickzoekers aan. En de peletonnetjes ME, en het deëscalerend optreden, dat houdt het in stand. Dan moet je jezelf niet op de borst kloppen dat je het redelijk in de hand hebt gehouden, nee, je hebt ze weer een gelegenheid gegeven.

Dan lijkt mij dat je het probleem een keer effectief moet aanpakken, ipv dweilen met de kraan open. Zorg dat het geen leuk spelletje meer voor hen is. Een politieagent die zich terugtrekt vinden ze leuk, een die zijn pistool trekt vinden ze leuk, een waarschuwingsschot ook, gearresteerd worden hoort erbij, klappen krijgen is stoer. Als de politie gewoon de baas is waar de politie is, dan vinden ze het niet meer leuk. En als er ineens 3 dood zijn, 20 gewond zijn, en 40 gearresteerd, dan vinden ze het ook al een stuk minder leuk.
pi_75600368
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ja, hij was een van de hooligans. De schietpartij speelde zich af 150 meter búiten het festivalterrein, waarheen de groep hooligans de politie had achtervolgd. Je mag aannemen dat onschuldige feestgangers zich óp het festivalterrein bevonden.
Ok dat wist ik dus niet en kon het ook niet echt duidelijk vinden , van hoe of wat.

Ik neem aan dat de onschuldigen op het festivalterrein waren , maar het gebeurd ook wel eens dat er onschuldige personen zich tussen "tuig" terecht komen....

Maar wat ik dus zag op de NOS : beelden van een groep die zich niet aan de feestregels hielden....
waarom zetten ze dan op dat moment niet ff het feest stop?! om ws een hoop gezeik (later) te voorkomen...

DAt bedoelde ik met in contact staan met de meldkamer....en zorg potjandorie dat er geen dingen kunnen gebeuren die niet noodzakelijk zijn.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 14 december 2009 @ 18:03:20 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75620276
Deze week staat in de VN een artikel over de rellen, door de ogen van de agenten. Als je dat leest begrijp je heel erg goed waarom er geschoten is. De agenten zijn onvoorstelbaar terughoudend geweest. Als het leger deze klus had moeten opknappen waren er zeker 30 doden gevallen.
The End Times are wild
  maandag 14 december 2009 @ 19:08:07 #136
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75622625
Ik snap een ding niet waarom gaat de politie niet weg als een van die oud hooligan zegt dat ze weg moet gaan , dit is in mijn ogen een waarschuwing aan de politie omdat de oude kern weet hoe of wat er speelt op dat moment... en die zien het gevaar dus al dat het uit de hand gaan lopen...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 14 december 2009 @ 19:14:17 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75622882
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:08 schreef RAVW het volgende:
Ik snap een ding niet waarom gaat de politie niet weg als een van die oud hooligan zegt dat ze weg moet gaan , dit is in mijn ogen een waarschuwing aan de politie omdat de oude kern weet hoe of wat er speelt op dat moment... en die zien het gevaar dus al dat het uit de hand gaan lopen...
Als de politie zich door een oud-hooligan gaat laten koeioneren wanneer hij ze opdracht geeft weg te gaan is het einde van de rechtstaat een feit. Wat dan? Inbrekers die de politie van te voren opbellen als ze gaan inbreken omdat "het anders uit de hand kan gaan lopen"? Wie is er nu de baas, de hooligans of de politie.
The End Times are wild
  maandag 14 december 2009 @ 19:26:19 #138
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75623354
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de politie zich door een oud-hooligan gaat laten koeioneren wanneer hij ze opdracht geeft weg te gaan is het einde van de rechtstaat een feit. Wat dan? Inbrekers die de politie van te voren opbellen als ze gaan inbreken omdat "het anders uit de hand kan gaan lopen"? Wie is er nu de baas, de hooligans of de politie.
nee daar gaat het niet helemaal om maar het feit is dat die hooligans dus al geluiden hadden gehoord en dichter bij de mensen staan dan de politie zelf .
maar denk dat er op dat moment gewoon een verkeerde inschatting fout is gemaakt en dat de politie mensen dachten dat het een dreigement was en dachten wij gaan niet weg.

Maar ook dat er in de vooravond al gevechten waren geweest , waar ik ook de mensen over gehoord heb die er bij waren ..
waar ze het ook in het filmpje over hebben ..

Een van die gevechten had al een teken moeten wezen om het feest stil te leggen.
Omdat dit een ruzie was wat betreft een paar dames die niet wilde luisteren naar een paar donkere jongens.

Waar bij er toen door een van die gasten gedriegd is en ook diverse handtastelijkheden waren.
Een van de dames is ook gewond geraakt en waarop de jonge groep hooligans op af gegaan zijn.
Want dat was het tweede opstootje waar dus de politie dus bij aanwezig was ..
En de gasten die dus waren dus kwaad omdat die lastpakken niet door de politie weg waren gestuurd.
Dus ja als er dan in eens bij hun wel politie bij komt kijken is het vragen om moeilijk heden en zo doende ging het ook de mist in ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_75627437
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:03 schreef LXIV het volgende:
Deze week staat in de VN een artikel over de rellen, door de ogen van de agenten. Als je dat leest begrijp je heel erg goed waarom er geschoten is. De agenten zijn onvoorstelbaar terughoudend geweest. Als het leger deze klus had moeten opknappen waren er zeker 30 doden gevallen.
Dan mag voortaan het leger de klus opknappen.
pi_75646189
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:26 schreef RAVW het volgende:

[..]

nee daar gaat het niet helemaal om maar het feit is dat die hooligans dus al geluiden hadden gehoord en dichter bij de mensen staan dan de politie zelf .
maar denk dat er op dat moment gewoon een verkeerde inschatting fout is gemaakt en dat de politie mensen dachten dat het een dreigement was en dachten wij gaan niet weg.
Er mag natuurlijk nooit een situatie ontstaan dat de politie weggaat voor de eigen veilligheid. Ook een feestterrein is gewoon onderdeel van de Nederlandse rechtsorde waar de politie wanneer nodig de orde en de wet handhaaft. Er is geen enkele reden waarom de politie daar een vrijstaat voor wilde hordes van zou moeten maken waarin hooligans ongestoord mensen kunnen doodschoppen.
quote:
Waar bij er toen door een van die gasten gedriegd is en ook diverse handtastelijkheden waren.
Een van de dames is ook gewond geraakt en waarop de jonge groep hooligans op af gegaan zijn.
Want dat was het tweede opstootje waar dus de politie dus bij aanwezig was ..
En de gasten die dus waren dus kwaad omdat die lastpakken niet door de politie weg waren gestuurd.
Gelul. Er was een hele grote groep hooligans op dat feest afgekomen om te rellen, kijken hoeveel politie er is en dan los gaan. Die worden niet kwaad, die zoeken aanleidingen.
quote:
Dus ja als er dan in eens bij hun wel politie bij komt kijken is het vragen om moeilijk heden en zo doende ging het ook de mist in ..
Je bent gewoon aan het goedpraten dat grote groepen laf geweld gaan plegen om zich te vermaken.
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:38:10 #141
238900 Koekz
Der Meister
pi_75646393
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:26 schreef RAVW het volgende:

[..]
(...)
Dus omdat de Politie een kijkje komt nemen 'mogen' ze met 100 man op de politie afstormen? Nou sorry hoor maar dat soort intelligente mensen mogen direct een nekschot krijgen. Gaat het gemiddelde van Nederland ook gelijk omhoog
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:28:20 #142
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_75648134
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:38 schreef Koekz het volgende:

[..]

Dus omdat de Politie een kijkje komt nemen 'mogen' ze met 100 man op de politie afstormen? Nou sorry hoor maar dat soort intelligente mensen mogen direct een nekschot krijgen. Gaat het gemiddelde van Nederland ook gelijk omhoog
pi_75657433
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zie hier wat er geschoten is.
21x7 = 147.
Tijd dus voor een goed en krachtig dienstwapen met meer capaciteit.
En tijd voor schietoefeningen, ze hebben er maar verrekte weinig weten te raken.
pi_75657643
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Probleem is dat de zwarte piet bij de agenten wordt neergelegd en ze als moordenaars worden afgeschilderd. Dat terwijl in mijn ogen die zoon als een crimineel zou moeten worden neergezet die een gevaar voor de samenleving was. Niks "lieve jongen", die gast stond stenen te rapen om agenten de kop in te gooien.
Nee joh, helemaal mis.
Door zijn uitstekende opvoeding begon hij alvast de troep een beetje op te ruimen.
pi_75659797
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:32 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

En tijd voor schietoefeningen, ze hebben er maar verrekte weinig weten te raken.
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:05:54 #146
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75660780
voor de mensen die het nog niet willen geloven dat er onrust is veroorzaakt is door de politie hier een filmpje

getuigen zeggen zelf dat er zo maar een man begon te schieten dus waardoor er paniek ontstond..
dit hoor je vele mensen die er geweest zijn pas veel later is bekent geworden dat het politie was ..

Dus als de mannen die geschoten hebben in de lucht ,zonder dat de omstanders op de hoogte waren dat het daadwerkelijk politie was. ( wat ook meerdere keren door de Politie zelf aan gegeven is dat alleen de hooligans op de hoogte waren dat het politie was en de rest niet.
Kan ik het best indenken dat het helemaal uit de hand gaat lopen want je raak dan als feestganger gewoon in paniek.

Dus dan kan je de politie dus wel aan schrijven dat hun fouten gemaakt hebben ..
pi_101808038
Hof beziet vervolging agenten strandfeest

DEN HAAG - Het gerechtshof in Den Haag buigt zich op 5 oktober over de vraag of enkele agenten moeten worden vervolgd voor de schoten die zij twee jaar geleden losten tijdens het fataal verlopen strandfeest in Hoek van Holland. Dat meldde een woordvoerster van het hof zondag.

Het gerechtshof doet dat op verzoek van de ouders van Robby van der Leeden, de 19-jarige man die om het leven kwam door een politiekogel. De ouders menen dat de situatie niet zo bedreigend was dat agenten ook echt moesten schieten. Zij zijn daarom een zogenoemde artikel-12 procedure begonnen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_101808577
Waar halen ze het lef vandaan zo'n procedure te starten. :')

Triest volk. Je zou je dood moeten schamen dat je zoon politieagenten aanvalt, zelfs als ze in het nauw gedreven zijn en waarschuwingsschoten lossen.
pi_101808658
Nee, procedure moet gewoon gestart worden en vervolgens worden verworpen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101809016
Klopt. Maar dan nu graag de procedure om de ouders in de hoedanigheid van erfgenamen van onze liever Robbie aansprakelijk te stellen voor de schade.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')