abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75407205
quote:
Actiegroep tegen roze cadeaus voor meisjes

LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk is een actiegroep opgericht tegen roze kerstcadeaus voor meisjes. Volgens de actievoerders van Pinkstinks (Roze stinkt) zijn roze cadeaus voor meisjes seksistisch en rolbevestigend en staan zij de latere carrière in de weg.

Een lid van de Britse regering, staatssecretaris Bridget Prentice van Justitie, heeft zich al achter de Pinkstinkscampagne geschaard, zo meldden Britse media dinsdag. Volgens Emma Moore, de oprichtster van Pinkstinks, staat roze voor passief en leuk om naar te kijken. De traditioneel voor jongens gebruikte kleur blauw daarentegen zou staan voor krachtig en uitdagend. Volgens Pinkstinks kweekt de kleur roze meisjes die alleen maar een mooie prinses willen zijn die erop wacht met een prins te trouwen.

Staatssecretaris Prentice vindt dan ook dat ouders hun dochtertjes 'progressievere' kerstcadeaus moeten geven, die hun ambities stimuleren om hun potentieel waar te maken. Critici vinden haar een ''humorloze feministe''. (ANP)
en
quote:
If you think our own “progressives” are bad, be glad you don’t live in Sweden. The obsession over there is for “gender equality.” One Stockholm kindergarten even encourages parents to equip their sons with dresses and female first names. The furthest limits of this trend are being explored by
Mr. Ragnar Bengtsson, who since September has been applying a breast-pump to himself in an effort to produce milk. “If it works and the milk turns out to have a high nutritional value it could be a real breakthrough,” gushes (as it were) Mr. Bengtsson—whose next campaign, presumably, will be for the right to pump in public.
Bron: www.nationalreview.com

Zijn we de weg al kwijt, of gaan we de verkeerde kant op? Begin maar met schieten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75407273
Wat enorm treurig.

Bestaat die actiegroep uit woedende kenaus met kort haar?
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:51:55 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:52:50 #4
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_75407371
vadermelk
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_75407435
Pinkribbon stinks. Ohnee dan hoor je ze niet. Weer een zionistisch complot.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:55:05 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75407451
Na zo veel idiote berichten ga ik bijna denken dat ik zelf een idioot ben die buiten de maatschappij staat.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:57:40 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_75407543
quote:
Volgens Emma Moore, de oprichtster van Pinkstinks, staat roze voor passief en leuk om naar te kijken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pink
quote:
From then until the 1940s, pink was considered appropriate for boys because being related to red it was the more masculine and decided color, while blue was considered appropriate for girls because it was the more delicate and dainty color, or related to the Virgin Mary.
quote:
Though the color pink has sometimes been associated with gender stereotypes, some feminists have sought to reclaim it. For example, the Swedish radical feminist party Feminist Initiative and the American activist women's group Code Pink: Women for Peace use pink as their color.
Beetje tegenstrijdig!
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:00:22 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75407633
Ben benieuwd hoeveel subsidie zo'n actiegroepje nou opstrijkt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_75407661
Ik dacht dat het over die artieste ging
pi_75407666
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:00 schreef Hukkie het volgende:
Ben benieuwd hoeveel subsidie zo'n actiegroepje nou opstrijkt.
What do you do for a living?

I founded an action group against pink Christmas presents for girls.

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 14:02:35 #11
8781 crew  Frutsel
pi_75407717
Ik zie wel een lelijke roze fristie banner ineens

Whehe.. wat een bericht joh
Welke kleur raadt de actiegroep dan aan?
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:16:16 #12
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75408157
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:02 schreef Frutsel het volgende:
Ik zie wel een lelijke roze fristie banner ineens

Whehe.. wat een bericht joh
Welke kleur raadt de actiegroep dan aan?
Dat weten ze zelf waarschijnlijk ook niet, roze is nou eenmaal een meisjeskleur. Lijkt me helemaal niets mis mee.
DeviantArt
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:30:23 #13
165512 MASD
Music is dead.
pi_75408662
quote:
roze cadeaus (...) staan zij de latere carrière in de weg.
quote:
Volgens Pinkstinks kweekt de kleur roze meisjes die alleen maar een mooie prinses willen zijn die erop wacht met een prins te trouwen.
En terecht, kinderen mogen niet dromen maar moeten direct vanaf de geboorte klaargemaakt worden als werkslaaf.
Long live music.
pi_75408752
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:52 schreef Matty___ het volgende:
vadermelk
Vreselijk he
pi_75409123
Er is geloof ik ooit een onderzoek geweest waarin men jongens meisjesdingen liet doen en meisjes jongensdingen. Uiteindelijk bleek men het gender-specifieke gedrag niet te kunnen omdraaien. De jongens kozen uiteindelijk toch voor jongensdingen en de meisjes voor meisjesdingen.

Kennelijk is het vooral iets genetisch en niet zozeer aangeleerd. Dat verklaart ook dat homo's vaak toch als ze jong zijn met poppen willen spelen, ook al smeren de ouders jongensdingen aan.

Ik kan helaas dat onderzoek niet meer vinden.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_75409224
Sommige mensen, daar kan de maatschappij gewoon zonder.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:45:53 #17
165512 MASD
Music is dead.
pi_75409268
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:50 schreef OldJeller het volgende:
Wat enorm treurig.

Bestaat die actiegroep uit woedende kenaus met kort haar?
Oh God, ja. De linkse is de oprichter.

Long live music.
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 14:47:10 #18
8781 crew  Frutsel
pi_75409318
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vreselijk he
Een roze kusje voor jou
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:45 schreef MASD het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Teveel rosé gehad
pi_75409508
Altijd lol met die doorgeslagen feminsten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75410116
quote:
Volgens Pinkstinks kweekt de kleur roze meisjes die alleen maar een mooie prinses willen zijn die erop wacht met een prins te trouwen.
Dat willen de meeste vrouwen toch ook gewoon. Of ze nu tien, twintig of dertig zijn.
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:09:19 #21
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75410196
Gelukkig speelt dit in Engeland en niet hier.

-even afkloppen-
DeviantArt
pi_75410282
Waar gaat dit over? Trouwens, vrouwen en meisjes in het roze? Vergeet de grote groep mannen niet die door hun vrouwen/vriendinnen in het roze worden gestoken
pi_75410733
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:07 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat willen de meeste vrouwen toch ook gewoon. Of ze nu tien, twintig of dertig zijn.
Dat is ze aangepraat door mannen via de misogynistische en androcentrische media met hun seksistische propaganda. Deze feministen weten wel beter. OPEN JE OGEN.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75411976
Sowieso.... mensen die consequenties verbinden aan kleuren
Lichtroze/zalmkleurig staat mij bijvoorbeeld prima en ik trek dat dus rustig aan.
pi_75412123
[quote]Op dinsdag 8 december 2009 14:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Een roze kusje voor jou
[..]

En een blauwe terug
pi_75414838
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Niet leuk om naar te kijken dus...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75416010
Wat een zeikwijven.
pi_75416164
Gevalletje 'gender feminism' lijkt me.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_75416484
Wat een onzin .
pi_75436668
Ik probeer mijn dochter van het roze af te krijgen maar ik vrees dat het genetisch ingebakken zit.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 9 december 2009 @ 10:33:57 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_75437097
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zie 2 afvalligen met dat middel-korte haar. Als die 2 niet heel spoedig naar de kapper gaan is het snel afgelopen met dat clubje.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_75441257
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:19 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik probeer mijn dochter van het roze af te krijgen maar ik vrees dat het genetisch ingebakken zit.
Mijn dochter vindt roze nou eenmaal leuk. Daar heb ik niets actief aan bijgedragen. Moet ik haar dat nu dan verbieden omdat een feministische mevrouw nu loopt te verkondigen dat het een kwalijke zaak is?
Ik heb liever dat mijn kind haar eigen voorkeuren leert ontwikkelen. Die roze-periode waait heus wel over.
pi_75441354
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:25 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Mijn dochter vindt roze nou eenmaal leuk. Daar heb ik niets actief aan bijgedragen. Moet ik haar dat nu dan verbieden omdat een feministische mevrouw nu loopt te verkondigen dat het een kwalijke zaak is?
Ik heb liever dat mijn kind haar eigen voorkeuren leert ontwikkelen. Die roze-periode waait heus wel over.
Dit soort feministen halen de ook in mijn ogen wenselijke morele opvatting dat alle mensen gelijkwaardig zijn door de war met het idee dat alle mensen gelijk zijn (op biologisch vlak bijvoorbeeld).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')