Het zou de eerste keer niet zijn dat bezuinigingsvoorstellen (en ik neem aan dat dit niet bij een boom maar voor de hele kerstviering aldaar geld) er onder dit soort geneuzel worden doorgevoerd. Maar het is slechts een speculatie van me. Misschien menen ze het ook echt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een bezuinigingsmaatregel? Een boom? Neuh.
Daarbij komt dat ze zelf de reden al aangeven waarom ze geen boom meer neerzetten.
quote:Hoe lang duurt het nog voor ons Kerstfeest wordt ingeruild voor het suikerfeest? Hoe lang is Nederland nog Nederland?
Ja.. als mensen dus.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wij integreren? Als autochtonen?
!
Daar past een kerstboom dus prima bij!quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja.. als mensen dus.
Samenleven is aanpassen aan elkaar, is open staan voor elkaar, compromissen sluiten, elkaars eigenaardigheden accepteren en tolereren
Tegenwoordig gebruikt men het woord integratie.
De grootste schreeuwerds pro-integratie zijn stiekem tégen de integratie....
Twijfel je daaraan? Het zou immers makkelijker te zeggen zijn dat het gaat om een bezuiniging dan dit verhaal. Niet?quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou de eerste keer niet zijn dat bezuinigingsvoorstellen (en ik neem aan dat dit niet bij een boom maar voor de hele kerstviering aldaar geld) er onder dit soort geneuzel worden doorgevoerd. Maar het is slechts een speculatie van me. Misschien menen ze het ook echt.
Wie kan zich relateren aan slingers en lampjes? Is dat zo enorm internationaal en diversquote:In het atrium hangen nu alleen wat slingers en lampjes. De directie wil zo 'het internationale karakter en de diversiteit binnen de school te benadrukken'.
Bij wet vastleggen dat een kerstboom op een onderwijsinstelling verplicht is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:19 schreef Hexagon het volgende:
Wens je dat de staat schoolbesturen gaat opleggen op een kerstboom te plaatsen?
Yup.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:40 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een laf schoolbestuur.
Leuk om elke keer weer te zien dat men ELKE keer weer begint over het 'uitverkopen van Nederland', maar vervolgens het altijd gigantische protest van de bevolking mist. En nee, dat gebeurt niet door massale protesten, maar wel door de massale hoon die je op internet, op de tv en in de kranten ziet.quote:Het lijkt inderdaad op de uitverkoop van Nederlandse tradities om het multiculturele sprookje van wederzijdse samenhorigheid in stand te houden.
Meen jij dit nu serieus? Zo ja, dan kan ik alleen maar hard om jou lachen...als dit de Wilders stemmer is dan snap ik dat hij moeite heeft om geschikt personeel te vinden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, je ziet er de ernst niet van in.
Kan je als D66 weer moord en brand om Wilders schreeuwen. Maar de kiezer wordt zo in handen van Geert gedreven.
En terecht, de identiteit van het land wordt vergooid. In rap tempo.
Er wordt zo veel geld verdient met kerst, dat zijn we echt niet zomaar kwijt. Kerstboom inclusief, dan zie ik die nog eerder verdwijnen door milieu en CO2 neutraal / klimaat gezeurquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
Blijf van onze typische Hollandse kerst af!
Ooh wacht![]()
Overigens is paniek overbodig. Ik vrees niet voor kerst. Dat zal voorlopig nog wel blijven bestaan. Overigens is het christelijke karakter van kerst al behoorlijk naar de achtergrond verdwenen. Uit een vrij recente enquete bleek een pittig aantal Nederlanders niet te weten dat jezus is geboren op dezelfde dag als de kerstman
Dat lijkt mij ook zeer sterk. En bovendien ook zeer onwenselijk juist vanwege die economische impuls.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:02 schreef Casos het volgende:
[..]
Er wordt zo veel geld verdient met kerst, dat zijn we echt niet zomaar kwijt. Kerstboom inclusief, dan zie ik die nog eerder verdwijnen door milieu en CO2 neutraal / klimaat gezeur.
"Gewoon een ander thema" dat vind ik uitverkoop van de Kerst. Want waarom moet dat dan precies in de kerstijd gebeuren? Laat ze dat andere thema maar lekker in januari ofzo doen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
Schijnt geouwehoer te zijn van de Telegraaf hè TS? Dat lees ik in het topic in NWS althans. Het gaat slechts om de centrale ruimte van de school; daar staat dit jaar geen kerstboom, maar willen ze wat anders doen.
In allerlei andere ruimten binnen die school staan wel gewoon kerstbomen.
Niets uitverkoop van kerst dus, gewoon een keer een ander thema in de centrale ruimte van de school.
Mijn god... wat een dramaqueens zijn die monoculturalisten van heden.. !!quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
Schijnt geouwehoer te zijn van de Telegraaf hè TS? Dat lees ik in het topic in NWS althans. Het gaat slechts om de centrale ruimte van de school; daar staat dit jaar geen kerstboom, maar willen ze wat anders doen.
Niets uitverkoop van kerst dus, gewoon een keer een ander thema in de centrale ruimte van de school.
http://www.destentor.nl/a(...)aagse-Hogeschool.ecequote:Kritiek op ‘kerstboomloze’ Haagse Hogeschool
dinsdag 08 december 2009 | 17:12 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 08 december 2009 | 20:57
Tekstgrootte
DEN HAAG (ANP) – De Haagse Hogeschool heeft er dit jaar voor gekozen geen metershoge kerstboom in de centrale hal neer te zetten. In plaats daarvan wordt de hal met onder meer lichtgordijnen versierd. Dat is verschillende politici in het verkeerde keelgat geschoten.
Volgens de plaatselijke afdeling van het CDA vindt de hogeschool de traditionele kerstboom te zeer verbonden met het christelijke feest en wil zij het internationale karakter van de school meer benadrukken. ‘Volkomen absurd’, oordeelde CDA-fractievoorzitter Karsten Klein dinsdag. ‘De kerstboom hoort in de Nederlandse traditie.’ Ook PVV-leider Geert Wilders sprak van een ‘waanzinnig besluit’ dat volgens hem aantoont hoe ver Nederland is ‘afgegleden in het multiculturele drama’.
Volgens de Haagse Hogeschool is het ontbreken van de kerstboom evenwel geen principiële maar een pragmatische keuze. Op veel andere plaatsen in het gebouw staan wél gewoon kerstbomen, zo liet de school in een verklaring weten.
Het ministerie van Onderwijs kent geen beleid ten aanzien van het opstellen van kerstbomen. Iedere school mag zelf kiezen of er een wordt opgezet of niet, aldus een woordvoerder
Als 1 boom de laan uit wordt gestuurd dan volgt de rest vanzelf. Stukje bij beetje leveren wij onze gebruiken in.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
Het is ook laf om je cultuur en afkomst te verloochenen. Capituleren is sowieso laf.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
"Gewoon een ander thema" dat vind ik uitverkoop van de Kerst. Want waarom moet dat dan precies in de kerstijd gebeuren? Laat ze dat andere thema maar lekker in januari ofzo doen.
Hetzelfde met de Paasvakantie. Die wordt hier nu de Meivakantie genoemd! Ook "gewoon een ander thema"? Nee, op slinkse wijze, stap voor stap, maar stiekem toch sneller als je denkt de oorspronkelijke Nederlandse identiteit om zeep helpen.
Meivakantie: daar meen ik ook al eens over geklaagd te hebben. ff zoeken. Meivakantie
Ik was mijn tijd weer vooruit.
Zeg me: wat is hier onwaar aan?quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meen jij dit nu serieus? Zo ja, dan kan ik alleen maar hard om jou lachen...als dit de Wilders stemmer is dan snap ik dat hij moeite heeft om geschikt personeel te vinden.
gekker is dat jij van 1 boom een zware aanslag op de Nederlandse identiteit maaktquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als 1 boom de laan uit wordt gestuurd dan volgt de rest vanzelf. Stukje bij beetje leveren wij onze gebruiken in.
Dit is voor het eerst dat ik ervan hoor. Het wordt steeds gekker en gekker.
Ik vroeg mij ook af aan wie of wat het refereertquote:Op dinsdag 8 december 2009 13:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wie kan zich relateren aan slingers en lampjes? Is dat zo enorm internationaal en divers.
Precies. Het land valt zo in stukjes uit elkaar. Doodzonde.quote:Wat een laf schoolbestuur. Spreken ze daar ook niet meer over kerstvakantie en gaan ze gewoon door met lesgeven terwijl andere scholen gewoon kerstvakantie hebben?
Het lijkt inderdaad op de uitverkoop van Nederlandse tradities om het multiculturele sprookje van wederzijdse samenhorigheid in stand te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |