abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:23:45 #51
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75527472
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:15 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Welke idioot belegt eigenlijk in Dubai, nog erger: wie wil er nou wonen op de 88e verdieping ?
Op de 88 verdieping in de woestijn, met een schreeuwend dure airco
pi_75762852
De malls en restaurants etc zitten nog gewoon vol, het is eigenlijk juist prettig dat niet alles meer te duur en te druk is. Het is nu zo'n 25 graden met af en toe strandweer en volgende maand begint de uitverkoop (20-75% korting). Ik geloof dat in de zomer de hoogste temperatuur zo'n 50 graden is. Daar heb ik niet zoveel last van omdat er overal airco is. Je hebt natuurlijk wel pech als je dan buiten moeten werken.

Wat hotels betreft, de meerderheid van die in het artikel zijn genoemd waren al zo'n 80-100 euro per dag zelfs voor de crisis omdat die nou eenmaal in het oude gedeelte van Dubai liggen. Ik zou geen hotel in Deira boeken tenzij je in zo'n arbeiderswijk wilt zitten. Beste hotels zijn nu Grand Midwest en Holiday Inn - allebei vrij centraal gelegen en pas geopend, dus geen bedbugs enz.. Die zijn rond de 60 euro per nacht. Hartstikke mooie kamers, 3* en ik ben redelijk verwend na vele tripjes naar 5* resorts dus neem van mij aan dat die hotels prima zijn.

Een echte aanrader is Jebel Ali Golf Resort & Spa, echt een prachtig en groot luxe resort en mijn favoriet van alle 5* hotels vanwege het mooie strand. voor zo'n 120 euro per nacht omdat het hotel is gerenoveerd en het dus een re-opening special is. (dat was al zo voor de schulden situatie). Nadeel is wel dat het iets buiten de stad ligt, denk zo'n 40 min. rijden naar Mall of Emirates, maar het is een prima locatie voor een ontspannend weekendje weg.

PS voor de mensen die niet weten hoe je zo'n hotel moet boeken, probeer het eens via de officiele website, of pak de telefoon, zo moeilijk is het niet
  zondag 3 januari 2010 @ 20:17:22 #53
179598 Deprater
pi_76371897
quote:
zo 03 jan 2010, 19:43
Dubai opent hoogste gebouw ter wereld
DUBAI - Dubai kan maandag even vergeten dat het emiraat in economisch zwaar weer verkeert. De emir opent dan namelijk de Burj Dubai (Dubai-Toren), met meer dan 800 meter het hoogste bewoonde gebouw ter wereld. De precieze hoogte is nog geheim en wordt dinsdag pas bekendgemaakt.

Sjeik Mohammad bin Rashid al-Maktoum (60) viert met de ceremonie tevens dat hij het Arabische emiraat maandag vier jaar regeert. Hij verwierf eerder een reputatie voor excessieve projecten, met een kunstmatig eiland in palmvorm en een overdekte skipiste in de woestijn.

In de Dubai-Toren kunnen 12.000 mensen wonen. De kosten voor een van de 1044 appartementen lopen op tot 3 miljoen euro. Daarnaast zijn in de Burj Dubai luxe kantoren, chique restaurants en een hotel gevestigd. In de ondergrondse parkeergarage is plaats voor drieduizend auto's.

Op de 124e verdieping ligt „At the Top”, het hoogstgelegen uitzichtsplatform ter wereld. Voor de toren staat een fontein die het water meer dan 274 meters omhoog laat schieten, eveneens een wereldrecord.

De bouw van de Burj Dubai heeft meer dan 3 miljard euro gekost. Het emiraat heeft meer dan 50 miljard euro schulden en moest eind vorig jaar de aflossing hiervan uitstellen. Alleen met financiële hulp van buuremiraat Abu Dhabi kon een grote crisis worden voorkomen.

De werkzaamheden aan de toren hebben meer dan vijf jaar geduurd. Op een gegeven moment werkten er 12.000 arbeiders tegelijk, vooral uit India en Pakistan. Zij kregen per dag niet meer dan 2,80 à 5,60 euro betaald. Zij verwerkten onder meer ruim 31.000 ton staal. Hun bouwwerk is bij helder woestijnweer van een afstand van 95 kilometer te zien, aldus lokale media.

Als tijdens de zomer de temperaturen in Dubai omhoogschieten naar 50 graden, is voor de koeling van de toren evenveel energie nodig als voor de koeling van 10.000 ton ijs.

Architect van de „verticale stad” is Adrian Smith uit het Amerikaanse Chicago. Zijn naar boven toe smaller wordende constructie herinnert sommige waarnemers aan schilderijen van de bijbelse Toren van Babel, symbool van de hoogmoed van de mens.
  zondag 3 januari 2010 @ 22:18:23 #54
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_76379033
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:17 schreef Deprater het volgende:

[..]

Als straf liet god de mensen toen duizenden verschillende talen spreken, nu heeft hij de crisis over ons uitgestort.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_76388828
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:17 schreef Deprater het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoeveel leegstand er is en hoe lang dat zo blijft.
  maandag 4 januari 2010 @ 09:04:06 #56
179598 Deprater
pi_76389013
Ik heb me altijd afgevraagd wat men daar zoekt, anders dan dat je er geen belasting hoeft te betalen, maar op een dag zijn de inkomsten uit de verkoop van woestijngrond als bouwgrond en de inkomsten uit de verkoop van aardolie op, en dan is toch echt de inwoner aan de beurt, van de wind kan ook Dubai niet functioneren.

En veel projekten zoals de skihal in de woestijn lijken me op termijn zwaar verliesgevend voor Dubaiworld

[ Bericht 11% gewijzigd door Deprater op 04-01-2010 09:23:51 ]
pi_76390408
Er valt ook niets te zoeken, maar het staat wellicht leuk (nu dan) als je zegt 'Ik woon in Dubai'.
pi_76391137
Ik hoorde oud en nieuw een verhaal van wat kennissen en deze vertelden dat van de eilandengroep de wereld nu pas 1 eiland verkocht was.
pi_76391285
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:48 schreef Basp1 het volgende:
Ik hoorde oud en nieuw een verhaal van wat kennissen en deze vertelden dat van de eilandengroep de wereld nu pas 1 eiland verkocht was.
Hopelijk zinkt dat eiland niet te hard.
  maandag 4 januari 2010 @ 20:29:12 #60
179598 Deprater
pi_76412606
Als ie in New York of Nederland stond dan was het ding goud waard, maar nu weet ik het niet,er is mij teveel woestijn omheen
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 21:04:04 #61
230491 Zith
pls tip
pi_76414385
12.000 woningen x 3miljoen* = 36.000.000.000 eur
kosten bouw: 3.000.000.000

Als het ze lukt hebben ze aardige zaken gedaan, maar iets zezgt me dat ze niet veel zullen verkopen En dan zit je daar met een gebouw waar de eigenaar steeds minder aan gaat onderhouden.

*(las dat een woning makkelijk 3mil kostte, zal duswel meer en minder zijn afhankelijk van hoogte/luxe)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76424324
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:04 schreef Zith het volgende:
12.000 woningen x 3miljoen* = 36.000.000.000 eur
kosten bouw: 3.000.000.000

Als het ze lukt hebben ze aardige zaken gedaan, maar iets zezgt me dat ze niet veel zullen verkopen En dan zit je daar met een gebouw waar de eigenaar steeds minder aan gaat onderhouden.

*(las dat een woning makkelijk 3mil kostte, zal duswel meer en minder zijn afhankelijk van hoogte/luxe)
Waar haal jij die 12.000 woningen vandaan?

In het stukje tekst gaat het over 1044 woningen.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 09:31:36 #63
230491 Zith
pls tip
pi_76428057
you're right
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76428475
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 00:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Waar haal jij die 12.000 woningen vandaan?

In het stukje tekst gaat het over 1044 woningen.
En 12000 mensen die er zouden gaan wonen.

Of te wel met zijn 12en in 1 appartement
pi_76429127
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En 12000 mensen die er zouden gaan wonen.

Of te wel met zijn 12en in 1 appartement
tja, volgens goed Arabisch gebruik heeft een man vier vrouwen (da's al 5) en nog een zooi kinders.. tja.. dan haal je de 12 met gemak.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:36:47 #66
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_76474668
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:18 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

tja, volgens goed Arabisch gebruik heeft een man vier vrouwen (da's al 5) en nog een zooi kinders.. tja.. dan haal je de 12 met gemak.
Zie het al voor me, de wapperende was en schotelantennes aan de balkons van de Burj-Dubai
---
pi_76475836
Voor degenen zonder hoogtevrees
On Top of the Burj.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:58:27 #68
179598 Deprater
pi_77513319
quote:
Banken willen van Dubai World-schulden af
18-01-2010 | Laatst bijgewerkt 11:25
http://www.z24.nl/bijzake(...)rld-schulden_af.html
Banken die eigenaar zijn van de schulden van Dubai World, willen ervan af. Voordat de schuld geherstructureerd wordt, willen de banken minder blootstelling aan de staatsinvesteringsmaatschappij.
In totaal heeft Dubai World een schuld van 22 miljard dollar. Vorige week hebben schuldhandelaren mogelijke investeerders benaderd voor het overnemen van 100 miljoen dollar aan schulden, zo meldt de Financial Times.

Deze lening is onderdeel van een lening van 2,1 miljard dollar aan het moederbedrijf van Dubai World die in juni 2010 moet worden terugbetaald. Volgens investeerders en handelaren moet de schuld worden verhandeld voor 70 procent van de oorspronkelijke waarde.
pi_77559363
Burj Dubai was reeds voor de oplevering voor 90% verkocht.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 18:37:57 #70
230491 Zith
pls tip
pi_77560545
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:05 schreef Mutant01 het volgende:
Burj Dubai was reeds voor de oplevering voor 90% verkocht.
Aan speculerende makelaars, neem ik aan. Zoals elk huis daar 50x langs verschillende makelaars gaat voordat de consument erin trekt.
pi_77560866
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:37 schreef Zith het volgende:

[..]

Aan speculerende makelaars, neem ik aan. Zoals elk huis daar 50x langs verschillende makelaars gaat voordat de consument erin trekt.
En al zou het aan inwoners van Dubai zijn, aan wie verkopen die hun vrijkomende woningen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77579458
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En al zou het aan inwoners van Dubai zijn, aan wie verkopen die hun vrijkomende woningen?
Aan speculerende makelaars?
pi_77800034
quote:
Hoogste gebouw ter wereld na maand weer gesloten
Een maand nadat het hoogste gebouw ter wereld werd geopend moet de Burj Khalifa in Dubai zijn deuren alweer sluiten. Het is niet duidelijk wat er scheelt, maar waarschijnlijk zijn er problemen met de elektriciteit. Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld, werd begin januari geopend Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld, werd begin januari geopend. Dubai hoopte met de opening van het hoogste gebouw ter wereld de reputatie van het in zware financiële problemen verkerende staatje te herstellen. Dat lijkt nu te mislukken.

Tweede project
Het is het tweede prestigieuze project in Dubai dat in de problemen komt. De kunstmatige eilandengroep The World, in de vorm van een wereldkaart voor de kust van Dubai, moest de superrijken naar Dubai trekken. De eilanden zijn echter niet voltooid en het project werd vorig jaar stilgelegd. Wanneer het gebouw weer toegankelijk zal zijn, is nog niet bekend. De eerste inwoners zouden er normaal gezien deze maand hun intrek nemen en in maart zou een hotel in het gebouw zijn deuren openen.

828 meter
Begin januari werd de Burj Khalifa geopend. De toren heeft een hoogte van 828 meter. De emir van Dubai, Sjeik Mohammad bin Rashid al-Maktoum, opende de toren en vierde daarmee meteen dat hij het Arabische emiraat vier jaar regeerde. In de Khalifa-Toren kunnen twaalfduizend mensen wonen. De kosten voor een van de 1.044 appartementen lopen op tot 3 miljoen euro. Daarnaast zijn in de Burj Khalifa luxe kantoren, chique restaurants en een hotel gevestigd. In de ondergrondse parkeergarage is plaats voor drieduizend auto's. De bouw begon in 2004.

De werkzaamheden aan de toren hebben meer dan vijf jaar geduurd. Op een gegeven moment werkten er 12.000 arbeiders tegelijk, vooral uit India en Pakistan.
pi_77802028
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:55 schreef Aether het volgende:

[..]

, wat een faalhazen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77802508
Ik las ergens anders dat een kaartje voor het uitzichtplatform 27 USD kost, en als je dezelfde dag nog wil dik 100.. dat is ook grote FAIL natuurlijk. in Maleisie kun je voor noppes erop, je moet alleen in de ochtend je kaartje ophalen zodat je in de middag naar binnen mag.
pi_77804385
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:09 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik las ergens anders dat een kaartje voor het uitzichtplatform 27 USD kost, en als je dezelfde dag nog wil dik 100.. dat is ook grote FAIL natuurlijk. in Maleisie kun je voor noppes erop, je moet alleen in de ochtend je kaartje ophalen zodat je in de middag naar binnen mag.
Als je dan wel een glas champange bovenop krijgt valt het nog een beetje mee.

Hoeveel kost het skieen in dubai eigenlijk?

Hier staan de nederlandse prijzen voor indoor skieen. Duurste tarief: 1 uur voor 21.50 ¤
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:00:49 #77
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77804431
Indoor skiën in Dubai... SeLang had daar ook al plaatjes van gepost. Blijft echt idioot als je er over nadenkt, het ultieme symbool voor decadentie. Bijna net zo decadent als figuurtjes op WC-papier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zero2Nine op 09-02-2010 13:08:44 ]
---
  maandag 15 februari 2010 @ 15:31:26 #78
179598 Deprater
pi_78020365
quote:
ma 15 feb 2010, 14:45
http://www.telegraaf.nl/d(...)g_Dubai_World__.html
Onrust over herstructurering Dubai World
LONDEN (AFN) - Terwijl een deadline voor een aflossing met rasse schreden nadert, is de onrust over de schuldenproblematiek van Dubai World maandag weer opgelaaid.
Berichten in de media leidden tot een stijging van de kosten voor verzekering tegen een faillissement van de investeringsmaatschappij van het emiraat.
Persbureau Dow Jones meldde dat Dubai World overweegt zijn schuldeisers slechts 60 procent van hun kredieten terug te betalen.
Dubai ontkende, maar de kosten voor faillissementsverzekering schoten toch omhoog.
+
Op een gegeven moment kostte het 651.000 dollar per jaar om 10 miljoen dollar aan schuld van Dubai World voor vijf jaar te verzekeren.

Het staatsbedrijf moet op 1 maart 1,2 miljard dollar aflossen. Er zouden gesprekken met de banken zijn over betalingsuitstel voor in totaal 22 miljard dollar aan schulden.
Volgens bankiers heeft Dubai echter nog geen concreet plan op tafel gelegd.
pi_78049284
Een iets uitgebreider artikel van het FD:
quote:
Dubai voedt onrust op markt16 februari 2010, 7:28 uur | FD.nl

Investeerders in schuldpapier van Dubai World verkeren in grote onzekerheid over de financiële herstructurering van het deelstaatje.

Het staatsbedrijf van het emiraat maakte maandag bekend dat het de schuldeisers nog geen voorstel heeft gedaan, terwijl de Britse minister van handel Peter Mandelson nog eens opmerkte dat het geduld van beleggers nu op is.

Schuldeisers

Persbureau Dow Jones citeert bronnen die melden dat Dubai World overweegt zijn schuldeisers slechts 60% van hun kredieten terug te betalen. Dubai ontkent dit. Begin december vorig jaar maakte Dubai bekend dat het in betalingsproblemen zat en de schuld wil herstructureren.

Het staatsbedrijf Dubai World moet op 1 maart $ 1,2 mrd aflossen. Er zouden gesprekken met de banken zijn over betalingsuitstel voor in totaal $ 22 mrd aan schulden.

Verkoopgolf

De onduidelijkheid over het verloop van de onderhandelingen leidde maandag tot een verdere verkoopgolf van uitstaand schuldpapier. De kosten van verzekeringscontracten op schuldpapier schoten tegelijk omhoog. Uit deze contracten is af te lezen dat beleggers op leningen met een looptijd van vijf jaar een renteopslag ontvangen van bijna 650 basispunten boven op de tarieven die kredietwaardige banken elkaar rekenen.

'Beleggers houden rekening met het slechtste scenario vanwege het gebrek aan informatie', zegt Nish Popat, obligatiebelegger van ING Investment Management in Dubai tegenover persbureau Bloomberg.

Geduld is op

'Ons geduld is op', aldus de Britse minister van handel Mandelson gisteren vanuit Dubai. 'De huidige onzekerheid en het uitstellen van een akkoord kunnen niet eeuwig duren', aldus Mandelson namens de Britse banken, die relatief grote schuldeisers zijn.

Dubai heeft een schuld van $ 80 mrd. Grofweg $ 70 mrd staat bij diverse staatsfondsen in de boeken. De investeringsvehikels Dubai World en Nakheel namen de laatste jaren het voortouw bij het diversifiëren van de economie van het emiraat. Dubai hoopte het toeristische en financiële centrum van de regio te worden.

Nauwelijks olie

Het emiraat heeft zelf nauwelijks de beschikking over olievoorraden. Anders is dat met het naburige emiraat Abu Dhabi, dat Dubai vorig jaar een noodkrediet verschafte. Beleggers in Dubai World en Nakheel hebben de afgelopen jaren blijkbaar onterecht verondersteld dat hun schulden automatisch door Dubai of door een van de andere emiraten werden gegarandeerd.

Volgens Dow Jones zou er ook een ander voorstel liggen waarbij de schulden deels worden omgezet in vastgoed van projectontwikkelaar Nakheel. Enige garanties over de waarde van deze leningen wil Dubai in dat geval echter niet afgeven.

In het rood

Terwijl de aandelenbeurzen in de meeste opkomende landen maandag een stijgende lijn lieten zien, zakte de beurs van de Verenigde Arabische Emiraten in het rood. De FTSE Nasdaq Dubai UAE, waarin twintig grote ondernemingen uit de regio zijn opgenomen, daalde met bijna 5%.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:59:39 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78049723
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:00 schreef Zero2Nine het volgende:
Indoor skiën in Dubai... SeLang had daar ook al plaatjes van gepost. Blijft echt idioot als je er over nadenkt, het ultieme symbool voor decadentie. Bijna net zo decadent als figuurtjes op WC-papier.
Ski-piste in Emiratesmall, Dubai. Check die soepjurk

Maar tot m'n verbazing kwam ik laatst ook een ijsbaan (okee, geen skipiste...) tegen in een shoppingmall in Manila, Filippijnen (gemiddeld jaarsalaris: $1175)

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78049954
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:59 schreef SeLang het volgende:

Maar tot m'n verbazing kwam ik laatst ook een ijsbaan (okee, geen skipiste...) tegen in een shoppingmall in Manila, Filippijnen (gemiddeld jaarsalaris: $1175)
Ze hebben tegenwoordig ook kunststoffen die als ijsbaan kunnen dienen waardoor je geen ijsinstallatie meer nodig hebt.

Als het wel echt ijs is, zouden ze met dat kunststof veel energie kunnen besparen daar.

http://www.art-ice.nl/cms/index.php
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:00:03 #82
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_78051511
Ik denk dat de Dubai Property Bubble nu wel redelijk qua gevaar is geweken, of al dusdanig is ingestort Ik verwacht in China de volgende property bubble gezien de gigantische stijging in huizenprijzen daar!
Never change a winning formula
pi_78077143
hoooo
pi_78339447
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ski-piste in Emiratesmall, Dubai. Check die soepjurk
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
In Jakarta, Surabaya en Yogyakarta liggen ook echte ijsbanen. Gemiddeld jaarsalaris? Onder dat van de filippijnen, maar het voordeel is dat hier in absolute aantalleen meer rijken zijn dan in Nederland. Flink meer zelfs.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:54:24 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78339894
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:41 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

In Jakarta, Surabaya en Yogyakarta liggen ook echte ijsbanen.
In een shoppingmall?
Mijn reisverslagen
pi_78340299
Daar wordt ijshockey gespeeld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_86293291
quote:
Akkoord over schuldsanering Dubai
Er is een akkoord gesloten over de schuldsanering van Dubai. Met de eisers is afgesproken dat het land in de komende acht jaar voor meer dan 19 miljard dollar aan vastgoed en ander bezit verkoopt. Met de opbrengst kunnen de schuldeisers worden terugbetaald.

Eind vorig jaar raakte het staatsinvesteringsfonds Dubai World in acute financiële problemen. De belangrijkste oorzaak was het instorten van de vastgoedmarkt. De vastgoedtak van Dubai World, Nakheel, is onder meer verantwoordelijk is voor de peperdure palmeilanden voor de kust.

In november vroeg de maatschappij uitstel van betaling, omdat ze een schuld heeft van 22 miljard dollar. De bekendmaking leidde wereldwijd tot veel onrust op de beurzen. Uiteindelijk schoot buurland Abu Dhabi te hulp met een lening van 10 miljard dollar.

Dat geld is door de overheid in Dubai World gestopt. Dat heeft nu dit akkoord gesloten.
pi_90138396
quote:
'Overschot winkelcentra in Dubai dreigt' Uitgegeven: 19 december 2010 15:03
Laatst gewijzigd: 19 december 2010 15:03

DUBAI - Dubai zal in 2013 te veel winkels te huur hebben staan en te weinig toeristen hebben om er in de winkelen. Dat stelt het wereldwijde consultancy-bedrijf Colliers in een zondag gepubliceerd rapport.

© AFP''De ruimte van winkelcentra in Dubai zal tot 2013 met ongeveer 30 procent toenemen'', aldus het rapport. Er zal een overschot zijn van 1 miljoen vierkante meter aan verhuurbare ruimte.

''Hoewel de detailhandel in Dubai profiteert van de sterke toeristische vraag, zal de financiële crisis een dempend effect hebben op deze externe vraag'', aldus het rapport.

Het land heeft zich de afgelopen jaren razendsnel ontwikkeld tot een aantrekkelijk land voor handel en toerisme. Zo werden luxe hotels, winkelcentra en attracties als indoor-skigelegenheden opgetrokken.

En dan te bedenken dat ze de grootste mall ter wereld hebben met een totaal oppervlakte van 1,124,000m2 welke dan wel maar 350.000 m^2 retail ruimte heeft. Over welke ruimte de onderzoekers het nu precies hebben in het nieuwsbericht is niet duidelijk.
pi_90138581
Lol, ik dacht dat ze ondertussen wel gestopt waren met bouwen :')
  zondag 19 december 2010 @ 20:10:38 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90139410
quote:
''De ruimte van winkelcentra in Dubai zal tot 2013 met ongeveer 30 procent toenemen"
Just in time for the next leg down.

Ik neem aan dat het gaat om spul dat nog in aanbouw is. Eigenlijk rest ze weinig anders dan het af te bouwen want die stad is één grote bouwput. Dat kun je toch niet zo laten, dan komt er helemaal geen hond.
Mijn reisverslagen
  zondag 19 december 2010 @ 20:15:51 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90139675
Dat wordt trouwens een epic real estate bust wereldwijd. China (extreem duur + overcapaciteit + stijgende rente), Dubai, Spanje (nog te weinig gezakt), UK (idem), Nederland (afschaffing HRA) en de historische real estate bubbles in commodity landen als Australie en Canada. VS heeft de grootste daling achter de rug maar de bodem is nog niet bereikt, zeker nu de hypotheekrente weer stijgt.

Tokyo piekte op 9 tijdens de epische bubble van de jaren '80 :X
En daar zijn ze nu nog steeds niet van hersteld.
Mijn reisverslagen
pi_90224080
quote:
6s.gif Op zondag 19 december 2010 20:15 schreef SeLang het volgende:
Dat wordt trouwens een epic real estate bust wereldwijd. China (extreem duur + overcapaciteit + stijgende rente), Dubai, Spanje (nog te weinig gezakt), UK (idem), Nederland (afschaffing HRA) en de historische real estate bubbles in commodity landen als Australie en Canada. VS heeft de grootste daling achter de rug maar de bodem is nog niet bereikt, zeker nu de hypotheekrente weer stijgt.

[ afbeelding ]

Tokyo piekte op 9 tijdens de epische bubble van de jaren '80 :X
En daar zijn ze nu nog steeds niet van hersteld.
De vastgoedbubble was bizar destijds in Tokyo

Datzelfde zie je idd gebeuren in Shanghai, history repeats itself.
Als daar de vastgoedmarkt instort, zou je wel eens sociale problemen kunnen krijgen.

Je kunt er echter moeilijk op speculeren omdat zo’n vastgoed bubble makkelijk nog 2 jaar langer voort kan duren.
pi_90225339
Hoe is het eigenlijk gesteld met de foreign visitors?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99093976
Is er geen vastgoed-topic?

Ik denk er aan om te investeren in Real Estate, heb 20k gespaard, kan nog wat meer maar dan heb ik een doel om erheen te werken :)

edit: laat maar :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:00:08 #96
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99109592
Goed,bon, een belangrijke vraag is nog steeds of Dubai voor een buitenstaander aantrekkelijk is om er te investeren? Mijn idee is van niet want laten wij wel eerlijk zijn:

Wat moet men met ons geld als men zelf al zoveel heeft.
pi_99109884
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is het eigenlijk gesteld met de foreign visitors?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')