abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2009 @ 15:47:55 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75374642
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat snap ik, en mede daarom zou ik dus een staatsgreep toejuichen.
Na het grote succes van het referendum is inderdaad helaas heel hard duidelijk dat we geen democratie meer hebben
censuur :O
  maandag 7 december 2009 @ 16:00:52 #27
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_75375288
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:32 schreef Yi-Long het volgende:
Ik weet niet of het slim is om extra restricties in te voeren, zoals extra strenge grenscontroles en geen internet enzo.

Nou ja ik ga er vanuit dat er best wel wat onrust zal ontstaan en dat kan vervelende vormen aannemen, rellen op straat bijvoorbeeld, dus een avondklok voor een aantal dagen zou een optie zijn, grenscontroles om allerlei groepjes buiten te houden die op eens denken dat ze stennis kunnen gaan schoppen in een land waar op eens alles op z'n kop staat, ik noem maar wat en het internet, tja het is bewezen dat het internet een krachtig medium kan zijn waarover mensen zich kunnen organiseren etc,
Ik ga gewoon even uit van een situatie waarin niet iedereen meteen de staatsgreep accepteert en waar je toch maatregelen moet nemen in de eerste dagen tot dat je men kan overtuigen van je "goede bedoelingen", bijvoorbeeld de dingen die je hieronder noemt.

Wellicht dat al die controle niet nodig is, maar ja bij de meeste staatsgrepen (in andere delen van de wereld) is dat vaak wel nodig, vandaar.
quote:
Persoonlijk denk ik, dat wanneer je als nieuwe leider meteen een goed signaal afgeeft naar het volk (deze staatsgreep was nodig (plus uitleg), je kondigt de geplande verbeteringen op korte en iets langere termijn aan (bijvoorbeeld een flat-tax van 20-25%, verbetering onderwijs, inkrimping overheid en bureaucratie, een zorgstelsel dat uit de belastingen wordt betaalt, etc etc...), en (belangrijk) dat deze nieuwe situatie TIJDELIJK is, voor 6-8 jaar om de zaken weer helemaal op orde te krijgen, om vervolgens gewoon weer over te gaan op een werkend democratisch systeem (2-3 partijen systeem, om versplintering tegen te gaan, want we hebben momenteel geen echte democratie meer, laat staan een systeem waarmee je daadwerkelijk beleid voor de lange termijn kunt voeren), dat het volk daar best redelijk tegenover zal staan.
Tja, maar het volk bestaat niet en er zullen altijd figuren zijn die staatsgrepen aangrijpen om wat lekker te gaan rellen.

Hoewel dit helemaal geen onredelijke plannen zijn hoor. Ik zou bijna overtuigd raken.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 7 december 2009 @ 16:08:51 #28
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75375619
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:00 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik ga gewoon even uit van een situatie waarin niet iedereen meteen de staatsgreep accepteert en waar je toch maatregelen moet nemen in de eerste dagen tot dat je men kan overtuigen van je "goede bedoelingen", bijvoorbeeld de dingen die je hieronder noemt.

Wellicht dat al die controle niet nodig is, maar ja bij de meeste staatsgrepen (in andere delen van de wereld) is dat vaak wel nodig, vandaar.
[..]

Tja, maar het volk bestaat niet en er zullen altijd figuren zijn die staatsgrepen aangrijpen om wat lekker te gaan rellen.

Hoewel dit helemaal geen onredelijke plannen zijn hoor. Ik zou bijna overtuigd raken.
Ow, uiteraard moet je er wel voor zorgen dat je rellen voorkomt, en eventueel keihard neerslaat wanneer dat nodig is (wanneer die rellers dus misbruik maken van de situatie om zaken te vernielen en mensen aan te vallen etc... niet wanneer ze vreedzaam een protestmars ofzo houden)... maar als je mensen gaat afkappen van Inet en een soort stasi-politie instelt ofzo, dan ben je verkeerd bezig en dan zul je het gewoonweg niet lang uithouden aan de macht.

Met angst bereik je vrij weinig. Ja, op korte termijn, maar op langere termijn gaat dat zwaar tegen je werken, en dat moet je ook niet hebben natuurlijk. Je wilt eigenlijk zo snel mogelijk dat 'het volk' achter jouw en je ideeen staat, en je dus hun steun hebt, ipv dat ze alleen angst als motivator hebben.
  maandag 7 december 2009 @ 16:14:27 #29
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_75375887
Scenario.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen:
quote:
It has been said that Democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time.

-Winston Churchill
De democratie zoals we die in Nederland hebben, heeft eigenlijk zijn beste tijd gehad. Incompetente leiders die enkel door jarenlange vriendjespolitiek en achterkamerpolitiek de macht krijgt toebedeeld omdat de rest nog incompententer is. Iedereen houdt elkaar een hand boven het hoofd en tegelijkertijd zagen ze aan elkaars poten om hun eigen positie veilig te stellen.
Belangrijke beslissingen worden niet meer genomen op basis van kennis van zaken, want dat is inmiddels al lang niet meer te vinden in Den Haag, maar toezeggingen worden gemaakt om goed voor de dag te komen terwijl de daadwerkelijke beslissingen pas na de volgende verkiezingen worden genomen, om geen stemmen te verliezen als die toevallig impopulair zijn maar voor het beste van de gemeenschap.
En na de verkiezingen wordt het stokje weer doorgegeven aan de volgende lichting, die evenals geen verstand van zaken heeft.

Hoe kan het zijn dat een partij die enkel en alleen voor dierenrechten op wil komen, en de rest van de portefouille er maar bij de haren bijsleept, belangrijke beslissingen kan nemen over de toekomst van miljoenen landgenoten?

De politiek is dood.

Punt.

Militaire bevelhebbers kijken dit knarsetandend aan, want dit 'democratisch' systeem waarin "het volk heerst" is allang niet meer het systeem van het volk.
Politieke blunders en incompetentie volgen elkaar verkiezingen na verkiezingen op, of het nu de betuwelijn, ov-chipkaart, noord-zuidlijn, kilometerheffing of de verhoging van de AOWleeftijd is, het is duidelijk dat er geen spoor van verbetering is en dat het volk mort.

Het volk roert zich, en de legerleiding begint op de achtergrond overleg te plegen.

Er worden plannen gemaakt, steeds meer topfunctionarissen worden gepolst en de olievlek breid zich uit. Slechts een beperkt clubje weet wat er aan de hand is, en er word een schaduwkabinet opgesteld van mensen die daadwerkelijk weten wat er gedaan moet worden, en hoe ze het land weer op het goede spoor krijgen.

De sfeer in Nederland word grimmiger, demonstraties volgen elkaar op, maar het kabinet zal niet omvallen omdat de oppositie niet machtig genoeg is om het te bewerkstelligen.

De legerleiding laat alle verloven intrekken, en bereid zich voor.

Midden in de nacht gaat de kogel door de kerk.
Hilversum gaat op zwart, nutsbedrijven worden onder bewaking gezet, ministers van hun bed gelicht, topfunctionarissen onder huisarrest geplaatst , de drukpersen worden stilgezet en alle internetverbindingen verbroken.

De volgende ochtend wordt op elke publieke zender een persconferentie uitgezonden waarin kenbaar wordt gemaakt wat er in Nederland gebeurt is.
De situatie was onhoudbaar geworden in Nederland, en daarom greep het leger in.
De gehele politiek is naar huis gestuurd, de bestaande politieke partijen zijn opgeheven naar het model van de staatsgreep in Turkije in 1980. Verder word de bevolking tot rust gemaand. Nederland zal geen totalitaire staat worden maar er is een tijdelijke regering gevormd om het land in goede banen te leiden tot er een fundament is om een nieuwe start te maken. Het volk wordt opgedragen om gewoon op het werk te verschijnen, en zal daar ook gehoor aan geven.

Een paar dagen later zullen de commerciele zenders weer in de lucht gaan, en internet wordt weer aangesloten, kranten zullen weer gedrukt worden maar er zal nog steeds een soort van "staat van beleg" van kracht blijven om de situatie aan te kunnen pakken als de situatie daar om vraagt.

Na een tijdsbestek van 2 tot 4 jaar zal er per referendum een nieuwe grondwet aangenomen worden en een jaar later zullen de eerste verkiezingen weer worden gehouden, maar oud politici wordt verboden om zich nog verder met de politiek te bemoeien.

Door deze fluwele revolutie zal de leefbaarheid toenemen doordat er gekeken wordt wat nodig is in plaats van waar de partij het meeste profijt bij heeft.
Zo zullen de budgetverminderingen van ordehandhaving, onderwijs en ouderenverzorging teruggedraait worden, en zal de democratie in zijn algeheel een doorstart kunnen maken, in plaats van blijven aanmodderen in vastgeroeste partijidealen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 7 december 2009 @ 16:32:50 #30
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_75376656
Trouwens...zou dit topic nu al door de AIVD in de gaten worden gehouden?
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 7 december 2009 @ 16:55:59 #31
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75377555
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:32 schreef Semisane het volgende:
Trouwens...zou dit topic nu al door de AIVD in de gaten worden gehouden?
AIVD Hallo
censuur :O
  maandag 7 december 2009 @ 17:02:03 #32
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75377757
Ik zie dat zowel links als rechts hier het tot op zekere hoogte eens is en dat een staatsgreep niet per definitie slecht hoeft te zijn voor Nederland.
Daarmee dus doelende op de steeds meer duidelijk wordende sociale onrust, en de afkeer van de huidige politiek.

Een staatsgreep in Nederland om tijdelijk orde op zaken te stellen met een militair als machthebber hoeft geen belemmering te zijn voor het dagelijkse leven als de civiele zaken gewoon doorgaan.
Dit kan men oa waarmaken door oa in de planning vooraf enkele daadkrachtige zakenmannen een tijdelijke post te gunnen voor de vitale economische knooppunten.

Internet tijdelijk blokkeren is niets mis mee.

Het communique van de nieuwe leiding maakt duidelijk dat dat slechts van korte duur zal zijn.

De civiele bevolking mag geen hinder ondervinden van de staatsgreep, dit werkt in het nadeel van een nieuw te vormen staatsvorm.
Concreet gezien moet er dus zo min mogelijk voor de civiele bevolking veranderen, behalve dat men wat meer militair op straat ziet ipv politie en bepaalde politieke gezichten van toen zich niet meer kunnen bemoeien met bestuurszaken.

Mijn eerste bericht aan het volk zou zijn:

Geachte Nederlanders,

vannacht heeft er een wisseling van de macht plaatsgevonden. Nederland zal nu tijdelijk bestuurd worden door een militaire regering. Het kabinet en de parlementariers, evenals de senatoren zijn geïnterneerd, maar zullen op een later tijdstip weer in vrijheid worden gesteld nadat zij gezworen hebben geen actie te ondernemen tegen de nieuwe tijdelijke regering.
Het zal u vast opgevallen zijn dat er ipv politie militairen door de straten lopen, dit is ook een tijdelijke maatregel om eventuele onrusten te kunnen verminderen en een staat van anarchie te voorkomen.
De militairen zullen diezelfde taken uitvoeren mbt ordehandhaving zoals de politie dat in het verleden heeft gedaan.
Deze militaire maatregel zal gelden tot 3 maanden na dit tijdstip. Daarop zullen de agenten van de politie-diensten weer hun taken hervatten.

Het was onze plicht deze radicale maatregel te nemen omdat de voormalige politieke machthebbers niet meer aan het volk dachten en hun eigen koers voerden. Zij hebben u in de steek gelaten, daar waar ze notabene door u verkozen waren.
Met lede ogen hebben wij aan moeten zien dat ons land naar de sloop gebracht werd. Daaraan is nu een einde gekomen.

Onze nieuwe regering zal nu krachtig optreden tegen het onrecht welke u is aangedaan.
Deze nieuwe regering zal echter wel enig begrip van u vragen mbt bepaalde vrijheden.
Er is vanaf vandaag een verbod op samenscholing van meer dan 4 personen, en de media zullen tijdelijk hun berichtgeving moeten stoppen. Belangrijk nieuws van de stand van zaken kunt u altijd volgen via de publieke kanalen.
Let op, dit is echter een tijdelijke maatregel. Hoogstens 1 week zult u van directe media verstoken blijven.

Wat betekend dit voor u?
In principe niets. Uw vrijheden zullen welliswaar enigzins tijdelijk beperkt worden.
U zult ook enig gemis hebben aan internet en andere media.
Echter vragen wij u wel u plicht te doen. Ga naar uw werk, pleeg geen verzet, kortom, gedraag u als een goed burger.
Restricties mbt het openbare leven van de civiele bevolking zullen enkel betrekking hebben op het samenscholingsverbod en de media. Voor de rest staat het u vrij om alles te doen wat u in het verleden ook gedaan heeft.
De militairen houden echter wel het recht voor zich om daar waar nodig daadkrachtig in te grijpen.

Wij hopen spoedig deze tijdelijke militaire regering weer te verruilen voor een civiele regering.
Dat kost enige tijd en wij vragen uw geduld.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 7 december 2009 @ 17:14:12 #33
168777 Rave_NL
pi_75378212
Vergeet niet af te sluiten dat burgers gewoon rustig kunnen slapen vannacht, dat de staat over hun waakt en dat Dolf rechtvaardig is!
pi_75378230
Ja
friet saté
  maandag 7 december 2009 @ 17:21:26 #35
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75378435
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:14 schreef Rave_NL het volgende:
Vergeet niet af te sluiten dat burgers gewoon rustig kunnen slapen vannacht, dat de staat over hun waakt en dat Dolf rechtvaardig is!
Uiteraard, en dat uitgaan ook nog een optie is
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 7 december 2009 @ 19:33:11 #36
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_75383752
Ik zie alleen maar goeie plannen. Wanneer gaan we beginnen ??

Overigens pleit ik ook voor het opheffen van het koningshuis. Maar daar verwacht ik weinig weerstand want die gaan bij het minste geringste helemaal vanzelf naar Engeland toe

Punt van aandacht lijkt me wel het inbouwen van maatregelen dat we niet na verloop van tijd met dezelfde situatie zitten als nu. Dat de bossen, balkenendes, rouvoeten en wildersen weer allemaal terugkomen na een paar jaar.

[ Bericht 25% gewijzigd door Pikkebaas op 07-12-2009 19:52:31 ]
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_75395834
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:14 schreef Rave_NL het volgende:
rustig slapen hmmm sinds wanneer hebben wij een generaal colijn? XD

maar goed ik merk dat de TS van *ik wil het niet,maar wat als* naar *Goed idee of niet hawh* gaat.
maar eej mischien veel gedoe om speciaal een coup te plegen maar het heeft idd z'n voordelen,

ik ben voor de coup Als de monarchie blijft en Koning willem IV wordt verheven tot Kaiser/Keizer én 1/8e van de noord zee wordt uitgepolderd ^^

owh en suriname inlijven (ze willen het zelf, geloof het of niet maar this echt zo)

owh en Hr. Ms rotterdoam, johan de witt en amsterdoam verkopen voor 3 kleine heli/vlieg carriers
en een paar subs erbij en fregatten meer tanks vooral CV90 pracht dingen

nog eentje ^^ zieken fonds, energie bedrijven en spyker moeten genationaliseert worden owh en een geld injectie voor de herstart van fokker. hmmm nu ik toch lekker bezig ben, Belgie annexeren (vlaanderen in ieder geval) sorry ik bedoel Herenigen, Én dat stukje fries duitsland hoord ook bij ons,

daar offer ik mijn internet, tv,krant wel voor op
pi_75395881
solly foutje
pi_75404919
ook de dienstplicht opnieuw invoeren
En daarna België en Luxemburg annexeren ja? zeg me dat het waar is !!!

Anschluss

[ Bericht 11% gewijzigd door Anschluss op 08-12-2009 12:52:56 ]
Lebensraum!
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:47:26 #40
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_75405179
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zie dat zowel links als rechts hier het tot op zekere hoogte eens is en dat een staatsgreep niet per definitie slecht hoeft te zijn voor Nederland.
Daarmee dus doelende op de steeds meer duidelijk wordende sociale onrust, en de afkeer van de huidige politiek.

*knip*

Het communique van de nieuwe leiding maakt duidelijk dat dat slechts van korte duur zal zijn.

*knip*

Mijn eerste bericht aan het volk zou zijn:

Geachte Nederlanders,

vannacht heeft er een wisseling van de macht plaatsgevonden. Nederland zal nu tijdelijk bestuurd worden door een militaire regering. Het kabinet en de parlementariers, evenals de senatoren zijn geïnterneerd, maar zullen op een later tijdstip weer in vrijheid worden gesteld nadat zij gezworen hebben geen actie te ondernemen tegen de nieuwe tijdelijke regering.

*knip*
Ik zou wat minder het woord militair gebruiken en een wat neutraler woord daarvoor in de plaats zoeken, iets wat laat zien dat het niet enkel het leger is, maar ook bijvoorbeeld zakenmensen, wetenschappers en wellicht ook verschillende burgergroeperingen/-organisaties, waardoor er een beeld ontstaat dat het een breed gedragen initiatief is, als dat dan al niet het geval zou zijn, want dat lijkt me wel het meest handige in zo'n geval, dat je een breed front hebt, waardoor de acceptatie onder de bevolking wellicht groter zal zijn.

Nederlanders worden al snel eng bij woorden als militair en leger enz, dat moet je niet onderschatten.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:23:34 #41
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_75406303
Een staatsgreep is alleen mogelijk in Nederland door een heftige vorm van polarisatie van de middenstand.
The more debt, the better
pi_75414033
Chaos en anarchie creeeren natuurlijk!

Je verkleed 10 commando's als moslims en laat ze een aanslag plegen op prinsjesdag of een ander event waar de voltallige regering aanwezig is. Grote bom, gifgas, alles kan, als de zittende regering maar dood is. Vervolgens pluk je 10 verdachte moslims van straat die in de media de schuld van de aanslag krijgen.

In de daarop volgende 24 uur wat zorgvuldig geregisseerde incidenten verspreid door het land waarbij "moslims" en "blanke Nederlanders" onderling slachtoffers maken. Dit alles met het doel zoveel mogelijk chaos te scheppen en het dagelijks leven zoveel mogelijk te ontwrichten.

Zonder regering om het land te leiden of de nodige maatregelen te nemen moet dit niet al te lastig zijn. Vervolgens verschijnen de bevelhebbers in een persconferentie op televisie en kondigen de staat van beleg af. Om de orde te herstellen wordt een avondklok ingesteld en het landsbestuur "tijdelijk" overgenomen.

Voila, staatsgreep.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:09:28 #43
168777 Rave_NL
pi_75414834
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:48 schreef Northside het volgende:
Chaos en anarchie creeeren natuurlijk!

Je verkleed 10 commando's als moslims en laat ze een aanslag plegen op prinsjesdag of een ander event waar de voltallige regering aanwezig is. Grote bom, gifgas, alles kan, als de zittende regering maar dood is. Vervolgens pluk je 10 verdachte moslims van straat die in de media de schuld van de aanslag krijgen.

In de daarop volgende 24 uur wat zorgvuldig geregisseerde incidenten verspreid door het land waarbij "moslims" en "blanke Nederlanders" onderling slachtoffers maken. Dit alles met het doel zoveel mogelijk chaos te scheppen en het dagelijks leven zoveel mogelijk te ontwrichten.

Zonder regering om het land te leiden of de nodige maatregelen te nemen moet dit niet al te lastig zijn. Vervolgens verschijnen de bevelhebbers in een persconferentie op televisie en kondigen de staat van beleg af. Om de orde te herstellen wordt een avondklok ingesteld en het landsbestuur "tijdelijk" overgenomen.

Voila, staatsgreep.
juist, maar meteen een complete burgeroorlog uitlokken...
pi_75422375
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:09 schreef Rave_NL het volgende:

juist, maar meteen een complete burgeroorlog uitlokken...
Je moet jezelf onmisbaar maken. Het Nederlandse volk zal nooit zomaar een staatsgreep accepteren, dan beginnen we opeens allemaal te zeiken over democratie en gaan we moeilijk doen. Als de nood het hoogst is en het bloed door de straten loopt, als het leger de enige redding lijkt te zijn, dan zal de ordelievende Nederlander het allemaal veel eerder accepteren. Geeft je ook gelijk een goed excuus om mogelijke tegenstanders jarenlang weg te zetten op beschuldiging van ordeverstoring.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:17:09 #45
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_75551219
Wat een wannabe Führers hier
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:21:24 #46
211797 Esses
Splendide mendax
pi_75564453
of het is gewoon leerzaam om over dit soort dingen na te denken
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 13 december 2009 @ 05:05:22 #47
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_75569981
zeeer interresant dit. niet eens al te gek
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_75569986
Tuulk. Mooi werk.
  zondag 13 december 2009 @ 11:13:11 #49
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_75571522
Wanneer gaan we?
Begin 2011 als iedereen terug is uit Uruzgan?
Burnt to the core but not broken
pi_75582618
We zullen de hele machtsstructuur moeten vervangen. Is wel een flink aantal mensen voor nodig, maar wanneer de nood hoog is, zal dat geen probleem vormen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')