http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/quote:Op maandag 7 december 2009 13:38 schreef Lariekoek het volgende:
Vrachwagens moeten verbannen worden tijdens de spits.
Inderdaad zeg, stelletje paupers.quote:Op maandag 7 december 2009 13:39 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Oja, moet je je collega truckers maar niet inhalen omdat jij 1 km/u sneller rijdt dan hem!!
Sluit me hier volledig bij aan! Zelfde overigens ook voor mensen met een caravan of aanhangwagen die met minimaal snelheidsverschil gaan inhalenquote:Op maandag 7 december 2009 13:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Inhalende vrachtwagens op 2-baans wegen waar de ene 80 rijdt en de andere 82 terwijl je 120 mag
Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100quote:Op maandag 7 december 2009 13:42 schreef LePoo het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, stelletje paupers.
Die 1 km/u gaat je op je hele kut rit geen uren schelen.![]()
Even aangepast.quote:Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100 120+ (waar dat mag)
Ik ook hoor. We hebben amper tijd om pauze te houden. Nu worden we wel verplicht, maar soms heb je gewoon geen keuze. Besides.. Koffie drinken en boterham eten achter het stuur kan zonder problemen..quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Lano het volgende:
Eens hoor tsEr zitten er ook zeker tussen die wel hun best doen om zo veilig mogelijk te rijden, maar denk dat 90% idd regelmatig een bak koffie of een hele maaltijd naar binnen werkt.
Hoeveel zal dat schelen denk je..? Minder dan je denkt..quote:Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100
en met transport staat ook alles stil. in de file wel te verstaan.quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
Ik dacht dat vrachtwagenchauffeurs juist wel behoorlijke pauze's hadden? T lijkt me sowieso geen pretje om tegenwoordig op de vrachtwagen te zitten, toen mijn opa het vroeger was toen was het nog leukquote:Op maandag 7 december 2009 13:45 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik ook hoor. We hebben amper tijd om pauze te houden. Nu worden we wel verplicht, maar soms heb je gewoon geen keuze. Besides.. Koffie drinken en boterham eten achter het stuur kan zonder problemen..
[..]
Hoeveel zal dat schelen denk je..? Minder dan je denkt..
En uhm, kan het weer on-topic. Dus over de oorzaak van ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken..?
Ja leuk, maar niet tijdens de spits dus.quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
Heerlijk onderbouwdquote:Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ShaoliN het volgende:
Levensgevaarlijke kut vrachtwagens. Alleen in de nacht laten rijden die stomme boeren.
Het blijft gewoon leuk hoor. Je bent welkom als je een keertje mee wilt..quote:Op maandag 7 december 2009 13:49 schreef Lano het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrachtwagenchauffeurs juist wel behoorlijke pauze's hadden? T lijkt me sowieso geen pretje om tegenwoordig op de vrachtwagen te zitten, toen mijn opa het vroeger was toen was het nog leuk
quote:Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ShaoliN het volgende:
Levensgevaarlijke kut vrachtwagens. Alleen in de nacht laten rijden die stomme boeren.
checkt fobo. Chick nd the duckquote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Het blijft gewoon leuk hoor. Je bent welkom als je een keertje mee wilt..
En daarvoor eventueel moet uitwijken, en zijn combinatie op zijn kant in de sloot gooit. Waarbij er op de FP weer een bericht komt over ontstopping vanwege een gekantelde vrachtwagen en alle Fok!kertjes weer massaal beginnen over hoe stom die chauffeur is en dat die gast niet kan rijden en dergelijke.quote:Op maandag 7 december 2009 14:00 schreef Koepert het volgende:
Hoe vaak kom je t ook niet tegen dat n vrachtwagen voor n stoplicht uitrolt en een automobilist hem er ff voorgooit omdat die vrachtwagen toch moet stoppen; maar daarvoor nu wel vol in de ankers moet..
Zonder woon/werk-verkeer staat er nog veel meer stil. Vrachtwagens op bepaalde wegen weren tijdens de spits lijkt me een prima zaak. Verder moeten er inhaalverboden komen op alle Nederlandse snelwegen, minimaal van 06.00 tot 19.00 uur.quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Bootje84 het volgende:
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
Ga je mee?quote:
Heel leuk allemaal, maar de weg is van iedereen, ook van chauffeurs. Wat denk je dat het kost als je alle chauffeurs opeens nachtdiensten moet laten draaien. Dagdiensten tussen de spits is namelijk onmogelijk omdat winkels voor openingstijd bevoorraad moeten zijn. Als chauffeurs opeens allemaal nachttoeslag moeten krijgen en jouw producten worden een stuk duurder ga je het niet leuk vinden.quote:Op maandag 7 december 2009 14:03 schreef isogram het volgende:
[..]
Zonder woon/werk-verkeer staat er nog veel meer stil. Vrachtwagens op bepaalde wegen weren tijdens de spits lijkt me een prima zaak. Verder moeten er inhaalverboden komen op alle Nederlandse snelwegen, minimaal van 06.00 tot 19.00 uur.
Dat dus!quote:Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal, maar de weg is van iedereen, ook van chauffeurs. Wat denk je dat het kost als je alle chauffeurs opeens nachtdiensten moet laten draaien. Dagdiensten tussen de spits is namelijk onmogelijk omdat winkels voor openingstijd bevoorraad moeten zijn. Als chauffeurs opeens allemaal nachttoeslag moeten krijgen en jouw producten worden een stuk duurder ga je het niet leuk vinden.
Daarbij zijn vrachtwagens in de meeste gevallen niet eens de veroorzakers van file, hoogstens van meer drukte.
Als ik weer ga rijden ben je van harte welkom om een dagje spits mee te maken en ik kan je laten zien hoe automobilisten zich gedragen en hoe files ontstaan. Het is druk, dat is een feit. Vrachtwagens weren gaat het probleem niet oplossen. Alleen verschuiven.
Dat scheelt je 36 seconden op je totale reistijd dan. Als je daar al moeilijk over gaat doen, moet je dichterbij je werk gaan wonen, met het OV gaan of jezelf ophangen aan de hoogste boom die je kan vinden.quote:Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100
Ja maar, ja maar ... ooh..quote:Op maandag 7 december 2009 14:38 schreef Maringo het volgende:
[..]
Dat scheelt je 36 seconden op je totale reistijd dan. Als je daar al moeilijk over gaat doen, moet je dichterbij je werk gaan wonen, met het OV gaan of jezelf ophangen aan de hoogste boom die je kan vinden.
De automobilisten weten dat discussie weinig zinvol is. De chauffeurs kunnen niet eens hun stuur recht houden, laat staan de discussie aangaan.quote:Op maandag 7 december 2009 14:58 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar ... ooh..![]()
(De automobilisten zijn ineens stil..)
Daarnaast zou een vrachtwagenchauffeur 9 minuten op een volledige werkdag rijden winnen! Dat is ook erg indrukwekkend. (en onmogelijk omdat ze nooit 8 uur non stop rijden en 80 halen)quote:Op maandag 7 december 2009 15:16 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Neehet is gewoon onzin !
Jullie zijn 4 minuten bezig om een andere vrachtwagen in te halen, waardoor jullie zo'n 20 auto's gedurende 4 minuten 40 km/u zachter laten rijden...
De vrachtwagen haalt na die 4 minuten de andere vrachtwagen in, de auto's kunnen er weer langs...
Daarna zal de vrachtwagen binnen 1 of 2 minuten wéééér achter een vrachtwagen rijden die iets meer begrenst is dan de vrachtwagen waar ze zelf in rijden, zo blijf je bezig !
Het klopt dus niet wat jij zegt met je 36 seconde.
36 seconde per auto ja, vermenigvuldig dat meer eens door 20 (het aantal auto's die de 36 seconde vertraging oplopen omdat jij even snel langs die andere vrachtwagen wilt)
Ga maar eens uitrekenen voor hoeveel vertraging jullie zorgen over een hele dag / rit
Om naar maar te zwijgen wat voor file jullie veroorzaken door het 'accordeon-effect' wat jullie creëren.
Slotje
Veel chauffeurs rijden gewoon elke dag de volle 9 of soms 10 uur vol met snelwegkilometers hoor. Dat scheelt dus op een dagrit minuten in plaats van secondes voor jou.quote:Op maandag 7 december 2009 15:18 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Daarnaast zou een vrachtwagenchauffeur 9 minuten op een volledige werkdag rijden winnen! Dat is ook erg indrukwekkend. (en onmogelijk omdat ze nooit 8 uur non stop rijden en 80 halen)
Juist, alle chauffeurs zijn stom en kunnen niet rijden.... Als jij 150.000km in 1 jaar kunt rijden met een 40 of 50tons combinatie zonder problemen, exact tussen de lijnen en sowieso zonder ongelukkig ben je een hele goede jongen.quote:Op maandag 7 december 2009 15:17 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
De automobilisten weten dat discussie weinig zinvol is. De chauffeurs kunnen niet eens hun stuur recht houden, laat staan de discussie aangaan.
Reageer dan eens op mijn post hierbovenquote:Op maandag 7 december 2009 15:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Veel chauffeurs rijden gewoon elke dag de volle 9 of soms 10 uur vol met snelwegkilometers hoor. Dat scheelt dus op een dagrit minuten in plaats van secondes voor jou.
[..]
Juist, alle chauffeurs zijn stom en kunnen niet rijden.... Als jij 150.000km in 1 jaar kunt rijden met een 40 of 50tons combinatie zonder problemen, exact tussen de lijnen en sowieso zonder ongelukkig ben je een hele goede jongen.
Gelukkig weet ik beter dus eigenlijk is deze discussie inderdaad zinloos. Je hebt dus wel gelijk, maar je argumentatie is erg jammer.
Daar kan ik heel kort over zijn: Dat is geen dagelijkse praktijk. Een auto haal je in met 1kmpu verschil omdat je dan verder kunt. Als je een convooi van 10 voorbij wilt met 1kmpu ben je inderdaad fout bezig, maar dat doen weinig chauffeurs. 1, 2 of 3 auto's inhalen misschien wel. Maar dan wegen die 36 seconde van 20, 40 of 60 auto's alsnog niet op tegen de tijdwinst van de chauffeur zelf.quote:Op maandag 7 december 2009 15:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Reageer dan eens op mijn post hierboven
Ik nodig je graag uit in mijn cabine voor een heel nieuw inzicht...quote:Op maandag 7 december 2009 15:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Reageer dan eens op mijn post hierboven
Er zal vast ergens een auto in de weg staan op de reguliere losplaats omdat hij/zij even vlug boodschappen wilde doen. Te vaak meegemaakt. En maar afgezeken worden door voorbijgangers. Hee sorry, ik ben gewoon mijn werk aan het doen, ga maar zeiken bij automobilisten die geen 100 meter verder willen lopen om op een gewone parkeerplaats te gaan staan.quote:Op maandag 7 december 2009 15:43 schreef Repeat het volgende:
Truckers
Ze moeten eens actief gaan controleren op dat gespuis wat rustig gaat staan lossen bij een doorgang waar ik ook doorheen moet. Sta je zo een half uur...
Tuurlijk, ik snap ook wel dat je dan geen uur gaat zitten wachten tot die auto weg is.quote:Op maandag 7 december 2009 15:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Er zal vast ergens een auto in de weg staan op de reguliere losplaats omdat hij/zij even vlug boodschappen wilde doen. Te vaak meegemaakt. En maar afgezeken worden door voorbijgangers. Hee sorry, ik ben gewoon mijn werk aan het doen, ga maar zeiken bij automobilisten die geen 100 meter verder willen lopen om op een gewone parkeerplaats te gaan staan.
Zolang ze niet snijden is er niets aan de hand.quote:Op maandag 7 december 2009 15:49 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
BIj het invoegen voeg ik het liefst in voor een vrachtwagen omdat daar veel ruimte voor zit, maar dat vinden jullie irritant dus?
Er zijn altijd rotte appels. Ook onder automobilisten.. (Alleen daar zijn er meer)quote:Op maandag 7 december 2009 15:43 schreef Repeat het volgende:
Truckers
Ze moeten eens actief gaan controleren op dat gespuis wat rustig gaat staan lossen bij een doorgang waar ik ook doorheen moet. Sta je zo een half uur...
Ja, leuk bedacht van TLN.quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
Ja mag per dag 9 uur rijden en als jij naar het buitenland moet maakt het wel degelijk uit.quote:Op maandag 7 december 2009 15:18 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Daarnaast zou een vrachtwagenchauffeur 9 minuten op een volledige werkdag rijden winnen! Dat is ook erg indrukwekkend. (en onmogelijk omdat ze nooit 8 uur non stop rijden en 80 halen)
lolwut?quote:Op maandag 7 december 2009 15:55 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Zolang ze snijden is er niets aan de hand.
Verklaar je nader?quote:Op maandag 7 december 2009 15:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, leuk bedacht van TLN.
Je kunt een rotte appel wel mooi inpakken maar het blijft een rotte appel. Laat ze eersta maar eens wat doen aan die bedrijven die structureel hun hand lichten met de regels en CAO
Ik vergeet "niet ".. Zal het even aanpassen. Dank jequote:Op maandag 7 december 2009 16:02 schreef BlueMage het volgende:
[..]
lolwut?
Verder terechte klacht. Ik heb nooit last van jullie ik ga op de fiets naar m'n werk.
Buiten dat, weet jij hoe strak die planningen zijn tegenwoordig?quote:Op maandag 7 december 2009 15:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik snap ook wel dat je dan geen uur gaat zitten wachten tot die auto weg is.
Maar wat ik vaak meemaak is dat er een vrachtwagen staat te lossen op een losplaats. Dan komt er een collega van hem die bij dezelfde supermarkt moet zijn, pleurt zn vrachtwagen er gewoon naast en gaat ook uitladen. Dan is de hele straat wel geblokkeerd.
Maargoed dit is natuurlijk maar één voorbeeld, dit maak ik ook niet vaker mee, behalve op die plek met altijd dezelfde hufterige chauffeur.
Chauffeuse?quote:
Omdat jij geen 90 rijdt. Jouw teller geeft dat aan maar die wijkt af, die vrachtwagn rijdt 90. En over die 80 kilometer : lees even je volgende zin:quote:Op maandag 7 december 2009 15:21 schreef Beelzebufo het volgende:
Er zúllen goede chauffeurs zijn die zich aan de regels houden, maar die kom ik niet zo vaak tegen.
Bijna dágelijks raak op de A7: tussen zaandam en purmerend is er in de spits een beperking op 100 km/h. Op dat traject is er ook een spitsstrook open en meestal is het behoorlijk druk, maar rijdt het wel door.
Ik rij dan 90 per uur op de spitsstrook (niet janken over te langzaam!) want dan kan ik het grootste gedeelte van het traject zonder remmen en zonder inhalen afleggen. Waarom heb ik dan in GODSVREDESNAAM zowat élke dag een vrachtwagen op 10 cm van mijn achterbumper die knippert (en soms toetert) dat ik harder moet? Wat is er met de regel dat ze maximaal 80 per uur mogen gebeurd?
Sorry? Jij mag wel te hard rijden en als wij het doen zijn we klootzakken?quote:Voorbij Purmerend tot aan Den Oever is het 120. De A7 kent op dat stuk niet zo veel op- en afritten daarom wordt er over het algemeen pittig doorgereden (ja, fout, ik weet het, maar het gaat nu even over de vrachtwagens).
Inhalen tijdens inhaalverbod is not done. Maar die paar minuten kan net het verschil zijn tussen het halen en honderden euro's boete.quote:Er is daar een inhaalverbod voor vrachtwagens, maar dat is, zoals al eerder gesteld, geen enkele reden om niet met 1 km/u verschil in te gaan halen op de tweebaans weg. Waarom? Het kan hooguit een paar minuten schelen op het hele traject terwijl er kilometers file door onstaat.
Omdat de gemiddelde automobilist helemaal geen ruimte wil geven. Ze doen echt alles om voor een vrachtauto te komen.quote:En breek me de bek niet open over rits-vakken. Om even terug te komen op de A7: bij Zaandam komt daar via de linkerbaan verkeer van de A8 bij. Waarom is het voor vrachtwagens die daar moeten invoegen niet nodig om te kijken of er overig verkeer is? Ik wil bést ruimte geven, maar soms kan dat niet meteen. Waarom wordt er dan meteen gedreigd met door me heen te rijden?
En hoe moet hij dat weten? Ik heb een keer gehad dat er een luchtleiding knapte , dat zie je echt niet aankomen. Ik had het geluk dat het dusdanig was dat mijn remmen niet vastsloegen, m,aar het kan wel. En denk maar niet dat de chauffeur of de planning er blij mee is.quote:En al die vrachtwagens met pech? Slecht onderhoud! De luchtremmen slaan vast door lekkages en de wagen kan geen kant meer op! Waarom stapt zo'n chauffeur nou in een wagen waarvan hij wéét dat hij niet goed is?
Nee, want dat doen automobilisten allemaal niet. Die lezen ook geen krant of ander leesvoer en die hebben ook geen laptop op schoot.quote:Over bellen/eten/masturberen achter het stuur ga ik het al helemaal niet hebben...
[/rant]
En trots!quote:
Dat dus. Heb ook een keer een ontplofde luchtbalg meegemaakt. Schrok me de pleuris. Gelukkig sloegen mijn remmen ook niet vast. Had dat wel gebeurd, dan had half Westland vastgestaanquote:Op maandag 7 december 2009 16:11 schreef RealZeus het volgende:
En hoe moet hij dat weten? Ik heb een keer gehad dat er een luchtleiding knapte , dat zie je echt niet aankomen. Ik had het geluk dat het dusdanig was dat mijn remmen niet vastsloegen, m,aar het kan wel. En denk maar niet dat de chauffeur of de planning er blij mee is.
Fuck yeahquote:
Ik pleit automobilisten niet vrij. Ik zit vaak genoeg (lees: vrijwel dagelijks) op de weg om precies aan te wijzen wie de fileveroorzakers zijn: slakken die zonodig links moeten rijden.quote:Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef Barcaconia het volgende:
Heel leuk allemaal, maar de weg is van iedereen, ook van chauffeurs. Wat denk je dat het kost als je alle chauffeurs opeens nachtdiensten moet laten draaien. Dagdiensten tussen de spits is namelijk onmogelijk omdat winkels voor openingstijd bevoorraad moeten zijn. Als chauffeurs opeens allemaal nachttoeslag moeten krijgen en jouw producten worden een stuk duurder ga je het niet leuk vinden.
Daarbij zijn vrachtwagens in de meeste gevallen niet eens de veroorzakers van file, hoogstens van meer drukte. Als ik weer ga rijden ben je van harte welkom om een dagje spits mee te maken en ik kan je laten zien hoe automobilisten zich gedragen en hoe files ontstaan. Het is druk, dat is een feit. Vrachtwagens weren gaat het probleem niet oplossen. Alleen verschuiven.
Dit is helemaal geen gek idee. Jij zegt 's nachts rijden kost extra geld, maar weegt dit op tegen al het fileleed dat vermeden wordt doordat er tijdens de spits geen vrachtwagens rijden? Het zijn indirect vrachtwagens die de meeste files veroorzaken;quote:Op maandag 7 december 2009 13:54 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Heerlijk onderbouwd
Wil je graag extra betalen voor je producten dan? Dat is namelijk het resultaat als je de vrachtwagens 's nachts wil laten rijden..
Ik zie dagelijks auto's langs de weg staan. Het verschil is dat een vrachtwagen meer ruimte in beslag neemt en dus overlast kan veroorzaken.quote:Op maandag 7 december 2009 17:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
TS verklaar jij eens al die files (en dat is bijna dagelijks) door een kapotte vrachtwagen? Mijn vermoeden; chauffeurs blijven net zolang doorrijden totdat de boel uit elkaar valt, immers onderhoud kost geld.
Chauffeurs zijn ook mensen. Als je alle chauffeurs moet vervangen door nachtchauffeurs ga je een groot probleem hebben. Weinig mensen willen hun gehele sociale leven omgooien door nachtwerk. Want dat is in principe wat je doet.quote:[..]
Dit is helemaal geen gek idee. Jij zegt 's nachts rijden kost extra geld, maar weegt dit op tegen al het fileleed dat vermeden wordt doordat er tijdens de spits geen vrachtwagens rijden? Het zijn indirect vrachtwagens die de meeste files veroorzaken;
- niemand rijdt rechts omdat ze anders achter een vrachtwagen zitten
- zodra een vrachtwagen gaat inhalen moet iedereen in de ankers met kop-staart botsingen als gevolg.
quote:Op maandag 7 december 2009 18:18 schreef cvboer het volgende:
als iedereen nou eens wat meer rekening met elkaar houd dan word het als een stuk beter.
Dankjewel dat je dat met ons wil delen. Stoere jongen.quote:Op maandag 7 december 2009 18:18 schreef cvboer het volgende:
Sommige kunnen het ook maar moeilijk hebben als een busje harder wil dan hun burgerbak, en proberen ze nog gas te geven ookjammer voor ze dat mijn busje 180 PK heeft
![]()
Als jij een kop-staartbotsing krijgt, hou jij (of je achtervolger) niet genoeg afstand. De meeste chauffeurs knallen niet zomaar de vrachtwagen opzij om in te halen, maar spiegelen eerst netjes. (uitzonderingen daar gelaten)quote:Op maandag 7 december 2009 17:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
TS verklaar jij eens al die files (en dat is bijna dagelijks) door een kapotte vrachtwagen? Mijn vermoeden; chauffeurs blijven net zolang doorrijden totdat de boel uit elkaar valt, immers onderhoud kost geld.
[..]
Dit is helemaal geen gek idee. Jij zegt 's nachts rijden kost extra geld, maar weegt dit op tegen al het fileleed dat vermeden wordt doordat er tijdens de spits geen vrachtwagens rijden? Het zijn indirect vrachtwagens die de meeste files veroorzaken;
- niemand rijdt rechts omdat ze anders achter een vrachtwagen zitten
- zodra een vrachtwagen gaat inhalen moet iedereen in de ankers met kop-staart botsingen als gevolg.
2.6 kilometer scheelt je dat.quote:Op maandag 7 december 2009 13:45 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik ook hoor. We hebben amper tijd om pauze te houden. Nu worden we wel verplicht, maar soms heb je gewoon geen keuze. Besides.. Koffie drinken en boterham eten achter het stuur kan zonder problemen..
[..]
Hoeveel zal dat schelen denk je..? Minder dan je denkt..
En uhm, kan het weer on-topic. Dus over de oorzaak van ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken..?
Het zou lachen zijn als je het idd om zou kunnen draaien, echter is het niet zo helaas. Maar blijf jij maar gewoon in de waan dat de meeste vrachtwagenchauffeurs (waaronder blijkbaar jezelf) zich voorbeeldig gedragen in het verkeer. Ik kom die voorbeeldige chauffeurs echter zelden tegen helaas. Als een hoop vrachtwagenchauffeurs nu eerst ns beginnen met de nodige afstand te houden en niet onnodig in te halen komen we al een heel eindquote:Op maandag 7 december 2009 20:10 schreef druppelkut het volgende:
Auto's, breek me de bek niet open. 9 van de 10x als er iets is heeft het met een auto te maken. Als je ook ziet hoe ze zich gedragen op de snelweg verbaast het je dat er niet nog meer ongelukken gebeuren. Auto's denken ook altijd dat ze op 1 centimeter van hun voorganger moeten rijden, zitten irritant snel te seinen als jij wel moet remmen om wat meer afstand te nemen etc. Waar komen al die slechte automobilisten toch vandaan? Is het examen vergemakkelijkt of zo, of laten ze iedere automobilist standaard slagen of zo?
Je kunt het ook heel makkelijk omdraaien. Meestal gebeurt er namelijk iets met een auto. Alleen als er iets gebeurt met een auto zijn de gevolgen niet zo erg. Een vrachtwagen krijg je iets moeilijker van zijn plek als ie eenmaal stilstaat.quote:Op maandag 7 december 2009 20:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Het zou lachen zijn als je het idd om zou kunnen draaien, echter is het niet zo helaas. Maar blijf jij maar gewoon in de waan dat de meeste vrachtwagenchauffeurs (waaronder blijkbaar jezelf) zich voorbeeldig gedragen in het verkeer. Ik kom die voorbeeldige chauffeurs echter zelden tegen helaas. Als een hoop vrachtwagenchauffeurs nu eerst ns beginnen met de nodige afstand te houden en niet onnodig in te halen komen we al een heel eind
En ouwe wijven en lesbakken en allochtonen en .........quote:Op maandag 7 december 2009 13:38 schreef Lariekoek het volgende:
Vrachwagens moeten verbannen worden tijdens de spits.
Graag gedaan.quote:Op maandag 7 december 2009 18:43 schreef Thomass het volgende:
[..]
Dankjewel dat je dat met ons wil delen. Stoere jongen.
Goed verhaal, met jou kun je tenminste een discussie voeren :-) Ik realiseer me dat personenauto's ook best wel debet kunnen zijn, veel mensen zullen zich idd te weinig realiseren dat het rijden met een vrachtwagen wel even anders is dan met een gewone auto. Er zouden er meer rond moeten rijden zoals jijquote:Op maandag 7 december 2009 20:30 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Je kunt het ook heel makkelijk omdraaien. Meestal gebeurt er namelijk iets met een auto. Alleen als er iets gebeurt met een auto zijn de gevolgen niet zo erg. Een vrachtwagen krijg je iets moeilijker van zijn plek als ie eenmaal stilstaat.
Wat betreft dat afstand houden, daar heb je deels gelijk in. Veel vrachtwagens doen aan het door mij gekscherend genoemde "olifanten". Ik vind dat het domste wat een chauffeur kan doen. Je ziet geen reet meer! Ja, de achterkant van je voorligger.
Maar ook auto's maken zich daar veelvuldig schuldig aan. Vorige week heb ik dat zelf nog mogen ondervinden. Op een provinciale weg waar ik 60 reed met mijn combinatie (50 ton, 19 meter lang) stak opeens opa op zijn snorfiets over. 20 meter voor me. Hierdoor moest ik een noodstop maken en zie opeens een auto achter me met een kapotte voorkant achter me vandaan komen. Die was dus vol op mijn aanhanger gereden. Niets van gemerkt om heel eerlijk te
zijn. Ik had nog geen krasje op mijn aanhanger!!!!
Over dat inhalen van je: Ik haal absoluut niet in als het verboden is. Het liefst haal ik helemaal niet in. Maar ja, soms moet je wel. 75 op de snelweg achter een auto met aanhanger rijden is ook geen pretje. Uit ervaring en gesprekken met de KLPD blijkt dat dit soort inhalen gedoogd wordt. Je moet het dan uiteraard niet te gek maken door 2 of meerdere auto's in te halen.
Vooral dat ja!quote:Op maandag 7 december 2009 21:04 schreef druppelkut het volgende:
Een goede aanvulling op het B-rijbewijs zou zijn om eens een paar uur mee te rijden met een vrachtwagen. En dan pas tegen het eind van de opleiding aan.
Misschien wordt er dan wat meer begrip gekweekt voor de beroepschauffeur.
Stilstand kost nog veel meer. Gelul dus.quote:Op maandag 7 december 2009 17:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
TS verklaar jij eens al die files (en dat is bijna dagelijks) door een kapotte vrachtwagen? Mijn vermoeden; chauffeurs blijven net zolang doorrijden totdat de boel uit elkaar valt, immers onderhoud kost geld.
Kop staart botsingen? Jullie automobilisten letten toch veekl beter op en houden je toch allemaal netjes aan de regels.quote:[..]
Dit is helemaal geen gek idee. Jij zegt 's nachts rijden kost extra geld, maar weegt dit op tegen al het fileleed dat vermeden wordt doordat er tijdens de spits geen vrachtwagens rijden? Het zijn indirect vrachtwagens die de meeste files veroorzaken;
- niemand rijdt rechts omdat ze anders achter een vrachtwagen zitten
- zodra een vrachtwagen gaat inhalen moet iedereen in de ankers met kop-staart botsingen als gevolg.
De zoveelste chauffeur die zijn tijd verdoet op fok.quote:Op maandag 7 december 2009 20:35 schreef Redbaron het volgende:![]()
het zoveelste vrachtwagentopic in KLB waar de automobilist heilig is!
![]()
![]()
schijnheilig kutvolk![]()
Automobilisten: inhalen over een voorsorteervak voor het stoplicht om maar voor je te komen. Hem er bij een invoegstrook met 60 km/u voor flikkeren en dan raar kijken als de vrachtwagenchauffeur daar pissed off over is, inhalen via een tankstation tijdens de file, hem voor een aanstormende vrachtwagen gooien op een 80 kilometer weg om er maar voor te komen, inhalen ook al kan het niet om maar voor de vrachtwagen te komen waarbij ze niet merken dat wij dan allang het gas hebben losgelaten omdat wij al gezien hadden dat hun auto minder Ferrari is dan ze denken, bumperkleven, irritant met hun lichten seinen als je naast een andere vrachtwagen rijdt en je dus geen kant op kunt of lui die dan inhalen over de vluchtstrook. Lui die na het inhalen hun middelvinger opsteken, lui die op een rotonde nog even voor je langsvliegen om maar voor je te komen...quote:Op maandag 7 december 2009 20:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Het zou lachen zijn als je het idd om zou kunnen draaien, echter is het niet zo helaas. Maar blijf jij maar gewoon in de waan dat de meeste vrachtwagenchauffeurs (waaronder blijkbaar jezelf) zich voorbeeldig gedragen in het verkeer. Ik kom die voorbeeldige chauffeurs echter zelden tegen helaas. Als een hoop vrachtwagenchauffeurs nu eerst ns beginnen met de nodige afstand te houden en niet onnodig in te halen komen we al een heel eind
Dat en zelf even in zo'n ding sturen en even checken wat je allemaal ziet en vooral niet ziet vanuit een vrachtwagen.quote:Op maandag 7 december 2009 21:04 schreef druppelkut het volgende:
Een goede aanvulling op het B-rijbewijs zou zijn om eens een paar uur mee te rijden met een vrachtwagen. En dan pas tegen het eind van de opleiding aan.
Misschien wordt er dan wat meer begrip gekweekt voor de beroepschauffeur.
Mensen die met 60 invoegen mag je wel prakken. Invoegen in de ochtendspits is soms heel lastig. Door dat olifanten moet je hem er soms wel tussen gooien.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:30 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Automobilisten: inhalen over een voorsorteervak voor het stoplicht om maar voor je te komen. Hem er bij een invoegstrook met 60 km/u voor flikkeren en dan raar kijken als de vrachtwagenchauffeur daar pissed off over is, inhalen via een tankstation tijdens de file, hem voor een aanstormende vrachtwagen gooien op een 80 kilometer weg om er maar voor te komen, inhalen ook al kan het niet om maar voor de vrachtwagen te komen waarbij ze niet merken dat wij dan allang het gas hebben losgelaten omdat wij al gezien hadden dat hun auto minder Ferrari is dan ze denken, bumperkleven, irritant met hun lichten seinen als je naast een andere vrachtwagen rijdt en je dus geen kant op kunt of lui die dan inhalen over de vluchtstrook. Lui die na het inhalen hun middelvinger opsteken, lui die op een rotonde nog even voor je langsvliegen om maar voor je te komen...
Nee, automobilisten zijn inderdaad een stuk fatsoenlijker.
Als ik zie dat er weinig ruimte is en mensen laten op tijd merken wat ze willen dan geef ik ze die ruimte.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:38 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Mensen die met 60 invoegen mag je wel prakken. Invoegen in de ochtendspits is soms heel lastig. Door dat olifanten moet je hem er soms wel tussen gooien.
dat ook.. Onder het motto van "zelf zien is beter dan het horen"..quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat en zelf even in zo'n ding sturen en even checken wat je allemaal ziet en vooral niet ziet vanuit een vrachtwagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |