http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/quote:Op maandag 7 december 2009 13:38 schreef Lariekoek het volgende:
Vrachwagens moeten verbannen worden tijdens de spits.
Inderdaad zeg, stelletje paupers.quote:Op maandag 7 december 2009 13:39 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Oja, moet je je collega truckers maar niet inhalen omdat jij 1 km/u sneller rijdt dan hem!!
Sluit me hier volledig bij aan! Zelfde overigens ook voor mensen met een caravan of aanhangwagen die met minimaal snelheidsverschil gaan inhalenquote:Op maandag 7 december 2009 13:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Inhalende vrachtwagens op 2-baans wegen waar de ene 80 rijdt en de andere 82 terwijl je 120 mag
Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100quote:Op maandag 7 december 2009 13:42 schreef LePoo het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, stelletje paupers.
Die 1 km/u gaat je op je hele kut rit geen uren schelen.![]()
Even aangepast.quote:Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100 120+ (waar dat mag)
Ik ook hoor. We hebben amper tijd om pauze te houden. Nu worden we wel verplicht, maar soms heb je gewoon geen keuze. Besides.. Koffie drinken en boterham eten achter het stuur kan zonder problemen..quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Lano het volgende:
Eens hoor tsEr zitten er ook zeker tussen die wel hun best doen om zo veilig mogelijk te rijden, maar denk dat 90% idd regelmatig een bak koffie of een hele maaltijd naar binnen werkt.
Hoeveel zal dat schelen denk je..? Minder dan je denkt..quote:Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100
en met transport staat ook alles stil. in de file wel te verstaan.quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
Ik dacht dat vrachtwagenchauffeurs juist wel behoorlijke pauze's hadden? T lijkt me sowieso geen pretje om tegenwoordig op de vrachtwagen te zitten, toen mijn opa het vroeger was toen was het nog leukquote:Op maandag 7 december 2009 13:45 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik ook hoor. We hebben amper tijd om pauze te houden. Nu worden we wel verplicht, maar soms heb je gewoon geen keuze. Besides.. Koffie drinken en boterham eten achter het stuur kan zonder problemen..
[..]
Hoeveel zal dat schelen denk je..? Minder dan je denkt..
En uhm, kan het weer on-topic. Dus over de oorzaak van ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken..?
Ja leuk, maar niet tijdens de spits dus.quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
Heerlijk onderbouwdquote:Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ShaoliN het volgende:
Levensgevaarlijke kut vrachtwagens. Alleen in de nacht laten rijden die stomme boeren.
Het blijft gewoon leuk hoor. Je bent welkom als je een keertje mee wilt..quote:Op maandag 7 december 2009 13:49 schreef Lano het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrachtwagenchauffeurs juist wel behoorlijke pauze's hadden? T lijkt me sowieso geen pretje om tegenwoordig op de vrachtwagen te zitten, toen mijn opa het vroeger was toen was het nog leuk
quote:Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ShaoliN het volgende:
Levensgevaarlijke kut vrachtwagens. Alleen in de nacht laten rijden die stomme boeren.
checkt fobo. Chick nd the duckquote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Het blijft gewoon leuk hoor. Je bent welkom als je een keertje mee wilt..
En daarvoor eventueel moet uitwijken, en zijn combinatie op zijn kant in de sloot gooit. Waarbij er op de FP weer een bericht komt over ontstopping vanwege een gekantelde vrachtwagen en alle Fok!kertjes weer massaal beginnen over hoe stom die chauffeur is en dat die gast niet kan rijden en dergelijke.quote:Op maandag 7 december 2009 14:00 schreef Koepert het volgende:
Hoe vaak kom je t ook niet tegen dat n vrachtwagen voor n stoplicht uitrolt en een automobilist hem er ff voorgooit omdat die vrachtwagen toch moet stoppen; maar daarvoor nu wel vol in de ankers moet..
Zonder woon/werk-verkeer staat er nog veel meer stil. Vrachtwagens op bepaalde wegen weren tijdens de spits lijkt me een prima zaak. Verder moeten er inhaalverboden komen op alle Nederlandse snelwegen, minimaal van 06.00 tot 19.00 uur.quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Bootje84 het volgende:
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
Ga je mee?quote:
Heel leuk allemaal, maar de weg is van iedereen, ook van chauffeurs. Wat denk je dat het kost als je alle chauffeurs opeens nachtdiensten moet laten draaien. Dagdiensten tussen de spits is namelijk onmogelijk omdat winkels voor openingstijd bevoorraad moeten zijn. Als chauffeurs opeens allemaal nachttoeslag moeten krijgen en jouw producten worden een stuk duurder ga je het niet leuk vinden.quote:Op maandag 7 december 2009 14:03 schreef isogram het volgende:
[..]
Zonder woon/werk-verkeer staat er nog veel meer stil. Vrachtwagens op bepaalde wegen weren tijdens de spits lijkt me een prima zaak. Verder moeten er inhaalverboden komen op alle Nederlandse snelwegen, minimaal van 06.00 tot 19.00 uur.
Dat dus!quote:Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal, maar de weg is van iedereen, ook van chauffeurs. Wat denk je dat het kost als je alle chauffeurs opeens nachtdiensten moet laten draaien. Dagdiensten tussen de spits is namelijk onmogelijk omdat winkels voor openingstijd bevoorraad moeten zijn. Als chauffeurs opeens allemaal nachttoeslag moeten krijgen en jouw producten worden een stuk duurder ga je het niet leuk vinden.
Daarbij zijn vrachtwagens in de meeste gevallen niet eens de veroorzakers van file, hoogstens van meer drukte.
Als ik weer ga rijden ben je van harte welkom om een dagje spits mee te maken en ik kan je laten zien hoe automobilisten zich gedragen en hoe files ontstaan. Het is druk, dat is een feit. Vrachtwagens weren gaat het probleem niet oplossen. Alleen verschuiven.
Dat scheelt je 36 seconden op je totale reistijd dan. Als je daar al moeilijk over gaat doen, moet je dichterbij je werk gaan wonen, met het OV gaan of jezelf ophangen aan de hoogste boom die je kan vinden.quote:Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100
Ja maar, ja maar ... ooh..quote:Op maandag 7 december 2009 14:38 schreef Maringo het volgende:
[..]
Dat scheelt je 36 seconden op je totale reistijd dan. Als je daar al moeilijk over gaat doen, moet je dichterbij je werk gaan wonen, met het OV gaan of jezelf ophangen aan de hoogste boom die je kan vinden.
De automobilisten weten dat discussie weinig zinvol is. De chauffeurs kunnen niet eens hun stuur recht houden, laat staan de discussie aangaan.quote:Op maandag 7 december 2009 14:58 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar ... ooh..![]()
(De automobilisten zijn ineens stil..)
Daarnaast zou een vrachtwagenchauffeur 9 minuten op een volledige werkdag rijden winnen! Dat is ook erg indrukwekkend. (en onmogelijk omdat ze nooit 8 uur non stop rijden en 80 halen)quote:Op maandag 7 december 2009 15:16 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Neehet is gewoon onzin !
Jullie zijn 4 minuten bezig om een andere vrachtwagen in te halen, waardoor jullie zo'n 20 auto's gedurende 4 minuten 40 km/u zachter laten rijden...
De vrachtwagen haalt na die 4 minuten de andere vrachtwagen in, de auto's kunnen er weer langs...
Daarna zal de vrachtwagen binnen 1 of 2 minuten wéééér achter een vrachtwagen rijden die iets meer begrenst is dan de vrachtwagen waar ze zelf in rijden, zo blijf je bezig !
Het klopt dus niet wat jij zegt met je 36 seconde.
36 seconde per auto ja, vermenigvuldig dat meer eens door 20 (het aantal auto's die de 36 seconde vertraging oplopen omdat jij even snel langs die andere vrachtwagen wilt)
Ga maar eens uitrekenen voor hoeveel vertraging jullie zorgen over een hele dag / rit
Om naar maar te zwijgen wat voor file jullie veroorzaken door het 'accordeon-effect' wat jullie creëren.
Slotje
Veel chauffeurs rijden gewoon elke dag de volle 9 of soms 10 uur vol met snelwegkilometers hoor. Dat scheelt dus op een dagrit minuten in plaats van secondes voor jou.quote:Op maandag 7 december 2009 15:18 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Daarnaast zou een vrachtwagenchauffeur 9 minuten op een volledige werkdag rijden winnen! Dat is ook erg indrukwekkend. (en onmogelijk omdat ze nooit 8 uur non stop rijden en 80 halen)
Juist, alle chauffeurs zijn stom en kunnen niet rijden.... Als jij 150.000km in 1 jaar kunt rijden met een 40 of 50tons combinatie zonder problemen, exact tussen de lijnen en sowieso zonder ongelukkig ben je een hele goede jongen.quote:Op maandag 7 december 2009 15:17 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
De automobilisten weten dat discussie weinig zinvol is. De chauffeurs kunnen niet eens hun stuur recht houden, laat staan de discussie aangaan.
Reageer dan eens op mijn post hierbovenquote:Op maandag 7 december 2009 15:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Veel chauffeurs rijden gewoon elke dag de volle 9 of soms 10 uur vol met snelwegkilometers hoor. Dat scheelt dus op een dagrit minuten in plaats van secondes voor jou.
[..]
Juist, alle chauffeurs zijn stom en kunnen niet rijden.... Als jij 150.000km in 1 jaar kunt rijden met een 40 of 50tons combinatie zonder problemen, exact tussen de lijnen en sowieso zonder ongelukkig ben je een hele goede jongen.
Gelukkig weet ik beter dus eigenlijk is deze discussie inderdaad zinloos. Je hebt dus wel gelijk, maar je argumentatie is erg jammer.
Daar kan ik heel kort over zijn: Dat is geen dagelijkse praktijk. Een auto haal je in met 1kmpu verschil omdat je dan verder kunt. Als je een convooi van 10 voorbij wilt met 1kmpu ben je inderdaad fout bezig, maar dat doen weinig chauffeurs. 1, 2 of 3 auto's inhalen misschien wel. Maar dan wegen die 36 seconde van 20, 40 of 60 auto's alsnog niet op tegen de tijdwinst van de chauffeur zelf.quote:Op maandag 7 december 2009 15:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Reageer dan eens op mijn post hierboven
Ik nodig je graag uit in mijn cabine voor een heel nieuw inzicht...quote:Op maandag 7 december 2009 15:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Reageer dan eens op mijn post hierboven
Er zal vast ergens een auto in de weg staan op de reguliere losplaats omdat hij/zij even vlug boodschappen wilde doen. Te vaak meegemaakt. En maar afgezeken worden door voorbijgangers. Hee sorry, ik ben gewoon mijn werk aan het doen, ga maar zeiken bij automobilisten die geen 100 meter verder willen lopen om op een gewone parkeerplaats te gaan staan.quote:Op maandag 7 december 2009 15:43 schreef Repeat het volgende:
Truckers
Ze moeten eens actief gaan controleren op dat gespuis wat rustig gaat staan lossen bij een doorgang waar ik ook doorheen moet. Sta je zo een half uur...
Tuurlijk, ik snap ook wel dat je dan geen uur gaat zitten wachten tot die auto weg is.quote:Op maandag 7 december 2009 15:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Er zal vast ergens een auto in de weg staan op de reguliere losplaats omdat hij/zij even vlug boodschappen wilde doen. Te vaak meegemaakt. En maar afgezeken worden door voorbijgangers. Hee sorry, ik ben gewoon mijn werk aan het doen, ga maar zeiken bij automobilisten die geen 100 meter verder willen lopen om op een gewone parkeerplaats te gaan staan.
Zolang ze niet snijden is er niets aan de hand.quote:Op maandag 7 december 2009 15:49 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
BIj het invoegen voeg ik het liefst in voor een vrachtwagen omdat daar veel ruimte voor zit, maar dat vinden jullie irritant dus?
Er zijn altijd rotte appels. Ook onder automobilisten.. (Alleen daar zijn er meer)quote:Op maandag 7 december 2009 15:43 schreef Repeat het volgende:
Truckers
Ze moeten eens actief gaan controleren op dat gespuis wat rustig gaat staan lossen bij een doorgang waar ik ook doorheen moet. Sta je zo een half uur...
Ja, leuk bedacht van TLN.quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
Ja mag per dag 9 uur rijden en als jij naar het buitenland moet maakt het wel degelijk uit.quote:Op maandag 7 december 2009 15:18 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Daarnaast zou een vrachtwagenchauffeur 9 minuten op een volledige werkdag rijden winnen! Dat is ook erg indrukwekkend. (en onmogelijk omdat ze nooit 8 uur non stop rijden en 80 halen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |