abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2009 @ 13:36:29 #1
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75369232
Op de frontpage staan regelmatig artikelen over ongelukken die op de weg gebeuren waarbij een vrachtwagen kantelt. Dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben.

Helaas is het hier vaste prik dat de vrachtwagenchauffeur een (of meerdere) van de volgende dingen deed:

- koffie zetten
- tv kijken
- msn-en
- slapen
- administratie bijwerken
- te hard rijden

Nu beweer ik niet dat alle vrachtwagenchauffeurs perfect rijden. Er zitten zeer zeker rotte appels bij. Alleen kan de oorzaak van het kantelen ook niet de schuld zijn van de chauffeur..

Voorbeelden:

- gesneden worden door een auto/motor om nog even snel de afrit te halen
- klapband krijgen (misschien treft de chauffeur hier enige blaam)
- andere rare fratsen door overige weggebruikers..

De media vermeldt elke keer duidelijk als er een vrachtwagen bij betrokken is. Nogmaals, dat wil niet zeggen dat hij de schuldige is.

Lief dagboek, dank je wel.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75369274
TS is een gefrustreerde vrachtwagenchauffeur
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75369294
Hallo Bootje84,

Je stelt je weer eens aan.

Groeten,
Je dagboek
  maandag 7 december 2009 @ 13:38:39 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75369326
Vrachwagens moeten verbannen worden tijdens de spits.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_75369333
Ga zware shag roken man !
pi_75369362
Oja, moet je je collega truckers maar niet inhalen omdat jij 1 km/u sneller rijdt dan hem !!
pi_75369388
Inhalende vrachtwagens op 2-baans wegen waar de ene 80 rijdt en de andere 82 terwijl je 120 mag
  maandag 7 december 2009 @ 13:41:01 #8
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75369437
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:38 schreef Lariekoek het volgende:
Vrachwagens moeten verbannen worden tijdens de spits.
http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 7 december 2009 @ 13:41:44 #9
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75369465
Eens hoor ts Er zitten er ook zeker tussen die wel hun best doen om zo veilig mogelijk te rijden, maar denk dat 90% idd regelmatig een bak koffie of een hele maaltijd naar binnen werkt.
ฝัน
pi_75369483
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:39 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Oja, moet je je collega truckers maar niet inhalen omdat jij 1 km/u sneller rijdt dan hem !!
Inderdaad zeg, stelletje paupers.
Die 1 km/u gaat je op je hele kut rit geen uren schelen.

pi_75369514
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Inhalende vrachtwagens op 2-baans wegen waar de ene 80 rijdt en de andere 82 terwijl je 120 mag
Sluit me hier volledig bij aan! Zelfde overigens ook voor mensen met een caravan of aanhangwagen die met minimaal snelheidsverschil gaan inhalen .
pi_75369522
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:42 schreef LePoo het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, stelletje paupers.
Die 1 km/u gaat je op je hele kut rit geen uren schelen.


Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100
pi_75369612
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100 120+ (waar dat mag)
Even aangepast.
  maandag 7 december 2009 @ 13:45:24 #14
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75369623
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef Lano het volgende:
Eens hoor ts Er zitten er ook zeker tussen die wel hun best doen om zo veilig mogelijk te rijden, maar denk dat 90% idd regelmatig een bak koffie of een hele maaltijd naar binnen werkt.
Ik ook hoor. We hebben amper tijd om pauze te houden. Nu worden we wel verplicht, maar soms heb je gewoon geen keuze. Besides.. Koffie drinken en boterham eten achter het stuur kan zonder problemen..
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100
Hoeveel zal dat schelen denk je..? Minder dan je denkt..

En uhm, kan het weer on-topic. Dus over de oorzaak van ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken..?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75369660
quote:
en met transport staat ook alles stil. in de file wel te verstaan.
pi_75369675
Misschien haalde hij een andere vrachtwagen in met 2 km/p snelheidsverschil.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  maandag 7 december 2009 @ 13:48:42 #17
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_75369776
Levensgevaarlijke kut vrachtwagens. Alleen in de nacht laten rijden die stomme boeren.
  maandag 7 december 2009 @ 13:49:51 #18
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75369830
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:45 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik ook hoor. We hebben amper tijd om pauze te houden. Nu worden we wel verplicht, maar soms heb je gewoon geen keuze. Besides.. Koffie drinken en boterham eten achter het stuur kan zonder problemen..
[..]

Hoeveel zal dat schelen denk je..? Minder dan je denkt..

En uhm, kan het weer on-topic. Dus over de oorzaak van ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken..?
Ik dacht dat vrachtwagenchauffeurs juist wel behoorlijke pauze's hadden? T lijkt me sowieso geen pretje om tegenwoordig op de vrachtwagen te zitten, toen mijn opa het vroeger was toen was het nog leuk
ฝัน
  maandag 7 december 2009 @ 13:52:20 #19
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75369938
quote:
Ja leuk, maar niet tijdens de spits dus.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 7 december 2009 @ 13:54:42 #20
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75370036
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ShaoliN het volgende:
Levensgevaarlijke kut vrachtwagens. Alleen in de nacht laten rijden die stomme boeren.
Heerlijk onderbouwd

Wil je graag extra betalen voor je producten dan? Dat is namelijk het resultaat als je de vrachtwagens 's nachts wil laten rijden..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 7 december 2009 @ 13:55:15 #21
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75370069
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:49 schreef Lano het volgende:

[..]

Ik dacht dat vrachtwagenchauffeurs juist wel behoorlijke pauze's hadden? T lijkt me sowieso geen pretje om tegenwoordig op de vrachtwagen te zitten, toen mijn opa het vroeger was toen was het nog leuk
Het blijft gewoon leuk hoor. Je bent welkom als je een keertje mee wilt..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 7 december 2009 @ 13:55:47 #22
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_75370097
Ik erger me ook weleens aan vrachtwagenchauffeurs, maar TS heeft wel een punt natuurlijk. Compleet idioot hoe sommige automobilisten hun auto ervoor gooien, in de veronderstelling dat de remweg van een vrachtwagen wel ongeveer gelijk zal zijn aan die van hun.
  maandag 7 december 2009 @ 13:56:48 #23
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75370143
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ShaoliN het volgende:
Levensgevaarlijke kut vrachtwagens. Alleen in de nacht laten rijden die stomme boeren.

Ja, chauffeurs zijn ook mensen. Misschien moeten ze alle kantoren in de nacht laten werken en chauffeurs overdag op de weg laten. Je kunt het ook omdraaien natuurlijk.

En inhalen met 2kmpu verschil maakt op een dagrit meer uit dan jullie 40kmpu minder hard rijden in 2 minuten, terwijl je hele rit maar een half uurtje duurt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 7 december 2009 @ 13:57:58 #24
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75370190
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Het blijft gewoon leuk hoor. Je bent welkom als je een keertje mee wilt..
checkt fobo. Chick nd the duck
ฝัน
  maandag 7 december 2009 @ 14:00:07 #25
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75370279
Hoe vaak kom je t ook niet tegen dat n vrachtwagen voor n stoplicht uitrolt en een automobilist hem er ff voorgooit omdat die vrachtwagen toch moet stoppen; maar daarvoor nu wel vol in de ankers moet..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  maandag 7 december 2009 @ 14:02:20 #26
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75370360
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:00 schreef Koepert het volgende:
Hoe vaak kom je t ook niet tegen dat n vrachtwagen voor n stoplicht uitrolt en een automobilist hem er ff voorgooit omdat die vrachtwagen toch moet stoppen; maar daarvoor nu wel vol in de ankers moet..
En daarvoor eventueel moet uitwijken, en zijn combinatie op zijn kant in de sloot gooit. Waarbij er op de FP weer een bericht komt over ontstopping vanwege een gekantelde vrachtwagen en alle Fok!kertjes weer massaal beginnen over hoe stom die chauffeur is en dat die gast niet kan rijden en dergelijke.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75370395
quote:
Zonder woon/werk-verkeer staat er nog veel meer stil. Vrachtwagens op bepaalde wegen weren tijdens de spits lijkt me een prima zaak. Verder moeten er inhaalverboden komen op alle Nederlandse snelwegen, minimaal van 06.00 tot 19.00 uur.
  maandag 7 december 2009 @ 14:03:43 #28
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75370405
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:57 schreef Lano het volgende:

[..]

checkt fobo. Chick nd the duck
Ga je mee?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 14:07:52 #29
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_75370551
Vrachtwagen zijn monsters op de weg. En als ze betrokken zijn bij een ongeluk is het 9 van de 10 keer de schuld van de vrachtwagen(chauffeur).
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 7 december 2009 @ 14:07:56 #30
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75370553
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:03 schreef isogram het volgende:

[..]

Zonder woon/werk-verkeer staat er nog veel meer stil. Vrachtwagens op bepaalde wegen weren tijdens de spits lijkt me een prima zaak. Verder moeten er inhaalverboden komen op alle Nederlandse snelwegen, minimaal van 06.00 tot 19.00 uur.
Heel leuk allemaal, maar de weg is van iedereen, ook van chauffeurs. Wat denk je dat het kost als je alle chauffeurs opeens nachtdiensten moet laten draaien. Dagdiensten tussen de spits is namelijk onmogelijk omdat winkels voor openingstijd bevoorraad moeten zijn. Als chauffeurs opeens allemaal nachttoeslag moeten krijgen en jouw producten worden een stuk duurder ga je het niet leuk vinden.

Daarbij zijn vrachtwagens in de meeste gevallen niet eens de veroorzakers van file, hoogstens van meer drukte.
Als ik weer ga rijden ben je van harte welkom om een dagje spits mee te maken en ik kan je laten zien hoe automobilisten zich gedragen en hoe files ontstaan. Het is druk, dat is een feit. Vrachtwagens weren gaat het probleem niet oplossen. Alleen verschuiven.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 7 december 2009 @ 14:24:38 #31
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75371315
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Heel leuk allemaal, maar de weg is van iedereen, ook van chauffeurs. Wat denk je dat het kost als je alle chauffeurs opeens nachtdiensten moet laten draaien. Dagdiensten tussen de spits is namelijk onmogelijk omdat winkels voor openingstijd bevoorraad moeten zijn. Als chauffeurs opeens allemaal nachttoeslag moeten krijgen en jouw producten worden een stuk duurder ga je het niet leuk vinden.

Daarbij zijn vrachtwagens in de meeste gevallen niet eens de veroorzakers van file, hoogstens van meer drukte.
Als ik weer ga rijden ben je van harte welkom om een dagje spits mee te maken en ik kan je laten zien hoe automobilisten zich gedragen en hoe files ontstaan. Het is druk, dat is een feit. Vrachtwagens weren gaat het probleem niet oplossen. Alleen verschuiven.
Dat dus!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75371372
Bij voorbaat: druppelkut .
pi_75371756
Terechte klacht, al zijn vrachtwagens vaak ook wel heel gevaarlijk bezig.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  maandag 7 december 2009 @ 14:38:24 #34
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_75371850
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100
Dat scheelt je 36 seconden op je totale reistijd dan. Als je daar al moeilijk over gaat doen, moet je dichterbij je werk gaan wonen, met het OV gaan of jezelf ophangen aan de hoogste boom die je kan vinden.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  maandag 7 december 2009 @ 14:58:28 #35
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75372616
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:38 schreef Maringo het volgende:

[..]

Dat scheelt je 36 seconden op je totale reistijd dan. Als je daar al moeilijk over gaat doen, moet je dichterbij je werk gaan wonen, met het OV gaan of jezelf ophangen aan de hoogste boom die je kan vinden.
Ja maar, ja maar ... ooh..



(De automobilisten zijn ineens stil..)
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75373278
Nee het is gewoon onzin !

Jullie zijn 4 minuten bezig om een andere vrachtwagen in te halen, waardoor jullie zo'n 20 auto's gedurende 4 minuten 40 km/u zachter laten rijden...

De vrachtwagen haalt na die 4 minuten de andere vrachtwagen in, de auto's kunnen er weer langs...

Daarna zal de vrachtwagen binnen 1 of 2 minuten wéééér achter een vrachtwagen rijden die iets meer begrenst is dan de vrachtwagen waar ze zelf in rijden, zo blijf je bezig !

Het klopt dus niet wat jij zegt met je 36 seconde.
36 seconde per auto ja, vermenigvuldig dat meer eens door 20 (het aantal auto's die de 36 seconde vertraging oplopen omdat jij even snel langs die andere vrachtwagen wilt)

Ga maar eens uitrekenen voor hoeveel vertraging jullie zorgen over een hele dag / rit
Om naar maar te zwijgen wat voor file jullie veroorzaken door het 'accordeon-effect' wat jullie creëren.

Slotje
  maandag 7 december 2009 @ 15:17:14 #37
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_75373295
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:58 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar ... ooh..



(De automobilisten zijn ineens stil..)
De automobilisten weten dat discussie weinig zinvol is. De chauffeurs kunnen niet eens hun stuur recht houden, laat staan de discussie aangaan.
  maandag 7 december 2009 @ 15:18:20 #38
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_75373335
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:16 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Nee het is gewoon onzin !

Jullie zijn 4 minuten bezig om een andere vrachtwagen in te halen, waardoor jullie zo'n 20 auto's gedurende 4 minuten 40 km/u zachter laten rijden...

De vrachtwagen haalt na die 4 minuten de andere vrachtwagen in, de auto's kunnen er weer langs...

Daarna zal de vrachtwagen binnen 1 of 2 minuten wéééér achter een vrachtwagen rijden die iets meer begrenst is dan de vrachtwagen waar ze zelf in rijden, zo blijf je bezig !

Het klopt dus niet wat jij zegt met je 36 seconde.
36 seconde per auto ja, vermenigvuldig dat meer eens door 20 (het aantal auto's die de 36 seconde vertraging oplopen omdat jij even snel langs die andere vrachtwagen wilt)

Ga maar eens uitrekenen voor hoeveel vertraging jullie zorgen over een hele dag / rit
Om naar maar te zwijgen wat voor file jullie veroorzaken door het 'accordeon-effect' wat jullie creëren.

Slotje
Daarnaast zou een vrachtwagenchauffeur 9 minuten op een volledige werkdag rijden winnen! Dat is ook erg indrukwekkend. (en onmogelijk omdat ze nooit 8 uur non stop rijden en 80 halen)
  maandag 7 december 2009 @ 15:21:57 #39
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_75373496
Er zúllen goede chauffeurs zijn die zich aan de regels houden, maar die kom ik niet zo vaak tegen.

Bijna dágelijks raak op de A7: tussen zaandam en purmerend is er in de spits een beperking op 100 km/h. Op dat traject is er ook een spitsstrook open en meestal is het behoorlijk druk, maar rijdt het wel door.

Ik rij dan 90 per uur op de spitsstrook (niet janken over te langzaam!) want dan kan ik het grootste gedeelte van het traject zonder remmen en zonder inhalen afleggen. Waarom heb ik dan in GODSVREDESNAAM zowat élke dag een vrachtwagen op 10 cm van mijn achterbumper die knippert (en soms toetert) dat ik harder moet? Wat is er met de regel dat ze maximaal 80 per uur mogen gebeurd?

Voorbij Purmerend tot aan Den Oever is het 120. De A7 kent op dat stuk niet zo veel op- en afritten daarom wordt er over het algemeen pittig doorgereden (ja, fout, ik weet het, maar het gaat nu even over de vrachtwagens). Er is daar een inhaalverbod voor vrachtwagens, maar dat is, zoals al eerder gesteld, geen enkele reden om niet met 1 km/u verschil in te gaan halen op de tweebaans weg. Waarom? Het kan hooguit een paar minuten schelen op het hele traject terwijl er kilometers file door onstaat.

En breek me de bek niet open over rits-vakken. Om even terug te komen op de A7: bij Zaandam komt daar via de linkerbaan verkeer van de A8 bij. Waarom is het voor vrachtwagens die daar moeten invoegen niet nodig om te kijken of er overig verkeer is? Ik wil bést ruimte geven, maar soms kan dat niet meteen. Waarom wordt er dan meteen gedreigd met door me heen te rijden?

En al die vrachtwagens met pech? Slecht onderhoud! De luchtremmen slaan vast door lekkages en de wagen kan geen kant meer op! Waarom stapt zo'n chauffeur nou in een wagen waarvan hij wéét dat hij niet goed is?

Over bellen/eten/masturberen achter het stuur ga ik het al helemaal niet hebben...

[/rant]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 7 december 2009 @ 15:25:03 #40
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75373619
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:18 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Daarnaast zou een vrachtwagenchauffeur 9 minuten op een volledige werkdag rijden winnen! Dat is ook erg indrukwekkend. (en onmogelijk omdat ze nooit 8 uur non stop rijden en 80 halen)
Veel chauffeurs rijden gewoon elke dag de volle 9 of soms 10 uur vol met snelwegkilometers hoor. Dat scheelt dus op een dagrit minuten in plaats van secondes voor jou.
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:17 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

De automobilisten weten dat discussie weinig zinvol is. De chauffeurs kunnen niet eens hun stuur recht houden, laat staan de discussie aangaan.
Juist, alle chauffeurs zijn stom en kunnen niet rijden.... Als jij 150.000km in 1 jaar kunt rijden met een 40 of 50tons combinatie zonder problemen, exact tussen de lijnen en sowieso zonder ongelukkig ben je een hele goede jongen.
Gelukkig weet ik beter dus eigenlijk is deze discussie inderdaad zinloos. Je hebt dus wel gelijk, maar je argumentatie is erg jammer.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75373660
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:25 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Veel chauffeurs rijden gewoon elke dag de volle 9 of soms 10 uur vol met snelwegkilometers hoor. Dat scheelt dus op een dagrit minuten in plaats van secondes voor jou.
[..]

Juist, alle chauffeurs zijn stom en kunnen niet rijden.... Als jij 150.000km in 1 jaar kunt rijden met een 40 of 50tons combinatie zonder problemen, exact tussen de lijnen en sowieso zonder ongelukkig ben je een hele goede jongen.
Gelukkig weet ik beter dus eigenlijk is deze discussie inderdaad zinloos. Je hebt dus wel gelijk, maar je argumentatie is erg jammer.
Reageer dan eens op mijn post hierboven
  maandag 7 december 2009 @ 15:37:22 #42
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75374141
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Reageer dan eens op mijn post hierboven
Daar kan ik heel kort over zijn: Dat is geen dagelijkse praktijk. Een auto haal je in met 1kmpu verschil omdat je dan verder kunt. Als je een convooi van 10 voorbij wilt met 1kmpu ben je inderdaad fout bezig, maar dat doen weinig chauffeurs. 1, 2 of 3 auto's inhalen misschien wel. Maar dan wegen die 36 seconde van 20, 40 of 60 auto's alsnog niet op tegen de tijdwinst van de chauffeur zelf.
Het is immers voor al die individuele auto's maar 36 seconde op een korte rit, voor de chauffeur kan 1kmpu over 9 uur verspreid gewoon 9km uitmaken, dat kan veel zijn als je van Zuid-Spanje afkomt op een rit van 3 dagen, ritten worden namelijk vaak zeer strak geplanned. Meestal is het trouwens niet 1kmpu, soms wel ja.

Maar als je dat doet in de spits is het gewoon verboden, dus chauffeurs kunnen daar flinke boetes voor krijgen (en terecht zeg ik dan ook!). Dat gebeurt ook. Ik ken weinig collega's die inhaalverboden negeren tenzij iemand echt 75 rijdt. Maar dan ben je er ook vlug genoeg voorbij.

Dat het gebeurt weet ik ook wel, maar ik zie het gelukkig niet zo heel erg vaak.

En over file veroorzaken: Dat heb ik eerder al in dit topic genoemd. Als je zelf een dagje spits mee rijdt zie je exact waarom de vrachtwagens niet voor dat accordeon effect zorgen maar juist de auto's.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 7 december 2009 @ 15:42:55 #43
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75374414
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Reageer dan eens op mijn post hierboven
Ik nodig je graag uit in mijn cabine voor een heel nieuw inzicht...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75374442
Truckers

Ze moeten eens actief gaan controleren op dat gespuis wat rustig gaat staan lossen bij een doorgang waar ik ook doorheen moet. Sta je zo een half uur...
  maandag 7 december 2009 @ 15:48:44 #45
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75374676
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:43 schreef Repeat het volgende:
Truckers

Ze moeten eens actief gaan controleren op dat gespuis wat rustig gaat staan lossen bij een doorgang waar ik ook doorheen moet. Sta je zo een half uur...
Er zal vast ergens een auto in de weg staan op de reguliere losplaats omdat hij/zij even vlug boodschappen wilde doen. Te vaak meegemaakt. En maar afgezeken worden door voorbijgangers. Hee sorry, ik ben gewoon mijn werk aan het doen, ga maar zeiken bij automobilisten die geen 100 meter verder willen lopen om op een gewone parkeerplaats te gaan staan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75374706
BIj het invoegen voeg ik het liefst in voor een vrachtwagen omdat daar veel ruimte voor zit, maar dat vinden jullie irritant dus ?
pi_75374850
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:48 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Er zal vast ergens een auto in de weg staan op de reguliere losplaats omdat hij/zij even vlug boodschappen wilde doen. Te vaak meegemaakt. En maar afgezeken worden door voorbijgangers. Hee sorry, ik ben gewoon mijn werk aan het doen, ga maar zeiken bij automobilisten die geen 100 meter verder willen lopen om op een gewone parkeerplaats te gaan staan.
Tuurlijk, ik snap ook wel dat je dan geen uur gaat zitten wachten tot die auto weg is.

Maar wat ik vaak meemaak is dat er een vrachtwagen staat te lossen op een losplaats. Dan komt er een collega van hem die bij dezelfde supermarkt moet zijn, pleurt zn vrachtwagen er gewoon naast en gaat ook uitladen. Dan is de hele straat wel geblokkeerd.
Maargoed dit is natuurlijk maar één voorbeeld, dit maak ik ook niet vaker mee, behalve op die plek met altijd dezelfde hufterige chauffeur.
  maandag 7 december 2009 @ 15:55:53 #48
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75375054
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:49 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
BIj het invoegen voeg ik het liefst in voor een vrachtwagen omdat daar veel ruimte voor zit, maar dat vinden jullie irritant dus ?
Zolang ze niet snijden is er niets aan de hand.

Oja, automobilisten die op het allerlaatste moment invoegen bij een wegversmalling zorgen ook voor harmonicawerking qua file...
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:43 schreef Repeat het volgende:
Truckers

Ze moeten eens actief gaan controleren op dat gespuis wat rustig gaat staan lossen bij een doorgang waar ik ook doorheen moet. Sta je zo een half uur...
Er zijn altijd rotte appels. Ook onder automobilisten.. (Alleen daar zijn er meer)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bootje84 op 07-12-2009 16:03:06 ]
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75375154
quote:
Ja, leuk bedacht van TLN.

Je kunt een rotte appel wel mooi inpakken maar het blijft een rotte appel. Laat ze eersta maar eens wat doen aan die bedrijven die structureel hun hand lichten met de regels en CAO
pi_75375316
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:18 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Daarnaast zou een vrachtwagenchauffeur 9 minuten op een volledige werkdag rijden winnen! Dat is ook erg indrukwekkend. (en onmogelijk omdat ze nooit 8 uur non stop rijden en 80 halen)
Ja mag per dag 9 uur rijden en als jij naar het buitenland moet maakt het wel degelijk uit.

Maar goed, als jullie het betalen gaan wij wel thuis zitten.
pi_75375339
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:55 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Zolang ze snijden is er niets aan de hand.
lolwut?

Verder terechte klacht. Ik heb nooit last van jullie ik ga op de fiets naar m'n werk.
Hallon!
  maandag 7 december 2009 @ 16:02:27 #52
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75375361
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:57 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, leuk bedacht van TLN.

Je kunt een rotte appel wel mooi inpakken maar het blijft een rotte appel. Laat ze eersta maar eens wat doen aan die bedrijven die structureel hun hand lichten met de regels en CAO
Verklaar je nader?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 7 december 2009 @ 16:02:50 #53
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75375382
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:02 schreef BlueMage het volgende:

[..]

lolwut?

Verder terechte klacht. Ik heb nooit last van jullie ik ga op de fiets naar m'n werk.
Ik vergeet "niet ".. Zal het even aanpassen. Dank je
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75375443
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik snap ook wel dat je dan geen uur gaat zitten wachten tot die auto weg is.

Maar wat ik vaak meemaak is dat er een vrachtwagen staat te lossen op een losplaats. Dan komt er een collega van hem die bij dezelfde supermarkt moet zijn, pleurt zn vrachtwagen er gewoon naast en gaat ook uitladen. Dan is de hele straat wel geblokkeerd.
Maargoed dit is natuurlijk maar één voorbeeld, dit maak ik ook niet vaker mee, behalve op die plek met altijd dezelfde hufterige chauffeur.
Buiten dat, weet jij hoe strak die planningen zijn tegenwoordig?
  maandag 7 december 2009 @ 16:07:29 #55
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_75375566
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:26 schreef zovty het volgende:
Bij voorbaat: druppelkut .
Hallo zovty
  maandag 7 december 2009 @ 16:10:50 #56
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75375725
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:07 schreef druppelkut het volgende:

[..]

Hallo zovty
Chauffeuse?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75375747
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:21 schreef Beelzebufo het volgende:
Er zúllen goede chauffeurs zijn die zich aan de regels houden, maar die kom ik niet zo vaak tegen.

Bijna dágelijks raak op de A7: tussen zaandam en purmerend is er in de spits een beperking op 100 km/h. Op dat traject is er ook een spitsstrook open en meestal is het behoorlijk druk, maar rijdt het wel door.

Ik rij dan 90 per uur op de spitsstrook (niet janken over te langzaam!) want dan kan ik het grootste gedeelte van het traject zonder remmen en zonder inhalen afleggen. Waarom heb ik dan in GODSVREDESNAAM zowat élke dag een vrachtwagen op 10 cm van mijn achterbumper die knippert (en soms toetert) dat ik harder moet? Wat is er met de regel dat ze maximaal 80 per uur mogen gebeurd?
Omdat jij geen 90 rijdt. Jouw teller geeft dat aan maar die wijkt af, die vrachtwagn rijdt 90. En over die 80 kilometer : lees even je volgende zin:
quote:
Voorbij Purmerend tot aan Den Oever is het 120. De A7 kent op dat stuk niet zo veel op- en afritten daarom wordt er over het algemeen pittig doorgereden (ja, fout, ik weet het, maar het gaat nu even over de vrachtwagens).
Sorry? Jij mag wel te hard rijden en als wij het doen zijn we klootzakken?
quote:
Er is daar een inhaalverbod voor vrachtwagens, maar dat is, zoals al eerder gesteld, geen enkele reden om niet met 1 km/u verschil in te gaan halen op de tweebaans weg. Waarom? Het kan hooguit een paar minuten schelen op het hele traject terwijl er kilometers file door onstaat.
Inhalen tijdens inhaalverbod is not done. Maar die paar minuten kan net het verschil zijn tussen het halen en honderden euro's boete.
quote:
En breek me de bek niet open over rits-vakken. Om even terug te komen op de A7: bij Zaandam komt daar via de linkerbaan verkeer van de A8 bij. Waarom is het voor vrachtwagens die daar moeten invoegen niet nodig om te kijken of er overig verkeer is? Ik wil bést ruimte geven, maar soms kan dat niet meteen. Waarom wordt er dan meteen gedreigd met door me heen te rijden?
Omdat de gemiddelde automobilist helemaal geen ruimte wil geven. Ze doen echt alles om voor een vrachtauto te komen.
quote:
En al die vrachtwagens met pech? Slecht onderhoud! De luchtremmen slaan vast door lekkages en de wagen kan geen kant meer op! Waarom stapt zo'n chauffeur nou in een wagen waarvan hij wéét dat hij niet goed is?
En hoe moet hij dat weten? Ik heb een keer gehad dat er een luchtleiding knapte , dat zie je echt niet aankomen. Ik had het geluk dat het dusdanig was dat mijn remmen niet vastsloegen, m,aar het kan wel. En denk maar niet dat de chauffeur of de planning er blij mee is.
quote:
Over bellen/eten/masturberen achter het stuur ga ik het al helemaal niet hebben...

[/rant]
Nee, want dat doen automobilisten allemaal niet. Die lezen ook geen krant of ander leesvoer en die hebben ook geen laptop op schoot.
  maandag 7 december 2009 @ 16:15:13 #58
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_75375920
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:10 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Chauffeuse?
En trots!

Maar ik ga hier de discussie niet aan. Valt toch niet te winnen, zowel voor de chauffeurs als de automobilisten.
  maandag 7 december 2009 @ 16:15:42 #59
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75375937
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:11 schreef RealZeus het volgende:

En hoe moet hij dat weten? Ik heb een keer gehad dat er een luchtleiding knapte , dat zie je echt niet aankomen. Ik had het geluk dat het dusdanig was dat mijn remmen niet vastsloegen, m,aar het kan wel. En denk maar niet dat de chauffeur of de planning er blij mee is.
Dat dus. Heb ook een keer een ontplofde luchtbalg meegemaakt. Schrok me de pleuris. Gelukkig sloegen mijn remmen ook niet vast. Had dat wel gebeurd, dan had half Westland vastgestaan (bloemenroute; 2 rijstroken, 1 voor beide richtingen, gescheiden door een middenberm). Stond daarna wel een half uur in een vluchthaven, maar kon door een truckje alsnog rijden naar de garage..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 7 december 2009 @ 16:16:19 #60
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75375961
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:15 schreef druppelkut het volgende:

[..]

En trots!
Fuck yeah
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75376000
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef Barcaconia het volgende:
Heel leuk allemaal, maar de weg is van iedereen, ook van chauffeurs. Wat denk je dat het kost als je alle chauffeurs opeens nachtdiensten moet laten draaien. Dagdiensten tussen de spits is namelijk onmogelijk omdat winkels voor openingstijd bevoorraad moeten zijn. Als chauffeurs opeens allemaal nachttoeslag moeten krijgen en jouw producten worden een stuk duurder ga je het niet leuk vinden.

Daarbij zijn vrachtwagens in de meeste gevallen niet eens de veroorzakers van file, hoogstens van meer drukte. Als ik weer ga rijden ben je van harte welkom om een dagje spits mee te maken en ik kan je laten zien hoe automobilisten zich gedragen en hoe files ontstaan. Het is druk, dat is een feit. Vrachtwagens weren gaat het probleem niet oplossen. Alleen verschuiven.
Ik pleit automobilisten niet vrij. Ik zit vaak genoeg (lees: vrijwel dagelijks) op de weg om precies aan te wijzen wie de fileveroorzakers zijn: slakken die zonodig links moeten rijden.

Wat vrachtwagens betreft: mijn idee zou zijn om eerst de inhaalverboden uit te breiden. Nu gelden deze alleen op sommige wegen en vaak ook maar van 06.00 tot 10.00 en van 15.00 tot 19.00 uur. Op slechts weinig wegen is het van 06.00 tot 19.00 uur. Dat gaan we wat mij betreft op elke snelweg doen.

Een inhalende vrachtwagen is soms wel een minuut of langer bezig om 1-2 collega's in te halen, waarmee hij een tijdsvoordeel van enkele seconden bereikt. Ondertussen worden tientallen auto's hierdoor gehinderd, dus hun gezamenlijke vertraging kan oplopen tot vele minuten. Dat is toch wel een beetje erg scheef, vind je ook niet?

Verder menen vrachtwagenchauffeurs vaak (onterecht) dat ze belangrijker zijn dan andere weggebruikers, met loze teksten als "zonder vervoer staat alles stil" en "als wij ons werk niet doen, komen producten niet in de supermarkt". Het uitvoeren van je werk is geen excuus om je op de weg te misdragen.
  maandag 7 december 2009 @ 16:18:54 #62
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_75376069
Ik zeg altijd maar: "Hoe groter des te voorrang."
  maandag 7 december 2009 @ 16:54:45 #63
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_75377503
Echt een nutteloze discussie.. in de zin van, eens worden gaan 'beide partijen' het toch niet

Vrachtwagens die met een minimaal snelheidsverschil inhalen zijn idd irritant.. Aan de andere kant, als je als automobilist niet ff geduld kunt opbrengen (lees: haast hebt), ga dan eerder van huis..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_75378330
TS verklaar jij eens al die files (en dat is bijna dagelijks) door een kapotte vrachtwagen? Mijn vermoeden; chauffeurs blijven net zolang doorrijden totdat de boel uit elkaar valt, immers onderhoud kost geld.
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:54 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Heerlijk onderbouwd

Wil je graag extra betalen voor je producten dan? Dat is namelijk het resultaat als je de vrachtwagens 's nachts wil laten rijden..
Dit is helemaal geen gek idee. Jij zegt 's nachts rijden kost extra geld, maar weegt dit op tegen al het fileleed dat vermeden wordt doordat er tijdens de spits geen vrachtwagens rijden? Het zijn indirect vrachtwagens die de meeste files veroorzaken;
- niemand rijdt rechts omdat ze anders achter een vrachtwagen zitten
- zodra een vrachtwagen gaat inhalen moet iedereen in de ankers met kop-staart botsingen als gevolg.
  maandag 7 december 2009 @ 17:24:41 #65
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75378528
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
TS verklaar jij eens al die files (en dat is bijna dagelijks) door een kapotte vrachtwagen? Mijn vermoeden; chauffeurs blijven net zolang doorrijden totdat de boel uit elkaar valt, immers onderhoud kost geld.
Ik zie dagelijks auto's langs de weg staan. Het verschil is dat een vrachtwagen meer ruimte in beslag neemt en dus overlast kan veroorzaken.
Onderhoud kost geld, maar stilstaan op de weg kost nog veel meer geld. Stilstaan langs de weg zijn dus spontane breakdowns, geen achterstallig onderhoud vaak.
quote:
[..]

Dit is helemaal geen gek idee. Jij zegt 's nachts rijden kost extra geld, maar weegt dit op tegen al het fileleed dat vermeden wordt doordat er tijdens de spits geen vrachtwagens rijden? Het zijn indirect vrachtwagens die de meeste files veroorzaken;
- niemand rijdt rechts omdat ze anders achter een vrachtwagen zitten
- zodra een vrachtwagen gaat inhalen moet iedereen in de ankers met kop-staart botsingen als gevolg.
Chauffeurs zijn ook mensen. Als je alle chauffeurs moet vervangen door nachtchauffeurs ga je een groot probleem hebben. Weinig mensen willen hun gehele sociale leven omgooien door nachtwerk. Want dat is in principe wat je doet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 7 december 2009 @ 18:18:49 #66
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_75380362
Ongelofelijk dat automobilisten zich altijd druk zitten te maken om vrachtwagens
Ik wil het gedrag van sommige echt niet goed praten, maar automobilisten zijn soms gigantische hufters.
En nee, ik ben geen vrachtwagenchauffeur, ik rijd zowel in een personenauto als een busje.

Sommige kunnen het ook maar moeilijk hebben als een busje harder wil dan hun burgerbak, en proberen ze nog gas te geven ook jammer voor ze dat mijn busje 180 PK heeft
maar goed, ontopic, als iedereen nou eens wat meer rekening met elkaar houd dan word het als een stuk beter.
Ik stoor mij iig niet aan vrachtwagens, ik ben vaak genoeg met een chauffeur mee geweest. Als er iemand een strak schema heeft dan zijn het de chauffeurs wel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 7 december 2009 @ 18:22:47 #67
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_75380510
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:18 schreef cvboer het volgende:

als iedereen nou eens wat meer rekening met elkaar houd dan word het als een stuk beter.

pi_75380906
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:22 schreef druppelkut het volgende:

[..]


ik ook van jou!
  maandag 7 december 2009 @ 18:38:52 #69
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75381207
Terechte klacht.

Sommige automobilisten hebben hun rijbewijs bij de sigarenboer gehaald.
pi_75381399
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:18 schreef cvboer het volgende:
Sommige kunnen het ook maar moeilijk hebben als een busje harder wil dan hun burgerbak, en proberen ze nog gas te geven ook jammer voor ze dat mijn busje 180 PK heeft
Dankjewel dat je dat met ons wil delen. Stoere jongen.
  maandag 7 december 2009 @ 18:49:41 #71
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75381719
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
TS verklaar jij eens al die files (en dat is bijna dagelijks) door een kapotte vrachtwagen? Mijn vermoeden; chauffeurs blijven net zolang doorrijden totdat de boel uit elkaar valt, immers onderhoud kost geld.
[..]

Dit is helemaal geen gek idee. Jij zegt 's nachts rijden kost extra geld, maar weegt dit op tegen al het fileleed dat vermeden wordt doordat er tijdens de spits geen vrachtwagens rijden? Het zijn indirect vrachtwagens die de meeste files veroorzaken;
- niemand rijdt rechts omdat ze anders achter een vrachtwagen zitten
- zodra een vrachtwagen gaat inhalen moet iedereen in de ankers met kop-staart botsingen als gevolg.
Als jij een kop-staartbotsing krijgt, hou jij (of je achtervolger) niet genoeg afstand. De meeste chauffeurs knallen niet zomaar de vrachtwagen opzij om in te halen, maar spiegelen eerst netjes. (uitzonderingen daar gelaten)

Verder maak ik het als automobilist elke dag mee dat auto's in het midden van een 3-5baans weg blijven rijden "omdat er toch genoeg ruimte links is". Jouw reden 1 geldt dus niet altijd. Deze mensen probeer ik altijd subtiel opzij te krijgen met de auto. Lukt het niet binnen 3 seconde, dan haal ik gewoon netjes links in.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75383239
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:45 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik ook hoor. We hebben amper tijd om pauze te houden. Nu worden we wel verplicht, maar soms heb je gewoon geen keuze. Besides.. Koffie drinken en boterham eten achter het stuur kan zonder problemen..
[..]

Hoeveel zal dat schelen denk je..? Minder dan je denkt..

En uhm, kan het weer on-topic. Dus over de oorzaak van ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken..?
2.6 kilometer scheelt je dat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_75384602
Wat doen we met ze allen moeilijk zeg, vrachtwagens weg zorgt er niet ineens voor dat de file's opgelost zijn.
Als je je daar echt zo aan ergert ga dan een uurtje langer door op je werk, iedereen lekker pleite nog even lekker op je gemak wat doen, of ga ergens even wat eten halen of drink ergens even rustig koffie.

Al dat gehaast en gestress je leeft maar 1 keer waarom zo moeilijk doen, ik ga meestal half uurtje tot uurtje langer door en bijna nooit last van file's.

En vrachtwagenchauffeurs doen ook gewoon hun werk dus lekker belangrijk uit eindelijk moeten we het samen oplossen klaar.
pi_75385340
Vrachtwagens, breek me de bek niet open. 9 van de 10x als er iets is heeft het met een vrachtwagen te maken. Als je ook ziet hoe ze zich gedragen op de snelweg verbaast het je dat er niet nog meer ongelukken gebeuren. Vrachtwagens denken ook altijd dat ze op 1 centimeter van hun voorganger moeten rijden, zitten irritant snel te seinen als jij wel moet remmen om wat meer afstand te nemen etc. Waar komen al die slechte chauffeurs toch vandaan? Is het examen vergemakkelijkt of zo, of laten ze iedere vrachtwagenchauffeur standaard slagen of zo?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 7 december 2009 @ 20:07:59 #75
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_75385443
Vrachtwagenchauffeurs.

Nog erger dan een stel triangeljosti's bij elkaar.

Dit is echt het ergste soort volk dat er is. Beetje elkaar gaan inhalen op tweebaans snelwegen. Stoere shit heur. Stel mongolen.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_75385493
Vroom Vroom door de straat.. als een wegpiraat
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  maandag 7 december 2009 @ 20:10:29 #77
167856 Toempf
Internetheld
pi_75385539
Het kan ook door de wind komen:

Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  maandag 7 december 2009 @ 20:10:36 #78
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_75385549
Auto's, breek me de bek niet open. 9 van de 10x als er iets is heeft het met een auto te maken. Als je ook ziet hoe ze zich gedragen op de snelweg verbaast het je dat er niet nog meer ongelukken gebeuren. Auto's denken ook altijd dat ze op 1 centimeter van hun voorganger moeten rijden, zitten irritant snel te seinen als jij wel moet remmen om wat meer afstand te nemen etc. Waar komen al die slechte automobilisten toch vandaan? Is het examen vergemakkelijkt of zo, of laten ze iedere automobilist standaard slagen of zo?

pi_75385811
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:10 schreef druppelkut het volgende:
Auto's, breek me de bek niet open. 9 van de 10x als er iets is heeft het met een auto te maken. Als je ook ziet hoe ze zich gedragen op de snelweg verbaast het je dat er niet nog meer ongelukken gebeuren. Auto's denken ook altijd dat ze op 1 centimeter van hun voorganger moeten rijden, zitten irritant snel te seinen als jij wel moet remmen om wat meer afstand te nemen etc. Waar komen al die slechte automobilisten toch vandaan? Is het examen vergemakkelijkt of zo, of laten ze iedere automobilist standaard slagen of zo?

Het zou lachen zijn als je het idd om zou kunnen draaien, echter is het niet zo helaas. Maar blijf jij maar gewoon in de waan dat de meeste vrachtwagenchauffeurs (waaronder blijkbaar jezelf) zich voorbeeldig gedragen in het verkeer. Ik kom die voorbeeldige chauffeurs echter zelden tegen helaas. Als een hoop vrachtwagenchauffeurs nu eerst ns beginnen met de nodige afstand te houden en niet onnodig in te halen komen we al een heel eind
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_75385848
Kap dan met inhalen. Truckers zijn rukkers. Vrachtwagenverbod in het weekend?
  maandag 7 december 2009 @ 20:30:43 #81
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_75386438
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:16 schreef Samson het volgende:

[..]

Het zou lachen zijn als je het idd om zou kunnen draaien, echter is het niet zo helaas. Maar blijf jij maar gewoon in de waan dat de meeste vrachtwagenchauffeurs (waaronder blijkbaar jezelf) zich voorbeeldig gedragen in het verkeer. Ik kom die voorbeeldige chauffeurs echter zelden tegen helaas. Als een hoop vrachtwagenchauffeurs nu eerst ns beginnen met de nodige afstand te houden en niet onnodig in te halen komen we al een heel eind
Je kunt het ook heel makkelijk omdraaien. Meestal gebeurt er namelijk iets met een auto. Alleen als er iets gebeurt met een auto zijn de gevolgen niet zo erg. Een vrachtwagen krijg je iets moeilijker van zijn plek als ie eenmaal stilstaat.
Wat betreft dat afstand houden, daar heb je deels gelijk in. Veel vrachtwagens doen aan het door mij gekscherend genoemde "olifanten". Ik vind dat het domste wat een chauffeur kan doen. Je ziet geen reet meer! Ja, de achterkant van je voorligger.

Maar ook auto's maken zich daar veelvuldig schuldig aan. Vorige week heb ik dat zelf nog mogen ondervinden. Op een provinciale weg waar ik 60 reed met mijn combinatie (50 ton, 19 meter lang) stak opeens opa op zijn snorfiets over. 20 meter voor me. Hierdoor moest ik een noodstop maken en zie opeens een auto achter me met een kapotte voorkant achter me vandaan komen. Die was dus vol op mijn aanhanger gereden. Niets van gemerkt om heel eerlijk te
zijn. Ik had nog geen krasje op mijn aanhanger!!!!

Over dat inhalen van je: Ik haal absoluut niet in als het verboden is. Het liefst haal ik helemaal niet in. Maar ja, soms moet je wel. 75 op de snelweg achter een auto met aanhanger rijden is ook geen pretje. Uit ervaring en gesprekken met de KLPD blijkt dat dit soort inhalen gedoogd wordt. Je moet het dan uiteraard niet te gek maken door 2 of meerdere auto's in te halen.
pi_75386657
het zoveelste vrachtwagentopic in KLB waar de automobilist heilig is!

schijnheilig kutvolk
Doet maar wat..
pi_75386871
Ik ben het in dit topic meer met de vrachtwagen chauffeur eens als met de auto-mensen.
Ik rij zelf vrij regelmatig in rolstoelbussen die soms zelfs nog slomer zijn als vrachtwagens(qua optrekken, ben er regelmatig door een vrachtwagen uitgereden... XD) maar ik haal ook maar 100 maximaal, vaak na pas 5 minuten plankgas..
Je wilt niet weten hoeveel mensen er bij mij gaan bumperkleven, zelfs soms zo erg dat ik ze niet eens meer zie in mijn spiegels. Ik kom er vaak aps achter dat ze zo dicht achter mij zitten op het moment dat ik op de rem trap. Dan gaat de achterkant van de bus namelijk ineens omhoog, en geloof mij, dat is absoluut niet fijn als je een rolstoeler of mensen met rugklachten ofzo in de bus hebt.. (En ja, ik heb een achteruitkijk spiegel in de bus, maar dacht je dat ik daarmee wat kan zien door een volledig ijzeren of mat plexiglazen rolstoellift heen?
We hebben ook een transportbedrijf in de famile, en laatst heeft er nog 1 van die vrachtwagens in de sloot gezeten omdat die door een personenauto werd gesneden. 9 van de 10 ongelukken die bij dat bedrijf gebeuren, zijn schuld van de automobilist, en dat wil wat zeggen, als je zon 150.000 km per jaar maakt(*3)


just my 2 cents..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 7 december 2009 @ 20:41:44 #84
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_75386937
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:38 schreef Lariekoek het volgende:
Vrachwagens moeten verbannen worden tijdens de spits.
En ouwe wijven en lesbakken en allochtonen en .........
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_75387216
Als automobilist neem ik het toch op voor de beroeps chauffeurs. Voor mijn werk rij ik regelmatig mee op de vrachtwagen vanuit Apeldoorn naar de haven van Rotterdam en zie regelmatig auto's de meest gekke capriolen uithalen om nog ff snel een afslag mee te pikken.

En ook als ik niet mee rij heb ik nooit last van vrachtwagens. Hou er gewoon eens rekening mee dat 40ton niet snel tot stilstand komt en je kijkt wel uit voor vrachtwagens.

Natuurlijk zijn er rotte appels maar meestal hebben die een PL op hun kentekenplaat
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_75387331
pl begint al uit te sterven hoor, ik pas al op bij het zien van een witte plaat
Doet maar wat..
  maandag 7 december 2009 @ 20:57:06 #87
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_75387666
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:43 schreef Thomass het volgende:

[..]

Dankjewel dat je dat met ons wil delen. Stoere jongen.
Graag gedaan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 7 december 2009 @ 21:04:54 #88
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_75388055
Een goede aanvulling op het B-rijbewijs zou zijn om eens een paar uur mee te rijden met een vrachtwagen. En dan pas tegen het eind van de opleiding aan.

Misschien wordt er dan wat meer begrip gekweekt voor de beroepschauffeur.
pi_75388444
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:30 schreef druppelkut het volgende:

[..]

Je kunt het ook heel makkelijk omdraaien. Meestal gebeurt er namelijk iets met een auto. Alleen als er iets gebeurt met een auto zijn de gevolgen niet zo erg. Een vrachtwagen krijg je iets moeilijker van zijn plek als ie eenmaal stilstaat.
Wat betreft dat afstand houden, daar heb je deels gelijk in. Veel vrachtwagens doen aan het door mij gekscherend genoemde "olifanten". Ik vind dat het domste wat een chauffeur kan doen. Je ziet geen reet meer! Ja, de achterkant van je voorligger.

Maar ook auto's maken zich daar veelvuldig schuldig aan. Vorige week heb ik dat zelf nog mogen ondervinden. Op een provinciale weg waar ik 60 reed met mijn combinatie (50 ton, 19 meter lang) stak opeens opa op zijn snorfiets over. 20 meter voor me. Hierdoor moest ik een noodstop maken en zie opeens een auto achter me met een kapotte voorkant achter me vandaan komen. Die was dus vol op mijn aanhanger gereden. Niets van gemerkt om heel eerlijk te
zijn. Ik had nog geen krasje op mijn aanhanger!!!!

Over dat inhalen van je: Ik haal absoluut niet in als het verboden is. Het liefst haal ik helemaal niet in. Maar ja, soms moet je wel. 75 op de snelweg achter een auto met aanhanger rijden is ook geen pretje. Uit ervaring en gesprekken met de KLPD blijkt dat dit soort inhalen gedoogd wordt. Je moet het dan uiteraard niet te gek maken door 2 of meerdere auto's in te halen.
Goed verhaal, met jou kun je tenminste een discussie voeren :-) Ik realiseer me dat personenauto's ook best wel debet kunnen zijn, veel mensen zullen zich idd te weinig realiseren dat het rijden met een vrachtwagen wel even anders is dan met een gewone auto. Er zouden er meer rond moeten rijden zoals jij
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_75391817
Ik mis een FFFFUUUUUUU-paint dat iemand wordt ingehaald
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0&feature=related[/youtube]
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:24:41 #91
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75413159
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:04 schreef druppelkut het volgende:
Een goede aanvulling op het B-rijbewijs zou zijn om eens een paar uur mee te rijden met een vrachtwagen. En dan pas tegen het eind van de opleiding aan.

Misschien wordt er dan wat meer begrip gekweekt voor de beroepschauffeur.
Vooral dat ja!

Zie het zo; als fietser ben je soms lui om je licht aan te zetten. Automobilisten kafferen op je, maar het doet je weinig. Totdat je zelf de automobilist bent. Je ziet dan hoe gevaarlijk het is.

Dit voorbeeld kan ook gebruikt worden met auto's en vrachtauto's.. Denk er maar eens over na..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_75419128
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
TS verklaar jij eens al die files (en dat is bijna dagelijks) door een kapotte vrachtwagen? Mijn vermoeden; chauffeurs blijven net zolang doorrijden totdat de boel uit elkaar valt, immers onderhoud kost geld.
Stilstand kost nog veel meer. Gelul dus.
quote:
[..]

Dit is helemaal geen gek idee. Jij zegt 's nachts rijden kost extra geld, maar weegt dit op tegen al het fileleed dat vermeden wordt doordat er tijdens de spits geen vrachtwagens rijden? Het zijn indirect vrachtwagens die de meeste files veroorzaken;
- niemand rijdt rechts omdat ze anders achter een vrachtwagen zitten
- zodra een vrachtwagen gaat inhalen moet iedereen in de ankers met kop-staart botsingen als gevolg.
Kop staart botsingen? Jullie automobilisten letten toch veekl beter op en houden je toch allemaal netjes aan de regels.
pi_75419166
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:35 schreef Redbaron het volgende:
het zoveelste vrachtwagentopic in KLB waar de automobilist heilig is!

schijnheilig kutvolk
De zoveelste chauffeur die zijn tijd verdoet op fok.
pi_75419541
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:16 schreef Samson het volgende:

[..]

Het zou lachen zijn als je het idd om zou kunnen draaien, echter is het niet zo helaas. Maar blijf jij maar gewoon in de waan dat de meeste vrachtwagenchauffeurs (waaronder blijkbaar jezelf) zich voorbeeldig gedragen in het verkeer. Ik kom die voorbeeldige chauffeurs echter zelden tegen helaas. Als een hoop vrachtwagenchauffeurs nu eerst ns beginnen met de nodige afstand te houden en niet onnodig in te halen komen we al een heel eind
Automobilisten: inhalen over een voorsorteervak voor het stoplicht om maar voor je te komen. Hem er bij een invoegstrook met 60 km/u voor flikkeren en dan raar kijken als de vrachtwagenchauffeur daar pissed off over is, inhalen via een tankstation tijdens de file, hem voor een aanstormende vrachtwagen gooien op een 80 kilometer weg om er maar voor te komen, inhalen ook al kan het niet om maar voor de vrachtwagen te komen waarbij ze niet merken dat wij dan allang het gas hebben losgelaten omdat wij al gezien hadden dat hun auto minder Ferrari is dan ze denken, bumperkleven, irritant met hun lichten seinen als je naast een andere vrachtwagen rijdt en je dus geen kant op kunt of lui die dan inhalen over de vluchtstrook. Lui die na het inhalen hun middelvinger opsteken, lui die op een rotonde nog even voor je langsvliegen om maar voor je te komen...

Nee, automobilisten zijn inderdaad een stuk fatsoenlijker.
pi_75419644
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:04 schreef druppelkut het volgende:
Een goede aanvulling op het B-rijbewijs zou zijn om eens een paar uur mee te rijden met een vrachtwagen. En dan pas tegen het eind van de opleiding aan.

Misschien wordt er dan wat meer begrip gekweekt voor de beroepschauffeur.
Dat en zelf even in zo'n ding sturen en even checken wat je allemaal ziet en vooral niet ziet vanuit een vrachtwagen.
pi_75419863
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:30 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Automobilisten: inhalen over een voorsorteervak voor het stoplicht om maar voor je te komen. Hem er bij een invoegstrook met 60 km/u voor flikkeren en dan raar kijken als de vrachtwagenchauffeur daar pissed off over is, inhalen via een tankstation tijdens de file, hem voor een aanstormende vrachtwagen gooien op een 80 kilometer weg om er maar voor te komen, inhalen ook al kan het niet om maar voor de vrachtwagen te komen waarbij ze niet merken dat wij dan allang het gas hebben losgelaten omdat wij al gezien hadden dat hun auto minder Ferrari is dan ze denken, bumperkleven, irritant met hun lichten seinen als je naast een andere vrachtwagen rijdt en je dus geen kant op kunt of lui die dan inhalen over de vluchtstrook. Lui die na het inhalen hun middelvinger opsteken, lui die op een rotonde nog even voor je langsvliegen om maar voor je te komen...

Nee, automobilisten zijn inderdaad een stuk fatsoenlijker.
Mensen die met 60 invoegen mag je wel prakken. Invoegen in de ochtendspits is soms heel lastig. Door dat olifanten moet je hem er soms wel tussen gooien.
pi_75420890
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:38 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Mensen die met 60 invoegen mag je wel prakken. Invoegen in de ochtendspits is soms heel lastig. Door dat olifanten moet je hem er soms wel tussen gooien.
Als ik zie dat er weinig ruimte is en mensen laten op tijd merken wat ze willen dan geef ik ze die ruimte.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:23:48 #98
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_75492373
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:33 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat en zelf even in zo'n ding sturen en even checken wat je allemaal ziet en vooral niet ziet vanuit een vrachtwagen.
dat ook.. Onder het motto van "zelf zien is beter dan het horen"..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  donderdag 10 december 2009 @ 19:39:31 #99
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_75492962
Ik ben je dagboek gvd niet!!!! Mot ik de FOK! knokploeg soms ff opbellen en een audientie bij je komen geven!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')