Beveiliging, ik ben gewoon verplicht te werken.quote:Op maandag 7 december 2009 13:33 schreef Ozziecar1 het volgende:
Wat voor werk doe je en wat staat er in je contract/CAO?
Staat dat ook in je arbeidsvoorwaarden?quote:Op maandag 7 december 2009 13:34 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Beveiliging, ik ben gewoon verplicht te werken.
Verplicht volgens contract/CAO of omdat je werkgever dat graag wilt?quote:Op maandag 7 december 2009 13:34 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Beveiliging, ik ben gewoon verplicht te werken.
Omgedraaid: Hij kan wel wat willen, maar niet te zeggen dat TS verplicht is te komen.quote:Op maandag 7 december 2009 13:35 schreef TheFrankey het volgende:
jij kunt wel iets aangeven, maar heeft hij het ook geaccepteerd. Als jij word geroostered en je komt niet, dan kun je gewoon ontslagen worden obv werkweigering.
Dat maakt zeker wel uit, mijn werkgever kan mij dat niet verplichten, werkgever van mijn moeder die in de zorg werkt kan dat wel verplichten.quote:Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef bijderechter het volgende:
Maakt volgens mij geen fuck uit wat voor werk hij doet.
Hij moet werken, hij weigert = werkweigering= ontslag procedure.
In de Cao staat dit, ik ben dus wel verplicht te werken.quote:Op maandag 7 december 2009 13:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Verplicht volgens contract/CAO of omdat je werkgever dat graag wilt?
Dat lijkt me alleen het geval als er expliciet afgesproken is dat feestdagen niet gewerkt worden... in een CAO bijvoorbeeld.quote:Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Omgedraaid: Hij kan wel wat willen, maar niet te zeggen dat TS verplicht is te komen.
Kan je ontslagen worden.quote:Op maandag 7 december 2009 13:37 schreef maickeltje het volgende:
[..]
In de Cao staat dit, ik ben dus wel verplicht te werken.
Wat gebeurd er als ik werk weiger?
Klopt normaal ook geen probleem, maar we gaan naar familie in het buitenlandquote:Op maandag 7 december 2009 13:37 schreef Fatty het volgende:
Wat is het probleem ? kerst = feestdag = meer geld ? tenminste, bij normale banen tenminste wel.
quote:Op maandag 7 december 2009 13:37 schreef maickeltje het volgende:
[..]
In de Cao staat dit, ik ben dus wel verplicht te werken.
Wat gebeurd er als ik werk weiger?
Joh, precies het punt waar het hier omgaat (waar TS ondertussen antwoord op heeft gegeven)quote:Op maandag 7 december 2009 13:38 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen het geval als er expliciet afgesproken is dat feestdagen niet gewerkt worden... in een CAO bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 7 december 2009 13:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Joh, precies het punt waar het hier omgaat (waar TS ondertussen antwoord op heeft gegeven)
Dus dan zeg ik: Alleen als in een CAO is afgesproken dat er NIET gewerkt wordt, dus even los van het verhaal van TS...quote:Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Omgedraaid: Hij kan wel wat willen, maar niet te zeggen dat TS verplicht is te komen.
Nogmaals ik ben verplicht te werken.quote:Op maandag 7 december 2009 13:40 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Joh, dat klopt, maar vervolgens stel je dat TS niet verplicht is te komen
[..]
Er kunnen dus uitzonderingen zijn waarom TS niet hoeft te komen:quote:Op maandag 7 december 2009 13:40 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Joh, dat klopt, maar vervolgens stel je dat TS niet verplicht is te komen
[..]
Wat mgerben zegt.quote:Op maandag 7 december 2009 13:38 schreef mgerben het volgende:
Wanneer heb je het aangevraagd?
Hoe heb je het aangevraagd (schriftelijk/mondeling)?
Wanneer heb je daar antwoord op gekregen?
In feite vraag je dus vakantie met de kerst. Dat mag. En je werkgever mag vakantie weigeren, maar hij moet dat wel binnen 2 weken na je aanvraag doen.
klopt hier ben ik het volkomen mee eens.quote:Op maandag 7 december 2009 13:40 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Tja, dat is dus een "risico" bij het werken in ploegendienst. En ik denk niet dat je baas en collega's erg gecharmeerd zullen zijn als je niet op komt dagen.
Nogmaals, dan kan je ontslagen wordenquote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Nogmaals ik ben verplicht te werken.
Ik ga naar familie in het buitenland dus ticket alles is er al, ik ga dus niet werken.
Goddamn, hij zegt toch al dat hij verplicht is te werkenquote:Op maandag 7 december 2009 13:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er kunnen dus uitzonderingen zijn waarom TS niet hoeft te komen:
- Staat in het CAO
- TS heeft een contract voor 3 uur per week en werkt ook al op andere dagen in die week.
Ergo, niet te zeggen dat TS verplicht is te komen
Neequote:Op maandag 7 december 2009 13:42 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wat mgerben zegt.
Heb je officieel vrij gevraagd?
Ehh, die reactie werd geplaatst voordat we dat wisten? Dus loop niet zo te zaniken.quote:Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Goddamn, hij zegt toch al dat hij verplicht is te werken
Dan heb je ook niks te klagenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |