abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75364697
De vorige:

Het grote babietjestopic (6-12mnd) deel 3

De grote baby's:

24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Mijn laatste post:
Ik zei iets over dat babytjes veel te snel groot worden

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 11-12-2009 20:36:52 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_75364732
En ook hier, Tyler gefeliciteerd , de tijd gaat zo hard! En ook hier morgen pas

[ Bericht 29% gewijzigd door Raissa op 07-12-2009 11:39:47 ]
pi_75365204
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:33 schreef Jelief het volgende:
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky alvast in het lijstje

tot morgen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 december 2009 @ 14:23:31 #4
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75371258
Mamanik, herkenbaar dus! En ik zie dat andere kindjes het soms ook bij drie kwartier laten... oké dan. Vanmorgen heeft T. wel 2 uur geslapen, maar M. dus maar 3 kwartier. Heb hem er maar uit gehaald en dat ging goed. Nadeel is wel dat ze dan overdag dus een verschillend ritme hebben en er (bijna) continu eentje wakker is.
Mamanik, dat klinkt als een fijn schema! Wel vervelend dat ze 's morgens al zo vroeg zijn zeg! Is het dat al licht op het kamertje oid? Of gaat je man eruit, dat ze dat horen? Hier slapen ze 's avonds zo rond 21u in en dan tot de volgende ochtend 7u/7.30u. (T. dus aan één stuk, en M. met onderbrekingen).
Hier nog geen fruithap, eerst maar eens zorgen dat groente er goed in gaat. Ik maak alles zelf en vries t in in ijsblokjesvormpjes. Heeft iemand een idee hoeveel blokjes groente genoeg is? En wanneer ga je aardappel toevoegen? M. eet er nl zo een stuk of vier op, en wil dan nog wel meer, maar dat lijkt me een beetje te, aangezien het cb 2 tot 3 groentelepels adviseert. Tijd voor aardappel???

Oh ja, ' officieel' tot over 6 dagen
pi_75383994
Dat lijkt me wel lastig met een tweeling,op een apart schema zitten.

Seb slaapt tegenwoordig altijd om half acht Hebben we heerlijk de hele avond voor ons zelf. En manlief is naar de verjaardag van zijn zusje. Belt zijn moeder net op: slaapt Seb? Ja, die slaapt altijd om deze tijd. Maar jullie komen straks toch ook??? Nou ik wel maar Seb niet hoor zegt man want doordeweeks gaat Seb nergens meer heen om 8 uur 's avonds. ow, niet Ze had dus serieus gedacht dat we hem nog wel uit zijn bed zouden plukken over een uur of zo Man zuchtte eens diep
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 7 december 2009 @ 19:40:14 #6
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75384073
Elin losse stapjes zetten Wat goed!
en ik las op het bankje... sterkte!

Mikoxx, wij zijn na een maandje diverse groenten wat aardappel erbij gaan doen (en tussendoortje beetje fruit)

Tyler en Merel bijna jarig!! Spannend
pi_75387971
Hoi!

We komen ons hier melden. Ko is vandaag al een half jaar oud!
Om dat te vieren hadden we peer. Maar dat was gen succes.
Van vandaag, mijn stoere:

Grappig Mikoxx, ik heb best moeite ermee dat Ko geen klein babietje meer is terwijl jij hier al een tijdje post volgens mij!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75387978
Volgens mij zijn wij na een 1,5 of 2 maanden begonnen met aardappel. Eerst helemaal puur, dat was geen succes. Daarna hebben wij dit vaak gegeven naast ander groente, dat was veel beter. Aardappel is in principe ook een groente. Volgens mij kan er niets mis mee zijn als je er aardappel bij geeft.

KD hoop dat je snel uitsluitsel krijgt over wat het is en snel geholpen kunt worden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_75398405
Hallowwww daar zijn we dan!
Mijn baby is vanaf vandasg een grote baby.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75398657
Ingrid, Djeez en Kim van harte gefeliciteerd met Tyler

Vicky gefeliciteerd met Tess half jaar alweer

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2009 07:56:09 ]
pi_75398677
Tyler, gefeliciteerd met je 1e verjaardag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75398797
Kan het even in de titel erbij gezet worden (6-12 maanden)?
Ik keek er langs...
pi_75398883
Tyler !!! Gefeliciteerd!!!
pi_75398906
Tyler gefeliciteerd!

Wow Elin! Losse stapjes, knap zeg

En welkom Tess en Kobus (wat kijkt ie cool )! Ik herken het wel hoor Oeke, maar 6 maanden is echt heus nog heel klein hoor! Vond hij de peer niet lekker? edit, zag de foto's in het rapley topic al, de peer was zeg maar nogal een uitdaging!

[ Bericht 8% gewijzigd door Jula op 08-12-2009 09:18:43 ]
pi_75399225
Bedankt! Mijn kleine grote man staat nu naast me muziek te maken.
Alweer 1 dus. Ben er toch wel een beetje emo van.
Tot in het volgende topic.
pi_75399295
voor Elin die stapjes doet!
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:31:40 #17
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75399715
Tyler 1 jaar! Hieperdepiep hoera Fijne dag vandaag!

Ko en Tess al een half jaar
pi_75400178
Tyler 1 jaar alweer! *0*
Gefeliciteerd Ingrid.

Tess, joepie! Gezellig dat je er bent samen met je mama.
En gefeliciteerd! *0*

Eline, heb je al los gelopen? Wat goed!!
pi_75403340
Wat gaat de tijd snel zo kan je kind niks.
En van de ene of andere dag gaat je kind staan en zitten.
Zo leuk om te zien.
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:10:37 #20
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_75404214
Tyler 1 jaar Van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag toegewenst.

Vicky en Oeke van harte welkom
Make love, not war ☮
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:34:30 #21
114177 Diaan73
pi_75404824
Ow nog wat fotootjes met sinterklaas:

Make love, not war ☮
pi_75405004
Wat een leuke foto,s
Hier komt Sinterklaas niet.
pi_75405369
Lennon ook al zo groot Hij lijkt op zijn vader op die laatste foto of niet Diaan?
pi_75405664
Nog twee maanden en dan is mijn kindje alweer 1 jaar.
De tijd gaat veel te snel voor bij.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:16:21 #25
114177 Diaan73
pi_75406052
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:54 schreef Estrys het volgende:
Lennon ook al zo groot Hij lijkt op zijn vader op die laatste foto of niet Diaan?
Het gaat ineens heel snel.... hij gaat nu ook steeds staan en probeert stapjes te doen. Hij heeft een speeltafel gekregen, die gebruikt hij nu om te gaan staan en gaat dan spelen, zo lief om te zien.

Hij lijkt inderdaad op zn vader...

Lennon is vandaag wat ziekjes, net als Peace en ik. Wij hebben last van buikgriep, Lennon ook. Gisterenavond was hij bijna om het uur wakker, arm ding.
Make love, not war ☮
pi_75409451
beterschap!

Hier zegt iedereen dat Seb spreeeekend zijn vader is terwijl hij echt veel meer op mij lijkt toen ik een baby was. Hij heeft wel dingen van beiden maar hij lijkt op mijn babyfoto's
pi_75410575
Jeetje, wat lijkt Lennon op zijn papa! En wat leuk, Sinterklaas op bezoek.
Beterschap trouwens, Diaan en familie.

Jula, ik weet wel dat 6 maanden nog klein is, maar dit is wel het topic van kruipen/lopen/vastvoedsel/mama-papa zeggen. Allemaal hele grote baby dingen.

Morgen hebben we de half jaar afspraak op het cb. Ik ben benieuwd hoe groot hij nu is.
En ik wil even met ze praten over ons flessenprobleem, hij weigert de fles en nu dacht ik aan een beker, maar ik weet niet welke.
pi_75412253
Wat dapper van Lennon, zo bij Sinterklaas en zwarte piet
Beterschap ook!

Oeke, das wel waar ja, die grote baby dingen komen wel dichterbij Leuk, maar het lijkt dan ook zo snel te gaan ineens. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat Mees over een paar maanden gaat lopen, hij kan zich inmiddels wel rollend al aardig verplaatsen. Daarbij is het speelgoed van zijn broer heel interessant, dus af en toe hoor je een hoop gezucht en gesteun en een minuut later ligt hij bovenop de treinbaan en heeft hij een stuk in zijn mond (onder protest van broerlief: 'Nee Mees, doe maar niet!!')

Lastig trouwens dat flessenprobleem. Mees had en heeft daar ook last van. Hij heeft een hele tijd niet willen drinken uit de fles, en nu nog drinkt hij zijn flesjes niet leeg. Hij haalt dat dan later (lees 's nachts ) weer in. Mees vind het trouwens wel interessant als er water in het flesje zit, en hij kan er zelf een beetje mee spelen, dan drinkt hij soms zomaar ineens een paar slokken. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing!
pi_75412310
KD en ik hebben besloten dat we de eerste verjaardagen van Elin en Seb pas in 2011 vieren. Tot die tijd blijven wij gewoon in het baby'tjes topic Stomme tijd gaat veel te snel.

En Seb zegt de hele tijd papaaaa en zaterdag zei ie opaaaaa tegen mijn vader de mmmm klank kan ie nog niet
pi_75412708
Groot gelijk Estrys
En niet om je te ontmoedigen, maar die mmmmm klank kan eindeloos duren voordat ze dat kunnen En dan heet je eerst nog een tijdje papa, maar er komen ook echt nog moeder-aanbid fases aan! Onze oudste noemt nu iedereen (nou ja, mij, zijn vader en opa en oma) mam (en hoe hij erbij komt geen idee ).

Oh en Oeke, in het vorige topic had Kleurdoos zo'n plaatje van een oefenbeker met uitsparing geplaatst, misschien is dat wat.
pi_75412795
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:03 schreef Estrys het volgende:
KD en ik hebben besloten dat we de eerste verjaardagen van Elin en Seb pas in 2011 vieren. Tot die tijd blijven wij gewoon in het baby'tjes topic Stomme tijd gaat veel te snel.

En Seb zegt de hele tijd papaaaa en zaterdag zei ie opaaaaa tegen mijn vader de mmmm klank kan ie nog niet
Mila zegt mama en papa maar nog niet gericht Ze zegt dus tegen mij weleens papa

[ Bericht 6% gewijzigd door Raissa op 08-12-2009 16:31:00 ]
pi_75413785
en hij zegt tietuh, tot grote hilariteit van papa natuurlijk
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:45:44 #33
114177 Diaan73
pi_75413934
Lennon zegt - soms wel heel gericht - mama. Vandeweek kroop hij naar me toe en ging aan mn been zich optrekken en ondertussen zeggend mama klinkt zo lief.

Lennon lijkt inderdaad heel erg veel op zn papa. Hij heeft zelfs hetzelfde iets scheve hoofd. Alleen zn mond en kin lijken op die van mij.
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:41 schreef Estrys het volgende:
en hij zegt tietuh, tot grote hilariteit van papa natuurlijk
Make love, not war ☮
pi_75414711
Seb: Tietuh
papa: tietuh, WAAR?
mama:

En hij is dus erg eenkennig, behalve wanneer het opa en oma betreft. Dan kijkt ie niet meer naar mama om Maar ja die gekke mensen gaan wedstrijdje kruipen doen met hem Seb in een deuk
pi_75415642
Jula, wat is grote broer netjes. Mijn neefje begint het te leren maar in het begin klopte die er gewoon op, als mijn nichtje languit over de treinbaan ging dweilen of onze met veel moeite gebouwde duplotoren kapot maakte.

Tietuh! Die Seb. En wat een fabuleus idee om gewoon de eerste verjaardag een jaartje op te schuiven.
En wat een leuke opa en oma. Klinkt als mijn vriend, die op de vloer ligt om Ko te laten zien hoe hij moet rollen en kruipen.
pi_75415953
ahw Lennon, hij heeft zo'n guitig koppie
Hiewr zegt elin 'Mamme' tegen mij en ze kan alleen papa fluisteren paa-paa alsof ze niet weet hoe ze het hardop moet zeggen

ik lig ook vaak naast r op de vloer hoor, koprollend of kruipend
pi_75415967
en welkom oeke!
pi_75416032
Ik ook hoor KD, alleen geef ik er niet een hele les bij. Op serieuze toon: Kijk Kobus, zo moet je rollen, je ene arm naar voren en dan met je hoofd .... En Kobus ligt dan heel ingespannen naar zijn vader te kijken.
Ik doe meestal torens bouwen en dat hij ze mag omgooien of kietelen enzo.

Wat schattig, papa fluisteren.
pi_75416699
Welkom Vicky&Tess, welkom Oeke&Kobus!
En gefeliciteerd met Tyler Ingrid! Hebben jullie een leuke dag gehad? Tot het volgende topic!

Jeetje...... 9 maanden, 2 weken en 4 dagen zegt mijn banner..
Maar mijn babietje is helemaal geen babietje meer. Ze loopt los
Ik heb moeie om m'n kin van de grond af te schrapen! Ze loopt gewoon los!
Heb het direct vastgelegd met de camera voor vriendlief, want die is dus alweer varen sinds een weekje. Die moet dit helaas missen
pi_75416817
wow, zien!
pi_75417333
Wow Elin en Lianne, snelle dames allebei!!! Stoer.
pi_75417996
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 18:14 schreef Kleurdoos het volgende:
wow, zien!
Zit nu op de laptop, ik zal even de pc aanzwengelen!
Het stelt nog niet zo veel voor hoor.. ze denkt nog niet uit zichzelf ik ga lopen.
Meer als ze los staat (wat dat doet ze dus wel constant zelf) dan een stukje van haar afzitten en lokken
Dan loopt ze wel.. en dat kunnen 2 pasjes zijn of 20, dat maakt dan weer niet uit.
pi_75418121
hahah ja dat doe ik ook met Elin en ze heeft steeds 2 speeltjes in r hand, anders wil ze niet
ik probeer t steeds op camera te krijgen, maar dan wil ze naar de camera en dus niet meer lopen, alleen losstaan heb ik op film, dat lijkt ze nu steeds makkelijker te vinden, maarre erg knap van Lianne !
pi_75418192
Welkom Oeke, Kobus, Vicky en Tess.

Hieperdepiep hoera voor tyler Heb je genoten van je verjaardag? Hopelijk heb je een fijne dag gehad.

Beterschap voor Diaan en je familie.

Geinige seb. Als jullie blijven staan, gaat natuurlijk niemand meer opschuiven. Dan wordt het een heel groot en supergezellig topic hier.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinuviel op 08-12-2009 19:03:16 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75418402
Oeke wat als je nou probeert Ko uit een gewone beker te drinken te geven. Eerst maar met water oefenen en wellicht in bad? Dan krijg je er een idee van hoe dat werkt. Als het niet zo goed gaat kun je altijd een tuitbeker kopen en daarmee proberen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75419470
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 18:54 schreef Kleurdoos het volgende:
hahah ja dat doe ik ook met Elin en ze heeft steeds 2 speeltjes in r hand, anders wil ze niet
ik probeer t steeds op camera te krijgen, maar dan wil ze naar de camera en dus niet meer lopen, alleen losstaan heb ik op film, dat lijkt ze nu steeds makkelijker te vinden, maarre erg knap van Lianne !
Zo gaat het hier ook
Dit is het best gelukte filmpje:

Let niet op de troep
En volgens mij kan je op het laatst mooi de 2 boventandjes zien.. dat is samen met 1 ondertandje (eergisteren doorgekomen) alles wat ze heeft momenteel.
pi_75419692
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:29 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Zo gaat het hier ook

Let niet op de troep
En volgens mij kan je op het laatst mooi de 2 boventandjes zien.. dat is samen met 1 ondertandje (eergisteren doorgekomen) alles wat ze heeft momenteel.
ooooooooh wat goed en wat lief !
pi_75419709
ik zat hier helemaal blij te klappen
pi_75419754
Jaaaah! Da's lopen hoor! Stoer stoer stoer!

Hier loopt M. nu liever dan dat ie kruipt, ook weer een mijlpaal.
pi_75419815
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:29 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Zo gaat het hier ook

Let niet op de troep
Dat lachje, zo lief! Wat goed van Lianne zeg! Oh en had ik al gezegd dat ik dat lachje zo lief vind? *smelt*
pi_75419887
Eigenlijk toch wonderlijk dat die kleine mini mensjes in een jaar tijd zóveel leren en dat ze het eigenlijk helemaal zelf doen...! Ik kan me er nog steeds zo over verbazen
pi_75419958
Cool Bodpa! Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat Lianne uitvindt dat ze uit zichzelf kan lopen.
Voorlopig vind ze het prima om te kruipen, dat gaat sneller
En ik vind het ook wel best zo!

Kleurdoos, het filmpje met mijn enthousiaste geklap en gegil heb ik maar achterwege gelaten
Toen viel ze direct om van schrik
pi_75420491
Ooh zweefvliegje, jou babietje loopt gewoon al!! Superlief zeg
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:25:23 #54
114177 Diaan73
pi_75422000
Zweefvliegje, waar is je baby'tje wow wat goed kan ze al lopen zeg en dat lachje erbij zo lief.

Raissa, helemaal mee eens hoor. Zoveel als ze leren in 1 jaar tijd, van een klein onafhankelijk mensje, naar een klein mobiel mensje met eigen willetje en geluidjes.
Make love, not war ☮
pi_75427250
Wauw Zweefvliegje wat goed van Lianne! En wat een heerlijk lief lachje

Tinuviel, in bad oefenen is een goed idee! Dat ga ik zeker proberen. Ik vind in bad gaan met Ko sowieso een van de leukste dingen om samen te doen.
pi_75434352
Tess schuift de hele kamer door
tis geen kruipen maar de beginbewegingen zijn er

zo begon ze

zo lag ze een kwartier later

[ Bericht 40% gewijzigd door Vicky op 09-12-2009 08:26:33 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75434570
Koel Vicky!
Ze heeft ook wel lekker de ruimte he!
pi_75434859
Ze heeft zeker genoeg ruimte
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 9 december 2009 @ 11:18:52 #59
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75438697
Wow!!! Tess, knapperd!!!!
pi_75445712
ah een hoektand komt door rechtsboven
pi_75448039
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:26 schreef Kleurdoos het volgende:
ah een hoektand komt door rechtsboven
die hebben wij allaaaaaaaaaaaaaaaaaaang
pi_75449891
en een kies
pi_75451253
Morgen wordt Merel 1... jeetje.. Vorig jaar was ik nu net terug uit het ziekenhuis waar we hoorden dat ik de volgende morgen ingeleid zou worden. Mijn speklap is bijna 1
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 9 december 2009 @ 18:34:50 #64
114177 Diaan73
pi_75454673
Hmm Lennon blijft flink achter bij Elin en Seb met tanden, hij heeft alleen nog maar de onderste 2 snijtanden.

Fuente, ik las net je blog, erg leuk en pff dat gaat inderdaad snel. Merel morgen alweer 1 jaar. De komende 1,5 maand gaan er weer heel wat kindjes uit dit topic verdwijnen, zoals er vorig jaar rond deze heel veel baby'tjes werden geboren.
Make love, not war ☮
pi_75455050
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:34 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm Lennon blijft flink achter bij Elin en Seb met tanden, hij heeft alleen nog maar de onderste 2 snijtanden.
Nou, achter... Lennon is natuurlijk jonger hè En ieder kind zn eigen tempo, morgen kan er maar zo weer een extra tand zitten
pi_75455955
als we gaan vergelijken jj heeft al bijna zn hele gebit en op dit moment heeft elin 2 doorgekomen snijtanden en sinds een dag of 2 een hoek en kies die iets doorschijnen dus stelt weinig voor.... en volgens mij zijn seb en elin ook erg laat met hun tanden
  woensdag 9 december 2009 @ 19:17:12 #67
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_75456021
Hoi allemaal,

Ik kom even binnen walsen hoor Vorige week wel wat gelezen, maar niets gepost.

Die Tess!! Wat goed!

En welkom Oeke en Memmel!

Ik heb even een vraagje... Joep mag nu brood en warm eten enzo, hij is 7 maanden. Hoe zien jullie schema's eruit? Ik heb nut
7 uur: 200 cc pap
10 uur: fruit
12 uur: brood (blijft nu nog bij gesabbel) en 100cc melk
15 uur: 200 cc melk
17 uur: warm eten
18.30: 150 cc pap (als ik dat later doe, dan slaapt ie...)

Maar dat warme eten... dat begint soms ook wel om 17.15/17.30 net wanneer ie trekt heeft zeg maar en dan zijn we een kwartier bezig en dan zit je dus net amper een uur voor zijn pap. Daar eet ie dan een paar hapjes van en meer niet. Maar hij wordt dan wel heeeeeeel hongerig wakker.
Iemand tips?

Ow en Diaan, wat is Lennon toch ook een Leuk die foto met die zwarte piet!
Niet mieten! Door gieten!
pi_75456293
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:14 schreef Kleurdoos het volgende:
als we gaan vergelijken jj heeft al bijna zn hele gebit en op dit moment heeft elin 2 doorgekomen snijtanden en sinds een dag of 2 een hoek en kies die iets doorschijnen dus stelt weinig voor.... en volgens mij zijn seb en elin ook erg laat met hun tanden
Elodietje heeft er vier nu. De twee bovenste ook maar net.
pi_75458850
Woei Tess, aan de boemel?

Hurray voor tanden en kiezen!

Seilram, nog geen idee, sorry. Maar bedankt voor het welkom!

Vandaag naar het cb geweest en Ko is weer goedgekeurd. ogen volgden goed, en hij groeit als een tierelier.
70 cm en 8400 gram.
Oja curve!

Ik vond het wel stom dat ze zei dat we moesten oppassen voor overgewicht. En dat ze zei dat er met 6 maanden niet genoeg voedingsstoffen meer in bv zitten. en en en... maar dat neem ik wel mee naar het bv/rapley topic.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:36:06 #70
114177 Diaan73
pi_75458868
Ow dan valt het allemaal wel mee vergeleken met Seb en Elin. Voor mijn gevoel hebben ze veel meer tanden/kiezen.

Seilram, dankjewel. Wij deden de warme hap altijd rond 4 uur/half 5... maar Lennon kreeg geen fles meer om 15:00 uur, dan slaapt hij altijd eigenlijk. Dus na het brood/lunch gaat hij naar bed en als hij dan rond 4 uur wakker wordt, krijgt hij vaak een rijstewafel om even te overbruggen. Een half tot een uurtje later krijgt hij dan zn warme hap. Vervolgens krijgt hij ron 7 uur pap en gaat daarna naar bed tot de volgende ochtend, normaal gesproken.

Zo dat zijn mooie curves van Ko en ik denk ietsjes lichter dan Lennon nu. Ik zal Lennon binnenkort weer eens wegen. De vorige keer op 10 november woog hij 8070 gram.
Make love, not war ☮
pi_75459219
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:35 schreef oeke het volgende:
Woei Tess, aan de boemel?

Hurray voor tanden en kiezen!

Seilram, nog geen idee, sorry. Maar bedankt voor het welkom!

Vandaag naar het cb geweest en Ko is weer goedgekeurd. ogen volgden goed, en hij groeit als een tierelier.
70 cm en 8400 gram.
Oja curve!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik vond het wel stom dat ze zei dat we moesten oppassen voor overgewicht. En dat ze zei dat er met 6 maanden niet genoeg voedingsstoffen meer in bv zitten. en en en... maar dat neem ik wel mee naar het bv/rapley topic.
mooiecurve hoor! en ik kan het niet laten om te zeggen, zomaar van de een op de andere dag zit er niet meer genoeg in?
pi_75459333
Grappig Diaan, dat ze bijna even zwaar zijn! Heb ik inderdaad een dikke spekkie. Alhoewel ik hemzelf altijd vrij slank vind, met dikke armpjes en benen dat dan weer wel.

We hadden het vanavond over Ko en dat hij vast snel zou gaan omrollen voor ons gevoel. Ligt hij onder de babygym, wij waren in de keuken, komen we terug, ligt hij op zijn buik!
Ik vroeg nog aan P. of hij hem had omgedraaid, maar nee. Maar van buik naar rug lukte daarna helemaal niet.
pi_75459408
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:43 schreef Jelief het volgende:
mooiecurve hoor! en ik kan het niet laten om te zeggen, zomaar van de een op de andere dag zit er niet meer genoeg in?
Ik vond haar een beetje dom. Maar ik neem het wel even mee naar het andere topic voor ik hier ga zitten schelden.
pi_75459493
Ja, dat doen ze dan net als je niet kijkt
Fijn ook dat hij het zo goed doet Oeke, en geniet maar lekker van die spekkies!
  woensdag 9 december 2009 @ 21:01:56 #75
114177 Diaan73
pi_75459914
Oeke, Lennon is wel ietsjes langer... het gekke is dat hij helemaal niet "mager" eruit ziet. Ja hij heeft een smal middeltje, maar zn armpjes en beentjes zijn wel een beetje spekkies , niet heel erg dun in ieder geval. Hij lijkt niet allen op zn vader, hij heeft zelfs de bouw van zn vader....

Goedzo Ko, omrollen!! Terug komt vanzelf First things first.
Make love, not war ☮
pi_75460068
Lekker spekkies, Diaan!

Nou, we hebben net gezien hoe hij het doet! Hij gebruikt de babygym om heel langzaam om te draaien.
Zodat hij niet met zijn hoofd op de grond 'valt'.
Raar kind.
  woensdag 9 december 2009 @ 21:13:26 #77
114177 Diaan73
pi_75460322
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:06 schreef oeke het volgende:
Lekker spekkies, Diaan!

Nou, we hebben net gezien hoe hij het doet! Hij gebruikt de babygym om heel langzaam om te draaien.
Zodat hij niet met zijn hoofd op de grond 'valt'.
Raar kind.
Heel slim eigenlijk gebruik maken van hulpmiddelen en dat nu al inzien
Make love, not war ☮
pi_75461268
Thnx Diaan
Merel heeft trouwens pas sinds een week haar boventanden door, daarvoor ook alleen haar onderste 2 tandjes.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_75462468
Knap Kobus rolt om

Tess ook zo beweeglijk vicky schuift Tess met haar handen naar voren/ achteren (een beetje als een zeehond)?

kzou me niet druk maken om tanden, net zomin als om rollen, kruipen, staan of lopen. Elk kind heeft gewoon zijn eigen tempo. Onze zoon kreeg met 9,5 maand pas de eerste tand. Dan is het niet gek dat hij met 10 maanden net twee tandjes heeft. Bij het bv geven heeft dat zelfs nog voordelen. Misschien heeft hij straks een periode, dat hij snel achter mekaar meerdere tandjes krijgt en dan weer een beetje gelijk op loopt met een kind, dat al eerder tandjes kreeg.

Hier begint die net met optrekken. Denk dat wij de box maar gauw lager zetten. Kruipen gaat nog niet echt hier. Ik las laatst ook iets over dat de ontwikkeling natuurlijk ook gepaard gaat met het karakter van een kind. Het kind dat als voorbeeld werd genoemd bewoog erg graag en ging vroeg kruipen en staan, maar bijvoorbeeld zitten pas veel later. Dat klinkt erg logisch vind ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 9 december 2009 @ 22:42:24 #80
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75464022
Oeke, wat goed van Ko!! En moet je nu al opletten dat hij niet 'te dik' wordt? Hmmz... rare opmerking dan ook over vaste voeding en bv van het cb... hij groeit toch gewoon goed! Ik snap dat sowieso niet echt eigenlijk. Volgens mij als je geen suikers etc geeft dan kan er weinig mis zijn. Mocht hij wat meer spekkies hebben dan gaat het er vanzelf weer vanaf als hij gaat bewegen.

Tess ook lekker rollen en bewegen zag ik!

Tandjes, er zijn er hier nu al een hele tijd 6. Ik zie een hoop bobbels en ze kwijlt flink maar niet te zeggen wanneer er echt weer een tandje doorkomt.
  woensdag 9 december 2009 @ 22:48:08 #81
114177 Diaan73
pi_75464339
Tinuviel, ik maak me ook geen zorgen hoor de tandjes komen zoals ze komen, daar valt toch niets aan te doen. Ik ken het ook bij Twan, daar duurde het ook heel lang. Zelfs nu het wisselen.. hij wordt in maart 8 jaar en heeft nog maar 2 onder/snijtanden eruit en 1 terug. De bovenste twee zitten los, maar dan houdt het ook op. Ze zeggen ook hoe later de tanden, hoe sterker ze zijn.

Als ze 4 jaar oud zijn, zijn ze ong. allemaal weer gelijk...
Make love, not war ☮
pi_75466018
Ruben kan ook een nieuw truukje, hij schuift/kruipt. Hij gaat zitten vanuit liggen enstopt dan op het moment dat hij met een been plat op de grond zit en een been met zijn voet op de grond. Vervolgensschuift hij met het liggende been en 'stapt' hij met het andere.
Volgen jullie het nog? Ik zal er de volgende keer een filmpje van maken.
pi_75467600
Tinuviel, Tess schuift nu idd met haar handen naar achter. Heeft Amber ook gedaan.
Tess goioit haar kont wel regelmatig de hoogte in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75471631
Seb heeft alle nu vier boventanden, waarvan er drie tegelijkertijd doorkwamen.

Ik word een beetje simpel van hem vanochtend. Hij wil niks anders dan aan mij hangen al vanaf zeven uur. Dan probeer ik of hij wil spelen maar dan wil ik even weglopen hangt ie weer aan mijn been. En zeuren. Dus heb hem maar weer op bed gedaan, daar schreeuwt hij nu de boel bij elkaar. Om half elf moeten we naar het CB. Wat een rottijd Stom afgesproken van mij
pi_75472551
Die mensen op het CB kunnen vaak rare dingen zeggen, Ko is toch niet te zwaar.
Een vriendin van mij voedde op vraag en haar zoontje was met 13 weken al 8 kilo, echt een dikkertje.
Gister is ie 1 geworden en niets meer van te zien, dat trekt van zelf allemaal wel bij hoor!

Kunnen jullie kindjes al zitten vanuit liggen? Guus probeert het telkens (met veel gekreun enzo), maar lukt net niet.
pi_75474094
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:20 schreef Koningin het volgende:
Die mensen op het CB kunnen vaak rare dingen zeggen, Ko is toch niet te zwaar.
Een vriendin van mij voedde op vraag en haar zoontje was met 13 weken al 8 kilo, echt een dikkertje.
Gister is ie 1 geworden en niets meer van te zien, dat trekt van zelf allemaal wel bij hoor!

Kunnen jullie kindjes al zitten vanuit liggen? Guus probeert het telkens (met veel gekreun enzo), maar lukt net niet.
kan hij het ook niet vanuit buiklig? Zo begon Elin met zitten..
pi_75476114
Zitten kan ie prima hoor, maar alleen als ik hem zo neer zet.
Als ik hem op zijn rug leg, dan probeert ie omhoog te komen, maar dat lukt niet.
Via de buik heb ik nog niet echt geprobeerd. Kan ik wel eens doen.
pi_75476893
vanuit ruglig lijkt me ook lastig voor een baby, probeer t zelf maar eens, sit-ups
pi_75476989
Vanuit ruglig gaat Mila ook nog niet zitten, ze kan prima zelf gaan zitten maar nog niet op die manier Als ze op dr rug ligt en ze wil zitten dan maakt ze een soort van draai waardoor ze op dr kont ploft.
pi_75477328
elin ook, die draait op r buik, gaat op r knietjes zittenen maakt dan een draai
  donderdag 10 december 2009 @ 12:07:49 #91
114177 Diaan73
pi_75477549
Lennon draait op de een of andere manier op zn zij en gaat dan zitten. Eerst draaide hij zich ook op de buik en dan via de knietjes gaan zitten. Komt vanzelf Koningin. Als ze het eenmaal doorhebben, gaat het als een tierelier.
Make love, not war ☮
pi_75477575
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:01 schreef Kleurdoos het volgende:
elin ook, die draait op r buik, gaat op r knietjes zittenen maakt dan een draai
Ja,zoiets geloof ik ja
Ik zat met het "gaan zitten" ook echt te wachten op dat ze vanuit ruglig zou gaan zitten maar dat is inderdaad moeilijk voor zo'n kleintje
pi_75477853
het is ook zo lastig weg te denken allemaal, te bedenken dat ze enkele maandjes geleden alleen maar kon liggen en nu al loopt bijzondere wezentjes zijn het
en idd Koningin, waarschijnlijk gaat Guus gewoon in 1 keer los
pi_75480703
Ik kan niet zeggen of hij op die manier vanuit op de rug liggen kan gaan zitten Seb ligt nooit op zijn rug Alleen onder dwang Of zoals een leidster tegen me zei: een poepluier is bij Seb echt een uitdaging

Seb is weer door de keuring. 8800 gram en 75,5 cm. (dat is + 600 gram sinds 8 oktober)
We moeten vooral gaan ' investeren' in zetmeel zei de wvk. Verder gaat het gewoon goed. 7 januari zijn prikjes.

Ik verwacht dat het los lopen bij Seb nog wel even gaat duren. Hij kruipt zo snel dat lopen weinig toegevoegde waarde heeft voor hem en bovendien is het iemand die voor zekerheid gaat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Estrys op 10-12-2009 16:26:34 ]
pi_75486444
Ruben kan sinds een maand ofzo zelf gaan zitten vanuit buikligging,knietjes optrekken en dan een draai dus.
pi_75487878
Jelief, ik zie die schuifkruip helemaal voor me. Volgens mij schoof ik zelf ook zo over de vloer als baby.

Vicky, grappig he, die kont omhoog. Ko doet dat vooral op bed, en dan boort hij zijn neus het matras in. Net een molletje wat een gang wil graven.

Estrys, fijn dat Seb zo goed gaat.

Nou, ik post nu 3 dagen in het grote babietjes topic en de beer is los! Ko rolde vanochtend toen hij bij ons in bed lag en later na zijn ochtendslaapje lag hij op zijn buik in zijn ledikant.
Hij heeft het in de vingers!
Nu nog van buik naar rug...
  donderdag 10 december 2009 @ 18:38:12 #97
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75490667
Hier weer goedgekeurd op het CB, ze heeft wel haar normale prikjes gekregen, omdat ze de Mexicaanse prik niet heeft gekregen en niet gaat krijgen.

De dame van het wegen had een beetje haar bedenkingen geloof ik, dat we die Mexicaanse prik niet hebben gehaald. Ze zat heel twijfelachtig te kijken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75495003
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier weer goedgekeurd op het CB, ze heeft wel haar normale prikjes gekregen, omdat ze de Mexicaanse prik niet heeft gekregen en niet gaat krijgen.

De dame van het wegen had een beetje haar bedenkingen geloof ik, dat we die Mexicaanse prik niet hebben gehaald. Ze zat heel twijfelachtig te kijken...
bij mij ook, een oudere vrouw, donker kort haar en een unclefesterlook a like. vroeg r afgelopen week of wij de normale inenting konden halen omdat elin ook de mex. griepprik niet heeft gehad.. ze keek me aan of ik idioot was..
  donderdag 10 december 2009 @ 22:39:48 #99
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75500204
De beschrijving klopt wel, dus het zal dezelfde zijn, vermoed ik.

De wvk was wel aardig, ze veroordeelde het niet ofzo, maar zei wel dat ze zelf wel heel ziek was geweest van de Mexicaanse griep. Ze zei dat Annicka heel vlug was met alles, maar ik zie dat zelf dus niet zo, omdat alle kindjes hier ook zo vlug zijn? Elin, Seb, Annicka, nog een kleintje dat al loopt en een maand jonger is dan Annicka (ben even kwijt wie het was). Zijn de kindjes hier zo snel, of lijkt het alleen maar zo?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')