Ik zou eigenlijk wel eens willen weten vanaf wanneer het kwaad kan... :pquote:Op vrijdag 11 december 2009 18:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik dronk gewoon een biertje toen ik Jen nog voedde, ik lette gewoon goed op de tijd. Als ze net gedronken had zat ik wel safe.

Ik doe voor de zekerheid daarom ook maar helemaal geen alcohol. Zul je net zien idd. En dan voel ik me toch schuldig. Heb nu bijna een jaar niets gedronken, dan wordt het met O&N ook maar een glaasje Jip en Janneke champagne.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Alleen is dat zo moeilijk bij onze kindjes, ik zie het zo gebeuren dat ik op oudejaar een glaasje drink en dat er dan net eentje wakker wordt en dringend de borst wil...

Lief dat je het vraagtquote:Op donderdag 10 december 2009 13:04 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Hee! Zijn ze het toch ergens over eens overal!
trixie, hoe gaat het voeden nu?
 Het voeden gaat hier echt hardstikke goed, heel soms als hij erg gulzig is wil hij te graag en hapt hij een paar keer niet goed aan, maar het lukt uiteindelijk altijd en in de stress schieten doet hij niet meer.. Ik ben zo trots op mijn kleine ruimtescheepje
 Het voeden gaat hier echt hardstikke goed, heel soms als hij erg gulzig is wil hij te graag en hapt hij een paar keer niet goed aan, maar het lukt uiteindelijk altijd en in de stress schieten doet hij niet meer.. Ik ben zo trots op mijn kleine ruimtescheepje  Zijn docking-sequence aan het moederschip is echt goed en hij haalt netjes alle brandstof binnen die hij nodig heeft
 Zijn docking-sequence aan het moederschip is echt goed en hij haalt netjes alle brandstof binnen die hij nodig heeft  
  Het is dan wel verklaarbaar, maar elke gewichtsafname bij je kind zet je gedachten aan de gang, dat kan ik ondertussen érg goed begrijpen.. Hopelijk gaat Senna's gewicht nu weer lekker opklimmen, ik ga gewoon voor jullie duimen!
 Het is dan wel verklaarbaar, maar elke gewichtsafname bij je kind zet je gedachten aan de gang, dat kan ik ondertussen érg goed begrijpen.. Hopelijk gaat Senna's gewicht nu weer lekker opklimmen, ik ga gewoon voor jullie duimen! 

Ik heb het ook maar twee keer gedaan, hier thuis, meteen na het voeden lag ze in bed en de ervaring van weeeeeken had geleerd dat als ze rond die tijd in bed ligt (half 8) ze zich echt nooit meldt voor minstens 11 uur, meestal later. Dus heb ik een klein glaasje wijn gedronken terwijl we weer eens gezellig samen aan het eten waren.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Alleen is dat zo moeilijk bij onze kindjes, ik zie het zo gebeuren dat ik op oudejaar een glaasje drink en dat er dan net eentje wakker wordt en dringend de borst wil...

Hm, neen, flesjes kolven vind ik geen probleem, maar vooral bij Fons moet ik niet afkomen met een flesje als die wakker wordt 'snachts...quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:20 schreef miss_sly het volgende:
Eventueel als je echt graag zou willen, zou je kunnen zorgen voor een flesje gekolfde melk, zodat het je wat meer ruimte geeft. Ik vind dat dan weer teveel moeite, dus dat doe ik dan weer niet en is het bij twee keer een klein glaasje gebleven

De rest volgt ze een vrij net lijntje, geloof ik.
 De rest volgt ze een vrij net lijntje, geloof ik. 

soms heb ik ook echt ff kraamtranen... vind het moeilijk om te zien hoe ons kleintje haar best doet en daar tnt niet echt voor beloond wordt.
  soms heb ik ook echt ff kraamtranen... vind het moeilijk om te zien hoe ons kleintje haar best doet en daar tnt niet echt voor beloond wordt. 

Door de tepelhof wat plat te maken kon Thomas hem verder in zijn mondje nemen en had hij dus de tepel beter vast.
 Door de tepelhof wat plat te maken kon Thomas hem verder in zijn mondje nemen en had hij dus de tepel beter vast. 

Hier veel ervaring, hoewel mijn meisje niet prematuur was, maar wel heel erg klein (2590 gram) en te klein en zwak om krachtig genoeg te kunnen drinken uit de borst.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
hebben jullie ook ervaring met prematuur zijn en voeden???

Als er niks meer uit komt zijn ze leeg. En als je het op wilt voeren moet je juist dan nog een paar minuten doorkolven.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:15 schreef miss_sly het volgende:
Wanneer zijn je borsten leeg bij het kolven? Bij mij komt er na een minuut of 10 niets meer uit heb ik het idee, dus dan stop ik ook maar. En dan heb ik (dubbelzijdig) ongeveer 80-100 cc gekolfd.

Kijk, dan moet ik dat dus gaan doen! Ik stopte dan maar met het idee: ok, het is op, dus verder gaan is niet zinvol. Toch nog iets geleerd op mijn niet-nuttig doorgebrachte vrijdagavondquote:Op vrijdag 11 december 2009 22:30 schreef Xenia het volgende:
[..]
Als er niks meer uit komt zijn ze leeg. En als je het op wilt voeren moet je juist dan nog een paar minuten doorkolven.

Als ik begin met kolven, dan gaat er na even op de tsr-stand wat druppelen uit mijn tepels en als dat uit allebei het geval is, ga ik over op de kolf-stand. Ik voel het ook niet als zodanig ofzo. Voor mij is het gepraat over een tsr nog steeds een heel vaag iets.
 Als ik begin met kolven, dan gaat er na even op de tsr-stand wat druppelen uit mijn tepels en als dat uit allebei het geval is, ga ik over op de kolf-stand. Ik voel het ook niet als zodanig ofzo. Voor mij is het gepraat over een tsr nog steeds een heel vaag iets.

Dat doe ik ook een paar keer. En ik heb ontdekt hoe ik mijn borsten het beste kan bewerken tijdens het kolven zodat er zoveel als mogelijk uitkomt, gaat nu ook een stuk beter.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:40 schreef Bass-Miss het volgende:
Ow ja.
Hier werkt het ook wel om de kolf er ff af te halen en dan opnieuw erop. Altijd goed voor een paar extra straaltjes....

Leuke foto.
 Leuke foto.  

. En dan nog die ene keer dat ze wel een ietepieterig heul klein beetje alcohol in mijn melk binnen zou krijgen lijkt mij ook niet meteen schadelijk. (ik bedoel één glaasje-een deel van de alcohol in je bloed-daar weer een deel van in je melk, hoeveel kan het zijn?
 . En dan nog die ene keer dat ze wel een ietepieterig heul klein beetje alcohol in mijn melk binnen zou krijgen lijkt mij ook niet meteen schadelijk. (ik bedoel één glaasje-een deel van de alcohol in je bloed-daar weer een deel van in je melk, hoeveel kan het zijn?  

) dan zou het zelfs eigenlijk niet zo'n ramp zijn als een baby wat via de melk binnen krijgt. Volgens mij was Hale er bijvoorbeeld helemaal niet zo panisch voor.
) dan zou het zelfs eigenlijk niet zo'n ramp zijn als een baby wat via de melk binnen krijgt. Volgens mij was Hale er bijvoorbeeld helemaal niet zo panisch voor. en mijn jongste weigert resoluut te drinken dan omdat de toeschietreflex wat later komt.
  en mijn jongste weigert resoluut te drinken dan omdat de toeschietreflex wat later komt.

quote:Dr. Jack Newman, member of the LLLI Health Advisory Council, says this in his handout "More Breastfeeding Myths":
Reasonable alcohol intake should not be discouraged at all. As is the case with most drugs, very little alcohol comes out in the milk. The mother can take some alcohol and continue breastfeeding as she normally does. Prohibiting alcohol is another way we make life unnecessarily restrictive for nursing mothers.
Thomas W. Hale, R.Ph. Ph.D., member of the LLLI Health Advisory Council, says this in his book Medications and Mothers' Milk (12th ed.):
Significant amounts of alcohol are secreted into breastmilk although it is not considered harmful to the infant if the amount and duration are limited. The absolute amount of alcohol transferred into milk is generally low. Beer, but not ethanol, has been reported in a number of studies to stimulate prolactin levels and breastmilk production (1, 2, 3). Thus it is presumed that the polysaccharide from barley may be the prolactin-stimulating component of beer (4). Non-alcoholic beer is equally effective.
In a study of twelve breastfeeding mothers who ingested 0.3 g/kg of ethanol in orange juice (equivalent to 1 can of beer for the average-sized woman), the mean maximum concentration of ethanol in milk was 320 mg/L (5). This report suggests a 23% reduction (156 to 120 mL) in breastmilk production following ingestion of beer and an increase in milk odor as a function of ethanol content.
Excess levels may lead to drowsiness, deep sleep, weakness, and decreased linear growth in the infant. Maternal blood alcohol levels must attain 300 mg/dl before significant side effects are reported in the infant. Reduction of letdown is apparently dose-dependent and requires alcohol consumption of 1.5 to 1.9 gm/kg body weight (6). Other studies have suggested psychomotor delay in infants of moderate drinkers (2+ drinks daily). Avoid breastfeeding during and for 2 - 3 hours after drinking alcohol.
In an interesting study of the effect of alcohol on milk ingestion by infants, the rate of milk consumption by infants during the 4 hours immediately after exposure to alcohol (0.3 g/kg) in 12 mothers was significantly less (7). Compensatory increases in intake were then observed during the 8 - 16 hours after exposure when mothers refrained from drinking.
Adult metabolism of alcohol is approximately 1 ounce in 3 hours, so mothers who ingest alcohol in moderate amounts can generally return to breastfeeding as soon as they feel neurologically normal. Chronic or heavy consumers of alcohol should not breastfeed.
References:
1. Marks V, Wright JW. Endocrinological and metabolic effects of alcohol. Proc R Soc Med 1977; 70(5):337-344.
2. De Rosa G, Corsello SM, Rufilli MP, Della CS, Pasargiklian E. Prolactin secretion after beer. Lancet 1982; 2(8252):934.
3. Carolson HE, Wasser HL, Reidelberger RD. Beer-induced prolactin secretion: a clinical and laboratory study of the role of salsolinol. J Clin Endocrinol Metab 1985; 60(4):673-677.
4. Koletzko B, Lehner F. Beer and breastfeeding. Adv Exp Med Biol 2000; 478:23-28.
5. Mennella JA, Beauchamp GK. The transfer of alcohol to human milk. Effects on flavor and the infant's behavior. N Engl J Med 1991; 325(14):981-985.
6. Cobo E. Effect of different doses of ethanol on the milk-ejecting reflex in lactating women. Am J Obstet Gynecol 1973; 115(6):817-821.
7. Mennella JA. Regulation of milk intake after exposure to alcohol in mothers' milk. Alcohol Clin Exp Res 2001; 25(4):590-593.
Important Considerations
Your baby's age
A newborn has an immature liver, and will be more affected by alcohol
Up until around 3 months of age, infants metabolize alcohol at about half the rate of adults
An older baby can metabolize alcohol more quickly than a young infant
Your weight
A person's size has an impact on how quickly they metabolize alcohol
A heavier person can metabolize alcohol more quickly than a lighter person
Amount of alcohol
The effect of alcohol on the baby is directly related to the amount of alcohol that is consumed
The more alcohol consumed, the longer it takes to clear the mother's body
Will you be eating
An alcoholic drink consumed with food decreases absorbtion

geven voor jullie hulp, Stef zit vandaag zéér ruim boven zijn geboortegewicht!
 geven voor jullie hulp, Stef zit vandaag zéér ruim boven zijn geboortegewicht!  Ik ben vreselijk blij, de voedingen lopen goed, de tepelhoedjes heb ik al sinds ik afbouwde niet meer aangeraakt en Stef komt nu dus hardstikke mooi aan.. Dank jullie wel!
 Ik ben vreselijk blij, de voedingen lopen goed, de tepelhoedjes heb ik al sinds ik afbouwde niet meer aangeraakt en Stef komt nu dus hardstikke mooi aan.. Dank jullie wel!

Goed zeg van jullie!
   Goed zeg van jullie!   

25, 20 en 10 ml. Het zijn kleine beetjes; maar ik ben zo blij dat ze het drinken begint te begrijpen. Ze is ook veel tevredener vandaag. Bijna niet gehuild en ligt ook heerlijk rustig en niet gefrustreerd aan de borst...
  25, 20 en 10 ml. Het zijn kleine beetjes; maar ik ben zo blij dat ze het drinken begint te begrijpen. Ze is ook veel tevredener vandaag. Bijna niet gehuild en ligt ook heerlijk rustig en niet gefrustreerd aan de borst...  das natuurlijk wel met bijvoeding naast de borstvoeding. (dus moedermelk via de sonde)...
  das natuurlijk wel met bijvoeding naast de borstvoeding. (dus moedermelk via de sonde)...

waard. Als het nog niet gaat lekker bijvoeden via de sonde of spuitje/vinger, maar uiteindelijk komen jullie er wel.
 waard. Als het nog niet gaat lekker bijvoeden via de sonde of spuitje/vinger, maar uiteindelijk komen jullie er wel. 

Hij is nu dus toch zelf aan het aangeven dat hij behoefte heeft aan meer voeding. Ik ben daar erg blij mee en heb daardoor weer vertrouwen gekregen dat dit zichzelf reguleert.
 Hij is nu dus toch zelf aan het aangeven dat hij behoefte heeft aan meer voeding. Ik ben daar erg blij mee en heb daardoor weer vertrouwen gekregen dat dit zichzelf reguleert.

Om 22 uur nog een laatste rondje en dan mag ze van8 lekker weer slapen... zien hoe die laatste voeding gaat. Maar hoe dan ook; ik ben in elk geval trots op dr... ze heeft het super gedaan vandaag...
 Om 22 uur nog een laatste rondje en dan mag ze van8 lekker weer slapen... zien hoe die laatste voeding gaat. Maar hoe dan ook; ik ben in elk geval trots op dr... ze heeft het super gedaan vandaag...  

Ik mis het 'Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders'-topic. Ik vind het een beetje genant om vragen/opmerkingen die te maken hebben met herstellen/bijkomen van de bevalling te posten in 'Hoe gaat het met ons?'. Dat is me net iets te breed. Nu gooi ik dat soort dingen in het baby'tjestopic, merk ik.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:32 schreef Smikke het volgende:
Misschien niet het juiste topic om te vragen, maar nu ik je hier zie, stel ik 'em maar. Hoe is het met jou? Je hebt zo'n snelle bevalling gehad dat het bijna niet te bevatten was. En ben je fysiek naar omstandigheden redelijk in orde?
Mod, mijn vraag mag ook verplaatst worden naar het topic to be, heur!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |