abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75471691
Bij mij vroegen ze gewoon niet meer hoeveel voedingen ik gaf, dat was vrij snel duidelijk dat ik geen zin heb van die achterlijke adviezen. Ik kom voor het wegen en het meten en verder voor als ik vragen heb. Maar met die vragen ben ik ook al gestopt.... Een kind van anderhalf mag ik namelijk best 2 minuten op een stoel in de hoek zetten, en wel volmaken he die 2 minuten
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75471760
oh Amélie doet niet aan slokjes tussendoor drinken geloof ik, of nouja, ze heeft het nog niet gedaan heb k het idee.
Maar desalniettemin let ik totaal niet op het aantal voedingen of het tijdstip waarop ik voed. Toen de lk/wvk vroeg hoeveel voedingen ik gaf en ik moest heel hard nadenken en terug gaan tellen in mn hoofd moest ze lachen. Laat maar zei ze, volledig op verzoek dus? Mooi!
Echt hoor, zo fijn!

Ze is nu met zwangerschapsverlof, net pas, dus het duurt nog wel even voor ze weer terug is, maar ik gok wel zo dat haar invloed als lk wel merkbaar is bij de andere medewerkers van het cb. De andere wvk was in ieder geval net zo positief over bv.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 10 december 2009 @ 10:46:45 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_75474904
Ruben heeft gisteren toch een slokje aan de borst geprobeerd

En beet vervolgens zachtjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75474931
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:46 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft gisteren toch een slokje aan de borst geprobeerd

En beet vervolgens zachtjes
"

Kon ie er wat uitkrijgen?
  donderdag 10 december 2009 @ 13:04:27 #105
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75479498
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:51 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Het is toch wel grappig om te zien dat alle cb's dezelfde rare adviezen geven als het gaat om borstvoeding. Hier even geleden hetzelfde gezeur Oeke. Lekker laten kletsen!
Hee! Zijn ze het toch ergens over eens overal!

trixie, hoe gaat het voeden nu?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75482646
Ik ben ook heeeeel benieuwd wat ik te horen ga krijgen van het cb hier. De kraamzorg heeft in ieder geval al goed d'r best gedaan ('je moet voeden op verzoek.... maar dan wel om de 3 uur' en 'niet binnen 2 uur weer aanleggen, want dan is de borst leeg' en 'hoor d'r eens slikken! nee dat is geklak van d'r tong omdat ze niet goed aanligt )
pi_75483750
Lijkt ons CB wel Oeke gelukkig lezen wij ons in maar bij mensen die echt op het advies van het CB afgaan is het een wonder wanneer de bv goed gaat... Hier zitten ze ook al te zeuren dat hij er nu toch echt zoveel uren tussen moet gaan laten en ze benadrukten dat hij boven het groeilijntje zit, pfft.
Hier hebben ze heel goed onthouden dat ik aangaf te blokvoeden in blokken van 3 uur. Ze denken nu dat ik heel vaak binnen 3 uur dezelfde borst geef en dat Niels tussendoor dus niet slaapt, terwijl dat helemaal niet waar is. Het was gewoon om aan te geven dat ik iets aan mijn overproductie aan het doen ben. Maar volgens mij hebben ze daar gewoon nog nooit van blokvoeden gehoord.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_75486585
mijn nieuwe cb: Je geeft borstvoeding? Gaat het goed? Fijn! Houden zo!
Rapley? Nog vragen? Mooi, meer eten komt vanzelf wel.
Jullie hebben goed nagedacht over geen prikken geven? Dan praten we daar nietmeer over.
Geen vit D,ook over nagedacht? OK.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:42:55 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_75487121
Jelief, wat heerlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 december 2009 @ 16:43:42 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_75487150
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

"

Kon ie er wat uitkrijgen?
Hij zoog wel en ik denk dat hij er dus ook echt wel wat uitkreeg (Jochem lag aan de andere borst). Ik vond het echt een mooi gezicht en kreeg bijna de tranen in mijn ogen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75487172
Wat lief Troel!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_75487324
Leuk he Twinkly.

Maar Jelief heeft een fijn cb!

Ha, vitamine D, daar werd ik ook over berispt. Ik zei dat ik er weer mee wilde beginnen maar dat ik het tijdens de zomer/nazomer niet zo nodig vond omdat we erg veel buiten komen. Maar dat was niet genoeg, vooral omdat ik hem in de zomer niet in zijn hele blootje buiten legde, want dat was de enige manier om te zorgen voor goede opname van vit D.

Wat lief Troel! De broertjes aan de borst.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75487884
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:48 schreef oeke het volgende:
Leuk he Twinkly.

Maar Jelief heeft een fijn cb!

Ha, vitamine D, daar werd ik ook over berispt. Ik zei dat ik er weer mee wilde beginnen maar dat ik het tijdens de zomer/nazomer niet zo nodig vond omdat we erg veel buiten komen. Maar dat was niet genoeg, vooral omdat ik hem in de zomer niet in zijn hele blootje buiten legde, want dat was de enige manier om te zorgen voor goede opname van vit D.

Wat lief Troel! De broertjes aan de borst.
oh n0esz0rz! ik wist helegaar niet dat je vitamine D alleen met je piemel op kan nemen!!

te-nen-krom-mend! echt! heel erg!

Ik geef op dit moment nog wel vit. D, in de zomer was ze nog zo erg klein en nu is het toch herfst/winter. en ze is toch een klein beetje pinda.
Maar zodra het flink zonnig wordt weer in het voorjaar stop ik er ook mee, dan komen we voldoende buiten naar mijn mening.

ik heb trouwens precies zo'n cb als Jelief
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75488116
Neehee, Huup, niet met je piemel , mat je billen! Die zijn daarom rond net als de zon!

Maar ik had een beetje hetzelfde, ik kom elke dag zeker 2 uur met Ko buiten en in de zomer veel meer, dus in dan hoeft het niet zo volgens mij.

Echt stom, ik had steeds het gevoel dat we een leuk cb hadden, maar misschien naarmate Ko groter wordt en ik nu al 6 maanden bv geef, we buiten het voor hen doorsnee plaatje begint te vallen. Rapley? Bv nog steeds? Overgewicht?
pi_75488174
Ik denk dat ik een fijn cb heb, maar Senna is nog geen 6 maanden. Morgen gaat schaap met haar naar het cb, dus ik ben erg benieuwd met welke adviezen hij thuiskomt

Ik ben nu trouwens wel een beetje aan het voeden op mijn verzoek. Ik leg haar nu ik thuis ben even wat vaker overdag aan. Ik krijg namelijk het idee dat ze, omdat ze het flesje weigert, overdag dan maar een grote pauze inlast en dan 's avonds en 's nachts extra komt. Ze draait dag en nacht dus om. Dat vond ik helemaal niet erg, tot ik vanochtend letterlijk mijn ogen niet open kon houden. Dat is nou net niet helemaal de bedoeling Dus maar eens kijken of dit effect heeft. En morgen schaap maar vaker kleine beetjes fles proberen te geven ipv per se twee grote voedingen ofzo.

Edit: ik ben eigenlijk een beetje bang dat ze al over bijvoeding gaan beginnen morgen. Senna is namelijk geen mager kindje, maar ook niet een enorme spekbaby zoals je veel ziet bij bv-kindjes. ze heeft echt een behoorlijke tik gehad van het ziek-zijn en ze is niet heel groot, dus ze ziet er eignelijk best klein en fijn uit, ondanks de bv. Of ik heb gewoon geen slagroom, maar magere melk
Dus ik ben over morgen erg benieuwd, maar stiekem wel blij dat schaap morgen gaat en ik moet werken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75489175
Ik voel me ineens een beetje onzeker over de borstvoeding. Ik had het idee dat het prima ging. Ivan drinkt ongeveer elke 3-4 uur; 's nachts laat hij er vaak iets langer tussen zitten (4-5 uur). Per dag zit hij op 6 voedingen waarbij hij uit beide borsten goed drinkt. Ik merk dat hij beter drinkt dan hij een paar weken geleden deed (minder gesabbel en meer slokken). Hij heeft genoeg poep- en plasluiers en hij is over het algemeen heel tevreden (hij heeft alleen last van krampen).

Vandaag is hij gewogen en hij is ten opzichte van zijn geboortegewicht maar 100 gram aangekomen. Hij zat bij geboorte op 4900 gram en weegt nu - morgen is hij 4 weken oud - 5010 gram. Hij was vrij veel afgevallen die eerste dagen, namelijk zo'n 300 gram, maar dat was nog binnen de marges.

Mijn lief en ik interpreteren hetgeen de kinderarts vandaag heeft gezegd allebei op een andere manier. Volgens hem vond de kinderarts het niets verontrustends en we hoeven dan ook niet meer terug te komen. Ze heeft wel het advies gegeven om over 2 weken bij het consultatiebureau langs te gaan om te kijken of de gewichtstoename voldoende is. Ik interpreteer dat dus negatief: klaarblijkelijk zit het niet helemaal goed en moeten we alert blijven.

Morgen ga ik voor het eerst bij het consultatiebureau langs en door de vele verhalen erover probeer ik me alvast te wapenen tegen hetgeen ze me gaan vertellen. Ik wil graag borstvoeding blijven geven. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, maar ik weet ook niet of mijn consultatiebureau wel de expertise in huis heeft om me goed advies te geven. Nou ja, we zien het morgen wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 10-12-2009 17:55:17 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75489404
Wat jammer, die onzekerheden, Sly en Claudia...
Wat jullie doen klinkt mij zo goed in de oren! En as far as I know kan er toch weinig misgaan met BV als je kindje goed bij je drinkt.
Owlet, kom de dames eens even een hart onder de riem steken.

Oh en Troel.... Wat ontzettend cute!

Overigens was Thies erg onder de indruk op de meet van de BV'ende dames. Thuis heeft hij een aantal malen naar/in mijn borst gehapt. Ik heb hem toen verteld dat hij toen hij nog een baby was ook uit mama's borst dronk. Melk. En nu vertelt hij te pas en vooral te onpas dat de melk in mama's borsten 'op' is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_75489435
ik denk dat wij hetzelfde cb hebben, claudia, en ik vind ze so far wel fijn, hoor. de wvk Mandy is heel fijn. die gaf bijv aan dat zij het ook vreemd vond dat ze de fv-groeicurve als standaard gebruiken ipv de bv-curves.

Ivan is eigenlijk dus 500 gr aangekomen in 3 weken, toch? dat is toch netjes en niets om je zorgen over te maken. het cb heeft wekelijks een weegmiddag en je kunt elke dag van de week bij de borstvoedingswinkel gaan wegen als je dat fijn vindt. deed ik ook in het begin.
pi_75489673
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:54 schreef miss_sly het volgende:
ik denk dat wij hetzelfde cb hebben, claudia, en ik vind ze so far wel fijn, hoor. de wvk Mandy is heel fijn. die gaf bijv aan dat zij het ook vreemd vond dat ze de fv-groeicurve als standaard gebruiken ipv de bv-curves.
Krugerplein?
quote:
Ivan is eigenlijk dus 500 gr aangekomen in 3 weken, toch? dat is toch netjes en niets om je zorgen over te maken. het cb heeft wekelijks een weegmiddag en je kunt elke dag van de week bij de borstvoedingswinkel gaan wegen als je dat fijn vindt. deed ik ook in het begin.
Ik had een foutje gemaakt, hij was 300 gram afgevallen en is dus 400 gram aangekomen. Ik heb mezelf ook voorgenomen om pas over 2 weken conclusies te trekken, als hij dan opnieuw gewogen is bij het consultatiebureau. Maarja, dat is rationeel. Ik heb nu even een rotgevoel. (Ik voed op verzoek, interpreteer ik zijn signalen wel goed? Is mijn productie in orde? Voed ik hem lang genoeg? Moet ik hem niet vaker wakker maken voor eten?)
pi_75489768
Claudia ik ben geen expert maar het klinkt mij ook gewoon goed in de oren hoor wat je doet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75490160
Schattig die Thies.

Miss en Claudia, klinkt mij ook gewoon goed in de oren. Je luistert allebei naar je kinds behoeften en speelt daarop in.
Claudia, ik had het in het begin ook erg nodig om elke week te gaan wegen. Vooral omdat het niet goed op gang kwam. En dan zie je vanzelf of je zijn signalen goed interpreteert.
Als je echt bang bent dat je niet vaak genoeg aanlegt, kun je misschien eens wat vaker aanleggen en kijken of hij wil. Vaak geven ze dan zelf aan of ze wel of niet willen drinken. Lippen stijf op elkaar.
pi_75495102
Claudia, ik vind wel dat je alert moet blijven op de groei. De (nieuwe) WHO-standaard voor groei tijdens de eerste weken bij borstvoeding is 180-360 gram per week. Nou is natuurlijk elk kind anders en betekent dit echt niet direct dat je niet genoeg voeding hebt of wat dan ook maar het is beslist wél reden om de borstvoedingssituatie goed onder de loep te nemen. Zes voedingen is bijvoorbeeld best weinig voor zo'n jong kindje als Ivan, je mag hem overdag wel twee keer extra aanleggen als je daar kans toe ziet.

Hoeveel uur een kindje tussen twee voedingen laat zegt veel minder over of het goed gaat met de borstvoeding of niet. Het is niet beter als je baby het red met vier uur tussen de voedingen, minder dan drie uur is echt volstrekt normaal en niets om je zorgen over te maken. Net als geen ritme. Of nachtvoedingen.

Ik voel me een beetje van de grammengestapo omdat ik als enige niet zeg dat het vanzelf wel goed gaat als je naar de signalen van je kind kijkt, maar gewichtstoename is een van de graadmeters waaraan je kunt aflezen hoe het gaat met de borstvoeding. En als die gewichtstoename niet optimaal is betekent dat helemaal niet dat je geen borstvoeding meer kan blijven geven, maar wel dat je misschien wat aanpassingen moet doen zodat de groei beter wordt.

Wat je zelf zou kunnen doen is de groeicurve op borstvoeding.com invullen. Op die manier kun je eenvoudig aflezen hoe de groei van Ivan verloopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jore op 10-12-2009 20:36:22 ]
pi_75495247
Daarom zou ze dus ook extra kunnen gaan wegen bij het cb of in de borstvoedigngswinkel die vlakbij zit (is een gezellige wandeling ook vam jou uit, Claudia)? Voordeel van de winkel is dat het iedere dag tijdens openingstijden kan en het cb alleen op een bepaalde dagdeel in de week.
pi_75508289
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag is hij gewogen en hij is ten opzichte van zijn geboortegewicht maar 100 gram aangekomen. Hij zat bij geboorte op 4900 gram en weegt nu - morgen is hij 4 weken oud - 5010 gram. Hij was vrij veel afgevallen die eerste dagen, namelijk zo'n 300 gram, maar dat was nog binnen de marges.
De lactatiekundige vertelde mij dat er uit wordt gegaan van de toename ten opzichte van het laagste gewicht na de geboorte. Is hij dan wel voldoende aangekomen?
Het klinkt allemaal wel goed dat hij genoeg plas- en poepluiers heeft en alert en tevreden is
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_75508290
Bedankt voor het meedenken! Ik ga hem inderdaad overdag vaker aanleggen, want dat lijkt me de beste en makkelijkste manier om er meer eten in te krijgen.

Hij krijgt nu als hij wakker wordt eigenlijk altijd meteen de borst aangeboden, maar het komt wel regelmatig voor dat hij een uur of 4 tussen voedingen in laat. Wat we vooralsnog deden was hem op dat moment wakker maken. Daar voelde ik me een beetje schuldig over omdat het me niet in overeenstemming leek met het voeden op verzoek, maar ik ben er nu blij om dat ik dat in ieder geval heb gedaan.

De geboortewinkel zit hier heel dichtbij. Vanmiddag gaan we naar het consultatiebureau, maar ik zal ook bij de geboortewinkel langsgaan omdat elke weegschaal anders is en dat het vergelijken makkelijker maakt. Ik voel me er geruster bij om z'n gewicht nu goed in de gaten te houden.

Oh, en ik had me inderdaad gister aangemeld voor Groeicurve Online!
pi_75508502
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 09:47 schreef Twinkly het volgende:

[..]

De lactatiekundige vertelde mij dat er uit wordt gegaan van de toename ten opzichte van het laagste gewicht na de geboorte. Is hij dan wel voldoende aangekomen?
Het klinkt allemaal wel goed dat hij genoeg plas- en poepluiers heeft en alert en tevreden is
Hij poept zelfs als een gek. Daarom vind ik het ook een beetje verwarrend. En verontrustend, omdat hij geen signalen lijkt af te geven dat hij meer eten nodig heeft. Dat deed hij in de eerste week ook niet en toen had hij toch een vochttekort. Dat wisten we alleen door de kristallen in zijn plasluiers.

Als ik uitga van zijn laagste geboortegewicht (4595 gram een paar dagen na geboorte) en zijn gewicht bij 3 weken en 6 dagen (5010 gram) dan heeft hij het minimum van 180 gram per week verreweg niet gehaald.
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 12:12:35 #127
5428 crew  miss_sly
pi_75512723
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:10 schreef miss_sly het volgende:

Edit: ik ben eigenlijk een beetje bang dat ze al over bijvoeding gaan beginnen morgen. Senna is namelijk geen mager kindje, maar ook niet een enorme spekbaby zoals je veel ziet bij bv-kindjes. ze heeft echt een behoorlijke tik gehad van het ziek-zijn en ze is niet heel groot, dus ze ziet er eignelijk best klein en fijn uit, ondanks de bv. Of ik heb gewoon geen slagroom, maar magere melk
Dus ik ben over morgen erg benieuwd, maar stiekem wel blij dat schaap morgen gaat en ik moet werken
En idd, mijn gevoel was goed. Ze was iets afgevallen zelfs, ipv aangekomen. Vorige keer was op 27 oktober en dan nu ws (schaap geeft me het precieze gewicht nog even door) 5 gram afgevallen en 1,5 cm gegroeid. Gelukkig was hij bij de fijne wvk, die er geen paniek van maakte, wel zei dat ze de volgende keer aangekomen moest zijn en dacht dat het ziek-zijn er wel mee te maken had. Geen adviezen over bijvoeden ofzo. Op de opmerking dat ze nog volledig bv kreeg, reageerde ze alleen met "prima".
Beste dus om haar voorlopig wat vaker aan te leggen, denk ik? Volgende afspraak is ook pas op 4 februari, dus dan is ze al ruim 6 maanden en zijn we al aan het rapleyen als het goed is.

Hmm, ik voelde me de laatste tijd best goed en zelfverzekerd, zo op mijn gevoel afgaand wat betreft Senna, maar nu voelt het toch weer even wat onzeker.
pi_75513016
Hey Sly, niet onzeker zijn! Het is precies zoals je dacht!
Dus het klopt gewoon, Senna is heel ziek geweest en heeft al haar energie nodig gehad om beter te worden. Daardoor en omdat ze weinig eetlust had is ze niet zoveel gegroeid.
Leg je haar nu wat vaker aan, dan kan ze weer lekker bijtanken.

Ko bijt. En het doet pijn. Ik liet hem gister erg schrikken door heel hard auw te roepen en hem van de borst te halen. Ik hoop dat het werkt.
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 12:25:41 #129
5428 crew  miss_sly
pi_75513120
schaap net even doorgegeven, ze is idd 5 gram afgevallen. Hij maakte me eerst nog veel erger aan het schrikken door het over 500 gr te hebben gelukkig had ik toch wel het gevoel dat dat eigenlijk niet kon, maar het klonk heel eng
Als je het zo bekijkt, heb je wel gelijk, oeke. Ik heb schaap net ook op het hart gedrukt om heel zijn arsenaal aan opties uit de kast te trekken om de 300 cc die in de koelkast staat vandaag bij haar naar binnen te krijgen: tommie tippee, avent, tuitbeker, lepeltje, verschillende houdingen, rondlopen tijdens het drinken...maakt me niet uit, maar ik wil dat het op is als ik thuiskom

Ko dat is niet fijn! Ik hoop ook dat het werkt, oeke. Gelukkig heeft hij nog geen tandjes, maar zo met die kaakjes doet ookal pijn
pi_75513354
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 09:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij poept zelfs als een gek. Daarom vind ik het ook een beetje verwarrend. En verontrustend, omdat hij geen signalen lijkt af te geven dat hij meer eten nodig heeft. Dat deed hij in de eerste week ook niet en toen had hij toch een vochttekort. Dat wisten we alleen door de kristallen in zijn plasluiers.

Als ik uitga van zijn laagste geboortegewicht (4595 gram een paar dagen na geboorte) en zijn gewicht bij 3 weken en 6 dagen (5010 gram) dan heeft hij het minimum van 180 gram per week verreweg niet gehaald.
Bij ons is was het minimum 100 gram per week, dat is wel een groot verschil!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75516454
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:34 schreef YPPY het volgende:

[..]

Bij ons is was het minimum 100 gram per week, dat is wel een groot verschil!
Wij leren ook nog steeds tussen de 90 en 200 gram per week hoor. 90 is echt aan de magere kant, maar nog wel voldoende.

vbn opleiding dus
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 14:12:04 #132
5428 crew  miss_sly
pi_75516709
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij leren ook nog steeds tussen de 90 en 200 gram per week hoor. 90 is echt aan de magere kant, maar nog wel voldoende.

vbn opleiding dus
En wat dan met -5 in een week of 6?
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:16:46 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75516880
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

vbn opleiding dus
Wat leuk Tico dat je die opleiding doet! Word je dan vrijwilliger of een echte lactatiekundige?
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:17:15 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_75516905
Hier niet veel poep, maar echt plasluiers die gigantisch vol zijn. Zeker nu Ruben nauwelijks meer plast in zijn luiers en grotendeels droog is, is Jochem de plasluierfabrikant hier
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75517274
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wat dan met -5 in een week of 6?
Miss, Je kindje is ziek geweest zeg je zelf. Is ze nu beter? Dan zal ik volgende week nog even langs het weeguurtje gaan om te kijken of ze dan wel weer is aangekomen. Ze mag natuurlijk niet blijven afvallen...
pi_75517335
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:16 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat leuk Tico dat je die opleiding doet! Word je dan vrijwilliger of een echte lactatiekundige?
Contactpersoon, dus dan geef ik infoavonden voor zwangeren of inloopochtenden voor voedende moeders. Ik ben van plan om met iemand uit mijn buurt een borstvoedingscafe op te gaan zetten in den haag. En verder help je voedende moeders met problemen voor zover je dat kan.
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 14:37:30 #137
5428 crew  miss_sly
pi_75517753
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Miss, Je kindje is ziek geweest zeg je zelf. Is ze nu beter? Dan zal ik volgende week nog even langs het weeguurtje gaan om te kijken of ze dan wel weer is aangekomen. Ze mag natuurlijk niet blijven afvallen...
Ze is alweer dik 2 weken beter zelfs.

Nou ja, ik ben er toch van geschrokken ook al is het verklaarbaar. Maar goed, daar sta ik kennelijk alleen in en reageer ik wellicht overgevoelig ofzo.

Ik kijk wel verder.
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:40:31 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_75517861
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Contactpersoon, dus dan geef ik infoavonden voor zwangeren of inloopochtenden voor voedende moeders. Ik ben van plan om met iemand uit mijn buurt een borstvoedingscafe op te gaan zetten in den haag. En verder help je voedende moeders met problemen voor zover je dat kan.
Erg leuk dat je dat doet! Ik heb in het verleden wel eens zo iemand gebeld (op advies van Owlet), omdat we er 'hier' niet meer uitkwamen. Fijn om dan met iemand te kunnen praten die verstand van zaken heeft.
pi_75517881
Miss_sly, lijkt me niet meer dan normaal hoor, dat je je daar toch zorgen om maakt. Fijn dat het cb verder positief reageerde, en haar nu gewoon lekker veel laten drinken. En dan is ze de volgende keer vast lekker gegroeid op je (magere ) melk!
pi_75518717
Leuk Troel. Lijkt me wel erg apart maar ook fantastisch allebei je kinderen aan de borst te hebben. Hoewel ik me niet kan voorstellen hoe dat in zijn werk gaat. Kun je het beste voeden met rugby houding en veel ruimte naast je als ik het zo inschat.

Fijn de adviezen van Huup's, Jeliefs en Miss cb. Waar zit jullie cb? Grapje. Op dit moment ben ik best tevreden met mijn cb, de nieuwe arts vindt ik echt geweldig en de wvk die wij vorige keer hadden was ook heel goed. Gelukkig zijn wij nooit meer terug geweest bij de wvk met die wij toen zo'n ruzie hadden over haar bv advies enzo. Stiekem hoop ik dat ze er niet meer is. Eigenlijk is er sinds hij een maand of 4/5 is niet meer veel gezegd of gevraagd over de bv. Al helemaal niet over hoe vaak ik voedt. Misschien hebben zij daar respect voor ons gekregen na de ruzie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_75519164
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze is alweer dik 2 weken beter zelfs.

Nou ja, ik ben er toch van geschrokken ook al is het verklaarbaar. Maar goed, daar sta ik kennelijk alleen in en reageer ik wellicht overgevoelig ofzo.

Ik kijk wel verder.
Nee hoor, het is terecht dat je je zorgen maakt hoor! Maar ik ben gewoon heel voorzichtig, ik wil jouw ook geen rotgevoel aanpraten. Nee het is inderdaad niet goed dat ze is afgevallen, ga daarom even extra wegen.
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:21:41 #142
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_75519432
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:02 schreef huuphuup het volgende:
oh n0esz0rz! ik wist helegaar niet dat je vitamine D alleen met je piemel op kan nemen!!
Ik lees hier heel af en toe nog een beetje mee, nostalgie

Maar nu moest ik heel hard lachen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_75521520
Miss, wat verdrietig dat je het gevoel krijgt dat het onder de tafel wordt geschoven het afvallen van Senna.
Ik probeerde je juist gerust te stellen. En de anderen ook denk ik. Ook omdat de wvk er niet echt van opkeek.
En op de foto's die je laatst postte vond ik Senna er heel patent uitzien.
Maar het blijft van veraf.
Wat Ticootje zegt, probeer haar weer vaker te wegen de komende weken en leg haar vaker aan.
pi_75522125

Een vraag wat betreft het kerstdiner. Er staat eend met portsaus op het menu. Maar is het nou echt zo dat alle alcohol verdampt en dat ik dat kan eten? Ik vind het toch niet zo'n fijn idee..

En nog even een edit aan Miss: Begrijpelijk dat je je zorgen maakt om je Senna, maar ze ziet er uit als een gezonde, vrolijke baby. Wat de rest al zegt, ze had alles nodig om goed aante sterken. Het was natuurlijk ook niet zomaar een verkoudheidje wat ze had hè. Sterkte
Lotte!
Noah!
pi_75522284
mmm, meer mensen met twijfels dus...

Wij zijn gisteren naar het weeguurtje gegaan en nu blijkt onze vent al 3500 gram te wegen (3,5 week oud). Zijn gewicht was na 9 dagen 2700gram, zijn geboortegewicht (wel gewogen met andere weegschaal door de vk, met kleren aan 2900 gram en daar hebben ze 200gram vanaf getrokken als correctie).
Maar dat betekent dat hij in 15 dagen ongeveer 800 gram is aangekomen. Is dat niet veel te veel? Als dat zo doorgaat...
Bij het cb zeiden ze dat het de eerste tijd heel hard kon gaan, en dat het daarna stabiliseerd. Maar kan hij nu ook gewoon veel te zwaar worden, of bestaat dat niet met bv?

Daarnaast merkte ze op dat hij nog ietswat geel zag. Ik heb dat ook al eerder gezien, maar hij plast en poept als de beste, dus ik maakte me eigenlijk geen zorgen... Ik had begrepen dat het geel zien ook iets langer kan duren bij kinderen op bv?
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 16:55:41 #146
5428 crew  miss_sly
pi_75522865
oeke, dat gevoel kwam eigenlijk niet eens zozeer hier vandaan, maar werd een beetje aangewakkerd hier. Maar het gaat alweer een beetje over en ik ga zo naar huis en aanleggen en dan mag ze drinken zo lang en zo veel als ze wil

Linda, op zich verdampt alcohol idd in warme gerechten, mits op het juiste moment erin gedaan, volgens mij. Als je twijfelt kun je ook proberen om pas minstens 2 uur na het eten van die saus te voeden. Volgens borstvoeding.com is het 2 uur nadat je een unit gedronken hebt weer ok om te voeden, dus na het eten van dit zou dat ook zo moeteen zijn, lijkt me.

Aoraki, flinke groei idd. Voor zover ik weet kunnen kindjes idd van bv niet te dik worden, maar ik ben geen expert!
pi_75524057
Mama's van oudere kindjes die nog drinken, zijn jullie nog even voorzichtig als toen het echt zuigelingen waren of zou dat allemaal wel meevallen met oudere kindjes... Ik durf dus nog steeds geen glas te drinken en pas op met dingen als keeltabletjes en zo en krijg wel eens te horen dat ze al bijna 1 en 3 zijn en dat dat heus zo geen kwaad meer zou kunnen...
pi_75524906
Ik dronk gewoon een biertje toen ik Jen nog voedde, ik lette gewoon goed op de tijd. Als ze net gedronken had zat ik wel safe.
pi_75524951
Aoraki, ik zou even het volgende weegpunt afwachten. Er zijn verschillende schalen gebruikt, er is ook wat gegokt.

Bm, zaten jouw kindjes niet allebei boven de curve?
pi_75526330
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef Ticootje het volgende:

Bm, zaten jouw kindjes niet allebei boven de curve?
Boven de P97 van de flesvoedingscurve, in die voor borstgevoede kindjes vielen ze binnen de lijntjes.
En na een maand of acht gingen ze weer naar beneden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')