Ik slik al 10 jaar AD en mijn gewicht is van normaal naar te zwaar naar normaal naar wederom te zwaar gegaan. Elke week drie keer hardlopen en op je voedselinname letten helpt, trouwens..quote:Op zondag 6 december 2009 23:48 schreef Quickie_Butt het volgende:
Hallo,
Wie heeft er ervaring met gewichtstoename en antidepressiva?
Ik word alsmaar zwaarderterwijl ik echt niet meer ben gaan eten. Ik moet voorlopig nog even door met deze medicatie en straks ben ik moddervet!!!
![]()
Help!![]()
Je hebt TS irl gezien?quote:Op zondag 6 december 2009 23:52 schreef gers het volgende:
ts zegt dat er alleen maar kneuzen op datingssites rondlopen terwijl ze zelf tonnetje rond is
Efexor, 150 mg. Ik ben begin dit jaar begonnen, ik zat toen op een veel lagere dosis maar steeds om de zoveel tijd opgebouwd. Maar met name de afgelopen 4 maanden blijf ik maar aankomen. Ben nu zo'n 9 kilo aangekomen sinds de start ervan......quote:Op zondag 6 december 2009 23:49 schreef NanKing het volgende:
Wat slik je precies?
Leuke bijwerking is 't inderdaad.
Ok ik zou idd wat meer mogen bewegen.... Ik probeer wel gezond te eten, maar het snacken afleren is moeilijkquote:Op zondag 6 december 2009 23:53 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik slik al 10 jaar AD en mijn gewicht is van normaal naar te zwaar naar normaal naar wederom te zwaar gegaan. Elke week drie keer hardlopen en op je voedselinname letten helpt, trouwens..
Ik heb inderdaad wel meer eetlust, maar ik dacht dat vooral kwam omdat ik nu niet meer zo depressief was als toen ik met de AD begon (toen kreeg ik met moeite een hap door mijn strot)quote:Op maandag 7 december 2009 00:02 schreef Synthesist het volgende:
ik denk dat het toch ook veel te maken heeft met toegenomen eetlust. als je dan ook nog eens 'comfortfood' gaat eten en niet sport dan kan het erg hard gaan ja.
wellicht dat je door dergelijke middelen vocht vast houdt
Als je op je mexicano- danwel chipsinname blijft letten en je beweegt elke week een beetje, dan scheelt het al een hoop. En van seroxat ga je echt vreten, zelfs van ordinaire vreetschuren loopt het water me inmiddels in de mond..quote:Op maandag 7 december 2009 00:05 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Ok ik zou idd wat meer mogen bewegen.... Ik probeer wel gezond te eten, maar het snacken afleren is moeilijk
Oeh ja!!! Zondigen bij de Mc!quote:Op maandag 7 december 2009 00:09 schreef nozem het volgende:
[..]
Als je op je mexicano- danwel chipsinname blijft letten en je beweegt elke week een beetje, dan scheelt het al een hoop. En van seroxat ga je echt vreten, zelfs van ordinaire vreetschuren loopt het water me inmiddels in de mond..
Ja, dit is idd het punt waarbij ik echt meer moeite moet gaan doen. Momenteel ligt alles even helemaal plat. Weinig zin in enzoquote:Op maandag 7 december 2009 00:10 schreef Synthesist het volgende:
en hoeveel beweeg je? alle psychologen raden aan te sporten
dat is ook het probleem met depressie. Als je denkt "het boeit toch niet zoveel hoe ik eruit zie" en dan nog een keer "morgen begin ik wel met gezonder eten" en "maar ik heb vorige week al een uur gesport"quote:Op maandag 7 december 2009 00:05 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Ok ik zou idd wat meer mogen bewegen.... Ik probeer wel gezond te eten, maar het snacken afleren is moeilijk
Dan vraag je er extra om, want die stoppen een hoop smaakversterkers in hun voer. Wellicht ook mononatriumglutamaat, die word ook wel aan labratten gegeven om ze snel dik te laten worden als dat nodig is voor een proef.quote:Op maandag 7 december 2009 00:10 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Oeh ja!!! Zondigen bij de Mc!Die periode heb ik wel gehad, ik zat er zo 2 x in de week me helemaal vol te laden!
![]()
![]()
![]()
Maar goed dat doe ik nu niet meer
ja gewichtstoename is een heel bekende bijwerking van efexor.. ik werd er niet echt vrolijker van zeg maarquote:Op maandag 7 december 2009 00:05 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Efexor, 150 mg. Ik ben begin dit jaar begonnen, ik zat toen op een veel lagere dosis maar steeds om de zoveel tijd opgebouwd. Maar met name de afgelopen 4 maanden blijf ik maar aankomen. Ben nu zo'n 9 kilo aangekomen sinds de start ervan......
risperdal is een antipsychoticum, die klasse staat idd ook bekend voor gewichtstoename. ADs doen dat idd ook, maar er zijn wel ADs die minder gewichtstoename geven, gewoon ermee naar je behandelaar gaan dus TSquote:
Nee, tijd om te leren hoe je (gezond) moet eten, en leren hoe je moet blijven eten.quote:Op maandag 7 december 2009 00:31 schreef Chesta het volgende:
Sinds 1 jaar aan de AD, ben van ernstig ondergewicht naar nog net ondergewicht gegaanIk heb iets wazigs met me vetverbranding ofzo, ik kan normaal echt niet aankomen. Ik kan me voorstellen dat andere mensen er behoorlijk dik van kunnen worden.
Tijd voor halfvolle antidepressiva misschien?
er zijn al studies dat als met stopt met ADs (en voor de meeste mensen is het maar een tijdelijke therapie0 dat het geicht weer gewoon afneemt... ja je moet er wel je best vor doen maar grootste deel komt weer terug op oorspronkelijk gewichtquote:Op maandag 7 december 2009 09:51 schreef Maanvis het volgende:
Maargoed, nu we toch bezig zijn is het wel een idee om hier te discussiëren of overgewicht wat door AD's veroorzaakt is niet veel dodelijker is dan de depressie waarvoor je ze slikt. Nemen doktoren dat ook in overweging bij het voorschrijven? Denk het niet, gezien hun geringe kennis en kunde op dit gebied.
amfetaminequote:Op maandag 7 december 2009 00:55 schreef Maanvis het volgende:
Mja tis wel een bekend effect, bijna iedereen uit m'n omgeving die eraan zat werd binnen een paar maanden vele kg's dikker. Nu weet ik niet wat die AD's dan waren, daar interesseer ik me ook niet voor (ene oor in, andere oor uit) maar het zegt wel wat.
Nu maar hopen dat er ook zoiets is om mee af te vallen.
je leest het wss verkeerd, voordat ik AD gebruikte at ik goed 3x per dag maar kwam nooit boven 56kg uit. Met AD zit ik nu op 63kg terwijl ik veel minder eet dan voorheenquote:Op maandag 7 december 2009 14:40 schreef Synthesist het volgende:
als je maar 1x per dag eet vraag je er ook om. wat is nou één maaltijd, max 800kcal, maar eerder 700
zelfs in stalingrad aten ze destijds nog meer
Wat at je die 3 keer per dag dan?quote:Op maandag 7 december 2009 18:36 schreef Chesta het volgende:
[..]
je leest het wss verkeerd, voordat ik AD gebruikte at ik goed 3x per dag maar kwam nooit boven 56kg uit. Met AD zit ik nu op 63kg terwijl ik veel minder eet dan voorheen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |