abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75376185
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Met een een kern van waarheid. Mensen met hoge functies mogen best wel wat meer maatschappelijke verantwoording nemen, ipv alleen maar voor het geld gaan.
Er zit een levensgroot verschil tussen iemand in het gevang zetten en proberen maatschappelijke verantwoordelijkheid bij te brengen. Alsof de bankiers crimineel gedrag vertonen door ergens te gaan werken waar de voorwaarden beter zijn. Denk dat 95% van alle mensen dat zou doen.
pi_75376895
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:32 schreef Basp1 het volgende:

Dat is wat diezelfde bankiers het gepeupel voorhouden (wij van wc-eend adviseren...)) .
En economen... Maar joh, die zijn ook verdacht. Het volk weet het beter!
quote:
Wat mij betreft gaat er een nieuwe moraal door de financiele wereld heen. Ik heb alleen niet het gevoel dat de banksters zich wat van het gepeupel aantrekken.
Als ze met onzinargumenten aankomen is dat nog terecht ook.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75376973
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Dat je macht groter is dan die van alle stemmen bij elkaar?
Nou begrijp ik het nog niet, maar laat ik het anders vragen: waarom zouden banken wel op de oude voet verder kunnen in niet-democatische landen?
quote:
Veel zaken staan namelijk niet los van elkaar.
Nee, maar deze zaken wel natuurlijk.
pi_75377051
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:02 schreef raptorix het volgende:

Ja en dus? Dan had de overheid moeten ingrijpen toen het nog goed ging met ING, nogal makkelijk om eerst als een Koning te leven, en als het fout gaat de hand op te houden.
Wat ooit had kunnen zijn is niet relevant voor wat de juiste beslissing nu is.

Hoe dan ook: we kunnen het in de toekomst anders doen.
quote:
Daarnaast is het niet zo dat als ING omvalt, dat iedereen ook ze geld kwijt is.
Nee, maar als land waren we dan in de situatie IJsland terecht gekomen. Ik weet niet of jij dat een goed idee vind, maar ik niet.
pi_75377330
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:39 schreef DS4 het volgende:

Dat was toch de pretstudie die na rechten kwam en nog lager aangeschreven staat als vrijetijdswetenschappen en culturele antropologie.

Even wat serieuser. Waarom zouden de economen welke een carriere binnen de financiele wereld ambieren ooit tegen de heersende opinie ingaan. Dat verkleint alleen maar hun carriere kansen en aangezien het over het algemeen wel goede statistici zijn weten ze hun eigen carrieremogelijkheden natuurlijk wel te beinvloeden daarmee.
quote:
Nee de argumenten die banksters al voor deze crisis aandroegen om bepaalde markt fluctuaties te verklaren waren ook zo filterdun als de pest en werden te pas en te onpas gebruikt.
pi_75377603
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:50 schreef Basp1 het volgende:

Waarom zouden de economen welke een carriere binnen de financiele wereld ambieren ooit tegen de heersende opinie ingaan. Dat verkleint alleen maar hun carriere kansen en aangezien het over het algemeen wel goede statistici zijn weten ze hun eigen carrieremogelijkheden natuurlijk wel te beinvloeden daarmee.
Dus omdat economen wel een een loopbaan binnen de financiėle wereld ooit zouden kunnen ambiėren en bankiers sowieso onbetrouwbaar zijn moeten we maar naar Jan met de Pet luisteren?

Sorry, maar daarmee overtuig je mij niet.
pi_75379007
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Probleem van de huidige oplossing is dat mensen er geen enkele les uit leren. Juist door banken wel te laten vallen hadden we de noodzakelijke lessen geleerd om het systeem duurzaam te veranderen. Nu gaan we gewoon op dezelfde voet verder. Mensen hebben gewoon harde lessen nodig.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_75379091
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

Probleem van de huidige oplossing is dat mensen er geen enkele les uit leren. Juist door banken wel te laten vallen hadden we de noodzakelijke lessen geleerd om het systeem duurzaam te veranderen. Nu gaan we gewoon op dezelfde voet verder. Mensen hebben gewoon harde lessen nodig.
De overheid kan nog altijd regelgeving afdwingen.
pi_75388661
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat ooit had kunnen zijn is niet relevant voor wat de juiste beslissing nu is.

Hoe dan ook: we kunnen het in de toekomst anders doen.
[..]

Nee, maar als land waren we dan in de situatie IJsland terecht gekomen. Ik weet niet of jij dat een goed idee vind, maar ik niet.
Flauwekul natuurlijk, omdat IJsland met name de tegoeden van HEEL VEEL indivdiduele spaarders garandeerden
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_75392015
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

De overheid kan nog altijd regelgeving afdwingen.
1 overheid kan dat niet. Dat zou dan wereldwijd moeten gebeuren, en we weten beide dat dat niet snel zal gebeuren.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 7 december 2009 @ 23:54:02 #61
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_75395414
Zakenbankiers op gegarandeerde bonussen zijn het uitschot van de bankwereld
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 7 december 2009 @ 23:55:20 #62
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75395459
RBS. De bank die al jaren stiekem geld kreeg van de overheid.
De bank die nu pas sancties krijgt vanwege staatssteun.
De bank die absoluut niet om kan gaan met gegevens van klanten.

Serieus, dat mensen nog klant zijn bij RBS verbaasd me keer op keer.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 8 december 2009 @ 00:04:59 #63
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_75395771
quote:
Op maandag 7 december 2009 23:55 schreef Bowlingbal het volgende:
Serieus, dat mensen nog klant zijn bij RBS verbaasd me keer op keer.
Alle betalingen van onze overheid gaan via RBS
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_75396173
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef raptorix het volgende:

Flauwekul natuurlijk, omdat IJsland met name de tegoeden van HEEL VEEL indivdiduele spaarders garandeerden
Je weet niet hoe groot ING is begrijp ik?
pi_75396196
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:25 schreef Boris_Karloff het volgende:

1 overheid kan dat niet. Dat zou dan wereldwijd moeten gebeuren, en we weten beide dat dat niet snel zal gebeuren.
Onzin natuurlijk. 1 overheid kan gewoon regelgeving opstellen. Dat vervolgens banken zich daar aan kunnen onttrekken door te verkassen is een tweede.
  dinsdag 8 december 2009 @ 07:27:37 #66
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75398489
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 00:04 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Alle betalingen van onze overheid gaan via RBS
Even gegoogled, en ik zie het
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_75398828
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 00:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook alleen maar door overname van de postbank. En dat men instemming van mevrouw kroes omdat het kan in het kader van de monopoly wetgeving. Maar als we beter hadden geweten hadden we zulke megafusies in de banksector nooit moeten hebben laten plaatsvinden. En dat beter weten dat mag/mocht ik toch wel verwachten van hoog opgeleide economen dat die hierin toch wel wat systeem risico's gezien zouden moeten hebben. Anders kunnen we de economen ook wel net zo slecht gaan belonen als cultureel antropologen, omdat er toch eigenlijk niets van hun micro of macro modellen klopt.
pi_75401305
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook alleen maar door overname van de postbank. En dat men instemming van mevrouw kroes omdat het kan in het kader van de monopoly wetgeving. Maar als we beter hadden geweten hadden we zulke megafusies in de banksector nooit moeten hebben laten plaatsvinden. En dat beter weten dat mag/mocht ik toch wel verwachten van hoog opgeleide economen dat die hierin toch wel wat systeem risico's gezien zouden moeten hebben. Anders kunnen we de economen ook wel net zo slecht gaan belonen als cultureel antropologen, omdat er toch eigenlijk niets van hun micro of macro modellen klopt.

Eh, ING was wereldwijd de nummer 2 bank en het 8 grootste bedrijf ter wereld. Men heeft de postbank alleen maar toegevoegd om enig aansprekend marktaandeel in Nederland te krijgen in de consumenten-sector. Bovendien was de postbank al vele jaren onderdeel van ING, maar pas recentelijk is de naam postbank verdwenen.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_75405922
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 00:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sterker nog, ik maak de website
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:29:32 #70
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75406538
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

En waar hangen bij jou de bonussen vanaf?
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:37:01 #71
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75406812
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ze zullen toch niet allemaal fouten gemaakt hebben? Als jij bij de RBS verantwoordelijk was voor het vertrekken van kredieten aan het MKB dan lijkt het mij sterk dat ze je iets vroegen over de derivaten, laat staan over de aankoop van (een deel van) ABN-Amro.
Ik wil hier nog even kort op terugkomen. Je kan er over discussiėren of het wenselijk is dat 'lagere' mensen die op zich schone handen hebben, worden getroffen door een streng bonusbeleid vanuit de overheid. Maar je moet daarbij het alternatief niet uit het oog verliezen: zonder overheidsingrijpen hadden deze mensen vrijwel zeker zonder baan gezeten, omdat de werkgever failliet was. In een vrije, normaal functionerende markt had zo'n faillissement gewoon moeten plaatsvinden, zoals bij DSB. Die lotsverbondenheid is eigenlijk heel normaal! Als je het mij vraagt mogen deze mensen de belastingbetaler dus al erg dankbaar zijn dat dit scenario voorkomen is.

Ik vind het dus niet ongerechtvaardigd dat bonussen over de gehele linie getemperd worden. Zoals je vaker ziet in bedrijven die problemen hebben met hun balans. Ik ga er overigens vanuit dat de basissalarissen marktconform zijn en daarmee ook al niet verkeerd.

Kortom, het management afzinken op de bodem van de oceaan, en de rest even een bescheiden bonus die je bijvoorbeeld koppelt aan de performance over de komende jaren. Het dogma dat dan alleen de "kneusjes" overblijven, geloof ik niet. Er zal wel iets weggaan, maar zo'n pret is het bij veel concurrenten momenteel ook niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door eleusis op 08-12-2009 13:51:35 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75407336
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:37 schreef eleusis het volgende:

Ik vind het dus niet ongerechtvaardigd dat bonussen over de gehele linie getemperd worden. Zoals je vaker ziet in bedrijven die problemen hebben met hun balans. Ik ga er overigens vanuit dat de basissalarissen marktconform zijn en daarmee ook al niet verkeerd.
Je zou gelijk hebben, ware het niet dat temperen niet gerechtvaardigd is. Dat is alleen omdat het goed valt bij het volk.
Maar die mensen hebben een vrij knullig basissalaris en werken voor de bonussen. Net zoals je ook mensen hebt die aan de deur verkopen en het van de provisie moeten hebben. Als je dan aan die bonussen komt, kom je aan de kern van de arbeidsrelatie.

Ingrijpen is wel gerechtvaardigd, maar dan moet je goed ingrijpen en de natuur van het werk respecteren. En dat is dat als je veel voor een ander verdient je zelf veel verdient. Het probleem was echter dat als je veel risico neemt zodat je veel verdient, maar ook veel kunt verliezen, dat je dan zelf niet verliest. Met het nemen van grote risico's was uiteindelijk veel meer te verdienen, dus werder er hele grote risico's genomen met andermans geld.

Daarom moet je voor de hele sector, waar het om andermans geld gaat, de bonussen voorwaardelijk maken, en verliezen die uit hetzelfde beleid voortvloeien daarop verhalen. Met terugwerkende kracht wordt moeilijk, maar als je dat voor de toekomst doet dan gaat ze vanzelf voorzichtiger bankieren. Ook bij de concurrent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75415053
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:11 schreef raptorix het volgende:

Volgens mij hoef je daarvoor niet te weten hoe groot ING is...
pi_75415205
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:37 schreef eleusis het volgende:

Als je het mij vraagt mogen deze mensen de belastingbetaler dus al erg dankbaar zijn dat dit scenario voorkomen is.
De mensen die nu elders onderdak vinden hadden dat ook na ontslag gevonden. Zij zijn nu juist diegenen voor wie zo'n ontslag helemaal geen probleem was geweest.
quote:
Ik vind het dus niet ongerechtvaardigd dat bonussen over de gehele linie getemperd worden. Zoals je vaker ziet in bedrijven die problemen hebben met hun balans.
Daar heb ik ook geen probleem mee. Waar ik wel een probleem mee heb is dat deze mensen vervolgens als een soort van lijfeigene bij RBS zouden moeten blijven...
quote:
Het dogma dat dan alleen de "kneusjes" overblijven, geloof ik niet.
Is eigenlijk altijd zo. Ik heb het bij de twee kantoren waar ik in loondienst was zelf gemerkt. Bij beide kantoren werd er niet heel netjes met het personeel omgegaan en wat bleef was de grauwe middelmaat en wat weg liep steeds de besten. En die grauwe middelmaat zit er nog steeds. Wat moeten ze ook anders?
pi_75415749
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:20 schreef DS4 het volgende:

Is eigenlijk altijd zo. Ik heb het bij de twee kantoren waar ik in loondienst was zelf gemerkt. Bij beide kantoren werd er niet heel netjes met het personeel omgegaan en wat bleef was de grauwe middelmaat en wat weg liep steeds de besten. En die grauwe middelmaat zit er nog steeds. Wat moeten ze ook anders?
Wat dan wel opvallend is in het kader van de marktwerking is dat dan ook de kantoren met de grauwe middelmaat vaak voort blijven bestaan. IPV dat hun bij gratie van de markt niet meer zouden bestaan omdat ze gewoon niet zo'n goed werk leveren als de betere conncurrent. Even chargeren: Overal is het een teringbende en sommige met een grote bek pretenderen heb beter te doen terwijl het vaak niet meer dan geblaat in de ruimte is.
pi_75415873
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat dan wel opvallend is in het kader van de marktwerking is dat dan ook de kantoren met de grauwe middelmaat vaak voort blijven bestaan. IPV dat hun bij gratie van de markt niet meer zouden bestaan omdat ze gewoon niet zo'n goed werk leveren als de betere conncurrent. Even chargeren: Overal is het een teringbende en sommige met een grote bek pretenderen heb beter te doen terwijl het vaak niet meer dan geblaat in de ruimte is.
Er zal altijd vraag zijn naar grauwe degelijke risicoloze middenmoot. Als die mensen weten wat ze moeten doen en ze zijn goed in wat ze doen, zonder een grote bek en veel risico's, komen ze er ook wel.
pi_75415877
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Je zou gelijk hebben, ware het niet dat temperen niet gerechtvaardigd is. Dat is alleen omdat het goed valt bij het volk.
Maar die mensen hebben een vrij knullig basissalaris en werken voor de bonussen. Net zoals je ook mensen hebt die aan de deur verkopen en het van de provisie moeten hebben. Als je dan aan die bonussen komt, kom je aan de kern van de arbeidsrelatie.
Hoe functioneerden die mensen dan voordat het bonusgeneuzel gemeengoed werd.

En wat jij hier beschrijft als knullig basissalaris zal toch wel al ruim 3* modaal zijn, wat door het merendeel van de mensheid echt niet als knullig beschouwd wordt. Veel mensen in de finaciele wereld zijn de touch met de reele wereld total kwijt geraakt de laatste jaren.
pi_75416028
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:36 schreef Basp1 het volgende:

Het ene kantoor heeft vestigingen moeten sluiten en enorm veel omzet verloren. Het andere kantoor was absolute top toen ik er nog zat (en nee, dat was niet omdat ik er nog zat) en de glijvlucht is zonder meer ingezet. Teren nog op de naam...
pi_75440898
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:29 schreef Pool het volgende:

[..]

En waar hangen bij jou de bonussen vanaf?
Ik ben niet in dienst bij ING en ook maar simpele loonslaaf
  woensdag 9 december 2009 @ 13:01:12 #80
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75442497
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben niet in dienst bij ING en ook maar simpele loonslaaf
En wordt het nu een slechte website, omdat je geen bonus krijgt als het een goede website wordt?
pi_75442611
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:01 schreef Pool het volgende:

[..]

En wordt het nu een slechte website, omdat je geen bonus krijgt als het een goede website wordt?
Uiteraard niet, hoewel ik wel voorstander ben van een bonus systeem, maar dan wel met transparante voorwaarden.
  woensdag 9 december 2009 @ 13:14:04 #82
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75442946
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:01 schreef Pool het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je niet rechts wil worden? Je hebt wel de goede humor.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_75585370
quote:
Op maandag 7 december 2009 23:54 schreef YuckFou het volgende:
Zakenbankiers op gegarandeerde bonussen zijn het uitschot van de bankwereld
Bankiers zitten bijna per definitie niet op gegarandeerde bonussen, dat gebeurt enkel bij mensen die overstappen en die daardoor een bonus bij hun oude werkgever opgeven. Dan wil de nieuwe werkgever dat meestal compenseren door een gegarandeerde bonus aan te bieden, vrij normale werking.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75585580
Met Darling's ingreep in de bonussen zullen we wel zien hoeveel van de assumpties (van beide kanten) uit gaan komen. Met die nieuwe 50% belastingen verwacht ik persoonlijk geen massale uitstroom, maar wel aantoonbare veranderingen. Bankiers zullen proberen eerder over te stappen naar de investerings-kant, waar regulering van salarissen ver weg is. Verder zal je een revival zien van Frankfurt, Zurich, etc... Zeker de Zwitsers hebben een mooie kans om wat marktaandeel te snoepen. Niks mooiers dan in Londen bankiers voor een Zwitserse bank en met wat constructies lekker weinig belasting betalen.

Enfin, hoop gelachen hier met vrienden die nog bij een bank werken. Heerlijk makkelijk grappen maken, ze kijken allemaal wat beteuterd
pi_75587313
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:40 schreef Basp1 het volgende:
Hoe functioneerden die mensen dan voordat het bonusgeneuzel gemeengoed werd.
Geen idee. Ik weet ook niet op welke tijd je doelt.
quote:
En wat jij hier beschrijft als knullig basissalaris zal toch wel al ruim 3* modaal zijn, wat door het merendeel van de mensheid echt niet als knullig beschouwd wordt.
Feit is dat ze het daar niet voor doen. Je gaat niet voor 30.000 pond per jaar 14 uur per dag werken. Daar kun je net van wonen en eten. Het geld verdienen doe je met bonussen, als je winst maakt, krijg je een promille. Dat is meestal tussen de 3 en 10 keer zo hoog. Ze werken voor de bonus, dat maakt het werk aantrekkelijk, ze krijgen een hele extreme vorm van prestatiebeloning. Alleen de top heeft een relatief hoog basissalaris, omdat ze niet zo rechtstreeks winst veroorzaken en ook andere verantwoordelijkheden zouden hebben.
quote:
Veel mensen in de finaciele wereld zijn de touch met de reele wereld total kwijt geraakt de laatste jaren.
Ze zijn het contact met verlies kwijtgeraakt. Winst, winst, winst, winst, en dan is er een enorm verlies, maar dat staat gelijk aan een jaartje even geen winst. Dat is het probleem. Niet dat mensen voor prestatieloon werken en veel verdienen als ze veel presteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75600662
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er zit een levensgroot verschil tussen iemand in het gevang zetten en proberen maatschappelijke verantwoordelijkheid bij te brengen. Alsof de bankiers crimineel gedrag vertonen door ergens te gaan werken waar de voorwaarden beter zijn. Denk dat 95% van alle mensen dat zou doen.
Dat geeft dan aan hoe kansloos die 95% eigenlijk is. Geld verkiezen boven bepaalde waarden wanneer je al heel erg veel verdiend is niet de weg vooruit lijkt mij.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_75611715
Deze past wel in dit topic, heerlijk commercial!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')