Er zit een levensgroot verschil tussen iemand in het gevang zetten en proberen maatschappelijke verantwoordelijkheid bij te brengen. Alsof de bankiers crimineel gedrag vertonen door ergens te gaan werken waar de voorwaarden beter zijn. Denk dat 95% van alle mensen dat zou doen.quote:Op maandag 7 december 2009 10:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Met een een kern van waarheid. Mensen met hoge functies mogen best wel wat meer maatschappelijke verantwoording nemen, ipv alleen maar voor het geld gaan.
En economen... Maar joh, die zijn ook verdacht. Het volk weet het beter!quote:Op maandag 7 december 2009 14:32 schreef Basp1 het volgende:
Dat is wat diezelfde bankiers het gepeupel voorhouden (wij van wc-eend adviseren...)) .
Als ze met onzinargumenten aankomen is dat nog terecht ook.quote:Wat mij betreft gaat er een nieuwe moraal door de financiele wereld heen. Ik heb alleen niet het gevoel dat de banksters zich wat van het gepeupel aantrekken.
Nou begrijp ik het nog niet, maar laat ik het anders vragen: waarom zouden banken wel op de oude voet verder kunnen in niet-democatische landen?quote:Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat je macht groter is dan die van alle stemmen bij elkaar?
Nee, maar deze zaken wel natuurlijk.quote:Veel zaken staan namelijk niet los van elkaar.
Wat ooit had kunnen zijn is niet relevant voor wat de juiste beslissing nu is.quote:Op maandag 7 december 2009 15:02 schreef raptorix het volgende:
Ja en dus? Dan had de overheid moeten ingrijpen toen het nog goed ging met ING, nogal makkelijk om eerst als een Koning te leven, en als het fout gaat de hand op te houden.
Nee, maar als land waren we dan in de situatie IJsland terecht gekomen. Ik weet niet of jij dat een goed idee vind, maar ik niet.quote:Daarnaast is het niet zo dat als ING omvalt, dat iedereen ook ze geld kwijt is.
Dat was toch de pretstudie die na rechten kwam en nog lager aangeschreven staat als vrijetijdswetenschappen en culturele antropologie.quote:Op maandag 7 december 2009 16:39 schreef DS4 het volgende:
En economen... Maar joh, die zijn ook verdacht. Het volk weet het beter!
Nee de argumenten die banksters al voor deze crisis aandroegen om bepaalde markt fluctuaties te verklaren waren ook zo filterdun als de pest en werden te pas en te onpas gebruikt.quote:Als ze met onzinargumenten aankomen is dat nog terecht ook.
Dus omdat economen wel een een loopbaan binnen de financiėle wereld ooit zouden kunnen ambiėren en bankiers sowieso onbetrouwbaar zijn moeten we maar naar Jan met de Pet luisteren?quote:Op maandag 7 december 2009 16:50 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zouden de economen welke een carriere binnen de financiele wereld ambieren ooit tegen de heersende opinie ingaan. Dat verkleint alleen maar hun carriere kansen en aangezien het over het algemeen wel goede statistici zijn weten ze hun eigen carrieremogelijkheden natuurlijk wel te beinvloeden daarmee.
Probleem van de huidige oplossing is dat mensen er geen enkele les uit leren. Juist door banken wel te laten vallen hadden we de noodzakelijke lessen geleerd om het systeem duurzaam te veranderen. Nu gaan we gewoon op dezelfde voet verder. Mensen hebben gewoon harde lessen nodig.quote:Op maandag 7 december 2009 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
En economen... Maar joh, die zijn ook verdacht. Het volk weet het beter!
[..]
Als ze met onzinargumenten aankomen is dat nog terecht ook.
De overheid kan nog altijd regelgeving afdwingen.quote:Op maandag 7 december 2009 17:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Probleem van de huidige oplossing is dat mensen er geen enkele les uit leren. Juist door banken wel te laten vallen hadden we de noodzakelijke lessen geleerd om het systeem duurzaam te veranderen. Nu gaan we gewoon op dezelfde voet verder. Mensen hebben gewoon harde lessen nodig.
Flauwekul natuurlijk, omdat IJsland met name de tegoeden van HEEL VEEL indivdiduele spaarders garandeerdenquote:Op maandag 7 december 2009 16:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ooit had kunnen zijn is niet relevant voor wat de juiste beslissing nu is.
Hoe dan ook: we kunnen het in de toekomst anders doen.
[..]
Nee, maar als land waren we dan in de situatie IJsland terecht gekomen. Ik weet niet of jij dat een goed idee vind, maar ik niet.
1 overheid kan dat niet. Dat zou dan wereldwijd moeten gebeuren, en we weten beide dat dat niet snel zal gebeuren.quote:Op maandag 7 december 2009 17:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
De overheid kan nog altijd regelgeving afdwingen.
Alle betalingen van onze overheid gaan via RBSquote:Op maandag 7 december 2009 23:55 schreef Bowlingbal het volgende:
Serieus, dat mensen nog klant zijn bij RBS verbaasd me keer op keer.
Je weet niet hoe groot ING is begrijp ik?quote:Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef raptorix het volgende:
Flauwekul natuurlijk, omdat IJsland met name de tegoeden van HEEL VEEL indivdiduele spaarders garandeerden
Onzin natuurlijk. 1 overheid kan gewoon regelgeving opstellen. Dat vervolgens banken zich daar aan kunnen onttrekken door te verkassen is een tweede.quote:Op maandag 7 december 2009 22:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
1 overheid kan dat niet. Dat zou dan wereldwijd moeten gebeuren, en we weten beide dat dat niet snel zal gebeuren.
Even gegoogled, en ik zie hetquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:04 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Alle betalingen van onze overheid gaan via RBS
Ook alleen maar door overname van de postbank. En dat men instemming van mevrouw kroes omdat het kan in het kader van de monopoly wetgeving. Maar als we beter hadden geweten hadden we zulke megafusies in de banksector nooit moeten hebben laten plaatsvinden. En dat beter weten dat mag/mocht ik toch wel verwachten van hoog opgeleide economen dat die hierin toch wel wat systeem risico's gezien zouden moeten hebben. Anders kunnen we de economen ook wel net zo slecht gaan belonen als cultureel antropologen, omdat er toch eigenlijk niets van hun micro of macro modellen klopt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet niet hoe groot ING is begrijp ik?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 08:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook alleen maar door overname van de postbank. En dat men instemming van mevrouw kroes omdat het kan in het kader van de monopoly wetgeving. Maar als we beter hadden geweten hadden we zulke megafusies in de banksector nooit moeten hebben laten plaatsvinden. En dat beter weten dat mag/mocht ik toch wel verwachten van hoog opgeleide economen dat die hierin toch wel wat systeem risico's gezien zouden moeten hebben. Anders kunnen we de economen ook wel net zo slecht gaan belonen als cultureel antropologen, omdat er toch eigenlijk niets van hun micro of macro modellen klopt.
Sterker nog, ik maak de websitequote:Op dinsdag 8 december 2009 00:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet niet hoe groot ING is begrijp ik?
Ik wil hier nog even kort op terugkomen. Je kan er over discussiėren of het wenselijk is dat 'lagere' mensen die op zich schone handen hebben, worden getroffen door een streng bonusbeleid vanuit de overheid. Maar je moet daarbij het alternatief niet uit het oog verliezen: zonder overheidsingrijpen hadden deze mensen vrijwel zeker zonder baan gezeten, omdat de werkgever failliet was. In een vrije, normaal functionerende markt had zo'n faillissement gewoon moeten plaatsvinden, zoals bij DSB. Die lotsverbondenheid is eigenlijk heel normaal! Als je het mij vraagt mogen deze mensen de belastingbetaler dus al erg dankbaar zijn dat dit scenario voorkomen is.quote:Op maandag 7 december 2009 13:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze zullen toch niet allemaal fouten gemaakt hebben? Als jij bij de RBS verantwoordelijk was voor het vertrekken van kredieten aan het MKB dan lijkt het mij sterk dat ze je iets vroegen over de derivaten, laat staan over de aankoop van (een deel van) ABN-Amro.
Je zou gelijk hebben, ware het niet dat temperen niet gerechtvaardigd is. Dat is alleen omdat het goed valt bij het volk.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:37 schreef eleusis het volgende:
Ik vind het dus niet ongerechtvaardigd dat bonussen over de gehele linie getemperd worden. Zoals je vaker ziet in bedrijven die problemen hebben met hun balans. Ik ga er overigens vanuit dat de basissalarissen marktconform zijn en daarmee ook al niet verkeerd.
Volgens mij hoef je daarvoor niet te weten hoe groot ING is...quote:
De mensen die nu elders onderdak vinden hadden dat ook na ontslag gevonden. Zij zijn nu juist diegenen voor wie zo'n ontslag helemaal geen probleem was geweest.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:37 schreef eleusis het volgende:
Als je het mij vraagt mogen deze mensen de belastingbetaler dus al erg dankbaar zijn dat dit scenario voorkomen is.
Daar heb ik ook geen probleem mee. Waar ik wel een probleem mee heb is dat deze mensen vervolgens als een soort van lijfeigene bij RBS zouden moeten blijven...quote:Ik vind het dus niet ongerechtvaardigd dat bonussen over de gehele linie getemperd worden. Zoals je vaker ziet in bedrijven die problemen hebben met hun balans.
Is eigenlijk altijd zo. Ik heb het bij de twee kantoren waar ik in loondienst was zelf gemerkt. Bij beide kantoren werd er niet heel netjes met het personeel omgegaan en wat bleef was de grauwe middelmaat en wat weg liep steeds de besten. En die grauwe middelmaat zit er nog steeds. Wat moeten ze ook anders?quote:Het dogma dat dan alleen de "kneusjes" overblijven, geloof ik niet.
Wat dan wel opvallend is in het kader van de marktwerking is dat dan ook de kantoren met de grauwe middelmaat vaak voort blijven bestaan. IPV dat hun bij gratie van de markt niet meer zouden bestaan omdat ze gewoon niet zo'n goed werk leveren als de betere conncurrent. Even chargeren: Overal is het een teringbende en sommige met een grote bek pretenderen heb beter te doen terwijl het vaak niet meer dan geblaat in de ruimte is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:20 schreef DS4 het volgende:
Is eigenlijk altijd zo. Ik heb het bij de twee kantoren waar ik in loondienst was zelf gemerkt. Bij beide kantoren werd er niet heel netjes met het personeel omgegaan en wat bleef was de grauwe middelmaat en wat weg liep steeds de besten. En die grauwe middelmaat zit er nog steeds. Wat moeten ze ook anders?
Er zal altijd vraag zijn naar grauwe degelijke risicoloze middenmoot. Als die mensen weten wat ze moeten doen en ze zijn goed in wat ze doen, zonder een grote bek en veel risico's, komen ze er ook wel.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat dan wel opvallend is in het kader van de marktwerking is dat dan ook de kantoren met de grauwe middelmaat vaak voort blijven bestaan. IPV dat hun bij gratie van de markt niet meer zouden bestaan omdat ze gewoon niet zo'n goed werk leveren als de betere conncurrent. Even chargeren: Overal is het een teringbende en sommige met een grote bek pretenderen heb beter te doen terwijl het vaak niet meer dan geblaat in de ruimte is.
Hoe functioneerden die mensen dan voordat het bonusgeneuzel gemeengoed werd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Je zou gelijk hebben, ware het niet dat temperen niet gerechtvaardigd is. Dat is alleen omdat het goed valt bij het volk.
Maar die mensen hebben een vrij knullig basissalaris en werken voor de bonussen. Net zoals je ook mensen hebt die aan de deur verkopen en het van de provisie moeten hebben. Als je dan aan die bonussen komt, kom je aan de kern van de arbeidsrelatie.
Het ene kantoor heeft vestigingen moeten sluiten en enorm veel omzet verloren. Het andere kantoor was absolute top toen ik er nog zat (en nee, dat was niet omdat ik er nog zat) en de glijvlucht is zonder meer ingezet. Teren nog op de naam...quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:36 schreef Basp1 het volgende:
Wat dan wel opvallend is in het kader van de marktwerking is dat dan ook de kantoren met de grauwe middelmaat vaak voort blijven bestaan. IPV dat hun bij gratie van de markt niet meer zouden bestaan omdat ze gewoon niet zo'n goed werk leveren als de betere conncurrent. Even chargeren: Overal is het een teringbende en sommige met een grote bek pretenderen heb beter te doen terwijl het vaak niet meer dan geblaat in de ruimte is.
Ik ben niet in dienst bij ING en ook maar simpele loonslaafquote:Op dinsdag 8 december 2009 13:29 schreef Pool het volgende:
[..]
En waar hangen bij jou de bonussen vanaf?
En wordt het nu een slechte website, omdat je geen bonus krijgt als het een goede website wordt?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben niet in dienst bij ING en ook maar simpele loonslaaf
Uiteraard niet, hoewel ik wel voorstander ben van een bonus systeem, maar dan wel met transparante voorwaarden.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:01 schreef Pool het volgende:
[..]
En wordt het nu een slechte website, omdat je geen bonus krijgt als het een goede website wordt?
quote:Op woensdag 9 december 2009 13:01 schreef Pool het volgende:
[..]
En wordt het nu een slechte website, omdat je geen bonus krijgt als het een goede website wordt?
Bankiers zitten bijna per definitie niet op gegarandeerde bonussen, dat gebeurt enkel bij mensen die overstappen en die daardoor een bonus bij hun oude werkgever opgeven. Dan wil de nieuwe werkgever dat meestal compenseren door een gegarandeerde bonus aan te bieden, vrij normale werking.quote:Op maandag 7 december 2009 23:54 schreef YuckFou het volgende:
Zakenbankiers op gegarandeerde bonussen zijn het uitschot van de bankwereld
Geen idee. Ik weet ook niet op welke tijd je doelt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:40 schreef Basp1 het volgende:
Hoe functioneerden die mensen dan voordat het bonusgeneuzel gemeengoed werd.
Feit is dat ze het daar niet voor doen. Je gaat niet voor 30.000 pond per jaar 14 uur per dag werken. Daar kun je net van wonen en eten. Het geld verdienen doe je met bonussen, als je winst maakt, krijg je een promille. Dat is meestal tussen de 3 en 10 keer zo hoog. Ze werken voor de bonus, dat maakt het werk aantrekkelijk, ze krijgen een hele extreme vorm van prestatiebeloning. Alleen de top heeft een relatief hoog basissalaris, omdat ze niet zo rechtstreeks winst veroorzaken en ook andere verantwoordelijkheden zouden hebben.quote:En wat jij hier beschrijft als knullig basissalaris zal toch wel al ruim 3* modaal zijn, wat door het merendeel van de mensheid echt niet als knullig beschouwd wordt.
Ze zijn het contact met verlies kwijtgeraakt. Winst, winst, winst, winst, en dan is er een enorm verlies, maar dat staat gelijk aan een jaartje even geen winst. Dat is het probleem. Niet dat mensen voor prestatieloon werken en veel verdienen als ze veel presteren.quote:Veel mensen in de finaciele wereld zijn de touch met de reele wereld total kwijt geraakt de laatste jaren.
Dat geeft dan aan hoe kansloos die 95% eigenlijk is. Geld verkiezen boven bepaalde waarden wanneer je al heel erg veel verdiend is niet de weg vooruit lijkt mij.quote:Op maandag 7 december 2009 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zit een levensgroot verschil tussen iemand in het gevang zetten en proberen maatschappelijke verantwoordelijkheid bij te brengen. Alsof de bankiers crimineel gedrag vertonen door ergens te gaan werken waar de voorwaarden beter zijn. Denk dat 95% van alle mensen dat zou doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |