"Uit die mails zou blijken dat wetenschappers knoeien met gegevens over klimaatverandering."quote:Op donderdag 10 december 2009 21:50 schreef zoalshetis het volgende:
Cramer geeft tegengas tegen klimaatsceptici
Uitgegeven: 10 december 2009 21:41
Laatst gewijzigd: 10 december 2009 21:41
DEN HAAG - Milieuminister Jacqueline Cramer vindt onafhankelijk onderzoek naar de opwarming van de aarde 'zinloos'. Zij zei dit donderdag in de Tweede Kamer in een vinnig klimaatdebat.
© ANPVolgens VVD-Kamerlid Helma Neppérus is onafhankelijk onderzoek nodig naar aanleiding van de recente affaire over gehackte e-mails van een gerespecteerd Brits klimaatonderzoeksinstituut.
Uit die mails zou blijken dat wetenschappers knoeien met gegevens over klimaatverandering.
Cramer nam het op voor wetenschappers, die volgens haar altijd rekenschap afleggen aan elkaar en volgens de ''hoogste standaarden'' wikken en wegen over de stand van het klimaat.
Niks frauduleus
Zij roemde nadrukkelijk het IPCC, het klimaatpanel van de Verenigde Naties. ''In welke onafhankelijke keurmeester heeft U meer vertrouwen dan in het IPPC?'', aldus de PvdA-bewindsvrouw. Er is volgens haar 'niks frauduleus' aan de mails.
© ANP
is dit wijf nou zo stom, of denkt ze dat iedereen in de pvdaroes leeft? hulde voor pvv. toch zal ik er niet snel op stemmen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik denk dat je het simpele volk overschat. Die gaan echt stemmen op die idioot omdat ze denken dat hun leventje gevaar loopt door 'al die' moslim terroristen. Dat ze juist hun eigen leven naar de kloten helpen om dat Wilders zo sociaal is als een bos wortels komt niet in ze op helaas.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
de angst voor wilders is net zo onzinnig als denken dat hij de meeste stemmen gaat krijgen. allemaal grootspraak. totdat je echt telt en in je stemhokje met die rode stift staat.
Ik denk dat het voornaamste probleem is dat personen die niet op wilders stemmen zich verdedigen met argumenten die de wilders stemmer niks uitmaakt, het is tenslotte vrijheid van meningsuiting, wat je met die vrijhied van meningsuiting bereikt is een tweede, maar het ie makkelijker om te zeveren op een bepaalde regeringsformatie, dan dat je het zelf zou mogen doen en tegen precies dezelfde regelgeving aanloopt, zodra je iets wil veranderen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 04:45 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik denk dat je het simpele volk overschat. Die gaan echt stemmen op die idioot omdat ze denken dat hun leventje gevaar loopt door 'al die' moslim terroristen. Dat ze juist hun eigen leven naar de kloten helpen om dat Wilders zo sociaal is als een bos wortels komt niet in ze op helaas.
Sowieso, moet Nederland onderzoek doen omdat een Engelse wetenschapper mogelijk misschien eventueel geknoeid heeft? Moet onze tweede kamer daaraan tijd en geld verspillen?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:05 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
"Uit die mails zou blijken dat wetenschappers knoeien met gegevens over klimaatverandering."
Wie schrijft die onzin? In NWS zijn er 5 topics op rij over geweest, en geen enkele user heeft bewijs daarvoor aan kunnen dragen. Volledig uit de context gerukte zinnen werden er gepubliceerd, meer niet.
Mocht een user aan kunnen tonen dat het toch wél een hoax is, dan is hier deel 5: Hackers kraken klimaathoax [Deeltje 5]
Ze hadden ook een sessie van Van Roozendaal kunnenbijwonen om tot de zelfde conclusie te komen en daarnaast is het altijd een stuk makkelijker om vooraf te zeggen dat het wel meevalt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Sowieso, moet Nederland onderzoek doen omdat een Engelse wetenschapper mogelijk misschien eventueel geknoeid heeft? Moet onze tweede kamer daaraan tijd en geld verspillen?
De PVV aanhang wil die naam niet horen, wat ik me kan voorstellen want dat zou hun mening in en in slecht maken. Maar dat het een feit is dat er zeer veel overeenkomsten zijn is voor ieder weldenkend mens wel duidelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornaamste probleem is dat personen die niet op wilders stemmen zich verdedigen met argumenten die de wilders stemmer niks uitmaakt, het is tenslotte vrijheid van meningsuiting, wat je met die vrijhied van meningsuiting bereikt is een tweede, maar het ie makkelijker om te zeveren op een bepaalde regeringsformatie, dan dat je het zelf zou mogen doen en tegen precies dezelfde regelgeving aanloopt, zodra je iets wil veranderen.
Als je daarbij ook nog populist bent krijg je al helemaal een probleem want zodra je de islam wil censureren/verbieden en je wel een joods/christelijke traditie wil nastreven(voor zo ver dat in enig standpunt word waargemaakt), ben je hoe leuk je ook de problemen benoemd ook een hypocriete xenofoob die er alleen maar op uit is om een bepaalde geloofsgroep uit te sluiten, en daarbij enigsinds vergelijkbaar met een persoon waar ik liever de naam niet van noem, om redelijk te blijven.
Een Boekesteintje is anders gauw gemaakt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:04 schreef BdR het volgende:
Iemand eergister EénVandaag gezien? Tijdens hun "Politicus van het Jaar" uitzending was er een leuk fragment met Geert Wilders. Gaat over de PVV die campagne voert voor de Europese verkiezingen, folderen, handjes geven etc. Je ziet Geert Wilders over straat lopen met Barry Madlener (de pvv lijsttrekker/stroman) gevolgd door de EenVandaag ploeg.
Wilders: "Wat heb je op?"
Madlener: "Een microfoon"
Wilders: "Moet je wel even zeggen hoor."
Madlener: "Ja, ik had gevraagd of iedereen dat wist."
Wilders: "Niet tegen mij.."
Madlener: "Ja"
Wilders: "Van wie?"
Madlener: "Van Henk van EenVandaag.. nee, ja, EenVandaag he? Ja."
..ongemakkelijke stilte..
Madlener: "Het is flink warm."
Wilders: "Ja, ik zeg niks met dat ding op hoor."
Zie EénVandaag Politicus van het Jaar (video, vanaf 37:00 ong.) En daarna zie je direct dat Madlener het microfoontje weer inlevertja nee zeg, stel je voor, je zou eens iets zeggen..
Periodiek worden er prominenten en coryfeeën van stal gehaald om dit aan te wrijven, bijvoorbeeld Doekle Terpstra, Jaap van Donselaar, van der Laan, etc.quote:Op zaterdag 12 december 2009 03:17 schreef scanman1 het volgende:
[..]
De PVV aanhang wil die naam niet horen, wat ik me kan voorstellen want dat zou hun mening in en in slecht maken. Maar dat het een feit is dat er zeer veel overeenkomsten zijn is voor ieder weldenkend mens wel duidelijk.
Dat is wat anders. Boekestijn wist niet dat er een microfoon aan stond en zei iets te veel.quote:
Dat stuk was hilarisch. Wat een taferelen zeg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:04 schreef BdR het volgende:
Iemand eergister EénVandaag gezien? Tijdens hun "Politicus van het Jaar" uitzending was er een leuk fragment met Geert Wilders. Gaat over de PVV die campagne voert voor de Europese verkiezingen, folderen, handjes geven etc. Je ziet Geert Wilders over straat lopen met Barry Madlener (de pvv lijsttrekker/stroman) gevolgd door de EenVandaag ploeg.
Wilders: "Wat heb je op?"
Madlener: "Een microfoon"
Wilders: "Moet je wel even zeggen hoor."
Madlener: "Ja, ik had gevraagd of iedereen dat wist."
Wilders: "Niet tegen mij.."
Madlener: "Ja"
Wilders: "Van wie?"
Madlener: "Van Henk van EenVandaag.. nee, ja, EenVandaag he? Ja."
..ongemakkelijke stilte..
Madlener: "Het is flink warm."
Wilders: "Ja, ik zeg niks met dat ding op hoor."
Zie EénVandaag Politicus van het Jaar (video, vanaf 37:00 ong.) En daarna zie je direct dat Madlener het microfoontje weer inlevertja nee zeg, stel je voor, je zou eens iets zeggen..
Ehr, elk ander politicus zou hetzelfde gereageerd hebben op die vraag. Jammer natuurlijk dat Wilders er niet was, maar Brinkman heeft wel gelijk: als je wilt weten waarom Wilders er niet is dan kun je dat alleen aan Wilders zelf vragen. Brinkman kan niet namens hem antwoorden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:41 schreef okiokinl het volgende:
ook bij Politicus van het Jaar;
er zat iemnand van de pvv, maar op alle vragen, waar is wilders, komt ie nog, etc, dat wist ie allemaal niet, moest je aan wilders vragen. het is ZIJN partij. lol. zielig.
kom nou , hij zit er toch in plaats van?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehr, elk ander politicus zou hetzelfde gereageerd hebben op die vraag. Jammer natuurlijk dat Wilders er niet was, maar Brinkman heeft wel gelijk: als je wilt weten waarom Wilders er niet is dan kun je dat alleen aan Wilders zelf vragen. Brinkman kan niet namens hem antwoorden.
Andere partijen zijn meestal niet zo afhankelijk van 1 persoon om hun beleid uit te leggen en wat ingewikkelder vragen te beantwoorden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehr, elk ander politicus zou hetzelfde gereageerd hebben op die vraag. Jammer natuurlijk dat Wilders er niet was, maar Brinkman heeft wel gelijk: als je wilt weten waarom Wilders er niet is dan kun je dat alleen aan Wilders zelf vragen. Brinkman kan niet namens hem antwoorden.
Hij zit daar als vertegenwoordiger van de PVV, en niet als vertegenwoordiger van Wilders.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:52 schreef okiokinl het volgende:
kom nou , hij zit er toch in plaats van?
Door dit te zeggen kan je de naam net zo goed wel noemen. Iedereen weet over wie je het hebt. Maar wat wil je nu eigenlijk impliceren? Dat er overeenkomsten zijn, en dan? Dat 'de geschiedenis zich zal herhalen' vind ik minder realistisch dan de angst voor islamisering. Maar misschien bedoelde je dat niet en denk ik dat alleen omdat ik die onbenullige gedachte te vaak heb gelezen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 03:17 schreef scanman1 het volgende:
[..]
De PVV aanhang wil die naam niet horen, wat ik me kan voorstellen want dat zou hun mening in en in slecht maken. Maar dat het een feit is dat er zeer veel overeenkomsten zijn is voor ieder weldenkend mens wel duidelijk.
Wat weet een scheikundige die alleen nog maar columns schrijft nu over klimaat?quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ze hadden ook een sessie van Van Roozendaal kunnenbijwonen om tot de zelfde conclusie te komen en daarnaast is het altijd een stuk makkelijker om vooraf te zeggen dat het wel meevalt.
dat is het hele punt, wilders IS de PVV. die man wist van niks.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij zit daar als vertegenwoordiger van de PVV, en niet als vertegenwoordiger van Wilders.
Stapje terug: Andere partijen hebben beleid wat ze kunnen uitleggen...quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Andere partijen zijn meestal niet zo afhankelijk van 1 persoon om hun beleid uit te leggen en wat ingewikkelder vragen te beantwoorden.
Bij die 'beweging' komt dat natuurlijk op het zelfde neer. Als de leider van een 'beweging' geen inspraak duldt dan is iemand die deze 'beweging' vertegenwoordigt wel degelijk meer een vertegenwoordiger van de leider dan van de 'beweging'quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij zit daar als vertegenwoordiger van de PVV, en niet als vertegenwoordiger van Wilders.
De Moslims overal de schuld van geven is ook beleid hoorquote:Op zaterdag 12 december 2009 18:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Stapje terug: Andere partijen hebben beleid wat ze kunnen uitleggen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |