abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 10 december 2009 @ 19:40:01 #251
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_75492983
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:53 schreef Chev het volgende:

[..]

Dit is exact wat mij ook ruim een jaar lang heeft bezig gehouden.

Dat zij zich aan jou manier van doen irriteerde kan liggen aan hoe jij je hebt aangepast en/of bent veranderd tijdens de relatie, of gewoonweg aan de manier waarop zij jou wou zien, wat niet lukte omdat je iemand niet kan veranderen.

Verlieft zijn is makkelijker dan houden van, omdat je een plaat voor je kop heb, en als het dan kapot gaat is het verschrikkelijk makkelijk om de ander de schult te geven en door te gaan (eventueel met een andere relatie of rebound) want dan hoef je niet na te denken of je zelf fout zit.

Gevoel is een emotie, beide kunnen niet in woorden uitgedrukt worden.
Emoties wisselen van moment tot moment van goed naar slecht.
Een relatie heeft geen zekerheden, dus zorg dat je niet jezelf verliest erin.
Verander niet omdat je partner het wil, verander omdat je het zelf wil!
[..]

Liefde is niet alleen voor je partner.
- Je ouders
- Je familie
- Je vrienden
- Jezelf

Hoe langer je met iemand optrekt des te meer betrokken raak je met die persoon, vooral als er emoties bij betrokken zijn.
[..]

Het gaat er niet omdat ZIJ je geen reden kan geven, daar kan ze niks aan doen, of het nu struisvolgel techniek is of omdat ze echt niet weet, een gevoel kan soms niet met woorden beschreven worden.

Er is wel altijd een oorzaak, maar dat zelfs in de loop van de maanden/jaren zich stiekem opbouwen welke irritaties oplevert, als deze niet worden aangekaart dan is het een tijdbom. Een mens veranderd een beetje in een relatie, past zich aan, sluit compremiën en krijgt soms een geheel andere persoonlijkheid dan de persoon die de relatie starte!
[..]

3 maanden poeh ik was toen nog een wrak man ik herken wel wat je zegt, en je moet er ff doorheen, en je realiseren dat er geen genoegdoening in 1 antwoord zit.

Er zijn 'n miljoen mogelijkheden, redenen die er zijn, nog erger zelfs, uitgesproken pijnlijke woorden en kritiek geleverd door je ex-partner die meer pijn kunnen doen dan een slag in je gezicht ooit kan doen.

Ik was zelfs bang voor mijn ex, bang dat ze me meer pijn zou doen met woorden nadat ze het uitgemaakt had voor een ander, nu nog hoe ik het niet te weten, zo veel heeft ze zich van mij afgetrapt.

En dus de reden is voor mij niet duidelijk behalve dat ze verlieft was op een ander en ze mij al bijna 'n jaar lang aangaf wat ik allemaal niet goed deed zelfreflectie is belangrijk, zeker.. maar dat komt ook met de tijd.

Sorry voor eventuele tikfoutjes, zit op werk en moest snel typen
Je baas zal blij met je zijn dat je zulke enorme verhalen onder werktijd zit te tikken
pi_75494716
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Je baas zal blij met je zijn dat je zulke enorme verhalen onder werktijd zit te tikken
quote:
Medewerkers verspillen 20% van hun werktijd per dag aan voornamelijk internet

In de VS deed Salary.com een onderzoek naar tijdverspilling op het werk (Wasting Time Survey). Ruim 2.000 werknemers in allerlei typen bedrijven en functies deden mee aan het onderzoek. Werd in 2005 nog ruim 2 uur per dag niet productief doorgebracht, dit jaar is dat gezakt naar 'slechts' 1,7 uur (op een 8,5 urige werkdag), oftewel 20% van de werktijd (op een gemiddelde werkdag in Nederland van 7,6 uur zouden wij dus ca. 1,5 uur verspillen).
De favoriete bezigheden zijn internetten (34,7%), contact/kletsen met collega's (20%) en persoonlijke dingen afhandelen (17%).
Bron: http://www.congreswereld.(...)oornamelijk_internet

Je bent niet de enige hoor Chev. Keep them coming
  Moderator donderdag 10 december 2009 @ 20:24:30 #253
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_75494881
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Swatfire het volgende:

[..]

[..]

Bron: http://www.congreswereld.(...)oornamelijk_internet

Je bent niet de enige hoor Chev. Keep them coming
Ik zou het zelf ook doen hoor...daar niet van
pi_75495190
Ach type het in notepad en niet in fok valt iets minder op
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_75498005
Wow, topic nummer 100 alweer. Ik had mezelf beloofd hier in te posten.

Laatst over hem gedroomd, eergisteren ofzo. Wtf. Nadat het contact vandaag precies een maand geleden verbroken is krijg ik dit weer, het slaat gewoon nergens op. Het was ook zo'n droom van: 'ik wil je terug en blabla'. Grappig genoeg was de droom erg realistisch. Hij dacht mij wel uit mijn huidige relatie te krijgen, dezelfde arrogantie die hij in het echt ook bezit. In de droom heb ik hem ook afgewezen, daar ben ik dan wel weer blij om!

Maar toch, het knaagde die ochtend wel een beetje. Jammer dat ik ook zomaar als een wegwerpartikel ben afgedankt, alleen omdat ik verliefd werd op een ander.. (dit overigens 2,5 maand nadat hij t uitgemaakt had)
pi_75498099
Ik kom hier al een tijdje zonder een account.
Nu heb ik toch maar 1 aangemaakt om in een mooi topic te kunnen posten die sinds vanochtend ook voor mij actueel is
M'n vriendin heeft het vanochtend na iets meer als 2 jaar de relatie opgezegd.
Ze dat ze nog wel van me houdt, maar niet genoeg liefde voor me heeft voor een relatie, en dat moet ik dan gaan snappen
Moet gewoon ff kwijt da'k me ff goed kut voel. heb de hele dag haast niks gegeten behalve 2 eieren en een paar plakjes worst, meer komt er gewoon niet in.
We hebben nog wel ff 2 keer heen en weer gemaild, maar zal het maar ff laten rusten.
Gisteren is het verleden, morgen is de toekomst, je leeft nu in het heden!
pi_75498854
Sterkte man, mijn relatie duurde ongeveer ook zo lang.. Dat eten komt wel, probeer jezelf een beetje te dwingen om een paar happen te nemen, maar verder gewoon laten voor wat het is. Zolang je maar niet doodgaat van de honger!

Verder vind ik haar reden nogal cliché als ik eerlijk moet zijn...
pi_75499297
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:07 schreef Snowcold het volgende:
Verder vind ik haar reden nogal cliché als ik eerlijk moet zijn...
Goed er is natuurlijk meer waarom ze niet verder wou, maar in mijn ogen niet dingen waar je de relatie op zou voor moeten zeggen maar ik snap er de ballen van, wel houden van, maar niet verder kunnen gaan in de relatie..
Ik probeer ook wel nu te laten voor wat het is, maar dat zal met de tijd moeten gaan.
Heb alleen wel barstende koppijn vant janken de dag door, hoop dat ik tenminste een beetje fatsoenlijk kan slapen straks.
Gisteren is het verleden, morgen is de toekomst, je leeft nu in het heden!
pi_75499422
Ik had hier even overheen gelezen:
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:42 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ik zou echt duizend doden sterven volgens mij. Vooral al is het met die gast die ervoor heeft gezorgd dat het nu uit is. Waarschijnlijk is ze wel met hem, want ze heeft het niet voor niets uitgemaakt. Ik bereid me er dus op voor maar ik kan het ergens van binnen helemaal niet toelaten.

Binnenkort moet ik het maar eens navragen, want ik zit er echt mee dat ik het gewoonweg niet weet. Ergens heb ik het liefst dat het inderdaad zo is... ik weet alleen niet waarom .. zal er vannacht eens over nadenken. Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
Ik weet wat dat is: mensen zijn hun hele leven op zoek naar bevestiging. Als je bevestiging krijgt van je gedachtes (goed of slecht) geef je jezelf een goedkeurend signaal en zijn je hersenen weer even tevreden. Als die bevestiging uitblijft, wordt de grond onder die gedachtes ook steeds zwakker, maar dat maakt je onzeker. Gek genoeg willen je hersenen liever een bevestiging van een negatief iets dan een ontkenning. Je gaat dan op zoek naar een "zie je wel, ik had toch gelijk" moment, en hoe sterker die gedachtes zijn, hoe meer je er (onbewust) naar op zoek gaat. Dat is ook de reden dat iemand die depressief is, zichzelf alleen maar meer de put in kan praten door negatieve gedachtes en de zoektocht naar bevestiging van die gedachtes. Andere dingen zie je dan niet meer. Het is een soort van self-fulfilling prophecy. Zal wel niet heel duidelijk zijn, maar weet het even niet beter uit te leggen. Heb hier ook ooit een stuk over in een boek gelezen, maar weet zo even niet meer welk boek dat was. Dit is in elk geval een heel normaal fenomeen.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb in het kader van de afleiding een kerstboom gekocht met ballen en lampjes en al.
Die ga ik zaterdag op zetten.

Ik heb een grafhekel aan kerstbomen.

Goh, dit zou een post van mij kunnen zijn Moet dat kutding ook nog maar eens op gaan zetten
Don't let my username fool you...
  donderdag 10 december 2009 @ 23:16:22 #260
278630 Snikch
Living my life
pi_75501661
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:18 schreef achi het volgende:

[..]

Goed er is natuurlijk meer waarom ze niet verder wou, maar in mijn ogen niet dingen waar je de relatie op zou voor moeten zeggen maar ik snap er de ballen van, wel houden van, maar niet verder kunnen gaan in de relatie..
Ik probeer ook wel nu te laten voor wat het is, maar dat zal met de tijd moeten gaan.
Heb alleen wel barstende koppijn vant janken de dag door, hoop dat ik tenminste een beetje fatsoenlijk kan slapen straks.
Hey, er is waarschijnlijk niets dat je nu écht beter zal laten voelen maar ik wil je wel even zeggen dat ik zeker weet dat alles goed komt. Zelf ben ik ook weer 2 maanden single nu na een relatie van 2 jaar die om de belabberste reden compleet plotseling door me ex werd uitgemaakt. Maar als ik er op terugkijk heb ik gewoone en hoop geleerd en de toekomst zal vast nog veel moois bieden !! Nu moet ik zeggen dat ik er ook nog niet helemaal overheen ben, nog lang niet zelfs.. maar de verbeteringen beginnen zeker te komen.

Dat niet eten herken ik ook, maar je moet gewoon wel echt goed eten. En probeer afleiding te zoeken bij vrienden/vriendinnen of in wat voor hobbies of studie of werk of wat je ook maar kan bedenken. En wanneer je die afleiding weet te vinden gaat het gevoel ook weer wat beter straks en dus het eten ook.
Voor nu raad ik aan om even geen contact te hebben met je ex, als je het er nog zo moeilijk mee hebt zul je het daarmee alleen maar erger maken. Ondanks dat (of althans dat had ik zelf) je haar waarschijnlijk veel wilt bellen of smsen en de situatie proberen te redden.
Waarschijnlijk weet je verstand toch wel dat dat er niet meer inzit, en ondanks dat je gevoelens heel sterk zijn, probeer naar je verstand te luisteren!! Dat is de beste manier om hier bovenop te komen!!
En je verhaal kwijt raken op fok helpt ook een hoop ja .

Sterkte ermee in ieder geval!!
For as he thinks within himself, so he is
pi_75502068
gvd
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_75503141
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:28 schreef rijsttafel het volgende:
gvd
Wat ist?
pi_75503333
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:28 schreef rijsttafel het volgende:
gvd
WAT gvd? Ze is toch bij je voormalige beste vriend? Zo ja, veel sterkte.
pi_75503465
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:59 schreef Kwartje7 het volgende:

[..]

WAT gvd? Ze is toch bij je voormalige beste vriend? Zo ja, veel sterkte.
Niet mn beste vriend gelukkig. Dat moest er nog eens bijkomen. Gelukkig zjin al m'n vrienden wel te vertrouwen

Maar ik ben er vandaag wel achtergekomen dat ze fluitend is doorgegaan met een relatie (met degene waar ze vreemd mee ging) terwijl ze tegen mij heeft gezegd dat dat niet de reden is dat ze het heeft uitgemaakt en dat ze het 'zo jammer vond dat het niet meer liep tussen ons, en dat we voor elkaar bestemd waren'.

Bah, zeg dat dan niet.. en laat me je ook geen kans gunnen om het weer goed te maken nadat je bent vreemd gegaan.

Raar dat je je zo in iemand kan vergissen jaren lang. Ik had dit echt niet aan zien komen..

Morgen maar eens een hoop bier tanken...

[ Bericht 4% gewijzigd door rijsttafel op 11-12-2009 00:08:02 ]
pi_75503699
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:21 schreef Metalfreak het volgende:

Goh, dit zou een post van mij kunnen zijn Moet dat kutding ook nog maar eens op gaan zetten
Ik ga hem zaterdag op tuigen met het zusje van mn ex waar ik het altijd goed mee heb kunnen vinden.

Tevens zeg ik haar dan dat ik geen zin meer heb om nog proberen vrienden te blijven met haar zus omdat dat niet werkt op deze manier.

Ik hoop dat ik wel nog vrienden met haar kan blijven, want dat is gewoon een tof wijf, zo gek als een deur en daar hou ik wel van (zonder bijbedoelingen).

Maargoed, ik kan me ook voorstellen dat zij kiest voor haar zus, zovan komop vosss, als je mn zus laat vallen laat ik jou ook vallen.

Ik hoop het niet, want dan zijn ipv 2 vriendschappen er 3 naar de klote die me allemaal dierbaar zijn/waren

We zien wel. Ik ga iig een spannend weekend tegemoet zegmaar met ws dinsdag de ontknoping.
Feit is dat ik beide vriendschappen voor onbepaalde tijd op een zeer zeer zeeeeeer laag pitje ga zetten en dat er slechts een heel erg klein briesje nodig is om compleet en voorgoed alle banden door te snijden.

Als dat dan betekend dat ook die relatie met het zusje van de ex tot een einde komt zou ik dat jammer vinden, maargoed, ik vind het al jammer genoeg (understatement!!) dat mensen met wie ik respectievelijk 15 jaar en 4 jaar ALLES gedeeld heb, mij geen andere keus laten.

Dus de relatie met zusje van is dan helaas maar collateral damage, ik kan er ook niet meer van maken.

We gaan het meemaken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75503847
KUTZOOI!
vosss is de naam,
pi_75504083
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:02 schreef rijsttafel het volgende:

Niet mn beste vriend gelukkig. Dat moest er nog eens bijkomen. Gelukkig zjin al m'n vrienden wel te vertrouwen

Maar ik ben er vandaag wel achtergekomen dat ze fluitend is doorgegaan met een relatie (met degene waar ze vreemd mee ging) terwijl ze tegen mij heeft gezegd dat dat niet de reden is dat ze het heeft uitgemaakt en dat ze het 'zo jammer vond dat het niet meer liep tussen ons, en dat we voor elkaar bestemd waren'.

Bah, zeg dat dan niet.. en laat me je ook geen kans gunnen om het weer goed te maken nadat je bent vreemd gegaan.

Raar dat je je zo in iemand kan vergissen jaren lang. Ik had dit echt niet aan zien komen..

Morgen maar eens een hoop bier tanken...
Tja zwaar kut om zoiets te horen. Ik heb me ook vergist in mijn ex die zich nu totaal anders gedraagt dan de 3 jaar dat we relatie hadden. Sterker nog ik denk dat bijna iedereen hier dit wel herkent. Blijft natuurlijk een verschikkelijke naaistreek en dan zeggen dat ze het zonde vind dat het niet meer werkte helpt natuurlijk ook niet. Op een of andere manier draaien ze altijd om de waarheid heen. Waar is de tijd gebleven dat mensen nog gewoon zeiden wat ze werkelijk dachten?

Feit dat ze vreemd gaat en daarna het ook nog eens uitmaakt doet natuurlijk extra veel pijn. Net alsof het haar niet boeit wat voor gevoelens ze daarmee geeft. Misschien lullig, maar daar zijn ze totaal niet mee bezig. Ze zijn veelste druk met hun "eigen" geluk en daarmee rekening houden met andere zit er simpelweg niet in. Denk dat iedereen hier dat ook wel kan bevestigen. Anyhow veel sterkte keep your head up
pi_75504416
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:22 schreef Swatfire het volgende:

[..]

Tja zwaar kut om zoiets te horen. Ik heb me ook vergist in mijn ex die zich nu totaal anders gedraagt dan de 3 jaar dat we relatie hadden. Sterker nog ik denk dat bijna iedereen hier dit wel herkent. Blijft natuurlijk een verschikkelijke naaistreek en dan zeggen dat ze het zonde vind dat het niet meer werkte helpt natuurlijk ook niet. Op een of andere manier draaien ze altijd om de waarheid heen. Waar is de tijd gebleven dat mensen nog gewoon zeiden wat ze werkelijk dachten?

Feit dat ze vreemd gaat en daarna het ook nog eens uitmaakt doet natuurlijk extra veel pijn. Net alsof het haar niet boeit wat voor gevoelens ze daarmee geeft. Misschien lullig, maar daar zijn ze totaal niet mee bezig. Ze zijn veelste druk met hun "eigen" geluk en daarmee rekening houden met andere zit er simpelweg niet in. Denk dat iedereen hier dat ook wel kan bevestigen. Anyhow veel sterkte keep your head up
Thanks!

ik weet dat je helemaal gelijk hebt, maar volgens mij weet ze ook echt even niet waar ze mee bezig is.. Maar dit helpt wel om over haar heen te komen. Ik hoef haar sowieso nu echt nooit meer terug.

Zonde

Maarja, good things come to those who wait, laten we maar zeggen
pi_75504438
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:14 schreef vosss het volgende:
KUTZOOI!
Klote man.. Lijkt me echt kut als er gelijk meerdere relaties aan ten onder gaan...
  vrijdag 11 december 2009 @ 00:37:09 #270
278630 Snikch
Living my life
pi_75504459
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:34 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

ik weet dat je helemaal gelijk hebt, maar volgens mij weet ze ook echt even niet waar ze mee bezig is.. Maar dit helpt wel om over haar heen te komen.

Zonde

Dit herken ik heel erg ja. Mijn ex gaat volgens mij ook weer de fout in en hoe ik het ook wend of keer, de afgelope 2 jaar is het een geweldig meisje geweest. Daarvoor heeft ze ook veel fouten gemaakt maar hoopte dat ze wat geleerd had. Nu blijkt dus dat dat niet helemaal het geval is en ik vindt het gewoon sonde voor haar want op deze manier vindt ze volgens mij niet het geluk dat ze zoekt. Al ziet ze dat nu dus blijkbaar niet.
pi_75504524
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:36 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Klote man.. Lijkt me echt kut als er gelijk meerdere relaties aan ten onder gaan...
2 sowieso en misschien 3.
En daar heb ik helemaal niet omgevraagd.

Inderdaad kut ja en ik zit er echt tegenaan te hikken, maar wat moet ik dan, ik kan toch niet anders.
Hopen maar dat 1/3 dan nog overeind blijft. Dat is tenminste nog iets.
vosss is de naam,
pi_75504543
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:37 schreef Snikch het volgende:

[..]

Dit herken ik heel erg ja. Mijn ex gaat volgens mij ook weer de fout in en hoe ik het ook wend of keer, de afgelope 2 jaar is het een geweldig meisje geweest. Daarvoor heeft ze ook veel fouten gemaakt maar hoopte dat ze wat geleerd had. Nu blijkt dus dat dat niet helemaal het geval is en ik vindt het gewoon sonde voor haar want op deze manier vindt ze volgens mij niet het geluk dat ze zoekt. Al ziet ze dat nu dus blijkbaar niet.
Ja! precies dat.

Ik dacht dat ze in die 6 jaar wel veranderd was. Vóór ze met mij had, had ze wel vaker twijfelachtige dingen gedaan. Blijkbaar is dat er nooit uit gegaan, ook al dacht ik van wel. Ze weet volgens mij echt niet wat ze weg heeft gegooid en wat ze ervoor terug krijgt. Volgende keer haak ik gelijk af als ik zo'n meisje tegenkom, dat heb ik er in ieder geval wel van geleerd.
pi_75504577
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:39 schreef vosss het volgende:

[..]

2 sowieso en misschien 3.
En daar heb ik helemaal niet omgevraagd.

Inderdaad kut ja en ik zit er echt tegenaan te hikken, maar wat moet ik dan, ik kan toch niet anders.
Hopen maar dat 1/3 dan nog overeind blijft. Dat is tenminste nog iets.
Ik hoop het ook voor je!.. je kan er helaas niets aan doen. Je kan er misschien wel sterker van worden, hoop ik dan maar.
pi_75504661
Tjsa, ik hoop het ook. Maar verdomd jammer is het wel. Bij elkaar opgeteld bijna 20 jaar vriendschap.
Dat is mooi kut en zeker ook nog omdat zij niets van zich laten horen dus het initiatief bij mij neer leggen en ik dus de boeman moet spelen.

Nouja, toevallig kan ik dat goed. Ik speel hem wel. Waarschijnlijk met tranen in mn ogen, maar andere opties zijn er gewoon niet meer.

Anyway, zo kut als 2009 was kan 2010 gewoon niet zijn en voor mij kan het jaar niet vlug genoeg afgelopen zijn
vosss is de naam,
  vrijdag 11 december 2009 @ 00:44:55 #275
278630 Snikch
Living my life
pi_75504679
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:40 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ja! precies dat.

Ik dacht dat ze in die 6 jaar wel veranderd was. Vóór ze met mij had, had ze wel vaker twijfelachtige dingen gedaan. Blijkbaar is dat er nooit uit gegaan, ook al dacht ik van wel. Ze weet volgens mij echt niet wat ze weg heeft gegooid en wat ze ervoor terug krijgt. Volgende keer haak ik gelijk af als ik zo'n meisje tegenkom, dat heb ik er in ieder geval wel van geleerd.
Dit dus, ik moet zeggen dat ik niet weet of ik gelijk weer afhaak want het lijkt wel of alle jonge meisjes tegenwoordig met die twijfelachtige dingen bezig zijn :S. En in die 2 jaar dat ik met mijn ex had was ze gewoon een geweldig meisje. Maar het heeft er altijd in gezeten op de achtergrond, vooral het eerste half jaar nog veel van gemerkt. Vandaar ook dat mijn jaloezie op een gegeven moment wat boven kwam borrelen want dat had ik in het begin echt niet. Maar hoe meer ik van haar verleden te weten kwam hoe erger het werd, en dat is nooit meer weggegaan. Maar schijnbaar haar gevoelens over die foute jongens enzo ook niet want ze is weer heerlijk bezig waarschijnlijk.
Maar goed, verlede tijd, gedane zaken, van geleerd, we gaan weer verder!! Alleen erg jammer voor haar, ze weet inderdaad niet wat ze kwijt is.. Maar dat is haar loss, komt ze misschien nog wel eens achter, wie weet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')