We zitten toch al een hele tijd in een bullmarkt? Dacht dat bear/bull gebaseerd was op 25% stijging of daling sinds een hoogte/dieptepunt...quote:Op donderdag 10 december 2009 13:03 schreef jongegast het volgende:
We gaan zeer waarschijnlijk de laatste fase in van het einde van de bear markt, en het begin van de nieuwe bullmarkt in 2010
En zie daar nou net het grootse probleem met TA... Vanaf wanneer ga je tellen. Wat is het echte dieptepunt en dus het begin van de Bear/Bull markt.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:19 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
We zitten toch al een hele tijd in een bullmarkt? Dacht dat bear/bull gebaseerd was op 25% stijging of daling sinds een hoogte/dieptepunt...
quote:Op donderdag 10 december 2009 13:41 schreef TeringHenkie het volgende:
Tijd voor een dagput en -call experiment om 14:30?
Vinden jullie de recente omkering van de dollar geen slechte voorbode? Als speculanten dadelijk en-masse hun goedkope dollarleningen gaan aflossen omdat de koers ze te hoog wordt, zullen ze wereldwijd hun effecten en andere beleggingen dumpen. De Amerikaanse rente is weliswaar nog laag, maar Bernanke heeft al meerdere keren laten vallen dat de FED zal overwegen om hem te verhogen. Wanneer dat gebeurt zijn m.i. de rapen gaar.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:03 schreef jongegast het volgende:
We gaan zeer waarschijnlijk de laatste fase in van het einde van de bear markt, en het begin van de nieuwe bullmarkt in 2010
Ik ben geen analist en nog minder beweer ik dat we in een bullmarkt zitten (op lange termijn toch). Ik merk alleen op dat men de 25%-regel gebruikt om een markt te definiërenquote:Op donderdag 10 december 2009 13:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En zie daar nou net het grootse probleem met TA... Vanaf wanneer ga je tellen. Wat is het echte dieptepunt en dus het begin van de Bear/Bull markt.
Ik hoor ook af en toe analisten beweren dat we nog altijd in een dalende trend zitten. Zij nemen dus een heel ander beginpunt, dan de analisten die (zoals jij net) beweren dat we in een bull-markt zitten.
Zeer slechte voorbode en staat zeker te gebeuren. Is het niet omdat de FED de rente verhoogt, dan gebeurd het wel door een dubbel dip waarbij de dollar aantrekt door de vlucht naar veiligheid. De hogere rente of aansterkende dollar zorgt ervoor dat de leningen verstrekt in dollars te hoge kosten met zich meebrengen en men genoodzaakt is de assets te verkopen om de schuld af te lossen. Dit zorgt ervoor dat alle soorten assets down gaan of de neergang versterken en de dollar flink zal aansterken.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:51 schreef dvr het volgende:
[..]
Vinden jullie de recente omkering van de dollar geen slechte voorbode? Als speculanten dadelijk en-masse hun goedkope dollarleningen gaan aflossen omdat de koers ze te hoog wordt, zullen ze wereldwijd hun effecten en andere beleggingen dumpen. De Amerikaanse rente is weliswaar nog laag, maar Bernanke heeft al meerdere keren laten vallen dat de FED zal overwegen om hem te verhogen. Wanneer dat gebeurt zijn m.i. de rapen gaar.
Niet zo goed, die claims...quote:Op donderdag 10 december 2009 14:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Jobless claims in 4 minuten, not sure yet if ik er op ga anticiperen.
verlengde steunaanvragen fors gedaald, dus goed en slecht.quote:
Had idd wel gekund, short gaan op ING, maar dan je al voor 9:30 uur moeten cashen, want daarna ging het binnen een uur van -2% naar +5.7%. Volatiel dagje.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:10 schreef tony_clifton- het volgende:
Denken jullie dat 't nu nog een moment is om short te gaan op ING met de turbo met SL 7?
quote:Op donderdag 10 december 2009 16:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Donders! Wat een spuit elf op de prijs van Natural gas! Zal zo wel ff plaatje posten
Is net bekend geworden dat er een ijstijd komt ofzo?quote:
hehe, heb eigenlijk nog niet eens opgezocht waarom het zo steeg. Wel frappant, lijkt me iig. nieuwsgericht.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:57 schreef Zith het volgende:
[..]
Is net bekend geworden dat er een ijstijd komt ofzo?
If it sounds to good to be true ...quote:Op donderdag 10 december 2009 18:46 schreef draaier89 het volgende:
Even een totaal andere vraag. Heeft een van jullie ervaring met rapporten van Maarten Verheyen? Hij claimt zelfs in 2008 winsten te hebben geboekt van 25% e.d. Kreeg er laatst een mailtje van met wat 'ervaring en van klanten' die soms wel een rendement van 90% behaalde over het totaal, wat toch niet verkeerd is in 18 transacties.
Ik zou zelf een rapport van hem kunnen kopen maar heb het idee dat je makkelijk een kat in de zak koopt bij dit soort dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |