Eigenlijk een hoofdletter Q natuurlijkquote:Op zondag 6 december 2009 15:05 schreef Mobster273 het volgende:
q
Ja, wist niet zo goed hoe ik het moest formuleren, maar wilde dus Q horen. Joule is de eenheid, en ik wilde de grootheid horen. En bij warmte zeggen ze altijd Q = ...quote:Op zondag 6 december 2009 15:09 schreef qonmann het volgende:
In de natuurkunde is warmte een vorm van energie. Warmte is gedefinieerd als de energie die als gevolg van een temperatuurverschil door een diathermane (warmtegeleidende) wand stroomt. Er kan dus niet gesproken worden over 'de warmte' van een hoeveelheid stof (een begrip dat daar meer op lijkt, is inwendige energie). Warmte wordt in SI-eenheden uitgedrukt in joule (J)
J toch ?
Je hebt wel gelijkquote:Op zondag 6 december 2009 15:10 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ja, wist niet zo goed hoe ik het moest formuleren, maar wilde dus Q horen. Joule is de eenheid, en ik wilde de grootheid horen. En bij warmte zeggen ze altijd Q = ...
ehmm, nee...quote:Op zondag 6 december 2009 15:07 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Eigenlijk een hoofdletter Q natuurlijk
Mobster273 +1
Ofyles2 +1quote:
cowboy +1quote:
Wie?quote:was een in Rusland geboren geograaf, meteoroloog, klimatoloog en botanicus van Duitse afkomst en vooral bekend van de in 1918 opgestelde klimaatclassificatie. Daarbij ging hij uit van de plantengroei: de klimaatgrenzen werden op basis van minimale en maximale gemiddelde maandtemperatuur bepaald door het verspreidingsgebied van bepaalde planten.
misschien welquote:Op zondag 6 december 2009 15:55 schreef nightcowboy het volgende:
Niemand vroeger die classificatie moeten leren?
quote:
Niels Albertquote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |