Zo doe ik het ook inderdaad. Maar ook wel eens Hendrix style met je duim over de nek.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:42 schreef Maisnon het volgende:
barré scheelt wel als je je wijsvinger niet helemaal strak recht en plat houdt, maar een beetje gedraaid en gekromd. Klinkt misschien raarmaar dat is een stuk fijner voor je vinger en op wonderbaarlijke wijze klinkt het beter zelfs dan dat strakke platte
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:32 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Zo heb ik even geoefend (F, F5, F Barre). Dat. Deed. Pijn.
Als het geen pijn meer doet is het tijd voor iets moeilijkers.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:40 schreef rico91 het volgende:
[..]
In het begin doet het altijd pijn,, en na een tijdje krijg je lekker ilt op je vingers
maar hoe vaker je speeld hoe minder pijn het gaat doen. Suc6 met oefenen
Kramp!quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het geen pijn meer doet is het tijd voor iets moeilijkers.
Wat voor soort gitaar btw? Ik neem aan akoestisch.quote:Op maandag 29 maart 2010 02:50 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een gitaar gekocht, ik ben superblij met haar. Ze krijgt nog een naam binnenkort. Morgen eerst maar eens op youtube beginnen. Oh, trouwens ook een stemapparaatje en akkoordenboekje gekocht. Alleen gitaartas ontbreekt nog.
Probeer die F barré snaar voor snaar aan te slaan, kijk of alle snaren zuiver klinken.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:55 schreef Wii-Style het volgende:
Met youtube oefenen vind ik erg moeilijk, maar het lijkt me wel goed te doen met een netbook of laptop. Achter de computer met een gitaar is te lastig. Ik zou liever gewoon een boek gebruiken.
Gisteren is het me eindelijk gelukt: F barre. Echt bizar. Het lukte me gewoon plotseling, heel makkelijk, terwijl eergisteren en de dag daarvoor het zoveel moeite kostte.
[..]
Wat voor soort gitaar btw? Ik neem aan akoestisch.
quote:Op maandag 29 maart 2010 02:50 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een gitaar gekocht, ik ben superblij met haar. Ze krijgt nog een naam binnenkort. Morgen eerst maar eens op youtube beginnen. Oh, trouwens ook een stemapparaatje en akkoordenboekje gekocht. Alleen gitaartas ontbreekt nog.
Doe ik altijd als ik nieuwe akkoorden leer.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:03 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Probeer die F barré snaar voor snaar aan te slaan, kijk of alle snaren zuiver klinken.
Yep, akoestisch!quote:Op maandag 29 maart 2010 08:55 schreef Wii-Style het volgende:
Met youtube oefenen vind ik erg moeilijk, maar het lijkt me wel goed te doen met een netbook of laptop. Achter de computer met een gitaar is te lastig. Ik zou liever gewoon een boek gebruiken.
Gisteren is het me eindelijk gelukt: F barre. Echt bizar. Het lukte me gewoon plotseling, heel makkelijk, terwijl eergisteren en de dag daarvoor het zoveel moeite kostte.
[..]
Wat voor soort gitaar btw? Ik neem aan akoestisch.
Meestal met, maar sommige tokkeldingetjes met vingers.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep, akoestisch!
Spelen jullie trouwens met of zonder plectrum?
Meestal zonderquote:Op maandag 29 maart 2010 11:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep, akoestisch!
Spelen jullie trouwens met of zonder plectrum?
Kwestie van eelt opbouwen, gewoon doorgaan!quote:
Dat heet een barré akkoordquote:...... zo'n akkoord waarbij 1 vinger plat op alle snaren ligt lukt nog niet echt.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:42 schreef Maisnon het volgende:
barré scheelt wel als je je wijsvinger niet helemaal strak recht en plat houdt, maar een beetje gedraaid en gekromd. Klinkt misschien raarmaar dat is een stuk fijner voor je vinger en op wonderbaarlijke wijze klinkt het beter zelfs dan dat strakke platte
Zoals remember van Jimi Hendrix? Jeuzes t wil maar niet lukkenquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:25 schreef Lakai het volgende:
[..]
Kramp!
Nieuwe grepen waar je zo ver moet reiken.
Nummers met lompe hammer-ons doen het bij mij ook altijd wel!
jaquote:Op zaterdag 3 april 2010 11:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat is fout zie ik.![]()
Mixolydisch is eigenlijk de gewone majeur toonladder van de toonsoort maar dan met een verlaagde 7?
En dan is Dorisch, Mixolydisch maar dan met een verlaagde 3 erbij?
Ik heb zaterdag ook een tijdje zitten "pingelen" op mijn elektrische gitaar.. maar ik kreeg na een tijdje echt pijn aan mijn vingers van de snarenquote:Op maandag 29 maart 2010 21:38 schreef GoodGawd het volgende:
Mwah, elektrisch is gewoon anders. Zolang je niet de hele dag met distortion speelt waardoor je je eigen fouten niet meer kan horen kan het geen kwaad.
De meeste akkoorden zijn lastig in het begin. Kan je de C al makkelijk zetten?quote:Op maandag 5 april 2010 12:16 schreef runaway het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die. Vast de simpele versie, maar ik vind hem lastig...........
ja, als ik hem goed op de toppen speel (en dus niet allemaal andere snaren half meepak) wel. Maar vind het lastig om mn hand over 3 fretten te spreiden....... Kwestie van oefenen?quote:Op maandag 5 april 2010 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De meeste akkoorden zijn lastig in het begin. Kan je de C al makkelijk zetten?
Als je de F wilt spelen moet je dus je wijsvinger laten zakken om 2 snaren in te drukken. Dat kan je de eerste paar keer kramp opleverenquote:Op maandag 5 april 2010 12:20 schreef runaway het volgende:
[..]
ja, als ik hem goed op de toppen speel (en dus niet allemaal andere snaren half meepak) wel.
Yep.quote:Maar vind het lastig om mn hand over 3 fretten te spreiden....... Kwestie van oefenen?
Het is allemaal en altijd een kwestie van oefenen. Wat ik altijd zo leuk vind is hoe anders het is... eerst probeer je iets, en dan kan je het niet. Voor je het weet kan je het gewoon, en dan wordt het steeds makkelijker naar mate je steeds meer oefent.quote:
Die is idd kloten... mij lukt die ook nietquote:Op maandag 5 april 2010 12:16 schreef runaway het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die. Vast de simpele versie, maar ik vind hem lastig...........
Haha ik vind de barré makkelijker dan die 'normale' F doordat die wijsvinger wel wat oefening/flexibiliteit vereist...quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:03 schreef Wii-Style het volgende:
F is juist heel erg makkelijk. F Barré is pas erg, maar dat zal voor mij wel weer makkelijker worden uiteindelijk, als ik zo door blijf oefenen. Maar als beginner vond ik F gewoon lastig, niet echt super moeilijk of zo. Maar dat je F lastig vindt of whatever, dat is volkomen logisch. Het zou juist bizar zijn als het NIET lastig zou zijn.
gewoon doorzetten !quote:Op maandag 26 april 2010 21:47 schreef Seven. het volgende:
Zo, net een kwartiertje gespeeld. De C akkoorden geoefend. Snap er nog niet zo heel veel van en mijn vingers deden zeer. Morgen weer.
Allemaal???quote:
Een kwartier en je vingers deden zeer? Wat een noob ben jij zeg.quote:Op maandag 26 april 2010 21:47 schreef Seven. het volgende:
Zo, net een kwartiertje gespeeld. De C akkoorden geoefend. Snap er nog niet zo heel veel van en mijn vingers deden zeer. Morgen weer.
quote:Op maandag 26 april 2010 17:30 schreef EvilMarc het volgende:
http://vocaroo.com/?media=vUfkdM5f4aurhWFYK
e|-7-6----9---------------------------------------------------------|
B|------7---------------------------------------------------------|
G|---------------------------------------------------------------|
D|---------------------------------------------------------------|
A|---------------------------------------------------------------|
E|---------------------------------------------------------------|
Meer mensen die dit soort irritante, hele makkelijk, snelle lickjes kennen?
Hoe irritant ook ik vind het tof om het de hele tijd te spelen.
Smoke On The Water, Seven Nation Army, die Nirvana intro.
Het soort deuntjes waar ze in muziekwinkels helemaal ziek van worden![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
Whehehe, ik heb hele scherpe snarenquote:Op maandag 26 april 2010 22:25 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Een kwartier en je vingers deden zeer? Wat een noob ben jij zeg.
Maar even serieus. Ik weet toen ik begon akkoorden voor het eerst probeerde. Ze klonken allemaal hetzelfde. Maar nu hoor ik makkelijk het verschil. Erg vreemd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |