Zo doe ik het ook inderdaad. Maar ook wel eens Hendrix style met je duim over de nek.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:42 schreef Maisnon het volgende:
barré scheelt wel als je je wijsvinger niet helemaal strak recht en plat houdt, maar een beetje gedraaid en gekromd. Klinkt misschien raarmaar dat is een stuk fijner voor je vinger en op wonderbaarlijke wijze klinkt het beter zelfs dan dat strakke platte
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:32 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Zo heb ik even geoefend (F, F5, F Barre). Dat. Deed. Pijn.
Als het geen pijn meer doet is het tijd voor iets moeilijkers.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:40 schreef rico91 het volgende:
[..]
In het begin doet het altijd pijn,, en na een tijdje krijg je lekker ilt op je vingers
maar hoe vaker je speeld hoe minder pijn het gaat doen. Suc6 met oefenen
Kramp!quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het geen pijn meer doet is het tijd voor iets moeilijkers.
Wat voor soort gitaar btw? Ik neem aan akoestisch.quote:Op maandag 29 maart 2010 02:50 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een gitaar gekocht, ik ben superblij met haar. Ze krijgt nog een naam binnenkort. Morgen eerst maar eens op youtube beginnen. Oh, trouwens ook een stemapparaatje en akkoordenboekje gekocht. Alleen gitaartas ontbreekt nog.
Probeer die F barré snaar voor snaar aan te slaan, kijk of alle snaren zuiver klinken.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:55 schreef Wii-Style het volgende:
Met youtube oefenen vind ik erg moeilijk, maar het lijkt me wel goed te doen met een netbook of laptop. Achter de computer met een gitaar is te lastig. Ik zou liever gewoon een boek gebruiken.
Gisteren is het me eindelijk gelukt: F barre. Echt bizar. Het lukte me gewoon plotseling, heel makkelijk, terwijl eergisteren en de dag daarvoor het zoveel moeite kostte.
[..]
Wat voor soort gitaar btw? Ik neem aan akoestisch.
quote:Op maandag 29 maart 2010 02:50 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een gitaar gekocht, ik ben superblij met haar. Ze krijgt nog een naam binnenkort. Morgen eerst maar eens op youtube beginnen. Oh, trouwens ook een stemapparaatje en akkoordenboekje gekocht. Alleen gitaartas ontbreekt nog.
Doe ik altijd als ik nieuwe akkoorden leer.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:03 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Probeer die F barré snaar voor snaar aan te slaan, kijk of alle snaren zuiver klinken.
Yep, akoestisch!quote:Op maandag 29 maart 2010 08:55 schreef Wii-Style het volgende:
Met youtube oefenen vind ik erg moeilijk, maar het lijkt me wel goed te doen met een netbook of laptop. Achter de computer met een gitaar is te lastig. Ik zou liever gewoon een boek gebruiken.
Gisteren is het me eindelijk gelukt: F barre. Echt bizar. Het lukte me gewoon plotseling, heel makkelijk, terwijl eergisteren en de dag daarvoor het zoveel moeite kostte.
[..]
Wat voor soort gitaar btw? Ik neem aan akoestisch.
Meestal met, maar sommige tokkeldingetjes met vingers.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep, akoestisch!
Spelen jullie trouwens met of zonder plectrum?
Meestal zonderquote:Op maandag 29 maart 2010 11:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yep, akoestisch!
Spelen jullie trouwens met of zonder plectrum?
Kwestie van eelt opbouwen, gewoon doorgaan!quote:
Dat heet een barré akkoordquote:...... zo'n akkoord waarbij 1 vinger plat op alle snaren ligt lukt nog niet echt.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:42 schreef Maisnon het volgende:
barré scheelt wel als je je wijsvinger niet helemaal strak recht en plat houdt, maar een beetje gedraaid en gekromd. Klinkt misschien raarmaar dat is een stuk fijner voor je vinger en op wonderbaarlijke wijze klinkt het beter zelfs dan dat strakke platte
Zoals remember van Jimi Hendrix? Jeuzes t wil maar niet lukkenquote:Op donderdag 25 maart 2010 11:25 schreef Lakai het volgende:
[..]
Kramp!
Nieuwe grepen waar je zo ver moet reiken.
Nummers met lompe hammer-ons doen het bij mij ook altijd wel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |