sus is hetzelfde als sus4. Maar C7sus is niet hetzelfde als Csus4 omdat C7sus nog een Bes (7) bevat.quote:Op maandag 21 december 2009 10:59 schreef Gitaarmat het volgende:
C7sus: 1,4,5,b7
C,F,G,Bb
Is dat hetzelfde als Csus4? Omdat de E door de F wordt vervangen? dus de 4e voor de 3e toch.
Wat is je budget?quote:Op zondag 20 december 2009 18:37 schreef Trollface. het volgende:
Ik wil elektrische gitaar leren spelen, wat is een fijne beginnersgitaar?
Rond de 200-250¤quote:Op maandag 21 december 2009 11:38 schreef Cid het volgende:
[..]
Wat is je budget?
Ik zit aan deze London City Comet te denken aangezien ik ook weer wil gaan beginnen
Squirer is Fender's eigen B-merk. Ik heb er ook 1. Maar of ie echt goed voor jou is moet je zelf uitproberen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Rond de 200-250¤
Ik heb ook goeds gehoord van de Squier Affinity Strat, is dit gerechtvaardigd?
Aight, bedankt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Squirer is Fender's eigen B-merk. Ik heb er ook 1. Maar of ie echt goed voor jou is moet je zelf uitproberen.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 01:09 schreef Rnnz het volgende:
Akoestische gitaar. Price range: tot +/- ¤ 500
Iemand goede aanraders? Ik wil naast m'n Fender ook nog een goede akoestische gitaar hebben.
Zat te kijken naar de Taylor 210 maar die is net wat te duur. Misschien even doorsparen nog.
Het london city geluid komt voor weinig geld heeel dicht bij het Fender geluidquote:Op maandag 21 december 2009 11:38 schreef Cid het volgende:
[..]
Wat is je budget?
Ik zit aan deze London City Comet te denken aangezien ik ook weer wil gaan beginnen
sorry geen ervaring meequote:Op woensdag 23 december 2009 11:24 schreef maikel_rox het volgende:
zosinds gisteren ook een elec. gitaar in mijn bezit
een Kirk Hammett limited edition om precies te zijn, gekregen van me schoon ouders.
vind het een erg leuk cadeau omdat ik al wou beginnen met gitaar leren spelen
alleen kan ik nou niet echt veel info over dit model vinden..
iemand hier die er evaring mee heeft of me wat meer info kan bieden?
Heb je beide modellen al eens geprobeerd?quote:Op woensdag 23 december 2009 17:18 schreef Cid het volgende:
Ik twijfel nog tussen een strat of tele. Wil een beetje Mark Knopfler achtige sound hebben, maar die speelt volgens mij op alles wat snaren heeft...
quote:Op woensdag 23 december 2009 18:27 schreef GoodGawd het volgende:
Knopfler speelt ook veel les paul volgens mij.
Als je dat zelf bedacht hebt ben je slim.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:54 schreef Wii-Style het volgende:
Ik ben echt slim hè. Ik wilde dus de zesde snaar aanslaan en de vierde, maar niet de vijfde. Wat doe ik? Ik zet (zachtjes) een extra vinger op de vijfde snaar... nu kom ik er pas achter dat ik gewoon de vinger die ik op de zesde snaar heb, gewoon een beetje omlaag buig zodat ik de vijfde aanraak... OMG. Makkelijker zo natuurlijk.
Ja maar uit beiden is het geluid wel te halen met de juiste instellingen. De tele heeft alleen af en toe wat scherpere randjes op de hoge tonen zitten vond ik.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb je beide modellen al eens geprobeerd?
Oh, je bent op zoek naar een bepaald geluid.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:39 schreef Cid het volgende:
[..]
Ja maar uit beiden is het geluid wel te halen met de juiste instellingen. De tele heeft alleen af en toe wat scherpere randjes op de hoge tonen zitten vond ik.
Inderdaadquote:Op woensdag 23 december 2009 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, je bent op zoek naar een bepaald geluid.
Toen ik mijn gitaar kocht heb ik er gewoon een stuk of 10 uitgeprobeerd. Op een door de verkoopster geselecteerde versterker (die op mij verder geen indruk maakte. De versterker dan) De laatste gitaar klonk 2x beter dan de rest (en hij voelde ook lekker aan). Dus die heb ik gekocht. Als je het gewenste geluid toch kan krijgen met de juiste effecten, moet je de gitaar kiezen die het lekkerste speelt en klinkt.
Die heb ik altijd al gewild..quote:Op donderdag 24 december 2009 00:23 schreef maniack28 het volgende:
Muhahhhahaha, een Epiphone SG G-400 gekocht voor 130 euro 2e hands. Gitaar is 4 maanden oud, heb de bon erbij.. nauwelijks op gespeeld... wat een lul dat ie hem voor 130 euro verkoopt. Je kan er 200 voor krijgen
[ afbeelding ]
Enigste nadeel is dattie kopzwaar is en dus een snoekduik maakt als je hem loslaat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |