Check de video's van richard cheesequote:Op donderdag 10 december 2009 23:15 schreef GoodGawd het volgende:
Weet iemand hier nog leuke Kerstnummers, die je op jazz manier speelt. Met walking bass is helemaal top!
Beetje zitten youtuben maar niet veel soeps gevonden. Anyone?
Hehe, ik zit soms een beetje met m'n mobiel als slide te klotenquote:Op zondag 13 december 2009 01:13 schreef GoodGawd het volgende:
Ik ben vandaag wat bezig geweest met blues slide gitaar, tis echt geweldig. Het is helemaal niet moeilijk vette blues geluiden te maken als je hem in bv open D stemt
Sta er gewoon van te kijken wat ik als slide leek voorelkaar krijg met wat gexperimenteer, aanrader dus!
Welke dan en hoe duur ?quote:Op zondag 13 december 2009 17:59 schreef Wii-Style het volgende:
Ik heb nu op mijn gitaar 'dure' snaren... iets van 2x/3x zo duur als goedkope snaren... maar ze gaan echt HEEL erg lang mee. Na maanden zien ze er nog steeds als nieuw uit (ze lijken schoon in ieder geval) en het klinkt nog steeds best goed. Maar dat is eigenlijk wel jammer! Want ik kan dan niet mijn gitaar flink oppoetsen nu. Wat ik dus doe als ik de snaren vervang.
Ik denk dus als je enorm veel speelt, dure snaren die lang meegaan wel handig zijn. Anders niet.
Ja kan toch gewoon de snaren wat losser draaien dan kan je er toch gewoon onder ?quote:Op zondag 13 december 2009 18:17 schreef Wii-Style het volgende:
De snaren van elixir.
Ik kan dus niet het fretboard schoonmaken met de snaren erop.
Oh ja.quote:Op zondag 13 december 2009 18:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja kan toch gewoon de snaren wat losser draaien dan kan je er toch gewoon onder ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op maandag 14 december 2009 21:31 schreef GoodGawd het volgende:
Fuck de theorie
Geloof maar dat die gozer z'n theorie weetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
wistquote:Op maandag 14 december 2009 21:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Geloof maar dat die gozer z'n theorie weet
Cadd2 kan ook gewoon. Tenminste, dat is mij ooit geleerdquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:52 schreef starla het volgende:
C2 bestaat niet (is althans niet de gebruikelijke naamgeving), alleen Csus2. Elke 2 die je toevoegt is een add9, ondanks het octaaf. Heb je daarbij nog een 7, dan is het 9 ipv add9;
C E G D = Cadd9
C D E G = Cadd9
C E G Bb D = C9
C D G = Csus2
Haha okequote:Op zaterdag 19 december 2009 21:22 schreef starla het volgende:
Ja inderdaad, alleen zie je vaker add9 dan add2. Persoonlijk vind ik add9 ook mooier dan add2
Het ging me meer over dat C2 niet echt conventioneel is, maar C9.
Nee, de 2 ís de 9. In een sus wordt de terts 'suspend', dus je speelt geen terts. Bij sus2 krijg je de 2 (of 9) ipv 3, bij sus4 de 4 (of 11) ipv de 3. Een D ipv een E is Csus2 dus C D G. Een F ipv een E is Csus4 dus C F G.quote:Op zondag 20 december 2009 09:47 schreef Gitaarmat het volgende:
dus ik had het wel goed maar met de 2 erbij wordt het een Csus2 en met de 9 erbij een Cadd9
Waarom vraag je dit soort dingen trouwens niet aan je gitaar leraar? Dit geeft toch ook niet zomaar een ladder mee en zegt amen?quote:Op zondag 20 december 2009 16:37 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat vinden jullie nou de beste manier om de Majeur toonladders te oefenen. Radio aanzetten en speel maar mee?
Je hebt een scala aan freeware op het internet; audacity bijvoorbeeld. Anders down je een prog waarmee je midi's in elkaar kan zetten zoals melody assistant.quote:Op zondag 20 december 2009 18:18 schreef Gitaarmat het volgende:
jawel want hij is pastoor.![]()
![]()
nee maar hij heeft ook gezegd gewoon simpele nummers opzoeken simpele akkoorden progressies opnemen maar ik heb niet de mogelijkheid om op te nemen optie: loopstation handig en leuk.
quote:Op zondag 20 december 2009 18:37 schreef Trollface. het volgende:
Ik wil elektrische gitaar leren spelen, wat is een fijne beginnersgitaar?
Ibanez GRX-70quote:Op zondag 20 december 2009 18:37 schreef Trollface. het volgende:
Ik wil elektrische gitaar leren spelen, wat is een fijne beginnersgitaar?
quote:Op zondag 20 december 2009 18:54 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
http://www.thomann.de/nl/fender_srv_lenny_tribute.htm
http://www.thomann.de/nl/fender_broadcaster_telecaster.htm
http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_1959_reissue_aged_it.htm
Beetje de 3 meest gebruikelijke ontwerpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |