Ja, leuk en aardig maar ik moet gewoon werken en wil niet een werkdag opzeggen, omdat zei een fout maken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:41 schreef Alicey het volgende:
Er is niet echt meer aan te ontkomen. Het kan ook zijn dat er niet eens een transactievoorstel is verstuurd.
Ik zou gewoon naar de rechtbank gaan. Is best een nuttige ervaring om dat een keertje mee te maken.
Hoezo zitten zij fout?quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:45 schreef ajax_122 het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig maar ik moet gewoon werken en wil niet een werkdag opzeggen, omdat zei een fout maken.
Er hoort toch een transactievoorstel te komen? Ze kunnen blijkbaar niet die voorstellen en herinneringen naar m'n goede adres sturen, maar de dagvaarding wel. Dat is toch echt hun fout, zij volgen namelijk niet de vaste regeling op van het versturen van Transactie voorstel, herinnering 1 en herinnering 2!quote:
Ja blijkbaar niet.. Hier is het in elk geval nooit binnen gekomen, en de nieuwe bewoners zouden het niet ontvangen kunnen hebben.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:50 schreef Ralphmeister het volgende:
Maar een dagvaarding omdat je de bon niet betaald?
Sturen ze de laatste herinnering voordat je een dagvaarding krijgt dan niet aangetekend ofzo?
doe toch niet zo dom. Je had gewoon je post moeten laten doorsturen. Klaar , opgelost, je neemt maar een dag vrij. Gezeik altijd van dit soort gasten. Neem je eigen verantwoordelijkheid eens.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:50 schreef ajax_122 het volgende:
[..]
Er hoort toch een transactievoorstel te komen? Ze kunnen blijkbaar niet die voorstellen en herinneringen naar m'n goede adres sturen, maar de dagvaarding wel. Dat is toch echt hun fout, zij volgen namelijk niet de vaste regeling op van het versturen van Transactie voorstel, herinnering 1 en herinnering 2!
Beetje apart niet ?
Nee. Een transactievoorstel is een gunst die de OvJ soms verleent, maar het is niet verplicht.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:50 schreef ajax_122 het volgende:
[..]
Er hoort toch een transactievoorstel te komen?
Als er geen transactievoorstel komt en het geen vergrijp is dat administratiefrechtelijk kan worden afgedaan, is de dagvaarding het eerste wat je er van hoort.quote:Ze kunnen blijkbaar niet die voorstellen en herinneringen naar m'n goede adres sturen, maar de dagvaarding wel.
Die regeling, zo die al bestaat, is niet dwingend.quote:Dat is toch echt hun fout, zij volgen namelijk niet de vaste regeling op van het versturen van Transactie voorstel, herinnering 1 en herinnering 2!
Beetje apart niet ?
Lol , denk je dat ik zo dom ben?quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:54 schreef willempjewever het volgende:
[..]
doe toch niet zo dom. Je had gewoon je post moeten laten doorsturen. Klaar , opgelost, je neemt maar een dag vrij. Gezeik altijd van dit soort gasten. Neem je eigen verantwoordelijkheid eens.
Ok dat klopt wel, maar zelfs dan.. ik heb gewoon nooit bericht ontvangen over de hoogte van de boete of wat dan ook, nooit een acceptgiro, helemaal niks noppes nada.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee. Een transactievoorstel is een gunst die de OvJ soms verleent, maar het is niet verplicht.
[..]
Als er geen transactievoorstel komt en het geen vergrijp is dat administratiefrechtelijk kan worden afgedaan, is de dagvaarding het eerste wat je er van hoort.
[..]
Die regeling, zo die al bestaat, is niet dwingend.
dus niet goed geregeld, verhuisservice tpg post enzo... voor een paar euro had je het heel wat problemen gescheelt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:58 schreef ajax_122 het volgende:
M'n moeder had het goed geregeld qua post laten doorsturen. alle officiele instanties zijn bericht door ons. Enkel post in vorm van reclame etc. kwam nog bij de nieuwe bewoners aan.
Pff, LEES nou eens. dat HAD ze ook geregeld. Het werd ook doorgestuurd , alles wat naar m'n vorige adres kwam werd DOOR verzonden naar het nieuwe adres .quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:00 schreef willempjewever het volgende:
[..]
dus niet goed geregeld, verhuisservice tpg post enzo... voor een paar euro had je het heel wat problemen gescheelt.
Maar bel nu maar even met de instantie waar de boete vandaan komt, leg het uit en het is net voor sinterklaas, met een beetje geluk kom je er onderuit.
Dat is omdat er nog geen boete is. Je moet voor de rechter verschijnen en die bepaalt of je een boete krijgt en zo ja hoe hoog.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:59 schreef ajax_122 het volgende:
[..]
Ok dat klopt wel, maar zelfs dan.. ik heb gewoon nooit bericht ontvangen over de hoogte van de boete of wat dan ook, nooit een acceptgiro, helemaal niks noppes nada.
Kortom.. tegenwoordig is het vergrijp " voeten op de bank " een soort van misdrijf waar ik als verdachte voor moet komen, mijn verhaalmoet houden over iets van een jaar terug ?! Wat een bullshit, JA ik zat met m'n voeten op debank, en JA ik betaal de boete, maar die staat al jaren vast op 60 of 90 euro ? :S wat een gedoe allemaal, ze zijn wel lekker beidehand na een jaar pas hiermee op de kroppen te komen dan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is omdat er nog geen boete is. Je moet voor de rechter verschijnen en die bepaalt of je een boete krijgt en zo ja hoe hoog.
Nee, het is een overtreding, waarbij het inderdaad mogelijk is dat je als verdachte moet voorkomen. Soms stuurt het OV bedrijf zelf een boete waarmee je onder vervolging uit kunt komen, maar dat is dus niet altijd zo.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:11 schreef ajax_122 het volgende:
[..]
Kortom.. tegenwoordig is het vergrijp " voeten op de bank " een soort van misdrijf waar ik als verdachte voor moet komen, mijn verhaalmoet houden over iets van een jaar terug ?!
Het justitiële apparaat werkt niet zo snel. Een wachttijd van een jaar is vrij gebruikelijk. Maar maakt het echt veel verschil?quote:Wat een bullshit, JA ik zat met m'n voeten op debank, en JA ik betaal de boete, maar die staat al jaren vast op 60 of 90 euro ? :S wat een gedoe allemaal, ze zijn wel lekker beidehand na een jaar pas hiermee op de kroppen te komen dan.
beidehandquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:20 schreef bijderechter het volgende:
[ afbeelding ]
OT: ga gewoon naar de rechtbankt een half uurtje, leg het verhaal uit, je krijgt dezelfde boete dan waarschijnlijk en klaar.
Tja, als de rechtbank dag-in, dag-uit zaken behandelt van mensen die met hun voeten op de bank zaten, kan ik me voorstellen dat de wachttijd oploopt. De triestheid ten top.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:16 schreef Alicey het volgende:
Nee, het is een overtreding, waarbij het inderdaad mogelijk is dat je als verdachte moet voorkomen. Soms stuurt het OV bedrijf zelf een boete waarmee je onder vervolging uit kunt komen, maar dat is dus niet altijd zo.
Het justitiële apparaat werkt niet zo snel. Een wachttijd van een jaar is vrij gebruikelijk. Maar maakt het echt veel verschil?
Dat ligt dus aan het OV bedrijf. Het OV bedrijf besluit of ze zelf een boete sturen, of de boel naar justitie doorsturen. Het lijkt mij dat dat laatste niet direct zal gebeuren, maar aangezien TS in de OP meldt dat ze "weer eens" bezig waren met voeten op de bank, zou het ook kunnen zijn dat het niet de eerste keer is dat TS daarop betrapt wordt en daarop besloten is direct de strafrechtelijke weg te bewandelen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:33 schreef isogram het volgende:
[..]
Tja, als de rechtbank dag-in, dag-uit zaken behandelt van mensen die met hun voeten op de bank zaten, kan ik me voorstellen dat de wachttijd oploopt. De triestheid ten top.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze dergelijke zaken niet eerst hun beloop laten in de vorm van een bekeuring en eventuele herinnering/aanmaning.
Eindelijk een antwoord waar ik echt wat aan heb!quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:28 schreef isogram het volgende:
Ik zou een brief schrijven waarin je je beklaagt over de gang van zaken. Elementen in die brief kunnen zijn:
- Mijn doel is niet om de boete te ontlopen, die was terecht en wil ik betalen
- Tijdens het uitschrijven van de boete heb ik de agent geadviseerd om de boete naar mijn tijdelijke adres te versturen, vanwege een verhuizing.
- Ik heb nog tot drie maanden na die tijd contact onderhouden met de nieuwe bewoners, maar er is nooit een transactievoorstel binnengekomen.
En bovenal:
- Ik protesteer tegen deze gang van zaken. Ik protesteer tegen deze dagvaarding en ik ben van mening dat ik niet in gebreke ben gebleven.
nee heb nog nooit eerder een bekeuring gehad, vandaar dat ik me ook een beetje lullig voel dat ik voor 't eerst wat had en meteen voor mag komenquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat ligt dus aan het OV bedrijf. Het OV bedrijf besluit of ze zelf een boete sturen, of de boel naar justitie doorsturen. Het lijkt mij dat dat laatste niet direct zal gebeuren, maar aangezien TS in de OP meldt dat ze "weer eens" bezig waren met voeten op de bank, zou het ook kunnen zijn dat het niet de eerste keer is dat TS daarop betrapt wordt en daarop besloten is direct de strafrechtelijke weg te bewandelen.
Ze gaan dan inderdaad wel heel erg over the top.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:10 schreef ajax_122 het volgende:
nee heb nog nooit eerder een bekeuring gehad, vandaar dat ik me ook een beetje lullig voel dat ik voor 't eerst wat had en meteen voor mag komen
Jep, ik ga na de reacties hier zeker een brief met die info schrijven..quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:24 schreef Mikkie het volgende:
Er is geen sprake van een transactievoorstel. Een dergelijke overtreding is geen PV maar een doorsnee boete, lijkt me. Als het goed is heb je indertijd ook een geeltje gekregen met een boetebedrag erop vermeld.
Ik zou een brief schrijven met daarin vermeld dat je nooit een boete hebt gezien, terwijl je wel bij de schrijvende agent hebt aangegeven dat je spoedig zou verhuizen. Je bent verbaasd dat je nog niets had ontvangen, maar had duidelijk aangegeven hoe of wat (bovendien nog contact gehad met nieuwe bewoners). Je bent best bereid het oorspronkelijke boetebedrag te voldoen, maar niet alle verhogingen of een gangetje rechtbank.
Staat er een adres van het parket op de dagvaarding? Zo ja, daar naartoe. Zo niet, dan zou je denk ik naar de OvJ moeten schrijven.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:49 schreef ajax_122 het volgende:
[..]
Jep, ik ga na de reacties hier zeker een brief met die info schrijven..
iemand ook enig idee naar welkeafdeling ik dat dan moet adresseren ?..
Ga niet, word bij verstek veroordeeld en betaal. Kun je gewoon lekker gaan werken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:45 schreef ajax_122 het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig maar ik moet gewoon werken en wil niet een werkdag opzeggen, omdat zei een fout maken.
Klopt. Alleen is de kans groot dat het dan de oorspronkelijke boete plús beide verhogingen wordt. Eventueel nog boeterente etc.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ga niet, word bij verstek veroordeeld en betaal. Kun je gewoon lekker gaan werken.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:54 schreef willempjewever het volgende:
[..]
doe toch niet zo dom. Je had gewoon je post moeten laten doorsturen. Klaar , opgelost, je neemt maar een dag vrij. Gezeik altijd van dit soort gasten. Neem je eigen verantwoordelijkheid eens.
Nee helaas, aan dat antwoord heb je niets. Noch de Ovj, noch de rechter zullen erg onder de indruk zijn van die brief. Is overigens ter zitting gewoon een formaliteitje. Bekenende verdachte. Ovj licht zijn eis toe, jij mag nog wat zeggen, rechter spreekt de straf uit. Waarschijnlijk een boete inderdaad.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:06 schreef ajax_122 het volgende:
[..]
Eindelijk een antwoord waar ik echt wat aan heb!
Ik zal hier 'ns naar kijken vanavond, bedanktvoor de tip!
Maar hoe TS zijn verhaal doet en de omstandigheden toelicht maakt nogal uit in de strafmaat.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee helaas, aan dat antwoord heb je niets. Noch de Ovj, noch de rechter zullen erg onder de indruk zijn van die brief. Is overigens ter zitting gewoon een formaliteitje. Bekenende verdachte. Ovj licht zijn eis toe, jij mag nog wat zeggen, rechter spreekt de straf uit. Waarschijnlijk een boete inderdaad.
Hoezo? Voeten op de bank is voeten op de bank.quote:Op zaterdag 5 december 2009 03:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar hoe TS zijn verhaal doet en de omstandigheden toelicht maakt nogal uit in de strafmaat.
Ja, maar er hing bij het binnentreden van het vervoerscompartiment geen waarschuwing dat voeten op de bank niet toegestaan is. Dat grenst aan uitlokking. Als dat geen verzachtende omstandigheid is...quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:40 schreef Argento het volgende:
[..]
Hoezo? Voeten op de bank is voeten op de bank.
Prachtig geformuleerd trouwens, pure poëzie!quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:36 schreef ajax_122 het volgende:
...
Goed, wat was het geval, ik heb die dag een bekeuring ontvnagen vanwege het alom bekende" voeten op de bank " in de metro. Bon heb ik ontvangen, geaccepteerd - ik zit immers fout - ...
Daar hoor je mij ook niets over zeggen. De strafmaat kan uiteenlopen van de reguliere boete van een paar tientjes tot over de honderd euro dankzij de verhogingen. Gezien het feit dat TS nog geen kans heeft gehad de normale boete te voldoen, lijkt het me niet meer dan fair dat die kans nog gegund wordt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:40 schreef Argento het volgende:
[..]
Hoezo? Voeten op de bank is voeten op de bank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |