abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:10:48 #26
282140 ajax_122
Het is allemaal veranderd
pi_75286989
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat ligt dus aan het OV bedrijf. Het OV bedrijf besluit of ze zelf een boete sturen, of de boel naar justitie doorsturen. Het lijkt mij dat dat laatste niet direct zal gebeuren, maar aangezien TS in de OP meldt dat ze "weer eens" bezig waren met voeten op de bank, zou het ook kunnen zijn dat het niet de eerste keer is dat TS daarop betrapt wordt en daarop besloten is direct de strafrechtelijke weg te bewandelen.
nee heb nog nooit eerder een bekeuring gehad, vandaar dat ik me ook een beetje lullig voel dat ik voor 't eerst wat had en meteen voor mag komen
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:16:34 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_75287237
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:10 schreef ajax_122 het volgende:

nee heb nog nooit eerder een bekeuring gehad, vandaar dat ik me ook een beetje lullig voel dat ik voor 't eerst wat had en meteen voor mag komen
Ze gaan dan inderdaad wel heel erg over the top. Afhankelijk van je inkomen zou je misschien ook kunnen kijken of je in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Je zou dan je advocaat die kant kunnen opsturen, zonder zelf te verschijnen.

Wat je ook kunt doen is gewoon niet verschijnen en het vonnis afwachten. Buiten dat dat een slechte indruk wekt, kun je dan echter ook niet hebben over de rigoreuze aanpak.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:24:40 #28
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75287570
Er is geen sprake van een transactievoorstel. Een dergelijke overtreding is geen PV maar een doorsnee boete, lijkt me. Als het goed is heb je indertijd ook een geeltje gekregen met een boetebedrag erop vermeld.

Ik zou een brief schrijven met daarin vermeld dat je nooit een boete hebt gezien, terwijl je wel bij de schrijvende agent hebt aangegeven dat je spoedig zou verhuizen. Je bent verbaasd dat je nog niets had ontvangen, maar had duidelijk aangegeven hoe of wat (bovendien nog contact gehad met nieuwe bewoners). Je bent best bereid het oorspronkelijke boetebedrag te voldoen, maar niet alle verhogingen of een gangetje rechtbank.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:49:04 #29
282140 ajax_122
Het is allemaal veranderd
pi_75290069
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:24 schreef Mikkie het volgende:
Er is geen sprake van een transactievoorstel. Een dergelijke overtreding is geen PV maar een doorsnee boete, lijkt me. Als het goed is heb je indertijd ook een geeltje gekregen met een boetebedrag erop vermeld.

Ik zou een brief schrijven met daarin vermeld dat je nooit een boete hebt gezien, terwijl je wel bij de schrijvende agent hebt aangegeven dat je spoedig zou verhuizen. Je bent verbaasd dat je nog niets had ontvangen, maar had duidelijk aangegeven hoe of wat (bovendien nog contact gehad met nieuwe bewoners). Je bent best bereid het oorspronkelijke boetebedrag te voldoen, maar niet alle verhogingen of een gangetje rechtbank.
Jep, ik ga na de reacties hier zeker een brief met die info schrijven..
iemand ook enig idee naar welkeafdeling ik dat dan moet adresseren ?..
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:39:31 #30
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75291405
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:49 schreef ajax_122 het volgende:

[..]

Jep, ik ga na de reacties hier zeker een brief met die info schrijven..
iemand ook enig idee naar welkeafdeling ik dat dan moet adresseren ?..
Staat er een adres van het parket op de dagvaarding? Zo ja, daar naartoe. Zo niet, dan zou je denk ik naar de OvJ moeten schrijven.

Officier van Justitie
Centrale Verwerking Openbaar Ministerie
Antwoordnummer 53043
3505 VB Utrecht

Zij zoeken het dan maar uit. Vermeld wel duidelijk alle relevante kenmerken.

Ik betwijfel overigens of het zin heeft. De kans is groot dat, nu het al zo ver is gekomen, niets meer met je brief gedaan wordt en je gewoon ter zitting moet verschijnen. Dit altijd doen, aangezien je bij verstek waarschijnlijk zwaarder veroordeeld wordt.
Kom je ter zitting, dan kun je naar eer en geweten vertellen dat je niet beter wist, dat je je best gedaan hebt bij zowel de bonnenschrijver als de nieuwe bewoners, en dat je daarom hoogst verbaasd bent dat je daar staat. Je wil immers prima die boete betalen, maar hebt simpelweg geen acceptgiro gezien. Ik heb al vaak genoeg zaken gezien en gehoord waarbij gewoon de oorspronkelijke boete werd opgelegd. Dan sta je na een kwartier (excl wachttijd) weer buiten .
Zerg schreef:
pi_75291568
Ik heb het 9 jaar geleden gehad met een boete van 900 oude harde guldens. Heb toen een belletje gedaan (ze hadden na mijn bezwaarschrift niets van zich laten horen en een jaar later ineens een brief dat ik moest voorkomen). Ik kreeg toen telefonisch van de OvJ een rekeningnummer door, de code die ik erbij moest vermelden en dat ik het binnen 14 dagen over moest maken. Daarmee was het opgelost.
Da gao nie nou!
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:47:02 #32
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75291690
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:36 schreef Meddo het volgende:
beidehand

kroppen
Je zag het niet hè
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:48:49 #33
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_75291756
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:45 schreef ajax_122 het volgende:

[..]

Ja, leuk en aardig maar ik moet gewoon werken en wil niet een werkdag opzeggen, omdat zei een fout maken.
Ga niet, word bij verstek veroordeeld en betaal. Kun je gewoon lekker gaan werken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:00:00 #34
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75292174
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ga niet, word bij verstek veroordeeld en betaal. Kun je gewoon lekker gaan werken.
Klopt. Alleen is de kans groot dat het dan de oorspronkelijke boete plús beide verhogingen wordt. Eventueel nog boeterente etc.

Als TS gaat is mijns inziens, als hij zijn verhaal normaal kan brengen, de kans dat hij de oorspronkelijke boete opgelegd krijgt groot. En ja, het is heel zuur dat je daar een hele of halve vrije dag voor moet nemen. Het is de afweging wat het je waard is, wat levert meer op of levert minder verlies op?
Zerg schreef:
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:59:49 #35
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75297125
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:54 schreef willempjewever het volgende:

[..]

doe toch niet zo dom. Je had gewoon je post moeten laten doorsturen. Klaar , opgelost, je neemt maar een dag vrij. Gezeik altijd van dit soort gasten. Neem je eigen verantwoordelijkheid eens.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75304635
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:06 schreef ajax_122 het volgende:

[..]

Eindelijk een antwoord waar ik echt wat aan heb!
Ik zal hier 'ns naar kijken vanavond, bedanktvoor de tip!
Nee helaas, aan dat antwoord heb je niets. Noch de Ovj, noch de rechter zullen erg onder de indruk zijn van die brief. Is overigens ter zitting gewoon een formaliteitje. Bekenende verdachte. Ovj licht zijn eis toe, jij mag nog wat zeggen, rechter spreekt de straf uit. Waarschijnlijk een boete inderdaad.

Overigens is 'voeten op de bank' een mooi voorbeeld van die hedendaagse hufterigheid en dat mag best wat vaker voor de rechter komen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_75306389
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 00:33 schreef Argento het volgende:

[..]

Nee helaas, aan dat antwoord heb je niets. Noch de Ovj, noch de rechter zullen erg onder de indruk zijn van die brief. Is overigens ter zitting gewoon een formaliteitje. Bekenende verdachte. Ovj licht zijn eis toe, jij mag nog wat zeggen, rechter spreekt de straf uit. Waarschijnlijk een boete inderdaad.
Maar hoe TS zijn verhaal doet en de omstandigheden toelicht maakt nogal uit in de strafmaat.
Zerg schreef:
pi_75309635
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 03:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar hoe TS zijn verhaal doet en de omstandigheden toelicht maakt nogal uit in de strafmaat.
Hoezo? Voeten op de bank is voeten op de bank.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:53:53 #39
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75310014
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, maar er hing bij het binnentreden van het vervoerscompartiment geen waarschuwing dat voeten op de bank niet toegestaan is. Dat grenst aan uitlokking. Als dat geen verzachtende omstandigheid is...
Schandalig hoe TS erin geluisd is.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:57:18 #40
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75310106
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:36 schreef ajax_122 het volgende:
...
Goed, wat was het geval, ik heb die dag een bekeuring ontvnagen vanwege het alom bekende" voeten op de bank " in de metro. Bon heb ik ontvangen, geaccepteerd - ik zit immers fout - ...
Prachtig geformuleerd trouwens, pure poëzie!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_75310635
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Daar hoor je mij ook niets over zeggen. De strafmaat kan uiteenlopen van de reguliere boete van een paar tientjes tot over de honderd euro dankzij de verhogingen. Gezien het feit dat TS nog geen kans heeft gehad de normale boete te voldoen, lijkt het me niet meer dan fair dat die kans nog gegund wordt.
Zerg schreef:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')