Kon hem niet vinden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:17 schreef Pieter-utd het volgende:
Daar was al een topic over
Wel veel chocolaquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:18 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
meer iets voor kerst
lijkt wel een rendier gewei
Dit dus jaquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:18 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
meer iets voor kerst
quote:
wat zou er 'verwarrend zijn voor kinderen als sinterklaas schijnbaar ook arabische letters in sommige schoentjes kan stoppen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:15 schreef -Beer- het volgende:
Ja dit dus. Het is eigenlijk niet echt een klacht maar wil vooral even laten dat ik redelijk verbaasd was dit te zien in de HEMA. Ik bedoel vieren 'zij' dan ook sinterklaas? En het wordt wel verwarrend zo voor kinderen, sinterklaas heeft overal een andere meiter, pieten zijn in de kleuren van de regenboog en ook nog arabische chocoladeletters. "vroeger was alles beter".
dat moet lijken of het arabische letters zijn, maar dat zijn het niet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:18 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
meer iets voor kerst
quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Schandalig dat chocoladeletters nog negertjeszwart zijn! Dat daar nog geen bleekscheten-actiegroep voor is opgericht zeg!
whehe ja grijze mensen.. die hebben we niet genoeg?quote:
Het gaat me helemaal niet om de cultuur. Sterker nog, ik vind de hele discussie rondom sinterklaas lachwekkend. Kreeg het idee dat arabische chocoladeletters hetzoveelste politiek-correcte simbool was rondom sinterklaas. Net als de meiter met de 3 Amsterdamse kruizenquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat zou er 'verwarrend zijn voor kinderen als sinterklaas schijnbaar ook arabische letters in sommige schoentjes kan stoppen?
overigens, het is gwoon en rest-partijtje van en kunst-project, El-Hema; waarin er een link gelegd werd tussen juist de uiterst 'nederlandse' cultuur en de invloed die arabische culturen hebben, een 'kruisbestuiving' waarbij men dus opeens ultiem 'nederlandse' Hema-producten ook met arabische link presenteerde...
I denk niet dat het en werkelijke 'verkoop-renner' is, aangezien die restpartij zelf ook al twee jaar oud is, en nog steds niet uitverkocht, terwijl er vast niet al teveel van geproduceerd zijn.
Natuurlijk is dat an sich geen 'verzwakking' van de nederlandse cultuur, tenzij je van mening bent dat de nedrlandse cultuur een 'slappe cultuur' zou zijn die te bij andere invloed direkt het onderspits delft...
imho is erder het tegendeel het geval, de nederlandse Cultuur is een uiterst overlevingssterke cultuur.. juist omdat bv erg makkelijk andere elementen in zich opneemt of soms al euwenlang opgenomen heeft en een eigen draai gegeven (sinterklaas is bv als feest een sterke culturele invloed gebleven ondanks dat eeuwenland protestantse overheden het feest probeerden te verbieden als zijnde en 'on-nederlands en katholiek feest')
quote:
'politiek-correcte symbolen' worden vooral geschapen door mensen die er menen 'tegenstander' van te moeten zijn...quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:33 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Het gaat me helemaal niet om de cultuur. Sterker nog, ik vind de hele discussie rondom sinterklaas lachwekkend. Kreeg het idee dat arabische chocoladeletters hetzoveelste politiek-correcte simbool was rondom sinterklaas. Net als de meiter met de 3 Amsterdamse kruizen
K3 anyone?quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:57 schreef Agiath het volgende:
Herinneren we de 'regenboogpieten' nog?
[ afbeelding ]
Nee, maar mijn dochters hebben er geen problemen mee als ik ze uitleg dat dat nu precies die 'hulp-zwarte pieten' zijn, en niet de echte zwarte pieten van sinterklaas...quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:57 schreef Agiath het volgende:
Herinneren we de 'regenboogpieten' nog?
[ afbeelding ]
Dit ja, heel vermoeiend.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'politiek-correcte symbolen' worden vooral geschapen door mensen die er menen 'tegenstander' van te moeten zijn...
punt is gewoon dat er een heleboel verschillende wijzes zijn waarop individueen sinterklaas kunnen vieren en er kunnen ook tientallen zoniet duizenden producten in de winkel liggen..
Evenegoed ziet sinterklaas en zwarte pieten er regelmatig net wat anders uit, op verschillende plaatsen, wat natuurlijk eigenlijk gewoon komt omdat er soms ook 'hulp-sinterklazen' rondlopen, evenals 'hulp-zwarte pieten' ...
Maar recentelijk is er ook een groepje mensen die in plaats van de oud-traditionele hulp-sinterklazen-uitleg daarvoor, dat alles in het politieke willen trekken.... en het ergste is nog wel als ze dat ook kinderen gaan vertellen die hlemaal geen flikker met zulk politiek gezeik ophebben.
Dat vind ik wel een goedequote:Op vrijdag 4 december 2009 16:54 schreef alors het volgende:
Ik heb er één gekocht voor mijn xenofobe broer![]()
Ze zijn trouwens in de aanbieding nu 1,50 ipv 3 euro, ze wilden die gekke moslims even uitknijpen, maar die zijn op dat gebied keurig vernederlandst.
Hm, valt me tegen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:08 schreef alors het volgende:
[..]
er zijn maar 2 letters, de S en de M
Dat was omdat de kledingmaker, die die vrijheid had gekrekgen ( !!! ) dat mooier vond dan dat kruis. Hij vond 3 Amsterdamse kruizen beter bij Amsterdam passen dan een Christelijk kruis terwijl de Sinterklaas van origine heidens en paaps is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:33 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Het gaat me helemaal niet om de cultuur. Sterker nog, ik vind de hele discussie rondom sinterklaas lachwekkend. Kreeg het idee dat arabische chocoladeletters hetzoveelste politiek-correcte simbool was rondom sinterklaas. Net als de meiter met de 3 Amsterdamse kruizen
Nostalgie/kindertijd verkrachterquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:43 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat was omdat de kledingmaker, die die vrijheid had gekrekgen ( !!! ) dat mooier vond dan dat kruis. Hij vond 3 Amsterdamse kruizen beter bij Amsterdam passen dan een Christelijk kruis terwijl de Sinterklaas van origine heidens en paaps is.
En terecht. Lelijk kruis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |