Wil ik ook wel eens weten! Ben ook import Arnhemse trouwens, dus misschien ligt het daaraan. Ik vind Nijmegen best leuk (volgens mij vloek ik nu in de kerk, magoed)quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:52 schreef GimmeGore het volgende:
Misschien kunnen de Nijmegenaren het me wél uitleggen, want hier in Arnhem heb ik nog niemand gevonden die het echt weet.
Waar komt die hele "vete" tussen Arnhem en Nijmegen eigenlijk vandaan? (import Arnhemse hier.)
Ik word daar soms mee geconfronteerd en ik heb nog steeds geen idee waarom? Iemand zei dat het vanwege het voetbal kwam, maar dat lijkt me sterk, er zullen vast ook andere dingen aan ten grondslag liggen.
Naja, prestigekwestie, Arnhem is hoofdstad van de provincie, Nijmegen is groter. Nijmegen heeft een universiteit. Arnhem een betere binnenstad...Ga zo maar door. Gewoon een beetje jaloezie.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:52 schreef GimmeGore het volgende:
Misschien kunnen de Nijmegenaren het me wél uitleggen, want hier in Arnhem heb ik nog niemand gevonden die het echt weet.
Waar komt die hele "vete" tussen Arnhem en Nijmegen eigenlijk vandaan? (import Arnhemse hier.)
Ik word daar soms mee geconfronteerd en ik heb nog steeds geen idee waarom? Iemand zei dat het vanwege het voetbal kwam, maar dat lijkt me sterk, er zullen vast ook andere dingen aan ten grondslag liggen.
Heb dr heul lang een vriendinnetje gehad, maar blijf het een vervelend dorp vinden...tis gewoon niet gezelligquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:53 schreef AMDB het volgende:
[..]
Jarenlang gewoond, maar ga niet terug. Ouders wonen er nog steeds
Klopt, weinig gezelligheid. Maar wel een zeer degelijk dorp, bijna nooit grote problemen. Goede voorzieningen e.d.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:54 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
Heb dr heul lang een vriendinnetje gehad, maar blijf het een vervelend dorp vinden...tis gewoon niet gezellig
Ja, dat kwartiertje met de trein (geen idee hoe lang het is met de auto, vriend van me, uit Nijmegenquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:54 schreef AMDB het volgende:
[..]
Naja, prestigekwestie, Arnhem is hoofdstad van de provincie, Nijmegen is groter. Nijmegen heeft een universiteit. Arnhem een betere binnenstad...Ga zo maar door. Gewoon een beetje jaloezie.
Handige mensen maken gewoon gebruik van het beste van beide
Arnhemse binnenstad met de auto is onbegrijpelijk...weet na een paar jaar werken in Anhem nu nog steeds niet hoe je het beste het centrum door kan. Nijmegen is ook chaos tijdens de spits hoorquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:56 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ja, dat kwartiertje met de trein (geen idee hoe lang het is met de auto, vriend van me, uit Nijmegen![]()
had het over 10 minuten van brug tot brug, tja dan moet je nog het Arnhemse eenrichtingsverkeer overleven
)
Er is een trein van 12 minuten van station tot station. Sprinter doet 16 minuten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:56 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ja, dat kwartiertje met de trein (geen idee hoe lang het is met de auto, vriend van me, uit Nijmegen![]()
had het over 10 minuten van brug tot brug, tja dan moet je nog het Arnhemse eenrichtingsverkeer overleven
)
Ik heb in dat ruime half jaar dat ik nu in Arnhem woon nog nooit zoveel bijna dood ervaringen gehadquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:58 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
Arnhemse binnenstad met de auto is onbegrijpelijk...weet na een paar jaar werken in Anhem nu nog steeds niet hoe je het beste het centrum door kan. Nijmegen is ook chaos tijdens de spits hoor
De eerste ruzies tussen Nijmegen en Arnhem onstonden toen Engelbertus den Gifbeck uit Presikhaaf kwaad sprak over Otto III de Hatenaar uit Hatert! Deze vuilmonderij pikten de nobele Nijmegenaren niet en vertrokken gewapend met hooivorken en fakkels naar Arnhem waar ze urineerden op het dorpsplein. Vervolgens kliefden ze het hoofd van Engelbertus in twee. Zijn moeder, de lokale toverkol, vervloekte hierop de inwoners van beide steden! De strijd tussen beide steden zou pas weer voorbij zijn wanneer het hoofd van Engelbertus, samen met honderd daalders afgeleverd zou worden @ Treinstation presikhaaf @ Arnhem!quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:52 schreef GimmeGore het volgende:
Optieven met dat college hier....al die rooie rakkersquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:02 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik heb in dat ruime half jaar dat ik nu in Arnhem woon nog nooit zoveel bijna dood ervaringen gehad
Maar ze hebben in Nijmegen wel1 ding wat we hier in Arnhem niet hebben...
Een demissionaire college
Ik weet niet of dat college nou heel arrogant of gewoon heel dom is, maar kloppen doet het niet
Goede oute tijdquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:03 schreef Laysa het volgende:
Ik kan me de tijden nog herinneren dat als vitesse op bezoek kwam de weg naar Het NEC stadion vol stond met de M.E......goede oude tijden![]()
Nu is het toch een stuk braver
Hé Nimwegenaren.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:29 schreef AMDB het volgende:
Nijmegen #461 - Vinden Arnhem ook tof
Kom allemaal even gedag zeggen
Ja, en die houden de handjes boven het hoofd van die luie uitkeringstrekkersquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:04 schreef Laysa het volgende:
[..]
Optieven met dat college hier....al die rooie rakkers
quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:05 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Goede oute tijdTrieste bedoening van tuig dat zichzelf niet in de hand kan houden, over zoiets nutteloos als een sport
'Ja, ik kan zelf niet voetballen, maar ik sla graag de boel kort en klein, das toch net zoiets'
Het was redelijk Cynisch bedoeldquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:05 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Goede oute tijdTrieste bedoening van tuig dat zichzelf niet in de hand kan houden, over zoiets nutteloos als een sport
'Ja, ik kan zelf niet voetballen, maar ik sla graag de boel kort en klein, das toch net zoiets'
Ga eens modereren hier! Ik zie duidelijk mensen die een ban verdienen!quote:
Die moeten ook maar gewoon aan het werkquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, en die houden de handjes boven het hoofd van die luie uitkeringstrekkers
quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ga eens modereren hier! Ik zie duidelijk mensen die een ban verdienen!
Je klinkt zelf als een rooie rakker!quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:11 schreef Laysa het volgende:
[..]
Die moeten ook maar gewoon aan het werk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |