D'r zijn geen official posters, alleen foto's van de set tot dusver.quote:Op vrijdag 4 december 2009 08:48 schreef CrustyClown het volgende:
Goh, ik wist niet dat er al een poster was voor de film. Of is dit een custom-made?
Ik weet dat the shire al herbouwd is, maar zijn er al foto's van de opbouw andere locaties?quote:Op vrijdag 4 december 2009 08:52 schreef Patch het volgende:
[..]
D'r zijn geen official posters, alleen foto's van de set tot dusver.
Als ze er zijn dan staan ze misschien in het vorige topic...quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:14 schreef splendor het volgende:
[..]
Ik weet dat the shire al herbouwd is, maar zijn er al foto's van de opbouw andere locaties?
Dat is niet echt nieuwe informatie .. toch ?quote:Op donderdag 17 december 2009 22:30 schreef StefanP het volgende:
Het worden trouwens 2 films die wederom een jaar apart in de bios komen. Wiki heeft flink wat info over de films.
Het enige "nieuwe" is dat er eerst het plan was om The Hobbit als 1 film uit te brengen, en een tweede film met allerlei verhalen die nog verteld moesten worden, wat er gebeurde tussen The Hobbit en LOTR.quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:08 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Dat is niet echt nieuwe informatie .. toch ?
Jackson heeft ook baggerfilms gemaakt hoor. LotR is geweldig, en daarom zou ik het hem ook wel toevertrouwen.... maar toch..quote:Op maandag 31 mei 2010 10:05 schreef Jeeh het volgende:
Jammer. Maar laat het dan please ook gewoon Jackson zelf doen.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens Deadline is 't zo goed als zeker dat Jackson zelf gaat regisseren.
bronquote:The Hobbit prequel has been plagued by financial set-backs, the threat of a union strike, and now a fire has engulfed one of the workshop sets that would have been utilized in making the movie, damaging the facility beyond repair.
Dus, net als bij James Bond, hangt realisatie van de Hobbit boven alles nog steeds af van het gelul met MGM. En dat kan nog wel even duren.quote:“We’ve seen these reports before, reports saying there was going to be a greenlight in a couple of days — well, a week’s gone by and there isn’t one," adds Jackson. "You can’t believe everything you read. There is only one thing you want to believe and that’s when the studio announces a greenlight. As far as I’m aware that’s not going to be today. I keep hearing positive things. Everyone’s working very hard. There’s a lot of people at Warner Bros. who are working around the clock trying to manoeuvre through the MGM complexities. MGM is a company that is about to go bankrupt and in a way they are about to take The Hobbit into bankruptcy hell with them when they go down. Warners are trying to extract The Hobbit out of the bankruptcy hell before it happens. It is just so complicated I can’t even put my head into it. It’s all to do with American copyright laws, bankruptcy laws. A lot of Warner Bros. lawyers are working round the clock at the moment trying to make it happen so let’s see."
http://www.hollywood.com/(...)_At_The_Helm/7349469quote:This piece of news is a long time coming! The Wrap reports that MGM and Warner Bros. have reached a deal to officially start work on the highly anticipated prequel to the Lord of the Rings trilogy The Hobbit!
And here's the cherry on top of that nerd-gasmic sundae - Peter Jackson will direct the two part adaptation of J.R.R. Tolkien's beloved novel! According to the source, production will begin in February in New Zealand, bringing the crew back to the Middle Earth sets where the original trilogy was shot.
For fans of the film franchise and casual observers of this often heartbreaking tale of financial woes and flip-flopping talent, today's announcement is a major sigh of relief. If there never was a plan to adapt The Hobbit, there wouldn't have been such an outcry when the project went into jeopardy as a result of MGM's money troubles. People's hopes were drummed up only to be let down time and time again as one problem after another kept the film from rolling before cameras.
Now, as Oscar winner Jackson, who also co-wrote and will produce the epic two-part production, is ready to rock, the sky is the limit for The Hobbit, which should first hit theaters in December 2012 before completing in December of 2013. Though there's still no word on who will play protagonist Bilbo Baggins (Martin Freeman has been most recently rumored for the part), Sir Ian McKellen is set to reprise his role as Gandalf the Grey in the film, while other characters from LOTR like Hugo Weaving's Elrond and Cate Blanchett's Galadriel could show up at some point or another.
quote:Peter Jackson ziet er echt niet uitOp vrijdag 22 oktober 2010 09:18 schreef MrData het volgende:
Interview met JP / Boyens:
De situatie ziet er niet echt vrolijk uit als je het zo ziet.
quote:Afgevallen, maar dat was na LOTR en tijdens King Kong al zo.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:36 schreef wolfrolf het volgende:
Is Peter Jackson nou zo ontzettend afgevallen of istie ziek??
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 17:17 schreef FoXje het volgende:
Der HobbitIch muss der ring haben mein Fuhrer
![]()
Maakt dat wat uit, dan? Er zijn zoveel films die digitaal geschoten worden. Dat een film daadwerkelijk in 3D gemaakt wordt, in plaats van de standaard post-productie conversie, is alleen maar goed voor het format.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:27 schreef Fantastique het volgende:
Hij wordt dus in 3D opgenomen. En digitaal...
Met de huidige HDTV technieken zie ik dat niet als een probleem.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:27 schreef Fantastique het volgende:
Hij wordt dus in 3D opgenomen. En digitaal...
Inmiddels zitten digitaal en film zo dichtbij, dat je amper het verschil kan zien. Of zit je je ook te ergeren bij films als Zodiac, of The Social Network?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:31 schreef Fantastique het volgende:
Ik vind digitaal opgenomen films er over het algemeen ontzettend lelijk uitzien. Kaboom is eigenlijk de enige digitaal opgenomen film waarbij ik het digitale wel wist te waarderen, verder blijft film er toch mooier uitzien, het leeft meer.
Zodiac heb ik niet in de bioscoop gezien, en bij the social network en alle andere films die digitaal zijn opgenomen viel het me inderdaad op. Het heeft gewoon geen film-gevoel.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:59 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Inmiddels zitten digitaal en film zo dichtbij, dat je amper het verschil kan zien. Of zit je je ook te ergeren bij films als Zodiac, of The Social Network?
Hopelijk niet. Net als dat ik niet tevreden ben met de komst van Cate Blanchett. Wellicht is zij alleen de narrator, maar ik heb alweer het gevoel alsof er onnodig wat vrouwelijke personages in de film zullen voorkomen die totaal geen rol hadden in het boek. Ik zie gelijkenissen met Arwin, wat mij betreft nog steeds met afstand het minste punt uit de LOTR trilogie.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Orlando Bloom zou toch terug (even) meedoen.
hoera:quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 22:00 schreef merry77 het volgende:
Ik hoop dat Ian McKellen terugkeert. Hij was een goede Gandalf.
http://www.hollywoodrepor(...)return-gandalf-69960quote:It's Official: Ian McKellen to Return as Gandalf in 'The Hobbit'
Ian McKellen has signed on to return as wizard Gandalf in The Hobbit, the two-pic adaptation of the J.R.R. Tolkien novel being directed by Peter Jackson.
The dealmaking on Hobbit for a slew of Jackson veterans from his Lord of the Rings trilogy has been coming fast and furious and comes on the heels of Andy Serkis finally inking his deal to reprise Gollum.
The Hobbit book introduced Gandalf and Gollum, with both characters going on to become part of literature’s most popular characters. Gandalf sets the adventure going in the story and appears throughout the novel. Gollum appears in a chapter that has gone on to be one of the most memorable in all of fantasy literature.
Elijah Wood signed his deal to return as Frodo last week, and Cate Blanchett will play Galadriel once again. Orlando Bloom has an offer to return as elf archer Legolas, though it’s too early to tell if a deal will be made.
McKellen, who was nominated for an Oscar for his portrayal of Gandalf, has spent recent years doing mostly voice work for film and TV, although he did star in the remake of AMC's The Prisoner. His last major film role was in 2006’s X-Men: The Last Stand.
Hobbit starts shooting Feb. 14 in New Zealand.
Wat is er mis met Frodo? Of bedoel je dat Frodo eigenlijk helemaal niet in de Hobbit zit in het boek?quote:
Jeej, goed nieuws.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:05 schreef Tokus het volgende:
[..]
hoera:
[..]
http://www.hollywoodrepor(...)return-gandalf-69960
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:53 schreef picodealion het volgende:
Tof, McKellen is een held. Maar wat is dat memorabele hoofdstuk met Gollum dan ook alweer? Ik heb 'm echt 10 jaar geleden gelezen,.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Nou ja, een verplichting van 18 maanden aan gaan, op die leeftijd. Zeker na al die keren uitstel. Ik kan me voorstellen dat hij zijn bedenkingen had. Natuurlijk is McKellen de enige echte Gandalf, en is het niet meer dan logisch dat hij terugkeert, maar goed, ik snap dat hij z'n twijfels gehad kan hebben.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:27 schreef wonderer het volgende:
http://www.mckellen.com/cinema/hobbit-movie/index.htm
Dat ie uberhaupt overwoog om niet mee te doen vond ik een beetje gek. Aan de ene kant wel begrijpelijk, maar ik zou me als acteur wel verplicht voelen, eigenlijk.
Ik kan het me ook niet herinneren, maarja het worden twee delen dus er zal ook een overloop richting LOTR komen en dan heb je hem wel nodig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:11 schreef Adelante het volgende:
Wat was Saruman's rol in The Hobbit dan? Kan me niet meer indenken dat ie er in voor kwam
Zal wel gewoon weer in de stijl van LOTR zijn, en Jackson kennende met kleine horrorachtige-elementen (Denk aan de spinnen in Mirkwood...)quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:42 schreef Felagund het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe "volwassen" ze de films gaan maken. De hobbit is duidelijk veel meer als een kinderboek/sprookje geschreven dan LOTR.
Mijn vent suggereerde dat ze misschien de samenwerking (of was het nou vete?) tussen Gandalf en Saruman zouden gaan laten zien.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:35 schreef splendor het volgende:
[..]
Ik kan het me ook niet herinneren, maarja het worden twee delen dus er zal ook een overloop richting LOTR komen en dan heb je hem wel nodig.
quote:Opnames The Hobbit vertraagd
De opnames van de tweedelige prequel van de Lord of the Rings trilogy zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld nadat Peter Jackson eerder deze week werd geopereerd aan een geperforeerde maagzweer. Jackson ligt nog in het ziekenhuis.
Jackson werd eerder deze week met spoed opgenomen in het Wellington Hospital in Nieuw-Zeeland. Jackson is momenteel herstellende. Verwacht wordt dat hij volledig zal herstellen.
Ik denk dat het ten tijde van 'The Hobbit' een samenwerking was.quote:
Tofquote:Op maandag 21 februari 2011 22:34 schreef Patch het volgende:
set foto's:
http://www.theonering.net(...)hares-miramar-shots/
Van die paar pilaren wordt ik nog niet heel blij.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:34 schreef Patch het volgende:
set foto's:
http://www.theonering.net(...)hares-miramar-shots/
Er is al een tekenfilm vanquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:09 schreef BadWaffel het volgende:
Is er al een film van of is dit gewoon deeltje 1?
Veel Britten.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:15 schreef Patch het volgende:
Meet The Cast:
Foto's en filmpje:
http://www.darkhorizons.c(...)-cast-of-the-hobbit-
Awesome!quote:
Nice! Was het maar vast zoverquote:
Vervanging voor de rol van Fili en Lee Pace gecast als Thranduil.quote:Lee Pace Joins The Hobbit
Even as he toils away making The Hobbit, Peter Jackson is sticking to his promise of keeping the audience up to date with new additions to the cast of the films. And he’s hit Facebook to announce that Dean O’Gorman will slip into the role of Fili, while Lee Pace has been chosen to play Elven King Thranduil.
O’Gorman, of course, replaces Rob Kazinsky, who sadly had to drop out of the Hobbit cast for personal reasons. But Jackson seems confident that he’s found a great new actor for the role. “Dean's a terrific Kiwi actor, who I am thrilled to be working with. He's recently been in an excellent TV series down here called The Almighty Johnsons, and I should let fans of that show know that our shooting schedule allows Dean to continue with a second series next year. Dean will be joining us next week.”
As for Pace, who has appeared in the likes of Infamous, When in Rome, and The Good Shepherd (as well as late, lamented quirk-fest TV drama Pushing Daisies), his role in Tarsem Singh’s most recent directorial effort is the one that appears to have snagged Jackson’s eye and approval: “I'm also pleased to announce that Lee Pace will be playing the Elven King Thranduil. Casting these Tolkien stories is very difficult, especially the Elven characters, and Lee has always been our first choice for Thranduil. He's going to be great. We loved his performance in a movie called The Fall a few years ago, and have been hoping to work with him since. When we were first discussing who would be right for Thranduil, Lee came into mind almost immediately.”
We’re particularly pleased with the casting of Pace, who’s proved he can bring the goods when the project’s right.
Peter is afgevallen. Goed gedaan.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:14 schreef knep het volgende:
Filmpje uit de eerdere post is weggehaald. Hierbij een nieuwe link:
Geweldig om al die prachtige sets terug te zien, het gaat weer helemaal leven.
Wat is dit gaaf.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:14 schreef knep het volgende:
Filmpje uit de eerdere post is weggehaald. Hierbij een nieuwe link:
Geweldig om al die prachtige sets terug te zien, het gaat weer helemaal leven.
cool spider-man en magneto in 1 filmquote:
Dat denk ik ook al tijden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
cool spider-man en magneto in 1 film
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:58 schreef Woodpecker het volgende:
[ afbeelding ]
Het is kennelijk zonnig in Midden-aarde
Bijschrift: THE HOBBIT is being filmed in 3D. Even wizards have to wear the glasses. Snapped by Peter Jackson in Wellington, 2011.
Stephen Fry!quote:Casting news for The Hobbit
ome more HOBBIT casting news today. As we near the end of our first shooting block (we have a break in less than three weeks to get some editing and visual effects work done, plus prepare for very big scenes coming up), we are looking at characters featuring in sequences that take place a little later in the story.
We are thrilled to confirm that Stephen Fry will be playing The Master of Laketown. I've known Stephen for several years, and we're developing a DAMBUSTERS movie together. In addition to his writing skills, he's a terrific actor and will create a very memorable Master for us.
The Master's conniving civil servant, Alfrid will be played by Ryan Gage. Ryan is a great young actor who we originally cast in a small role, but we liked him so much, we promoted him to the much larger Alfrid part.
Last, and certainly not least, is Conan Stevens, who will be playing an Orc called Azog (Orcs are never called Roger or Dennis for some strange reason). And yes that's his name—Conan! Isn't that cool? Azog is played by Conan! Here's a photo of Conan and I together... I'm pretty tall, probably at least 6'5" or 6'6" I would guess, so that gives you some clue how tall Conan is! You can learn all about him at www.conanstevens.com.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Fry is een van de coolste mensen op de aardbol.
Lol.quote:Last, and certainly not least, is Conan Stevens, who will be playing an Orc called Azog (Orcs are never called Roger or Dennis for some strange reason). And yes that's his nameConan! Isn't that cool?
quote:Lord of the Rings star Orlando Bloom has joined the cast of Peter Jackson's upcoming Hobbit movies -- even though his character, the elf Legolas, doesnt appear in J. R. R. Tolkiens original novel.
Jackson announced the casting in a Facebook post Friday.
Ten years ago, Orlando Bloom created an iconic character with his portrayal of Legolas," he wrote. "Im excited to announce today that well be revisiting Middle Earth with him once more. Im thrilled to be working with Orlando again.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:42 schreef Woodpecker het volgende:
[ afbeelding ]
En ook Orlando Bloom/Legolas is weer van de partij!
[..]
quote:The Hobbit-films krijgen titels
De twee Hobbit-films van Peter Jackson hebben titels. Het eerste deel heet The Hobbit: An Unexpected Journey en deel twee heeft de titel The Hobbit: There and Back Again gekregen.
Dat schrijft het Amerikaanse filmblad Variety. De opnamen van de twee films zijn al twee maanden in volle gang.
An Unexpected Journey gaat in Amerika op 14 december 2012 in première en There and Back Again is vanaf 13 december 2013 te zien. Wanneer de films in Nederland te zien zijn, is nog onbekend. The Hobbit-films worden in 3D opgenomen.
Deze week werd bekend dat Orlando Bloom ook in deze Tolkien-verfilming te zien is als de elf Legolas. Elijah Wood, Ian McKellen en Cate Blanchett zijn in The Hobbit-films ook weer te zien als hun personages uit The Lord of the Rings-trilogie.
De Nieuw-Zeelander Jackson filmt de twee prequels van de The Lord of the Rings-trilogie momenteel in zijn thuisland. De opnamen van The Hobbit-films hebben nogal wat vertraging opgelopen door gezondheidsproblemen van Jackson en een paar financiële tegenvallers.
Wat heeft Will Turner daar een lang haar zeg.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:42 schreef Woodpecker het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Gezellig. Ik ben benieuwd wat hij gaat doen dan. Behalve mooi praten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:42 schreef Woodpecker het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Elfje, rol speciaal voor haar geschrevenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:59 schreef tralalala het volgende:
[..]
Nice![]()
Als ze maar niet tot Ork wordt getransformeerd.
Vanaf september nog 200 (of 300?) dagen, dus reken zelf maar uitquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:31 schreef neggix het volgende:
Weet iemand tot wanneer ze opnemen in Nieuw zeeland? Ik ben er in Januari maar dan zijn ze zeker al klaar?
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:40 schreef 7eVeNL het volgende:
Geniet er maar van! Deze versie is echt heel gaaf!
Nu kan ik echt niet meer wachtenquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:02 schreef IedeK. het volgende:
https://www.facebook.com/(...)41884481557&comments
Nieuwe productiedagboek van Peter Jackson.
Met oa Gollum en Bilbo, de dwergen in actie in Bag End en gevecht met trollen, Galadriel.
En als laatste verrassing: Christopher Lee als Saruman.
Mensen die dvd's kopenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:04 schreef Klipnap het volgende:
Pech voor al die mensen die net een special-editionbox hebben gekocht, binnenkort moeten ze weer een speciale hebben van alle 5 delen.
Ik betaal wel voor film-entertainment maar niet voor dvd'squote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:16 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Mensen die niet betalen voor hun film-entertainment
LOTR != The Hobbit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:04 schreef Klipnap het volgende:
Pech voor al die mensen die net een special-editionbox hebben gekocht, binnenkort moeten ze weer een speciale hebben van alle 5 delen.
Ik ben er ooit aan begonnen en heb door het grootste deel een beetje heen en weer gebrowsed. Wat was dat een ongelofelijk faalproject. Ik bedoel, leuk dat het allemaal fans waren die hun centjes bij elkaar gesprokkeld hebben voor een passie-project, maar het was gewoon niet om aan te zien...quote:Op zondag 24 juli 2011 00:34 schreef Poemgirl het volgende:
En zijn er trouwens ook andere mensen die "Born in Hope" hebben gezien? Het is gebaseerd op de boeken van Tolkien, zo'n 80 jaar voor de grote oorlog om de ring ofzo. Wel best amateuristisch, je kunt het zo op youtube vindenZie je ook nog een stukje geschiedenis van Aragorn.
Het was wel dramatisch slecht inderdaadquote:Op zondag 24 juli 2011 01:09 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Ik ben er ooit aan begonnen en heb door het grootste deel een beetje heen en weer gebrowsed. Wat was dat een ongelofelijk faalproject. Ik bedoel, leuk dat het allemaal fans waren die hun centjes bij elkaar gesprokkeld hebben voor een passie-project, maar het was gewoon niet om aan te zien...
O wat een tof filmpje! Die oranje-harige dwerg (sorry is een eeuw geleden dat ik het boek heb gelezen, Bombur volgens onderstaande foto) die Metallica doet heerst.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:02 schreef IedeK. het volgende:
https://www.facebook.com/(...)41884481557&comments
Nieuwe productiedagboek van Peter Jackson.
Met oa Gollum en Bilbo, de dwergen in actie in Bag End en gevecht met trollen, Galadriel.
En als laatste verrassing: Christopher Lee als Saruman.
Volgens mij ook. Dat wordt nog meer Bond sets afrennen voor hem.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:03 schreef Haunter het volgende:
Ligt het aan mij of is Jackson weer behoorlijk aan het aankomen? Desalniettemin; ik heb er nu al veel zin in!
Dat zal vast nog wel mee gaan vallen, aangezien PJ een ekte baas isquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:10 schreef Dagonet het volgende:
Op zich heb ik er wel zin in, alleen verdomd klote dat ze er zelf zoveel bij willen verzinnen. Gaat nergens over.
ja, want dat komt echt al op korte termijn uit....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:04 schreef Klipnap het volgende:
Volgens mij is dat nog niet bekend.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:05 schreef splendor het volgende:
Is er eigenlijk al meer bekend over de verhaallijn? En dan bedoel ik dus met name alle nieuw verzonnen stukken die toegevoegd gaan worden.
Wanneer wordt zoiets bekend? Of houden ze dat angstvallig geheim tot aan de première?
Zou iemand hier antwoord op kunnen geven? Ik wil deze films gaan kijken(puur voor het verhaal) maar ik wil niet dat ik de Hobbit films voor mezelf verpest.quote:In hoeverre overlappen de verhalen van Born of Hope en The hunt for Gollum met de twee hobbit films?
Nah, de connectie is minimaal voor zover ik me herinner. Wel hele slechte filmsquote:Op maandag 25 juli 2011 18:52 schreef terdege het volgende:
[..]
Zou iemand hier antwoord op kunnen geven? Ik wil deze films gaan kijken(puur voor het verhaal) maar ik wil niet dat ik de Hobbit films voor mezelf verpest.
Ik zal het onder een spoiler zetten voor diegene die echt niks willen weten en het verhaal niet kennen:quote:Op maandag 25 juli 2011 00:05 schreef splendor het volgende:
Is er eigenlijk al meer bekend over de verhaallijn? En dan bedoel ik dus met name alle nieuw verzonnen stukken die toegevoegd gaan worden.
Wanneer wordt zoiets bekend? Of houden ze dat angstvallig geheim tot aan de première?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:19 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Ik zal het onder een spoiler zetten voor diegene die echt niks willen weten en het verhaal niet kennen:Vind ik persoonlijk een toffe toevoeging. Vond het wel jammer dat dat niet zelf een uitgebreid hoofdstuk in De Hobbit heeft gekregenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker faxen heel de dag echt genot
3D concept tekeningenquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:39 schreef summer2bird het volgende:
Kickje.
Volgens mij is dit het nieuwste filmpje:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150451523596807
Ja? Da's mooi!quote:
Doen ze niet, ze hebben er sowieso stukken bijgeschreven om er twee delen van te kunnen maken en om personages uit LOTR in de films te kunnen planten.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:12 schreef truedestiny het volgende:
Kan haast alleen maar een goede film worden als ze het verhaal aanhouden!
Misschien is het wel gewoon 1 shot van Bilbo die ergens loopt en dan het logo.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:53 schreef Kirov het volgende:
Return to Middle-earth on Tuesday, December 20th, with the worldwide debut of "The Hobbit: An Unexpected Journey" announcement trailer at 7pm PST!
Morgenochtend om 4 uur als het goed is.
nee trailer duurt ruim 2 minutenquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:23 schreef splendor het volgende:
[..]
Misschien is het wel gewoon 1 shot van Bilbo die ergens loopt en dan het logo.
apple.com/trailers had je al wel, machtige 480p kwaliteit!quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:21 schreef fratsman het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ten tijde van ROTK was er nog geen Youtube en zat je met honderduizenden tegelijk op theonering.net op brakke camlinkjes te klikken.
Overbelast op de dag dat die trailer uitkwam.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:23 schreef thettes het volgende:
[..]
apple.com/trailers had je al wel, machtige 480p kwaliteit!
dat beeld je je niet inquote:Op woensdag 21 december 2011 08:37 schreef Breuls het volgende:
De drie trollen. Die zag ik ook ja.
Zaten die ook niet in LOTR in versteende vorm? Of beeld ik me dat nou in?
Oh, je bent zo iemand die het in het Nederlands leest?quote:Op woensdag 21 december 2011 09:39 schreef ThaTim het volgende:
Aanhangsels is soort van encyclopedie van In de Ban van de Ring
Verwend nestquote:Op woensdag 21 december 2011 10:06 schreef Morpheus2002 het volgende:
de slechte geluid en beeldkwaliteit die je nu voorgeschoteld krijgt in de de normale zalen.
Haha nee hoor. Thuis een blu-ray kijken is kwalitatief veel beter dan een film in de bios kijken in een normale zaal. Dat vind ik niet meer kunnen. Gelukkig komen er steeds meer films in IMAXquote:Op woensdag 21 december 2011 10:11 schreef Smeich het volgende:
[..]
Verwend nest
De trailer ziet er inderdaad magisch en veelbelovend uit! Ik kan niet wachten, maar toch moet het! En inderdaad,3D
Supervet!quote:Op woensdag 21 december 2011 10:14 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Kan niet wachten, altijd al van LOTR gehouden, dus dit zal zeker goed worden. Grappig tho, broertje van mijn buurvrouw was op vakantie in NZ toen LOTR werd opgenomen, hij mocht figurant zijn in de eerste twee delen als orc, in het derde deel is hij zelfs vol in beeld geweest en een bepaalde 'rol' mogen doen.
Ik doelde ook niet op alleen maar actie, ik doelde op enige actie.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Imaxquote:Op woensdag 21 december 2011 12:17 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat is precies Imax of wat houd dat in ten opzichte van Blueray of 3d?
trollen trollen is idd een potentiele meme :pquote:Op woensdag 21 december 2011 12:39 schreef ThaTim het volgende:
Ik verwacht nu al dat Gandalf met de trollen 'n nieuwe internetmeme wordt.
Immers, Gandalf 'trollt' de trollen toch wel gigantisch he.
Is toch veel leuker om te wachten op de film en daarna het boek te gaan lezen (in verband met het spoilen van het verhaal).quote:Op woensdag 21 december 2011 10:01 schreef Breuls het volgende:
The Hobbit al gelezen? In het Engels doen! En voordat je de film ziet.
Het boek is gewoon tien keer beter dan de filmquote:Op woensdag 21 december 2011 13:35 schreef Jivis het volgende:
[..]
Is toch veel leuker om te wachten op de film en daarna het boek te gaan lezen (in verband met het spoilen van het verhaal).
Heb ik met LOTR destijds ook gedaan, beviel me goed. Jackson blijft toch wel redelijk trouw aan de boeken.
Heb t boek niet gelezen, maar vroeger wel zo'n ontzettend gaar Lord of the Rings SNES spelletje gespeeld. Volgens mij was 80% van dat kut spel in de Barrow Downs.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Het boek is gewoon tien keer beter dan de filmEn er zit wel degelijk grote verschillen in, veel details zijn weggelaten. Hoewel hij wel zijn best doet om ze erin te houden, erg leuk voorbeeld vond ik dat grimli een haar kreeg van galadriel, had ik niet verwacht dat dat erin gehouden werd
Wat ik echt jammer vond van lord of the rings was dat de barrow downs en het gevecht om de shire zijn weggelaten
Ik ben dan ook bang dat bij de hobbit alle details die het zo leuk maken ook weggelaten worden, zoals het verhaal met Beorn, de riddles in de grot van golem en het gooien van denneappels naar wargs
Het gaat toch al anders worden, want ook Frodo komt terug in de Hobbit. En die komt in het boek toch echt niet voorquote:Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Het boek is gewoon tien keer beter dan de filmEn er zit wel degelijk grote verschillen in, veel details zijn weggelaten. Hoewel hij wel zijn best doet om ze erin te houden, erg leuk voorbeeld vond ik dat grimli een haar kreeg van galadriel, had ik niet verwacht dat dat erin gehouden werd
Wat ik echt jammer vond van lord of the rings was dat de barrow downs en het gevecht om de shire zijn weggelaten
Ik ben dan ook bang dat bij de hobbit alle details die het zo leuk maken ook weggelaten worden, zoals het verhaal met Beorn, de riddles in de grot van golem en het gooien van denneappels naar wargs
Mwah, ik vind het verhaal van The Lord of the Rings geweldig, maar Tolkien was een armzalig verteller. Hij gebruikte het verhaal van LOTR vaak ook als hulpmiddel om Middle-Earth uit de doeken te doen en luisterde overduidelijk niet naar editors.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Eens.quote:Al die pagina's waarin hij landschappen beschrijft, pfoeh. De boeken zijn op sommige punten heel moeizaam doorheen te ploegen en vaak te langdradig. Wat nogmaals niet wegneemt dat ik het verhaal, de personages en de thema's fantastisch vind. Daarom ben ik ook zo ontzettend blij dat er iemand als Peter Jackson opstond, die het verhaal voor veel meer mensen toegankelijk heeft gemaakt. Het is niet voor niets dat de trilogie eerst bekend stond als 'onverfilmbaar'.
Ach welnee.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:56 schreef ThaTim het volgende:
Als 9 jarige is het best lastig om dergelijke boeken in het Engels te lezen
Riddles in the dark is natuurlijk iets dat wel móet verfilmd worden (en dat zie je ook wel in de trailer) aangezien dat de obsessie van Gollem verklaart.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef Ferdii het volgende:
Anders overdrijf je even lichtelijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:46 schreef Hankster het volgende:
TDKR en de twee Hobbits zijn sowieso de films van het decennium! Nu al
Ik denk dat jij het bij jezelf moet zoeken ja.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:56 schreef terdege het volgende:
Ligt het aan mij of zien de decors er ietwat nep uit?
Wat een diepte in de wijde shots zeg. Je kan zien dat het in 3D is gefilmd. En dat in 2D!!!!quote:
Vertrouwd. Dat was het woord wat ik zocht!quote:Op woensdag 21 december 2011 22:18 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wat een diepte in de wijde shots zeg. Je kan zien dat het in 3D is gefilmd. En dat in 2D!!!!
Kortom, die 3D bril is helemaal niet nodig!!!
Het ziet er fenomenaal en vertrouwd uit. De film komt alleen pas OVER 1 JAAR UITKutzooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:45 schreef KrentebolHooft het volgende:
Welk deel van het boek denken jullie dat het eerste deel van de film gaat omvatten?Nee, de slag om Dal en het gevecht tegen Smaug zijn veel grotere onderdelen. Ik denk eerder dat de knip ergens in Mirkwood zal zijn. Bijvoorbeeld als ze door die spinnen gevangen genomen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Én een kijkje in de toekomst, hoe de Vierde Era verloopt. Tot aan het moment dat Aragorn sterft en Sam overzee vertrekt.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:39 schreef ThaTim het volgende:
Aanhangsels is soort van encyclopedie van In de Ban van de Ringkloep kloep
Dit vermoed ik ook, daar zit ook een spanningsboog waar ze op kunnen teren en de grootste slag is nog niet gestreden op dat moment. Lijkt mij ideaal om daar te knippenquote:Op woensdag 21 december 2011 22:58 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Nee, de slag om Dal en het gevecht tegen Smaug zijn veel grotere onderdelen. Ik denk eerder dat de knip ergens in Mirkwood zal zijn. Bijvoorbeeld als ze door die spinnen gevangen genomen worden.
Ja, en daarom dacht ik aan de spinnen. Maar op zich kan het ook de gevangenneming van de dwergen door de boselfen worden.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:12 schreef Hungry_Joe het volgende:
Mijn gok is de vlucht uit het Demsterwold, aankomst in Lake Town. Maar dat is dan weer niet echt een cliffhanger.
Maar als de appendix er inderdaad bij betrokken wordt (wat ik wel verwacht), zou die scheidslijn weer verder terug moeten liggen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:14 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Ja, en daarom dacht ik aan de spinnen. Maar op zich kan het ook de gevangenneming van de dwergen door de boselfen worden.
Want?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Maar als de appendix er inderdaad bij betrokken wordt (wat ik wel verwacht), zou die scheidslijn weer verder terug moeten liggen.
Ik zelf vermoed dat hij het in zoverre doorkruist dat hij Bilbo laat zien die in het Boek aan het schrijven is, dat zou IMHO een mooi einde zijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:33 schreef Hungry_Joe het volgende:
Omdat er dan meer bij het verhaal betrokken gaat worden, en dan gaat toch eea aan screentime in beslag nemen. Ik weet niet in welke mate Peter Jackson het gaat doorkruisen naar LOTR. Misschien ook wel helemaal niet.
Beorn. Wat een baas is me dat eigenlijk. Ben wel benieuwd hoe men het karakter Bard gaat brengen. In het boek bleef hij toch een beetje onderbelicht.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:46 schreef KrentebolHooft het volgende:
Daarna gaan ze geloof ik naar die shapeshifter en de elven?
Ik zie het nu ja, goede kop ervoor ook. Ben erg benieuwd naar hem.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |