abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75316257
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Puur kwantitatief? Marginaal als er al sprake is van woningnood. Maar die woningen zijn niet op de juiste manier over het land (of over de regio, ook in de randstad is best veel te koop voor een schappelijke prijs maar dan zit je net in de verkeerde wijk of stad) verdeeld.
Kwalitatief is er wel een tekort natuurlijk iedereen wil op z'n 25e in een mooie goed onderhouden grote woning kunnen trekken. En dat is niet mogelijk, en ook met wat lagere eisen is het best lastig.
Zet voor de grap de woningproductie eens af tegen de bevolkingsgroei. Ook die cijfers spreken boekdelen, naast de volslagen uit de pan gerezen prijzen.
quote:
Het is toch echt geen onzin, het is een verschijnsel dat in veel gebieden voor is gekomen. De Doughnutcities in de VS zijn een bekend voorbeeld. En ook in Nederland is het vertrek van de rijkere middenklasse uit bepaalde wijken geen onbekend verschijnsel. Je krijgt hiervoor in ruil heel eenzijdige wijken terug met in de wijken die pech hebben relatief veel leegstand maar ook bedenkelijke kamerverhuur en verpaupering. Dan kan je vaak beter in die wijken flink slopen en herstructureren. Scheelt ook weer groen dat opgeofferd moet worden.
De 'rijkere middenklasse' vertrekt uiteindelijk uit de wijken vanwege een waaier aan redenen. Dat neemt echter niet weg dat de woningprijzen in NL onverklaarbaar hoog zijn, tenzij je gewoon de feiten volgt en tot de logische conclusie komt dat er te weinig woonruimte in NL beschikbaar is. Het is niet voor niets dat er inmiddels allerhande kunstgrepen worden bedacht om mensen ergens te kunnen laten wonen. Of noem jij het een gezonde situatie dat een starter - die jaren moet wachten op een sociaal huurhok - 400 euro per maand af moet tikken voor een kamertje ergens? Het overheidsbeleid heeft de hele woningmarkt gewoon verziekt.

Herstructurering van wijken is overigens leuk, maar het zijn de bewoners die het aanzien van een wijk uiteindelijk bepalen. Als je een tokkie in een villa zet, loopt de villawijk uiteindelijk ook leeg. Daarnaast is het vrij idioot dat we ladingen vinexblokkendozen hebben staan met postzegels als tuinen, terwijl Betsie 44 bij wijze van spreken meer ruimte heeft.

Trouwens, waarom noemt men weilanden waar methaanproducerende koeien op staan altijd 'groen'?
quote:
Deels wel en dat gebeurt ook volop natuurlijk. Er verrijzen hele flinke woonwijken met vele duizenden woningen. Maar daarnaast verdient het binnenstedelijke gebied ook volop aandacht zoals oude industrieterreinen die ondertussen omsloten zijn door woonwijken. Die herontwikkelen levert financieel minder op maar maatschappelijk een stuk meer.
Vraag bij het CBS de totale woningproductie eens op.
pi_75316401
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:09 schreef justanick het volgende: 400 euro per maand af moet tikken voor een kamertje ergens?
daar hebben we 'm weer. Waarom is dat de norm? Je kunt er ook voor kiezen om bijv. iets buiten het centrum te wonen. Alsof je een onwrikbaar burgerrecht hebt op een A-locatie....

Het mag, daar niet van. Maar dan kies je er ook zelf voor de prijs te betalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 05-12-2009 16:23:02 ]
pi_75316551
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

daar hebben we 'm weer. Waarom is dat de norm? Je kunt er ook voor kiezen om iets buiten het centrum te wonen. Alsof je een onwrikbaar burgerrecht hebt op een A-locatie....

Het mag, daar niet van. Maar dan kies je er ook zelf voor de prijs te betalen.
Er zijn ook regio's in Nederland waar je ook buiten het centrum nog 400 euro af moet tikken. En dan zit je dus niet op een A-lokatie.

Edit: ik zit nu te kijken in Hilversum. Goedkoopste woonruimte doet daar momenteel 375 euro per maand. Da's een kamer van 14m2. Goedkoopste 'appartement' (33m2) is 675 euro / maand.
pi_75316567
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:22 schreef justanick het volgende:

[..]

Er zijn ook regio's in Nederland waar je ook buiten het centrum nog 400 euro af moet tikken. En dan zit je dus niet op een A-lokatie.
welke regio's?
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:23:35 #105
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75316572
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee, migranten zijn broodnodig zodat wij op onze krent kunnen blijven zitten, en straks iemand onze rolstoel kan duwen. Ik zou niet zozeer in termen van zielig willen denken, als wel in termen van triest.
Die rolstoel rijdt wel elektrisch hoor. En gezien de enorme arbeidsparticipatie van migranten, gaan we straks inderdaad nieuwe migranten nodig hebben om de huidige migranten te duwen...
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

zie je er vertrekken? Ik niet. Stukken minder dan uit andere landen.
De laatste cijfers die ik zag, gaven zo'n 100.000 per jaar aan.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is toch echt geen onzin, het is een verschijnsel dat in veel gebieden voor is gekomen. De Doughnutcities in de VS zijn een bekend voorbeeld. En ook in Nederland is het vertrek van de rijkere middenklasse uit bepaalde wijken geen onbekend verschijnsel. Je krijgt hiervoor in ruil heel eenzijdige wijken terug met in de wijken die pech hebben relatief veel leegstand maar ook bedenkelijke kamerverhuur en verpaupering. Dan kan je vaak beter in die wijken flink slopen en herstructureren. Scheelt ook weer groen dat opgeofferd moet worden.
Cijfers uit de VS zijn hier natuurlijk niet te vergelijken.
Daarbij zijn die "eenzijdige wijken" van jou toevallig net de "prachtwijken" waar het vol zit met ... migranten! Maar daar wou je het gek genoeg niet over hebben...
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh ik heb gewoon geen zin in een migrantendiscussie in een huizenmarkttopic met iemand die iedere rationele benadering weigert. Dat kan je beter dom gaan huilen op GS of de FP. Ik snap dat je denkt dat door het stoppen van migratie alle problemen in dit land spontaan verdwijnen maar zo werkt het in de echte wereld niet .
Dat hoor je mij niet zeggen! Ik haalde wel aan dat migranten wel degelijk zwaar bijdragen aan de bevolkingstoename, en dus ook aan de woningnood.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

daar hebben we 'm weer. Waarom is dat de norm? Je kunt er ook voor kiezen om bijv. iets buiten het centrum te wonen. Alsof je een onwrikbaar burgerrecht hebt op een A-locatie....
Prima, wijs mij eens een naar jouw maatstaven betaalbare nette huurwoning aan (en dan niet in Oost-Groningen!) waar ik binnen redelijke tijd in kan trekken.
censuur :O
pi_75316676
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die rolstoel rijdt wel elektrisch hoor. En gezien de enorme arbeidsparticipatie van migranten, gaan we straks inderdaad nieuwe migranten nodig hebben om de huidige migranten te duwen...
nice try, maar het zullen vooral de autochtonen zijn die de imigranten nodig hebben. Om dat laatste restje dynamiek die in de Nederlandse samenleving zit te revitaliseren.
quote:
De laatste cijfers die ik zag, gaven zo'n 100.000 per jaar aan.
o, met hoogopgeleide jonge Nederlanders die naar het buitenland vertrekken, heb je het over die veertigers die vlak over de grens in Duitsland en Belgie gaan wonen, maar voor de rest in Nederland werken, sporten, recreeren, boodschappen doen, eigenlijk alles behalve wonen.

Heel gedurfd.

Hoeveel Nederlanders kom je tegen in China of India, vergeleken met andere naties? Miniscuul.
Emigreren is voor ons inderdaad een huis drie kilometer over de grens kopen.
pi_75316750
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

welke regio's?
Ik heb Hilversum even toegevoegd in een edit, maar ook in Almere (toch niet een van de populairste gemeenten) is de goedkoopste kamer die ik zo even kan vinden 450 euro per maand. Da's in de Oostvaardersbuurt, niet de meest prettige buurt om in te wonen. Pas in Lelystad wordt het betaalbaarder, maar diezelfde overheid die het vertikt om voldoende bouwkavels ter beschikking te stellen vertikt het ook om te zorgen voor een goede infrastructuur (als je richting de randstad moet heb je via de trein, de A6 en de A27 een filetechnisch probleempje).

Ik acht 450 euro voor een hok in de Oostvaardersbuurt niet echt een fatsoenlijke prijs. Wil je een appartementje, zit je al snel rond de 700 a 800 euro (vaak ex gwl). Dat is inderdaad bijzonder betaalbaar als je bijvoorbeeld een starter bent die 1500 - 2000 bruto per maand naar binnen tikt.
  Moderator zaterdag 5 december 2009 @ 16:31:42 #108
236264 crew  capricia
pi_75316773
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:30 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik heb Hilversum even toegevoegd in een edit, maar ook in Almere (toch niet een van de populairste gemeenten) is de goedkoopste kamer die ik zo even kan vinden 450 euro per maand. Da's in de Oostvaardersbuurt, niet de meest prettige buurt om in te wonen. Pas in Lelystad wordt het betaalbaarder, maar diezelfde overheid die het vertikt om voldoende bouwkavels ter beschikking te stellen vertikt het ook om te zorgen voor een goede infrastructuur (als je richting de randstad moet heb je via de trein, de A6 en de A27 een filetechnisch probleempje).

Ik acht 450 euro voor een hok in de Oostvaardersbuurt niet echt een fatsoenlijke prijs. Wil je een appartementje, zit je al snel rond de 700 a 800 euro (vaak ex gwl). Dat is inderdaad bijzonder betaalbaar als je bijvoorbeeld een starter bent die 1500 - 2000 bruto per maand naar binnen tikt.
Dan kun je beter gaan kopen...zeker met de HRA kom je op hetzelfde uit..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75316908
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

o, met hoogopgeleide jonge Nederlanders die naar het buitenland vertrekken, heb je het over die veertigers die vlak over de grens in Duitsland en Belgie gaan wonen, maar voor de rest in Nederland werken, sporten, recreeren, boodschappen doen, eigenlijk alles behalve wonen.

Heel gedurfd.
Je doelt nu op de circa 25% van de emigranten (die volgens het CBS) in BE en DE gaan wonen? Dat is inderdaad zoveel dat je de overige 75% (± 60K / jaar) kunt negeren...
pi_75316945
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan kun je beter gaan kopen...zeker met de HRA kom je op hetzelfde uit..
Met een bruto inkomen van 1500 tot 2000 per jaar kun je niet eens wat kopen, tenzij je richting Groningen oid gaat. Helemaal niet nu de banken nerveus op hun centjes blijven zitten .
  Moderator zaterdag 5 december 2009 @ 16:40:33 #111
236264 crew  capricia
pi_75316992
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:38 schreef justanick het volgende:

[..]

Met een bruto inkomen van 1500 tot 2000 per jaar kun je niet eens wat kopen, tenzij je richting Groningen oid gaat. Helemaal niet nu de banken nerveus op hun centjes blijven zitten .
Met dat bruto jaarinkomen kun je ook beter niet iets gaan huren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75317085
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Met dat bruto jaarinkomen kun je ook beter niet iets gaan huren...
Waarmee we dus gezamenlijk tot de conclusie zijn gekomen dat woonruimte in NL voor grote groepen eigenlijk te duur is (tenzij je 10 jaar bij paps en mams in blijft wonen terwijl je zit te wachten op een sosjaal huurhok). Vraag - Aanbod verhaal, dus meer woningen nodig.
  Moderator zaterdag 5 december 2009 @ 16:45:35 #113
236264 crew  capricia
pi_75317157
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:43 schreef justanick het volgende:

[..]

Waarmee we dus gezamenlijk tot de conclusie zijn gekomen dat woonruimte in NL voor grote groepen eigenlijk te duur is (tenzij je 10 jaar bij paps en mams in blijft wonen terwijl je zit te wachten op een sosjaal huurhok). Vraag - Aanbod verhaal, dus meer woningen nodig.
Huizen bouwen voor mensen met een bruto-jaarinkomen van 2.000 euro
Die mensen kunnen niet eens hun eigen eten betalen.
Sorry, maar ik zou het absurd vinden als we daar huizen voor gingen bouwen. Dat is vragen om problemen. Die mensen krijgen vanaf dag 1 al een huurachterstand.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:46:14 #114
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75317184
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:38 schreef justanick het volgende:

[..]

dan hebben ze in India nog meer per jaar en dan ook nog bruto
pi_75317185
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:43 schreef justanick het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dat je met 1500-2000 euro per jaar geen eigen woning kan betalen en dan ook nog wilt leven vind ik niet zo gek hoor. Met 100 euro aan eten en 50 euro aan verzekeringen per maand blijft er dan niets over .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:47:32 #116
179598 Deprater
pi_75317264
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:37 schreef justanick het volgende:

[..]

Je doelt nu op de circa 25% van de emigranten (die volgens het CBS) in BE en DE gaan wonen? Dat is inderdaad zoveel dat je de overige 75% (± 60K / jaar) kunt negeren...
69% binnen europa ( http://www.50plusplein.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=9453&Art_Type=3&descr=Emigreren,%20wie%20gaat ) en ik moet het eerste onderzoek nog zien waaruit dat hoogopgeleide jongeren duurzaam Nederland verlaten. Want eenieder die een jaartje in de USA gaat studeren, zullen we maar niet meetellen, nietwaar.
pi_75317304
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:47 schreef Deprater het volgende:
tenzij je van de voedselbank gaat eten en je moeder verhuurt als prostituee
!
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

69% binnen europa ( http://www.50plusplein.nl/hhp_article_show.asp?ArtID=9453&Art_Type=3&descr=Emigreren,%20wie%20gaat ) en ik moet het eerste onderzoek nog zien waaruit dat hoogopgeleide jongeren duurzaam Nederland verlaten. Want eenieder die een jaartje in de USA gaat studeren, zullen we maar niet meetellen, nietwaar.
Of degenen die na hun studie een lange reis gaan maken.
pi_75317333
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Huizen bouwen voor mensen met een bruto-jaarinkomen van 2.000 euro
Die mensen kunnen niet eens hun eigen eten betalen.
Sorry, maar ik zou het absurd vinden als we daar huizen voor gingen bouwen. Dat is vragen om problemen. Die mensen krijgen vanaf dag 1 al een huurachterstand.

Nice. Ik heb dus nu pas door dat ik jaarinkomen heb geschreven ipv wat ik bedoelde (per maand). Ik ga zetten, want de effecten van diverse stimulerende middelen gisteravond werken nu negatief door .
pi_75317357
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar de bouwvergunning is niet onbeperkt geldig.
dat was ook mijn insteek, ze moeten een keer iets gaan doen, anders verloopt de vergunning..
  Moderator zaterdag 5 december 2009 @ 16:52:43 #121
236264 crew  capricia
pi_75317386
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:51 schreef trekker25 het volgende:

[..]

dat was ook mijn insteek, ze moeten een keer iets gaan doen, anders verloopt de vergunning..
Nogmaals: Ik heb nog nooit een einddatum op die vergunningen zien staan. Volgens mij verlopen ze niet.
Net als dat jij een vergunnen krijgt om een dakkapel te plaatsen...die vergunning verloopt ook niet. Eenmaal afgegeven blijft afgegeven.
En ik heb nu al heel wat vergunningen van dichtbij gezien.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75317395
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 05-12-2009 16:53:16 ]
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:53:49 #123
179598 Deprater
pi_75317423
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Nogmaals: Ik heb nog nooit een einddatum op die vergunningen zien staan. Volgens mij verlopen ze niet.
Net als dat jij een vergunnen krijgt om een dakkapel te plaatsen...die vergunning verloopt ook niet. Eenmaal afgegeven blijft afgegeven.
En ik heb nu al heel wat vergunningen van dichtbij gezien.
vergunning voor een dakkape nee dat niet natuurlijk, zal de gemeente worst wezen
  Moderator zaterdag 5 december 2009 @ 16:54:14 #124
236264 crew  capricia
pi_75317430
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
.
En hij vindt dat we voor dat soort figuren woningen moeten gaan bouwen?
Ik zie niet een reden waarom ik daar achter zou staan...laat hem eerst maar eens wat gaan sparen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75317438
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:50 schreef justanick het volgende:

[..]

Nice. Ik heb dus nu pas door dat ik jaarinkomen heb geschreven ipv wat ik bedoelde (per maand). Ik ga zetten, want de effecten van diverse stimulerende middelen gisteravond werken nu negatief door .
In Rotterdam hebben ze volgens Funda momenteel ca 1500 koopwoningen (voornamelijk appartementen) staan in de prijsklasse 75.000-125.000 en dat is haalbaar met een dergelijk inkomen. En in Den Haag bijna 1000.

Toch allemaal in de Randstad, het zal allicht niet aan je wensen voldoen maar er is wel degelijk aanbod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')