Denk wat je wilt, ik weet zelf wel beter.quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:02 schreef macondo het volgende:
[..]
Interessante projectie. Je komt namelijk zelf behoorlijk zelfingenomen en vooral dom over, laforest. Het feit dat je jezelf zo op je schouder slaat over hoe goed je het voor elkaar hebt (bovenmodaal.. joh), doet mij eerlijk gezegd intuïtief vermoeden dat je juist erg met jezelf in de knoop zit.. en dat voelt Seven ook wel aan
En Macondo niet wil je zeggen? In dit geval is het ook weer Macondo 1, Laforest 0quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:15 schreef laforest het volgende:
[..]
Denk wat je wilt, ik weet zelf wel beter.
Dat mag ik hopen ja, 2500e bruto is een modaal Nederlands salaris.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:47 schreef Seven. het volgende:
Ik kan met 2000 euro netto per maand uitstekend leven, en ik hoop wel iemand te treffen die daar de helft in bij kan dragen.
Als jij in het dagelijks leven net zo arrogant en opschepperig bent als hier denk ik dat ze echt alleen maar op je centen valt hoor.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja dat zijn allemaal dingen die je hoopt ooit te krijgen of nog heel ver weg zijn. Wat heb je nu behalve een kort, modern kapseltje, illusies en een hoop woorden?
En binnen 10 jaar een eigen bedrijf? Je kunt een bedrijf in no time opzetten. Heb je daar 10 jaren voor nodig? Zal nooit wat met dat bedrijf worden met dat tempo.
Ik heb meer dan 2000 netto per maand, eigen appartement, reis veel, fantastische vriendin, succesvolle band met cd's etc uit. Dat zijn geen 10 jarige plannen noch dagdromen.
Kijk dat is wat een vrouw wil, tastbare dingen, geen dromen.
Een zelfverzekerde vrouw...quote:Op donderdag 3 december 2009 15:12 schreef Xs2Shanna het volgende:
Zelfverzekerd is niet hetzelfde als arrogant.
Onzekere mensen vatten zelfverzekerheid al snel op als arrogantie.
Hij heeft sowieso al een verkeerd beeld van vrouwen, kijk maar naar die laatste zin van hem:quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als jij in het dagelijks leven net zo arrogant en opschepperig bent als hier denk ik dat ze echt alleen maar op je centen valt hoor.
Dit moet ik wel beamen eerlijk gezegd. Ik heb jarenlang een relatie gehad met zo'n zelfverzekerde, zelfstandige vrouw. In de praktijk valt dat allemaal wel mee. Haar 'dingetjes' zie ik nu duidelijk terug in andere vrouwen die dit ook echt oprecht van zichzelf lijken te denken.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:58 schreef ErikT het volgende:
[..]
Een zelfverzekerde vrouw...
Ik moet de eerste nog tegenkomen. Heeft overigens niks met Nederland te maken. In het buitenland zijn ze net zo. Na ja, in NL uit het zich wel vaker in arrogantie, dat is waar.
Ik denk dat veel vrouwen ook echt zo zijn en dat veel mannen ook echt zo'n vrouw willen. Materialisme lijkt tastbaar geluk en daarmee wekt het de illusie dat je geluk kan kopen. In zekere zin klopt dat ook wel, want een rijk persoon kan zich meer leuke dingen veroorloven. Let op hoe hij probeert zijn geluk te 'bewijzen' door kwantiteit en bezit. Dit is wat er plaatsvind in de meeste sociale kringen en die zijn nou eenmaal belangrijk. Als andere mensen denken dat JIJ gelukkig bent, wordt je daar gelukkiger van. Daarmee is uiterlijk vertoon voor velen erg belangrijk. Kijk alleen maar naar de middelbare school en het hele populariteit systeem wat daar bestaat. Een complexe sociale kring die draait om oppervlakkige waarden en bezit. Jezelf aansluiten bij een populair persoon maakt je al populairder en vooral benijdbaar.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Hieruit maak ik op dat vrouwen volgens hem materialistisch ingesteld zijn. Dat zal voor een deel van de vrouwen best ook zo zijn, maar over het algemeen zijn dat niet de leukste vrouwen.
Iedereen heeft onzekerheden, ook mannen en zelfverzekerde vrouwen. Alleen die laten dat sowieso niet vaak zien en hebben de neiging om zichzelf te overschreeuwen. Ik ook trouwens. Ik ben nogal zelfverzekerd (al kijk ik zelden neer op anderen), maar ondertussen kamp ik wel met bindingsangst (oftewel, verlatingsangst) en heb ik moeite met aangaan van relaties. Maar ik denk dat iedereen zo zijn zwakke plekken kent, niemand is 100% overtuigd van zichzelf.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit moet ik wel beamen eerlijk gezegd. Ik heb jarenlang een relatie gehad met zo'n zelfverzekerde, zelfstandige vrouw. In de praktijk valt dat allemaal wel mee. Haar 'dingetjes' zie ik nu duidelijk terug in andere vrouwen die dit ook echt oprecht van zichzelf lijken te denken.
Dat merk ik ook.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:15 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik denk dat veel vrouwen ook echt zo zijn en dat veel mannen ook echt zo'n vrouw willen. Materialisme lijkt tastbaar geluk en daarmee wekt het de illusie dat je geluk kan kopen. In zekere zin klopt dat ook wel, want een rijk persoon kan zich meer leuke dingen veroorloven. Let op hoe hij probeert zijn geluk te 'bewijzen' door kwantiteit en bezit. Dit is wat er plaatsvind in de meeste sociale kringen en die zijn nou eenmaal belangrijk. Als andere mensen denken dat JIJ gelukkig bent, wordt je daar gelukkiger van. Daarmee is uiterlijk vertoon voor velen erg belangrijk. Kijk alleen maar naar de middelbare school en het hele populariteit systeem wat daar bestaat. Een complexe sociale kring die draait om oppervlakkige waarden en bezit. Jezelf aansluiten bij een populair persoon maakt je al populairder en vooral benijdbaar.
Ik merk dit goed, omdat veel mensen dit op mij projecteren. Ik ben redelijk succesvol momenteel in mijn carrière, maar ik weet zeker dat veel van mijn vrienden een stuk gelukkiger zijn. Zelfs goede vrienden die weten dat ik niet altijd lekker in m'n vel zit, gaan er vaak toch vanuit dat ik het beter heb, of wijzen er op dat ik gelukkig zou moeten zijn.
De praktijk is vaak een stuk weerbarstiger natuurlijk en geluk laat zich niet zo makkelijk vangen. Maar dat weten betekend nog niet dat je daar naar handelt.
"afhankelijk", "machtspositie", wat een negativiteit, Sevenquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:29 schreef Seven. het volgende:
Wat ik maar wil zeggen, als vrouw boven je stand gaan leven door een rijk vriendje aan de haak te slaan is gewoon dom. Dan maak je jezelf afhankelijk voor dingen die je sowieso niet nodig hebt en afhankelijk zijn van een man is domweg vreselijk omdat hij daarmee een machtspositie heeft.
Het lijkt meer op een vorm van zelfsabotage. Daarbij ben je lesbisch, dat moet de gelijkwaardigheid toch makkelijker maken? Of heb je in jouw relaties altijd een man/vrouw rolverdeling?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:02 schreef Seven. het volgende:
Jouw moeder komt uit een andere generatie.
Volledige gelijkwaardigheid is ook maar een illusie. Maar ik vind het voor mezelf iets moois om na te streven.
Deels overtuiging, deels sabotage van elke mogelijkheid op een relatie met een man. En klopt, lesbo's onderling hebben volgens mij wel veel gelijkwaardiger relaties dan hetero's.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:19 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Het lijkt meer op een vorm van zelfsabotage. Daarbij ben je lesbisch, dat moet de gelijkwaardigheid toch makkelijker maken? Of heb je in jouw relaties altijd een man/vrouw rolverdeling?
Welkom in Nederland, waar het lijkt alsof de "klassieke" verdeling iets slechts is.quote:Op zaterdag 5 december 2009 15:48 schreef Syheriat het volgende:
Emancipatie moet ook niet doorslaan tot ongemakkelijke drang om alles maar zo geëmancipeerd mogelijk te doen he.
Het moet er voor zorgen dat mensen (en vooral vrouwen) hun eigen keuzes kunnen maken. Als een vrouw wil blijven werken, prima. Als een vrouw liever thuis blijft voor de kinderen, ook goed.quote:Op zaterdag 5 december 2009 15:48 schreef Syheriat het volgende:Emancipatie moet ook niet doorslaan tot ongemakkelijke drang om alles maar zo geëmancipeerd mogelijk te doen he.
En ziedaar de ultieme tentoonstelling van de triestheid der mannen. Zodra je inhoudelijk uitgeluld bent, probeer je mij uit de tent te lokken door te zeggen dat Nederlandse lesbiënnes falen? In discussies falen wij lesbo's tenminste niet.quote:Op zondag 6 december 2009 13:55 schreef laforest het volgende:
Een lesbische Nederlandse vrouw is een double fail
quote:Op zondag 6 december 2009 14:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
En ziedaar de ultieme tentoonstelling van de triestheid der mannen. Zodra je inhoudelijk uitgeluld bent, probeer je mij uit de tent te lokken door te zeggen dat Nederlandse lesbiënnes falen? In discussies falen wij lesbo's tenminste niet.
Ik en een paar mensen die hier meelezen moesten ook hardop lachen om jou, schat.quote:
Wat een Nederlandse man (die nota bene in het buitenland woont en daar ook door veranderd is), staat symbool voor "de triestheid der mannen"...quote:Op zondag 6 december 2009 14:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
En ziedaar de ultieme tentoonstelling van de triestheid der mannen. Zodra je inhoudelijk uitgeluld bent, probeer je mij uit de tent te lokken door te zeggen dat Nederlandse lesbiënnes falen? In discussies falen wij lesbo's tenminste niet.
Amenquote:Op maandag 7 december 2009 02:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks tegen lesbiennes. Wel tegen mannenhaatsters. En jij hoort bij de 2e groep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |