Ik denk dat dit nog best een goed idee gaat wordenquote:Op donderdag 3 december 2009 13:43 schreef Ragnarock het volgende:Ik denk dat dit wel eens meer effect kan gaan hebben dan die onzinnige stilte stickers, waar veel mensen totaal geen rekening mee houden. Zodra er 2> personen binnenstappen in zo'n cabine, weet je dat ze gaan praten met elkaar. Daar stoor ik mij totaal niet aan.. Maar het luidruchtige, muziek aan op de telefoon, hard praten in de telefoon zodat iedereen kan meegenieten, daar stoor ik mij echt enorm aan! Meestal wil ik gewoon even rustig mijn ogen dicht doen als ik anderhalf uur moet zitten in zo'n trein.
Hoe denken jullie hierover?
En dan kun je niet alsnog gewoon stil zijn?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:46 schreef Meh7 het volgende:
Gaat natuurlijk alleen maar werken als het niet druk is. Als het druk is, zit je waar er plaats is.
quote:gezelligheid
Daarom wil ik dus rustquote:Op donderdag 3 december 2009 13:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Muziek op de telefoon, luid spreken in de mobiele telefoon, pubers die elkaar de verschrikkelijkste ziektes toewensen, mensen die hun tas naast zich op de bank zetten en daarna doen alsof ze slapen.. gezellig hoor!
Eens, behalve dat ik vroeger altijd beneden wilde zitten, omdat je dan de voeten en witte streepjes op het perron zo snel voorbij ziet schieten.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:48 schreef Iblis het volgende:
Ik zou zeggen, het is duidelijk zichtbaar. Het staat op elk raam, op de deuren, buiten op de trein. Het probleem is dat zowel een aantal mensen zich er niets van aantrekt, en de handhaving heel gering is.
Maar door inderdaad die ‘tegen over elkaar zit-plaatsen’ te schrappen maakt dat wel dat sommigen al van zelf een andere coupé kiezen, nu is echter de vraag, waarom juist die dingen dan beneden zetten?
Want kleine kinderen willen juist graag bovenin de dubbeldekker zitten.
Dan mag jij in je stiltecabine gaan genieten van rondspringend tuig.. (stamp stamp stamp)quote:Op donderdag 3 december 2009 13:50 schreef Apuleius het volgende:
Ze kunnen beter die herrieschoppers gezellige mensen naar boven laten klimmen.
Herrieschopper dusquote:Op donderdag 3 december 2009 13:53 schreef Flurry het volgende:
Zat laatst een debiel in de trein trompet te spelen
Beneden hoor je het geloop van mensen boven je. Logische keus dus om beneden voor de 'gezelligheid' te kiezen.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:48 schreef Iblis het volgende:
Ik zou zeggen, het is duidelijk zichtbaar. Het staat op elk raam, op de deuren, buiten op de trein. Het probleem is dat zowel een aantal mensen zich er niets van aantrekt, en de handhaving heel gering is.
Maar door inderdaad die ‘tegen over elkaar zit-plaatsen’ te schrappen maakt dat wel dat sommigen al van zelf een andere coupé kiezen, nu is echter de vraag, waarom juist die dingen dan beneden zetten?
Want kleine kinderen willen juist graag bovenin de dubbeldekker zitten.
Sorry maar zit jij wel eens in zo'n trein?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Met het oog op de oudere medemens is het beter de stiltecoupé beneden te plaatsen lijkt me. Desondanks een kansloos project.
Trap naar beneden is korter.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:03 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Sorry maar zit jij wel eens in zo'n trein?
Als je beneden zit, moet je inderdaad alleen een trap af.. Maar als je er vervolgens uit wil zal je toch echt wel die trap weer op moeten
Zo gek is het niet, want er zijn genoeg mensen die de trein als werk- of slaapplek gebruiken. Kan je niet stil zijn ga je in een andere coupe zitten.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het hele stiltecoupé-principe al grote onzin. In een trein gedraag je je gewoon normaal, net als in de rest van de openbare ruimte. Bij "normaal" horen gesprekken op acceptabel niveau. Dat je dat gaat verbieden is al te achterlijk voor woorden. Abnormaal gedrag zoals die kutjengelmobieltjesmuziek of apengeschreeuw hoort niet in de trein thuis, ook niet in de gewone coupés.
Gewoon één soort coupé dus wat mij betreft waarin iedereen zich normaal gedraagt en kan worden aangesproken op onopgevoed gedrag en niemand hoeft te zeiken als een ander op normale manier zijn telefoon beantwoordt.
Tel daarbij op dat een hoop treinen zo stampvol zitten dat je wel in zo'n hippiecoupé moet gaan zitten om een plaats te hebben, dan heb je niet eens de keus.
Dat vind ik nou ook.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het hele stiltecoupé-principe al grote onzin. In een trein gedraag je je gewoon normaal, net als in de rest van de openbare ruimte. Bij "normaal" horen gesprekken op acceptabel niveau. Dat je dat gaat verbieden is al te achterlijk voor woorden. Abnormaal gedrag zoals die kutjengelmobieltjesmuziek of apengeschreeuw hoort niet in de trein thuis, ook niet in de gewone coupés.
Gewoon één soort coupé dus wat mij betreft waarin iedereen zich normaal gedraagt en kan worden aangesproken op onopgevoed gedrag en niemand hoeft te zeiken als een ander op normale manier zijn telefoon beantwoordt.
Tel daarbij op dat een hoop treinen zo stampvol zitten dat je wel in zo'n hippiecoupé moet gaan zitten om een plaats te hebben, dan heb je niet eens de keus.
Je mag wel praten in de trein, alleen in bepaalde coupe's niet, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook.
Sowieso vind ik het idioot dat je niet mag praten in de trein. Het is verdomme geen klooster.
quote:Op donderdag 3 december 2009 13:59 schreef Yi-Long het volgende:
Boven zijn het voornamelijk de 4zits bankjes, waar je dus met groepjes gaat zitten.
Zo, dat duurde 2 seconden om te bedenken. Toch maken ze zo'n domme foutIdioten.
Je had die 2 seconden beter kunnen besteden aan het lezen van het bericht.quote:Het interieur van de dubbeldekkers wordt flink aangepast. In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters.
De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee. Bovendeks staan de stoelen achter elkaar voor privacy.
En je kunt prima werken of slapen als er op normale manier gepraat wordt verderop toch? Dat is nou het risico van naar buiten gaan, dat je dan weleens te maken hebt met andere mensen. En zoals ik al zei, vaak heb je die hele keuze niet omdat de trein te vol zit.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zo gek is het niet, want er zijn genoeg mensen die de trein als werk- of slaapplek gebruiken. Kan je niet stil zijn ga je in een andere coupe zitten.
Maar het gaat gewoon altijd over mensen die te graag hun nieuwe ringtone willen laten horen, hun muziek moeten draaien, moeten patsen over hoe stoer ze wel niet zijn enz enz.. Dat is gewoon belachelijk.. En zeuren om een zacht gesprek doe ik nooit. Alleen als lekker een beetje aan t ontspannen ben na een lange dag werken heb ik geen behoefte aan achterlijke kansjongeren die het niet kunnen hebben dat een mevrouw die vraagt of het wat zachter mag hun aanspreekt, waarop ze vervolgens de hele cabine maar bij elkaar schreeuwen/schoppen..quote:Op donderdag 3 december 2009 14:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
1. Er is geen enkele algemene voorwaarde die reizigers op welke plek dan ook verplicht stil te zijn.
2. Als je zeurt om een zacht gesprek (face to face of aan de telefoon) dan verdien je wat mij betreft een buurman met drumstel en afweergeschut.
Met dank aan Ilja Pfeiffer
3. Maar een beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad.
Ik word alleen wat moe van de stelligheid waarmee de stiltegenieters anderen denken te kunnen terechtwijzen terwijl daar geen grond voor is. De stiltecoupé is een suggestie. Vind je dat maar niets en voel je de noodzaak ieder gesprek dat net boven fluistertoon wordt gevoerd af te kappen met een grote muil.... Dan zou ik de NS maar gaan aanschrijven.
Het is wel moeilijk want het betreft de helft van de 2e klasse in de regel en dan ook nog terwijl alles vol zit. En praten verbieden is echt nonsens, je zit niet in het theater dat een ander iets niet kan horen als jij even doorbelt dat het eten op kan ofzo, je zit in de publieke ruimte waar normale omgangsvormen gelden.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je mag wel praten in de trein, alleen in bepaalde coupe's niet, zo moeilijk is dat toch niet?
Als je je buiten onder de mensen begeeft dan moet je er rekening mee houden dat mensen met elkaar praten, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je mag wel praten in de trein, alleen in bepaalde coupe's niet, zo moeilijk is dat toch niet?
Ja maar dat is ook geen normaal gedrag. Het probleem zit dan echt ergens anders, want in een stiltecoupé flikken ze dat soort gedrag ook. Het middel schiet zo zijn doel voorbij want juist voor dat soort kutpubers met hun ringtones en grote bek is de Stiltecoupé uitgevonden, niet voor tante Annie en tante Bep die Madurodam nog even nabespreken.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:13 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Maar het gaat gewoon altijd over mensen die te graag hun nieuwe ringtone willen laten horen, hun muziek moeten draaien, moeten patsen over hoe stoer ze wel niet zijn enz enz.. Dat is gewoon belachelijk.. En zeuren om een zacht gesprek doe ik nooit. Alleen als lekker een beetje aan t ontspannen ben na een lange dag werken heb ik geen behoefte aan achterlijke kansjongeren die het niet kunnen hebben dat een mevrouw die vraagt of het wat zachter mag hun aanspreekt, waarop ze vervolgens de hele cabine maar bij elkaar schreeuwen/schoppen..
Zullen we dan de regel in stellen dat we alleen nog 'normaal' mogen praten in de trein, want ook dat wordt toch regelmatig niet gedaan, schreeuwende kinderen, luidde telefoongesprekken en andere gesprekken die je door heel de coupé heen hoort zijn aan de orde van de dag.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En je kunt prima werken of slapen als er op normale manier gepraat wordt verderop toch? Dat is nou het risico van naar buiten gaan, dat je dan weleens te maken hebt met andere mensen. En zoals ik al zei, vaak heb je die hele keuze niet omdat de trein te vol zit.
Naar mijn mening kan iedereen dat ook.. Misschien is het dan gewoon beter om een kanslozen hok beneden te maken, zonder ramen, zodat deze niet bekrast kunnen worden en gewoon houten planken als stoelen zodat die goedkoper zijn en sneller te vervangen.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En je kunt prima werken of slapen als er op normale manier gepraat wordt verderop toch? Dat is nou het risico van naar buiten gaan, dat je dan weleens te maken hebt met andere mensen. En zoals ik al zei, vaak heb je die hele keuze niet omdat de trein te vol zit.
Verrek, ze gaan ook nog eens de treinen aanpassen(!)quote:Op donderdag 3 december 2009 14:11 schreef APK het volgende:
[..]
[..]
Je had die 2 seconden beter kunnen besteden aan het lezen van het bericht.
Ja die regel is er al een millennium of 6 onder de beschaafde volkeren.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zullen we dan de regel in stellen dat we alleen nog 'normaal' mogen praten in de trein,
Ja, en ook in de stiltecoupé.quote:want ook dat wordt toch regelmatig niet gedaan, schreeuwende kinderen, luidde telefoongesprekken en andere gesprekken die je door heel de coupé heen hoort zijn aan de orde van de dag.
Ten eerste al niet een halve trein. En ten tweede gaan we dan ook speciale kindercoupés inrichten waar gekrijst en gerend mag worden, of ringtonecoupés, rookcoupés en zuipcoupés?quote:Begrijp me niet verkeerd, dat is op zich niet erg, maar wat is er dan mis mee om mensen die gewoon in stilte willen zitten werken/slapen dit ook te gunnen?
Ja ik weet niet hoor. Het lijkt me veel simpeler om gewoon volk dat schreeuwt, bekrast en vernielt vaker uit de trein te zetten. Maar dat is ook het probleem: iemand gedraagt zich niet, accepteert geen correctie en wordt zelfs nog agressiever en geen conducteur te bekennen. In 3 jaar dagelijks treinen heb ik tot nu toe 2x mensen eruit gezet zien worden terwijl er elke dag wel een roedel kutscholieren loopt te gillen en te bonken (van de vrije school in Zutphenquote:Op donderdag 3 december 2009 14:16 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Naar mijn mening kan iedereen dat ook.. Misschien is het dan gewoon beter om een kanslozen hok beneden te maken, zonder ramen, zodat deze niet bekrast kunnen worden en gewoon houten planken als stoelen zodat die goedkoper zijn en sneller te vervangen.
Dus we gaan langzaam maar over naar respectloze treinreizen, waar we maar moeten luisteren naar de nieuwste hits van 50cent, vage oosterse muziek, geschreeuw met overmatig Z gebruik, aanhoren van pijnlijke taalfouten, irritante kinderen, irritante pubers, ringtoneverslaafde mutsen e.d.?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:24 schreef Ringo het volgende:
Wat een voorgeprogrammeerdheid weer.Ik ontwerp dus jij bent.. Ik zoek mijn gezelligheid of stilte waar ik wil. En de trein is er om mij van A naar B te vervoeren.
Zolang er geen knokploeg op de trein zit die de echte querulanten de coupé uit slaat, is dit vooral een kwestie van opgedrongen goedebedoelingenisme.
Ik geef ook toe dat ik lang niet altijd zo'n asociale groep aan ga spreken op hun gedrag, omdat ik weet wat me dan te wachten staat. Ze maken er alleen maar meer problemen van.. Misschien moet Nederland maar even investeren in trainmarshalls ofzo...quote:Op donderdag 3 december 2009 14:28 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Dus we gaan langzaam maar over naar respectloze treinreizen, waar we maar moeten luisteren naar de nieuwste hits van 50cent, vage oosterse muziek, geschreeuw met overmatig Z gebruik, aanhoren van pijnlijke taalfouten, irritante kinderen, irritante pubers, ringtoneverslaafde mutsen e.d.?
Precies! En die sticker zal zo iemand aan zijn reet roesten. Ik heb misschien 3x iemand weg zien gaan nadat ze erachter kwamen dat ze zaten te bellen in een stiltecoupé. Letterlijk iedereen die aangesproken werd op asociaal gedrag (wat ook asociaal zou zijn in een gewone coupé) bleef zitten en bleef doorgaan of gooide er nog een schepje bovenop. Het probleem is de maatschappij en de oplossing is niet een niet te handhaven concept.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:27 schreef Zienswijze het volgende:
En als iedereen op een normale volume niveau zou praten, zou dat ook al een hoop schelen. Je weet zelf dondersgoed dat je met luidruchtige gesprekken, luide muziek e.d. je je asociaal gedraagt.
Nee hoor. Maar als ik rustig beneden wil zitten om onder rokjes te kijken, moet dat kunnen. En dan wil ik niet naar boven worden gejaagd.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:28 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Dus we gaan langzaam maar over naar respectloze treinreizen, waar we maar moeten luisteren naar de nieuwste hits van 50cent, vage oosterse muziek, geschreeuw met overmatig Z gebruik, aanhoren van pijnlijke taalfouten, irritante kinderen, irritante pubers, ringtoneverslaafde mutsen e.d.?
Ik hoop het niet, maar die coupés zijn niet de oplossing. Handhaving van onwenselijk gedrag wel.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:28 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Dus we gaan langzaam maar over naar respectloze treinreizen, waar we maar moeten luisteren naar de nieuwste hits van 50cent, vage oosterse muziek, geschreeuw met overmatig Z gebruik, aanhoren van pijnlijke taalfouten, irritante kinderen, irritante pubers, ringtoneverslaafde mutsen e.d.?
Dat dusquote:Op donderdag 3 december 2009 13:45 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Dit gaat in Nederland nooit werken.
Like I said: Trainmarshalls ofzo..quote:Op donderdag 3 december 2009 14:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, maar die coupés zijn niet de oplossing. Handhaving van onwenselijk gedrag wel.
Die rijden altijd al tijdens de spits. Alleen zijn ze voorzien van stoelen voor een deel van de passagiers met bijbehorende tas...quote:Op donderdag 3 december 2009 14:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Onzinnig idee dit. Velen zijn gewoon asociaal en doen op elke plek hun asociale ding, daar zal die stilte coupe niet aan bijdragen. En wat als de treinen vol zijn in de spitsuren?
Volgende vraag, wanneer komen de veewagons weer terug zodat men daar dat tuig in kan vervoeren?
Geachte treinzeug,quote:Op donderdag 3 december 2009 14:37 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Die rijden altijd al tijdens de spits. Alleen zijn ze voorzien van stoelen voor een deel van de passagiers met bijbehorende tas...
HUH? JAA IK ZIT NU IN DE TREIN!!! IK ZIT NU IN DE TREIN!! JA!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:47 schreef Ringo het volgende:
Sowieso, mensen die voortdurend in het openbaar bellen.Met die tyfustelefoons van ze. Als je al die teringlijers door het hoofd zou schieten, houd je een heerlijk rustige wereld over.
Nou da's op zich netjes dat ie weggaat toch? Gewoon domme windbuilerige lompigheid maar da's ook onze koeltoer hequote:Op donderdag 3 december 2009 14:45 schreef Rewimo het volgende:
Het zijn niet alleen pubers trouwens. Ik zat in een stiltecoupé, waar het ook echt rustig was (geen spitsuur, dat scheel al), gaat ineens de tussendeur open. Komt er zo'n net pak binnen met een telefoon aan zijn oor die doodleuk in zijn telefoon blert dat ie even naar een andere coupé moest omdat ie in een stiltecoupé zat (eerste klas naast de onze dus). Toen ie na een paar minuten eindelijk mijn kant op keek wees ik hem op de sticker die op het raam zat. HijWas ineens heel snel verdwenen, de gang in
Oh maar daar ben ik heel snel klaar mee hoor. Gewoon erdoorheen rammen. Maar inderdaad, instappen voordat iedereen eruit is is ookquote:Op donderdag 3 december 2009 14:50 schreef Ragnarock het volgende:
Ik ben er ook trouwens voor om naast de deuren geautomatiseerde dranghekken te plaatsen die ervoor zorgen dat eerst alle mensen kunnen uitstappen, voordat iedereen overhaast naar binnen moet rennen om te kijken of er nog een plekje vrij is.
Tijdje geleden nog meegemaakt dat een turkse vrouw haar kinderwagen naar binnendrukte terwijl mensen nog uitstapten.. En dan was het ook nog eens zo druk dat de hele trein vol moest met mensen.. Maar niemand kon meer langs haar kinderwagen. En maar schreeuwen naar mensen dat ze dr van af moesten blijven.
exactly...quote:Op donderdag 3 december 2009 15:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh maar daar ben ik heel snel klaar mee hoor. Gewoon erdoorheen rammen. Maar inderdaad, instappen voordat iedereen eruit is is ook-gedrag. (Net als domme mutsen die er pas na 3 minuten achter komen dat ze eruit moeten als er al laaaang ingestapt wordt en die dan beginnen te blaffen van "eerst mensen eruit he!")
Dat is erg. Dat zelfs ouderen niet meer weten hoe het hoort. Zo ver zijn we verdwaald in het woud der onmanieren. Ik heb nog van mijn grootouders (en dientengevolge mijn ouders) geleerd wat hoorde en wat niet. Niet instappen voordat iedereen is uitgestapt. Opstaan voor mensen op leeftijd.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:02 schreef Ragnarock het volgende:
Vorig weekend nog meegemaakt met een ouder echtpaar.. Eerder instappen, en dan ook nog eens in de gang blijven staan omdat ze niet snappen wat nou precies het verschil tussen 1e en 2e klas is. Dus ook nog eens allemaal mensen buiten tegenhouden. Argh. BURN!
Volgens mij is de stiltecoupé wel degelijk uitgevonden om óók Annie en tante Bep buiten te houden.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook geen normaal gedrag. Het probleem zit dan echt ergens anders, want in een stiltecoupé flikken ze dat soort gedrag ook. Het middel schiet zo zijn doel voorbij want juist voor dat soort kutpubers met hun ringtones en grote bek is de Stiltecoupé uitgevonden, niet voor tante Annie en tante Bep die Madurodam nog even nabespreken.
De werkende medemens moet maar meer betalen om zo z'n brood te verdienen, terwijl tante miep, ali, patries en (insert pauper name) lekker de boel verzieken?quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Volgens mij is de stiltecoupé wel degelijk uitgevonden om óók Annie en tante Bep buiten te houden.
Een deel van de strategie van de NS is om werkende/studerende mensen uit de auto te halen en in de trein te krijgen door het voordeel te bieden dat je in de trein rustig door kunt werken/lezen. Zodat reistijd niet meer verloren tijd is, maar werktijd. Maar goed, blijkbaar lukt het niet om dat in de 2e klas te handhaven. In de stiltecoupés in de 1e klas lijkt het wel te lukken, dus misschien moeten stilteminnende reizigers dan maar wat meer betalen.
Ik denk eerder dat Annie en Bep (c) helaas gingen vallen onder de stilteregeling want ik denk dat minder mensen zich ooit gestoord hebben aan twee bejaarden die 2,5 uur kunnen volmummelen over mandarijntjes dan aan een stel van die hedendaagse Karl Kani-mongolen met hun schettermobieltje en grote bek.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Volgens mij is de stiltecoupé wel degelijk uitgevonden om óók Annie en tante Bep buiten te houden.
Dat lijkt mij ook weer niet helemaal de bedoeling. Ik vind het OV duur genoeg om een bepaald niveau van ordehandhaving te garanderen zoals geen apengeloei en luide muziek.quote:Een deel van de strategie van de NS is om werkende/studerende mensen uit de auto te halen en in de trein te krijgen door het voordeel te bieden dat je in de trein rustig door kunt werken/lezen. Zodat reistijd niet meer verloren tijd is, maar werktijd. Maar goed, blijkbaar lukt het niet om dat in de 2e klas te handhaven. In de stiltecoupés in de 1e klas lijkt het wel te lukken, dus misschien moeten stilteminnende reizigers dan maar wat meer betalen.
Maargoed.. dan nog het probleem van friet met zure mayonaise in de ochtendquote:Op donderdag 3 december 2009 15:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Annie en Bep (c) helaas gingen vallen onder de stilteregeling want ik denk dat minder mensen zich ooit gestoord hebben aan twee bejaarden die 2,5 uur kunnen volmummelen over mandarijntjes dan aan een stel van die hedendaagse Karl Kani-mongolen met hun schettermobieltje en grote bek.
[..]
Dat lijkt mij ook weer niet helemaal de bedoeling. Ik vind het OV duur genoeg om een bepaald niveau van ordehandhaving te garanderen zoals geen apengeloei en luide muziek.
Absolute stilte is helemaal niet nodig, die hoeft niemand van een ander te verwachten in de trein. Het gaat gewoon om het terugdringen van asociaal gedrag, waar helemaal geen extra regels voor nodig zouden moeten zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Volgens mij is de stiltecoupé wel degelijk uitgevonden om óók Annie en tante Bep buiten te houden.
Een deel van de strategie van de NS is om werkende/studerende mensen uit de auto te halen en in de trein te krijgen door het voordeel te bieden dat je in de trein rustig door kunt werken/lezen. Zodat reistijd niet meer verloren tijd is, maar werktijd. Maar goed, blijkbaar lukt het niet om dat in de 2e klas te handhaven. In de stiltecoupés in de 1e klas lijkt het wel te lukken, dus misschien moeten stilteminnende reizigers dan maar wat meer betalen.
quote:Op donderdag 3 december 2009 15:24 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Maargoed.. dan nog het probleem van friet met zure mayonaise in de ochtend
Voor een aantal mensen lijkt werken te bestaan uit keihard -in belabberd Engels- in de telefoon blaten.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
Een deel van de strategie van de NS is om werkende/studerende mensen uit de auto te halen en in de trein te krijgen door het voordeel te bieden dat je in de trein rustig door kunt werken/lezen. Zodat reistijd niet meer verloren tijd is, maar werktijd. Maar goed, blijkbaar lukt het niet om dat in de 2e klas te handhaven. In de stiltecoupés in de 1e klas lijkt het wel te lukken, dus misschien moeten stilteminnende reizigers dan maar wat meer betalen.
En dan ga je dus mooi boven zitten.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:27 schreef CasB het volgende:
Hoeveel miljoen moet dit weer gaan kosten?
Wat een kansloos plan. Dan zullen de treinkaartjes ook wel weer flink duurder worden, willen ze dit kunnen bekostigen. Sowieso wil ik helemaal niet socialisen in de trein. Ik zit in de trein om vervoert te worden, dus niet voor m'n lol.
Tenzij die, zoals in dubbeldekkers het geval is, door zo’n symbolisch deurtje gescheiden worden van het 2e-klasgedeelte.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
In de stiltecoupés in de 1e klas lijkt het wel te lukken, dus misschien moeten stilteminnende reizigers dan maar wat meer betalen.
Nee, ik wil gewoon ergens rustig in de trein zitten. Waarom zou je per se herrie moeten maken in de trein. Even telefoneren vind ik prima, maar ga niet heel de trein bij elkaar schreeuwen. Ze zouden gewoon de stiltecoupés en gewone coupés moeten omwisselen. Dan kunnen al die herriemakers bij elkaar. Niks geen loungebanken of weet ik veel wat. Gewoon al die kippen in 1 hok stoppen, dan gaan ze maar lekker elkaar irriteren.quote:
Hellooow? Noow, ai im in ze treen. IN ZE TREEN. JES, IN ZE TREEN TOE EMSTERDEM. JES, JES AI PERSUNALLIE KERENTIEE JOE VIE VIL DOE ZIS. JES, AI WIL EIMEEL ZIS TOE JOE TOE SO JOE KEN TSJEK ZE STETISTIKS ENT AUWER PRO-EKTIF KOERS. IT KUMS FOR ZE BEKER! BAAI!... JES, IN ZE TREEN HAHAHA!quote:Op donderdag 3 december 2009 15:30 schreef APK het volgende:
[..]
Voor een aantal mensen lijkt werken te bestaan uit keihard -in belabberd Engels- in de telefoon blaten.
Waar moeten die figuren zitten?
Dat is dus het hele probleem. De herkenbaarheid is te laag. Het enige verschil is nu een stickertje. Nu lopen er mensen binnen die niet goed opletten en gewoon gaan zitten, voluit kletsen en/of bellen. Dit heeft een versterkend effect omdat andere mensen die daarna binnen komen ook aan het volume niet meer kunnen merken dat het een stiltecoupé is, gevolg is een negatieve spiraal.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:45 schreef Rewimo het volgende:
Het zijn niet alleen pubers trouwens. Ik zat in een stiltecoupé, waar het ook echt rustig was (geen spitsuur, dat scheel al), gaat ineens de tussendeur open. Komt er zo'n net pak binnen met een telefoon aan zijn oor die doodleuk in zijn telefoon blert dat ie even naar een andere coupé moest omdat ie in een stiltecoupé zat (eerste klas naast de onze dus). Toen ie na een paar minuten eindelijk mijn kant op keek wees ik hem op de sticker die op het raam zat. HijWas ineens heel snel verdwenen, de gang in
"Greppelvolk"quote:Op donderdag 3 december 2009 15:56 schreef Ringo het volgende:
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat er miljoenen worden geïnvesteerd om juist het tuig te behagen waar iedereen zich dood aan ergert. Ik zie dat greppelvolk al zitten in hun luie loungebanken. En boven staan er een paar klapstoeltjes klaar voor degenen die gewoon netjes een boek willen lezen.
Men vergeet nog weleens dat na opgeschoten jongeren bejaarden als grootste overlastgevers wordt gezien. Stap eens in een trein rond 10 uur en je weet direct waarom.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Volgens mij is de stiltecoupé wel degelijk uitgevonden om óók Annie en tante Bep buiten te houden.
Misschien moeten we gewoon de derde klas invoeren. Na wangedrag in de tweede klas mag je een jaar enkel nog maar in de derde klas. Na wangedrag in de derde klas of overtreding van het verbod om met de tweede klas te reizen volgt een reisverbod van een jaar.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:56 schreef Ringo het volgende:
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat er miljoenen worden geïnvesteerd om juist het tuig te behagen waar iedereen zich dood aan ergert. Ik zie dat greppelvolk al zitten in hun luie loungebanken. En boven staan er een paar klapstoeltjes klaar voor degenen die gewoon netjes een boek willen lezen.
Behalve dat het onuitvoerbaar is vind ik het een prima plan.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon de derde klas invoeren. Na wangedrag in de tweede klas mag je een jaar enkel nog maar in de derde klas. Na wangedrag in de derde klas of overtreding van het verbod om met de tweede klas te reizen volgt een reisverbod van een jaar.
quote:Op donderdag 3 december 2009 19:04 schreef Fastmatti het volgende:
Verbod op eten en drinken zie ik trouwens ook wel zitten.
Dat 80% van de echte rommel in de trein door eten wordt veroorzaakt en dat het vaak enorm kan stinken. Vooral alles van Smullers.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
Met eten gooien en het gewoon op de grond kwakken als je er geen zin meer in hebt à la maar ik zit elke ochtend heerlijk rustig uitgebreid te ontbijten (en nee, geen rijstwafels) en ruim mijn troep keurig op. Wat is het probleem?
je bedoeld na 10 uur s'avonds ? Dan kan je beter helemaal geen trein nemen in de randstad met al die randdebielenquote:Op donderdag 3 december 2009 18:57 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Men vergeet nog weleens dat na opgeschoten jongeren bejaarden als grootste overlastgevers wordt gezien. Stap eens in een trein rond 10 uur en je weet direct waarom.
Second that.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het hele stiltecoupé-principe al grote onzin. In een trein gedraag je je gewoon normaal, net als in de rest van de openbare ruimte. Bij "normaal" horen gesprekken op acceptabel niveau. Dat je dat gaat verbieden is al te achterlijk voor woorden. Abnormaal gedrag zoals die kutjengelmobieltjesmuziek of apengeschreeuw hoort niet in de trein thuis, ook niet in de gewone coupés.
Gewoon één soort coupé dus wat mij betreft waarin iedereen zich normaal gedraagt en kan worden aangesproken op onopgevoed gedrag en niemand hoeft te zeiken als een ander op normale manier zijn telefoon beantwoordt.
Tel daarbij op dat een hoop treinen zo stampvol zitten dat je wel in zo'n hippiecoupé moet gaan zitten om een plaats te hebben, dan heb je niet eens de keus.
dat zouden ze in moeten voeren en keihard handhavenquote:Op donderdag 3 december 2009 19:04 schreef Fastmatti het volgende:
Net zoals een verbod om links stil te staan op de roltrap.
In Nederland? Veel te ver heen...quote:Op donderdag 3 december 2009 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
Een beschavingsoffensief zou geen kwaad kunnen.
Prullenbakken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:10 schreef Ragnarock het volgende:
Misschien moet Nederland wat dat betreft inderdaad iets meer naar Japan moeten kijken.
En zullen we dan gelijk die prullenbakjes in de nieuwe koplopers weghalen? Stoot er elke keer mn knie tegen aan..
quote:Op donderdag 3 december 2009 15:56 schreef Ringo het volgende:
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat er miljoenen worden geïnvesteerd om juist het tuig te behagen waar iedereen zich dood aan ergert. Ik zie dat greppelvolk al zitten in hun luie loungebanken. En boven staan er een paar klapstoeltjes klaar voor degenen die gewoon netjes een boek willen lezen.
De wikkel van jouw Mars denk ik dan...quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:30 schreef Ringo het volgende:
In de nieuwe intercity's kan je er net de wikkel van je Mars in kwijt. WAAROM ZIJN ZE ER DAN??
Jaaa. Maar. Ik heb ook een flesje cola dat op is voordat de trein A'dam binnenrijdt. En zo'n prefab sandwichinverpakking. En na mij is de trein ook bezet. En de schoonmakers doen hun werk nauwelijks meer. En. Dat ding zat al vol toen ik er ging zitten. En. Dus. We leven in een derdewereldland.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
De wikkel van jouw Mars denk ik dan...
Een verbod op eten en drinken zou het reizen in het OV heel wat prettiger maken. Geen rommel, geen gesmak, geen gekraak, geen stank, etc.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jaaa. Maar. Ik heb ook een flesje cola dat op is voordat de trein A'dam binnenrijdt. En zo'n prefab sandwichinverpakking. En na mij is de trein ook bezet. En de schoonmakers doen hun werk nauwelijks meer. En. Dat ding zat al vol toen ik er ging zitten. En. Dus. We leven in een derdewereldland.
Ach, dat vind ik weer zo overdreven. Niks mis met etende, of pratende, of geluid makende mensen. Je zit soms drie uur in een trein -- natuurlijk mag je dan eten of drinken. Je hoeft je alleen niet als een malloot te gedragen, alsof je niet met weetikhoeveel anderen dezelfde ruimte moet delen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een verbod op eten en drinken zou het reizen in het OV heel wat prettiger maken. Geen rommel, geen gesmak, geen gekraak, geen stank, etc.
Of een wagon waar je gewoon een bar hebt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:42 schreef Fastmatti het volgende:
Een verbod op eten en drinken zou het reizen in het OV heel wat prettiger maken.
Zelden denk ik.quote:
quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zelden denk ik.
En natuurlijk kun je ook even uitstappen halverweg, half uurtje eten en vervolgens weer de trein in.
Maar ik ben dus voor de bar.
En ze zijn zo ontworpen dat ze alleen open en dicht gaan met een harde *klink*. In de stiltecoupé! Dat dit kán in Nederland!quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Prullenbakken.Die krengen worden steeds kleiner. In de nieuwe intercity's kan je er net de wikkel van je Mars in kwijt. WAAROM ZIJN ZE ER DAN??
En een pooltafel. Erg leuk om te kijken, vooral in bochten...quote:
Nee, bammetjes meenemen in de trein...quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:55 schreef Ringo het volgende:Ja dat is handig. En gezellig. Effe een spiegeleitje in Zwolle als je van A'dam naar Groningen moet.
![]()
Incl. vertraging niet nee...quote:Een treinreis van drie uur is helemaal niet zo raar.
Hee, kom niet aan mijn bammetjes!quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, bammetjes meenemen in de trein...![]()
[..]
Heb ik weleens verteld over mijn eerste werkdag? Heenweg van normaal een uur duurde bijna 2 uur zodat ik echt op de minuut als een hijgend hert mijn nieuwe baas de hand kon schudden. Terugweg van normaal een uur duurde 3 uur omdat iemand het leven moe was en de machinist een trauma bezorgde.quote:Incl. vertraging niet nee...
Wees niet bang.quote:
Vast wel, maar niet tegen mij.quote:Heb ik weleens verteld over mijn eerste werkdag?
Ja, als je vertraging hebt is het al snel echt kut. Maar gelukkig gaat het meestal wel goed.quote:Heenweg van normaal een uur duurde bijna 2 uur zodat ik echt op de minuut als een hijgend hert mijn nieuwe baas de hand kon schudden. Terugweg van normaal een uur duurde 3 uur omdat iemand het leven moe was en de machinist een trauma bezorgde.
Wie wat bewaart, die heeft wat.quote:En...m'n bammetjes waren op de terugreis op!![]()
![]()
Da's waar, ik zit op een fijn traject waar bijna nooit iets fout gaat moet ik zeggenquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:15 schreef DS4 het volgende:
...
Ja, als je vertraging hebt is het al snel echt kut. Maar gelukkig gaat het meestal wel goed.
[...
Er worden voor miljarden aan hogesnelheidslijnen aangelegd om het volk tien minuten sneller van A'dam naar R'dam te brengen. En dan moet je de trein uit om een laf broodje ei en een glas melk naar binnen te werken.quote:
Ook zonder vertragingen.quote:Incl. vertraging niet nee...
Gewoon om 6 uur op staan en goed ontbijten. Ben je met de lunch wel op de plaats van bestemming mag ik hopen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:18 schreef Ringo het volgende:
Er worden voor miljarden aan hogesnelheidslijnen aangelegd om het volk tien minuten sneller van A'dam naar R'dam te brengen. En dan moet je de trein uit om een laf broodje ei en een glas melk naar binnen te werken.
Het komt voor, maar voor het merendeel niet. Maar is het nu zo gek om één wagon te hebben op de langere trajecten waar je eten en drinken kan kopen en nuttigen?quote:Ook zonder vertragingen.
Ik weet natuurlijk dat je aan het zeiken bent, anders had ik je gevraagd waar je je in godsnaam mee bemoeit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gewoon om 6 uur op staan en goed ontbijten. Ben je met de lunch wel op de plaats van bestemming mag ik hopen.
Niks. Zorg jij dat die wagon er komt? Vooralsnog mag je gewoon blijven genieten van mijn kauw- en slikpraktijken.quote:Het komt voor, maar voor het merendeel niet. Maar is het nu zo gek om één wagon te hebben op de langere trajecten waar je eten en drinken kan kopen en nuttigen?
Op een forum mag iedereen zich overal mee bemoeien, toch?quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:49 schreef Ringo het volgende:
Ik weet natuurlijk dat je aan het zeiken bent, anders had ik je gevraagd waar je je in godsnaam mee bemoeit.
Ik reis altijd 1e klasse als ik met de trein ga.quote:Niks. Zorg jij dat die wagon er komt? Vooralsnog mag je gewoon blijven genieten van mijn kauw- en slikpraktijken.
Ja, het moet wel geld opleveren. Toch denk ik dat er animo genoeg is, zeker als je daar een zekere zitplaats hebt. Zou ik grif geld voor betalen in de spits om met een lekker drankje en hapje met genoeg beenruimte te kunnen reizen in plaats van in het gangpad van de 1e klasse met een 1e klasse kaartje te moeten staan omdat de conducteur weer ruimhartig toe stond dat je ook met een 2e klasse kaartje in de 1e klasse mocht gaan zitten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:50 schreef reem het volgende:
Zo'n bistro is natuurlijk leuk, maar veel te duur voor veel mensen, want reken er maar op dat voor toegang tot de bistro dan weer "een consumptie verplicht" is.
Ik blijf mij afvragen of het nu echt zo is dat er veel mensen structureel uren in de trein zitten...quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:06 schreef reem het volgende:
Maar mensen zonder geld kunnen dan niet meer eten/drinken in de trein (of ze zijn er onevenredig veel geld aan kwijt).
Nou dat zou ik wel kunnen. Pindakaas stinkt nl. enorm.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:12 schreef Ringo het volgende:
Het gaat verdorie toch ook niet om die paar boterhammen met pindakaas. Daar heb ik me nou nog nooit aan kunnen ergeren.
Ik zou zeggen.......laat je benzineslurper eens staan en beleef de ervaring van de trein.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik blijf mij afvragen of het nu echt zo is dat er veel mensen structureel uren in de trein zitten...
Vorig jaar zat ik dagelijks twee uur in de trein. Ik ben nogsteeds een vaste treinreiziger en uit mijn ervaring kan ik zeggen dat stiltecoupé's echt het meest gefaalde idee ooit zijn. Ik heb nog nooit in een stiltecoupé gezeten die daadwerkelijk stil was en op een enkele bejaarde na hoor je er niemand over klagen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik blijf mij afvragen of het nu echt zo is dat er veel mensen structureel uren in de trein zitten...
Je doet net alsof ik nooit in een trein stap. Ik moet je teleurstellen, dat doe ik wel.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:56 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik zou zeggen.......laat je benzineslurper eens staan en beleef de ervaring van de trein.
Ik ben niet bejaard. En een stille bejaarde in de stiltecoupé heb ik ook nooit gezien.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:58 schreef duracellkonijntje het volgende:
en op een enkele bejaarde na hoor je er niemand over klagen.
edit: boutje fedankt...quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben niet bejaard. En een stille bejaarde in de stiltecoupé heb ik ook nooit gezien.
Conclusie? Niemand is stil in de stiltecoupé; afschaffen die handel. Trein wordt d'r ook niet gezelliger op.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben niet bejaard. En een stille bejaarde in de stiltecoupé heb ik ook nooit gezien.
Ik dus wel. Ik wil daar werken. Dat is ook waar die krengen voor gemaakt zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:04 schreef duracellkonijntje het volgende:
Conclusie? Niemand is stil in de stiltecoupé; afschaffen die handel. Trein wordt d'r ook niet gezelliger op.
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:18 schreef ShadyLane het volgende:
Dan wil ik niet zo'n damesclub uit Limburg naast me die op een dagje uit naar de Jaarbeurs gaan.
quote:Ik merk wel dat ik gepraat beter kan hebben als het een leuk gesprek betreft dan wanneer het dom geblaat is. In ongeveer 1% van de gevallen vind ik het dus prima als er mensen zitten te praten.
Ajb niet zeg...quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:
IK wil gvd die rookcoupe's weer terug.
Dan ga je daar toch niet inzitten? Simpel zat.quote:
Ga weg met die rookcoupés. Je moet er altijd doorheen en rook trekt zich weing aan van kierende klapdeurtjes.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan ga je daar toch niet inzitten? Simpel zat.
Tsja, het blijft openbaar vervoer. Als je daar wilt werken, dan kies je voor de nadelen ervan, me dunkt. Ik vind wel dat mensen gerust rustig aan mogen doen, maar rustig een telefoontje plegen, dat is ook rustig.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik dus wel. Ik wil daar werken. Dat is ook waar die krengen voor gemaakt zijn.
De trein is een vervoermiddel, waarom die gezellig zou moeten zijn is mij niet bekend en als je herrie wil maken ga je gewoon een coupé verder.
Dan loop je er toch niet doorheen? Kan ook een optie zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ga weg met die rookcoupés. Je moet er altijd doorheen en rook trekt zich weing aan van kierende klapdeurtjes.
Niks ombouwen! Er zaten toch nog van die asbakjes op de stoelen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:40 schreef Monidique het volgende:
Lekker. Hele treinstellen ombouwen voor wat wanhopige verslaafden. Nee, bedankt.
Dat is wel een probleem, namelijk dat als het vol is, iedereen in die smerige rook en stank moet staan en zitten van de rokers, ook al willen ze het niet. Rokers hebben geen last van niet-rook-coupes -als dat wel zo is, dan zou ik ze therapie aanraden-, niet-rokers hebben echter wel last van de smerige rookwagons. Sterker nog, ook rokers hebben er last van! Er is een kwalitatief verschil tussen gedwongen in niet-ranzigheid zitten en gedwongen in ranzigheid.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks ombouwen! Er zaten toch nog van die asbakjes op de stoelen?
Gewoon weer in gebruik nemen, evt zelfs als laatste 2 trein wagonnen.
Moet geen probleem zijn.
Niks die asbakken in gebruik nemen. Roken doe je maar voor het station, niet in de trein.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks ombouwen! Er zaten toch nog van die asbakjes op de stoelen?
Gewoon weer in gebruik nemen, evt zelfs als laatste 2 trein wagonnen.
Moet geen probleem zijn.
Dat kan vaak niet anders, hm? Jij rookt gewoon niet. Lijkt me beter.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan loop je er toch niet doorheen? Kan ook een optie zijn.
En bovendien trekken die nieuwe dubbeldekkers ook tuig aan als de OV-chipkaart compleet ingevoerd wordt.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:27 schreef CasB het volgende:
Hoeveel miljoen moet dit weer gaan kosten?
Wat een kansloos plan. Dan zullen de treinkaartjes ook wel weer flink duurder worden, willen ze dit kunnen bekostigen. Sowieso wil ik helemaal niet socialisen in de trein. Ik zit in de trein om vervoert te worden, dus niet voor m'n lol.
Quatsch!!!quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem, namelijk dat als het vol is, iedereen in die smerige rook en stank moet staan en zitten van de rokers, ook al willen ze het niet. Rokers hebben geen last van niet-rook-coupes -als dat wel zo is, dan zou ik ze therapie aanraden-, niet-rokers hebben echter wel last van de smerige rookwagons. Sterker nog, ook rokers hebben er last van! Er is een kwalitatief verschil tussen gedwongen in niet-ranzigheid zitten en gedwongen in ranzigheid.
Leuk dat jij dat voor mij bepaald.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat kan vaak niet anders, hm? Jij rookt gewoon niet. Lijkt me beter.
Je hebt gelijk, ik zie nu waar ik fout zat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Quatsch!!!
Men is door de jaren teveel verwend gemaakt.
Dank u.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zie nu waar ik fout zat.
Zo masturbeer ik graag voor kleuterscholen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Leuk dat jij dat voor mij bepaald.
Ik rook waar ik dat wil met in acht neming van mijn behoefte.
Dat is in tegenstelling tot roken voor een kleuterschool niet toegestaan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo masturbeer ik graag voor kleuterscholen.
Wat is het verband tussen de OV-chipkaart en tuigquote:Op vrijdag 4 december 2009 18:03 schreef Ofyles2 het volgende:
En bovendien trekken die nieuwe dubbeldekkers ook tuig aan als de OV-chipkaart compleet ingevoerd wordt.
Beste kans om zwart te rijden is voor mij niet te trein, maar met die chipkaart maakt dat niet meer uit en kun je net zo goed relaxter zwart in de trein zitten dan in de kou in de metro?quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:10 schreef APK het volgende:
[..]
Wat is het verband tussen de OV-chipkaart en tuig
Oh, ik dacht dat dat ding oa ingevoerd werd om zwartrijden tegen te gaan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:21 schreef fs180 het volgende:
Beste kans om zwart te rijden is voor mij niet te trein, maar met die chipkaart maakt dat niet meer uit en kun je net zo goed relaxter zwart in de trein zitten dan in de kou in de metro?
Tuig uit de achterstandswijken die hun vervoersgebied kunnen uitbreiden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:10 schreef APK het volgende:
[..]
Wat is het verband tussen de OV-chipkaart en tuig
Het ding is bijna gemaakt om mee zwart te rijden, zelfs mijn oma van 92 doorzag dit de eerste keer bij het gebruikquote:Op vrijdag 4 december 2009 18:23 schreef APK het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dat ding oa ingevoerd werd om zwartrijden tegen te gaan.
Wat is er mis met een scheiding tussen een stiltecoupé en een gewone coupé. Als je dan wil bellen ga je elders zitten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:33 schreef Monidique het volgende:
Tsja, het blijft openbaar vervoer. Als je daar wilt werken, dan kies je voor de nadelen ervan, me dunkt. Ik vind wel dat mensen gerust rustig aan mogen doen, maar rustig een telefoontje plegen, dat is ook rustig.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:08 schreef Bommenlegger het volgende:
Je kan ook in een niet-rokers coupe gaan zitten niet met de trein gaan.
Die keuze heb je...
Stoer hoor. En in de trein de volgende keer weer mopperen...quote:
Ik heb dat al gedaan. Kwam van verweggistan en wist niet dat er niet meer gerookt mocht worden in de rokers coupe. Maar de asbakjes waren wel aanwezig.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stoer hoor. En in de trein de volgende keer weer mopperen...
Je moet dan ook de huisregels lezen voordat je op reis gaat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb dat al gedaan. Kwam van verweggistan en wist niet dat er niet meer gerookt mocht worden in de rokers coupe. Maar de asbakjes waren wel aanwezig.
Nemand die mij daarop aansprak. En ik wist ook echt van niks.
Ja tuurlijkquote:Op vrijdag 4 december 2009 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je moet dan ook de huisregels lezen voordat je op reis gaat.
Apart, maar velen zijn lafjes op dat punt ja... Maar goed, als je het niet wist kan ik het je niet verwijten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Nemand die mij daarop aansprak. En ik wist ook echt van niks.
Nu ik het wet respecteer ik het ook ja.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Apart, maar velen zijn lafjes op dat punt ja... Maar goed, als je het niet wist kan ik het je niet verwijten.
Masturberen in de trein valt altijd te proberen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is in tegenstelling tot roken voor een kleuterschool niet toegestaan.
Lijkt mij sterk, de asbakken zijn dicht genageld en overal staan bordjes.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb dat al gedaan. Kwam van verweggistan en wist niet dat er niet meer gerookt mocht worden in de rokers coupe. Maar de asbakjes waren wel aanwezig.
Nemand die mij daarop aansprak. En ik wist ook echt van niks.
Mocht het toen al niet meer? Ik word oud..quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ik het wet respecteer ik het ook ja.
Maar toen op mijn treinreis van Schiphol nar Eindhoven gewoon 3 sigaretten kunnen roken. Echt in de veronderstelling dat het gewoon mocht.
Moet er wel bijzeggen, is alweer 3 jaar geleden.
Ik ga niet de website van de NS opzoeken om daar de "huisregels" eens flink door te nemen als ik NL weer eens bezoek.quote:
De tjd gaat snelquote:Op vrijdag 4 december 2009 18:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
Mocht het toen al niet meer? Ik word oud..![]()
Laat ik het zo zeggen, zelfs in vliegtuigen zijn die oude asbakjes nog gewoon te openen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:43 schreef fs180 het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk, de asbakken zijn dicht genageld en overal staan bordjes.
1 januari 2004.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
Mocht het toen al niet meer? Ik word oud..![]()
En daar maak je nog af en toe (waneer je alleen inde coupe zit) gebruik van?quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, zelfs in vliegtuigen zijn die oude asbakjes nog gewoon te openen.
En dan nog "niets doorhebben".quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, zelfs in vliegtuigen zijn die oude asbakjes nog gewoon te openen.
Ok, I rest my case.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ga niet de website van de NS opzoeken om daar de "huisregels" eens flink door te nemen als ik NL weer eens bezoek.
Mag aannemen ik enkel op de dienstregeling kan vertrouwen zonder eerst de "gebruikers voorwaarden" te moeten lezen van het product dat de NS mij voorzet.
Kom op zeg.
Rookverbod in vliegtuigen was er nl. al veel en veel langer ja.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
En dan nog "niets doorhebben".Sure.
Indeed, soms twijfel in zelfs aan mijn geheugen, dingen van een jaar terug voelen aan als 3 maanden geleden. Ach wijsheid komt ook met de jaren zeg ik dan maar.quote:
Daarom, geloof mij, ik ben een ouwe zakquote:Op vrijdag 4 december 2009 18:54 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ach wijsheid komt ook met de jaren zeg ik dan maar.
Hoe oud is die zak dan?quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daarom, geloof mij, ik ben een ouwe zak
Bouwjaar 1973, NATO-STOCK NUMMER: 730614046quote:
Valt dan ook nog wel meequote:Op vrijdag 4 december 2009 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bouwjaar 1973, NATO-STOCK NUMMER: 730614046
quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bouwjaar 1973, NATO-STOCK NUMMER: 730614046
Kijk, daar is iemand die het goede voorbeeld neemtquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:05 schreef Ringo het volgende:
[..]Dat is drie jaar ouder dan ik! En ik ben nog zo jong, mijlenver van stervenswaardig.
Boefje!quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:13 schreef De_Melkboer het volgende:
Direct maar gezegd dat hij dan zeker zijn kop moest houden
Wat een geile foto is dit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:58 schreef freako het volgende:
Is dat nou zo´n modern idee, die loungebanken? In de metro in Boedapest hebben ze die dingen al decennia.
[ afbeelding ]
Inderdaad belachelijk. Een of andere dwaas boort dit door je strot en er zijn nog van die sukkels die gaan lopen mekkeren als er 3 treinstellen verder een stelletje rustig zit te kleppen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:13 schreef De_Melkboer het volgende:
Wat een vreselijke uitvinding die stiltecoupe, lijkt vaak zure mensen aan te trekken die thuis en op het werk niks te zeggen hebben, en in de trein opeens iedereen op de regels gaan wijzen.
Echt meegemaakt: in die coupé vraagt een persoon aan een ander welk station het is, begint iemand anders 3 rijen verder te schreeuwen: HEEEE, HET IS HIER EEN STILTECOUPÉ !!!!!! Direct maar gezegd dat hij dan zeker zijn kop moest houden
en soms heb je geen eens door dat je een stilte coupe zit, omdat iedereen met iedereen zit te praten en niemand er op letquote:Op zaterdag 5 december 2009 01:27 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk. Een of andere dwaas boort dit door je strot en er zijn nog van die sukkels die gaan lopen mekkeren als er 3 treinstellen verder een stelletje rustig zit te kleppen.
Zitten er 5 gasten te paffen en te SCHREEUWEN en met de telefoon op speaker naar muziek te luisteren, dan is het een ander verhaal - en daar is zo'n achterlijk uitvinding als de stiltecoupé niet eens voor nodig.
Ik mijd dan ook de stiltecoupé uit principe.
hahahaquote:Op zaterdag 5 december 2009 01:49 schreef Reddiablo het volgende:
de enige situatie dat een stiltecoupé leuk is, is toen...
Ik zat te lullen met een maat van me
Treinconducteur: Mag ik jullie erop wijzen dat het een stiltecoupé is, willen jullie svp stil zijn?
10 minuten later...
Uw kaartjes alstublieft.
Nee meneer de conducteur, stilte aub en rustig doorlopen alstublieft!
Hahahaquote:Op zaterdag 5 december 2009 01:52 schreef Reddiablo het volgende:
dat vond die hufter uiteraard niet grappig... maar dat chagrijnige gezicht was briljant
dus toch maar kaartjes laten zien toen 'ie het nogmaals vroeg, hadden we toch eigenlijk niet moeten doen
Lekker schuiven bij het remmenquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:58 schreef freako het volgende:
Is dat nou zo´n modern idee, die loungebanken? In de metro in Boedapest hebben ze die dingen al decennia.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:57 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben voor wat toezichthoudend personeel in treinen, gewoon een leuk beveiligertje ofzo die een paar rondjes door de trein loopt en associalen aanspreekt. De trein in drie delen verdelen werkt gewoon niet en zeker niet als het druk is.
En dan moeten ze er New Kids on the block er opzettenquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:02 schreef macca728 het volgende:
de volgende stap is waarschijnlijk dat mensen die in de stilte willen gaan zitten meer moeten betalen.
Net als bij Pathe nu, waar je ook een toeslag betaalt voor zalen waar mensen zich gedragen
You're kiddin me right? Is dat echt zo?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:02 schreef macca728 het volgende:
de volgende stap is waarschijnlijk dat mensen die in de stilte willen gaan zitten meer moeten betalen.
Net als bij Pathe nu, waar je ook een toeslag betaalt voor zalen waar mensen zich gedragen
quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:20 schreef STTSJT het volgende:
Ja helaas wel![]()
Zie:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tige-filmavond.dhtml
Heel goed gezien meneer!quote:Nederland verandert zo in een NSB-land, en dat is niet best.’’
Dit moet een grap zijnquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:02 schreef macca728 het volgende:
de volgende stap is waarschijnlijk dat mensen die in de stilte willen gaan zitten meer moeten betalen.
Net als bij Pathe nu, waar je ook een toeslag betaalt voor zalen waar mensen zich gedragen
Was het maar waarquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit moet een grap zijn
Edit: het is geen grap![]()
Het is toch niet te geloven he. Betalen voor iets wat normaal zou moeten zijn, nee, normaal ís.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:39 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Was het maar waar
Mar gelukkig zit er hier in de buurt geen phate
Tsja, tegenwoordig draait het maar om 1 ding, en das ¤¤¤¤¤ of $$$$$quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is toch niet te geloven he. Betalen voor iets wat normaal zou moeten zijn, nee, normaal ís.
Nee helaas geen grap.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit moet een grap zijn
Edit: het is geen grap![]()
quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:20 schreef STTSJT het volgende:
Ja helaas wel![]()
Zie:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tige-filmavond.dhtml
Wat een idioterie zeg! Dat is hezelfde als iedereen onder de 20 verbieden een cafe in te komen en dan concluderen dat het een stuk rustiger is gewordenquote:Zondag was de zaal vol dertigplussers voor het eerst uitverkocht. Jeugdige overlastgevers? Die waren in geen velden of wegen te bekennen.
Precies, want die gaan rustig met hun mobiele met slechte speakers muziek luisteren in de stiltecoupé.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:45 schreef Dennis101 het volgende:
Goed initiatief, nu nog hopen dat alle sjonnies en ander vaag volk dit ook begrijpt.
Conducteurs moeten dat soort tuig aanpakken. PV en vanaf het volgende station per politieauto naar huis.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Precies, want die gaan rustig met hun mobiele met slechte speakers muziek luisteren in de stiltecoupé.
Mwoh, dat fantaseert mijn onderbuik ook weleens ja maar als dat eht zou gebeuren dan zou je je serieus afvragen wat voor tyfusmongolen iemand lynchen uit irritatiequote:Op zaterdag 5 december 2009 17:01 schreef Ringo het volgende:
Nog even en het publiek gaat zelf ingrijpen. Lijkt me ook niet verkeerd, spontane lynchpartijen. Eerst die tyfusmobiel aan gort en dan de eigenaar erachteraan. Heerlijk.
quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Conducteurs moeten dat soort tuig aanpakken. PV en vanaf het volgende station per politieauto naar huis.
Joah, enigszins overspannen moet je dan wel zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh, dat fantaseert mijn onderbuik ook weleens ja maar als dat eht zou gebeuren dan zou je je serieus afvragen wat voor tyfusmongolen iemand lynchen uit irritatie
Op zich: ja. Maar a) ik ga het ze niet geven en b) zolang justitie er 1,5 jaar over doet om iemand überhaupt voor te leiden en c) de ouders niet thuis geven bij het opvoeden blijft het denk ik helaas bij zeer gewelddadige fantasieën, ongeacht of het een stiltecoupé betreft of nietquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Joah, enigszins overspannen moet je dan wel zijn.
Het is wel waar sommig tuig om vraagt, maar wat het niet krijgt in dit land van lieve woordjes en vermaningen: een ongenadig hard pak rammel. Categorie almijntandenzittenlos.
Niet zo vreemd dat die conducteur als de dood was, hij heeft waarschijnlijk veel collega's er onderdoor zien gaan aan de terreur van zwartrijders en hun agressie.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Conducteurs zijn als de dood
Ik werd een keer lastig gevallen door een zwerver, die vervolgens in de trein stapte en ik MOEST van de conducteur in een andere coupe instappen. Het kaartej van de zwerver werd ook niet gecontroleerd, de conducteur zei doodleuk dat hij het al gedaan had, terwijl hij voor me instapte
En je bent Nazi?quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bouwjaar 1973, NATO-STOCK NUMMER: 730614046
Het is inderdaad zo dat ik een hoop conducteurs nog gelijk geef ook als je ziet met wat een onredelijke agressie een simpele correctie beantwoord wordt. Ik heb vorig jaar in Arnhem in een trein gezeten waarin een conducteur drie zwartrijders probeerde aan te spreken als reactie hardhandig beroofd werd. Het was een oud mannetje wat waarschijnlijk al tegen zijn VUT aan zat en waarvan ik niet denk dat hij erna nog in een trein gewerkt heeft.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat die conducteur als de dood was, hij heeft waarschijnlijk veel collega's er onderdoor zien gaan aan de terreur van zwartrijders en hun agressie.
Maar heel erg dat het zover is gekomen, dat deze beroepsgroep geen enkele bescherming krijgt. Zoals nog een paar beroepsgroepen in de dienstverlening.
Nog erger is het dat deze dingen bijna normaal worden gevonden en geaccepteerd als 'erbij horende'.
Dit soort berichten he, die maken me zo machteloos kwaad.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat ik een hoop conducteurs nog gelijk geef ook als je ziet met wat een onredelijke agressie een simpele correctie beantwoord wordt. Ik heb vorig jaar in Arnhem in een trein gezeten waarin een conducteur drie zwartrijders probeerde aan te spreken als reactie hardhandig beroofd werd. Het was een oud mannetje wat waarschijnlijk al tegen zijn VUT aan zat en waarvan ik niet denk dat hij erna nog in een trein gewerkt heeft.
Hij durfde niet verder, ook niet nadat de Spoorwegpolitie de eikels in kwestie uit de trein gehaald had. Het was een groot station maar het duurde geloof ik meer dan 20 minuten voordat de politie ter plaatse was. Dat zijn 20 minuten waarin je neergestoken of erger kunt worden omdat je je fokking beroep uitoefent of omdat je als omstander iemand wil helpen in een noodsituatie.
Op zulke risicolijnen is beveiliging helemaal geen slecht idee. Ja, zolang het geen figuren zijn die in plaats van echte uitwassen bestrijden mensen gaan lopen lastigvallen in de stiltecoupé. Als reizigers en potentiële rellers weten dat ze eruit gezet kunnen worden bij wangedrag, dan zouden die hele stiltecoupés niet eens nodig zijn denk ik.
Mijn 3253 centen
ik geef ze ook gelijk, je moet gewoon op elke trein (in de randstad) een politieagent hebben en conducteurs ook gewoon een wapen. Het is 2009 en het kan gewoon niet anders.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit soort berichten he, die maken me zo machteloos kwaad.
Dat mensen nog conducteur, ambulancemedewerker, brandweer of politieagent durven worden. Je moet wel lef hebben of nog beter: een riant salaris krijgen
quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:24 schreef 16meter het volgende:
Geef die conducteurs gewoon een wapenstok mee om handhaving af te dwingen.
Denk dat dat maar voor een klein groepje helpt. Voor de anderen zou het juist het tegen over gestelde werken, en dan heb je weer eens een trein stel die voor een paar duizenden euro's gerepareerd moet worden 9als ze dan al niet rijp zijn voor de sloop)quote:Op zondag 6 december 2009 01:20 schreef Hamilcar het volgende:
Taser, pepperspray en een wapenstok. Overigens, mensen zijn te dom om te schijten dus laat staan dat ze zullen begrijpen wat een stilte-coupe is. Face it, Nederland faalt hard.
daar heb je inderdaad wel een punt, maar denk dat dat het lastigste is. Je moet ook niet te agressief willen zijn.quote:Op zondag 6 december 2009 01:28 schreef Hamilcar het volgende:
Mensen leven in de veronderstelling dat anderen voor alles betalen, dat alles voor ze geregeld wordt en dat no matter wat ze uithalen ze toch wel met fluwelen handschoenen worden aangepakt. Als mensen flink over de scheef gaan moet je gewoon rechten van ze afpakken, en als het even kan fysiek aanpakken tijdens het moment zelf.
Ik schaam me vaak als ik bijv. Wegmisbruikers zie en moet toezien hoe agenten zich kapot laten schelden. What the fuck?
Ik doe het vaak genoeg. Ze zijn dan of boos en stil of ze gaan ergens anders zitten.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:29 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Ik geef ook toe dat ik lang niet altijd zo'n asociale groep aan ga spreken op hun gedrag, omdat ik weet wat me dan te wachten staat. Ze maken er alleen maar meer problemen van.. Misschien moet Nederland maar even investeren in trainmarshalls ofzo...
goed initiatief inderdaad, nu nog de prijzen 75% van het OV omlaag en wellicht is met de auto gaan dan financieel eens niet heel veel goedkoper.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:45 schreef Dennis101 het volgende:
Goed initiatief, nu nog hopen dat alle sjonnies en ander vaag volk dit ook begrijpt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |