abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 13:43:16 #1
271204 Ragnarock
Ook wel Haarbalpasta
pi_75245344
NS splitst herrie en stilte in trein
Uitgegeven: 3 december 2009 09:08
Laatst gewijzigd: 3 december 2009 09:08

AMSTERDAM - In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.

Dat zegt een NS-woordvoerder donderdag in het AD. Het interieur van de dubbeldekkers wordt flink aangepast. In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters.

De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee. Bovendeks staan de stoelen achter elkaar voor privacy.

Bron

Ik denk dat dit wel eens meer effect kan gaan hebben dan die onzinnige stilte stickers, waar veel mensen totaal geen rekening mee houden. Zodra er 2> personen binnenstappen in zo'n cabine, weet je dat ze gaan praten met elkaar. Daar stoor ik mij totaal niet aan.. Maar het luidruchtige, muziek aan op de telefoon, hard praten in de telefoon zodat iedereen kan meegenieten, daar stoor ik mij echt enorm aan! Meestal wil ik gewoon even rustig mijn ogen dicht doen als ik anderhalf uur moet zitten in zo'n trein.

Hoe denken jullie hierover?
pi_75245403
Goed initiatief, nu nog hopen dat alle sjonnies en ander vaag volk dit ook begrijpt.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:45:25 #3
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75245410
Dit gaat in Nederland nooit werken.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75245443
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:43 schreef Ragnarock het volgende:Ik denk dat dit wel eens meer effect kan gaan hebben dan die onzinnige stilte stickers, waar veel mensen totaal geen rekening mee houden. Zodra er 2> personen binnenstappen in zo'n cabine, weet je dat ze gaan praten met elkaar. Daar stoor ik mij totaal niet aan.. Maar het luidruchtige, muziek aan op de telefoon, hard praten in de telefoon zodat iedereen kan meegenieten, daar stoor ik mij echt enorm aan! Meestal wil ik gewoon even rustig mijn ogen dicht doen als ik anderhalf uur moet zitten in zo'n trein.

Hoe denken jullie hierover?
Ik denk dat dit nog best een goed idee gaat worden
Ik vind een best irritant dat een groepje mensen dan heel hard gaan bulderen terwijl ik gewoon in alle rust even wil nadenken over m'n zonden De trein is een van de weinige plekken waar ik lekker tot rust kan komen
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75245445
Gaat natuurlijk alleen maar werken als het niet druk is. Als het druk is, zit je waar er plaats is.
pi_75245467
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:46 schreef Meh7 het volgende:
Gaat natuurlijk alleen maar werken als het niet druk is. Als het druk is, zit je waar er plaats is.
En dan kun je niet alsnog gewoon stil zijn?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75245472
quote:
gezelligheid

Muziek op de telefoon, luid spreken in de mobiele telefoon, pubers die elkaar de verschrikkelijkste ziektes toewensen, mensen die hun tas naast zich op de bank zetten en daarna doen alsof ze slapen.. gezellig hoor!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:48:05 #8
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_75245491
Ze blijven dromen die NS medewerkers he.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 3 december 2009 @ 13:48:31 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75245500
Ik zou zeggen, het is duidelijk zichtbaar. Het staat op elk raam, op de deuren, buiten op de trein. Het probleem is dat zowel een aantal mensen zich er niets van aantrekt, en de handhaving heel gering is.

Maar door inderdaad die ‘tegen over elkaar zit-plaatsen’ te schrappen maakt dat wel dat sommigen al van zelf een andere coupé kiezen, nu is echter de vraag, waarom juist die dingen dan beneden zetten?

Want kleine kinderen willen juist graag bovenin de dubbeldekker zitten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:49:14 #10
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75245521
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Muziek op de telefoon, luid spreken in de mobiele telefoon, pubers die elkaar de verschrikkelijkste ziektes toewensen, mensen die hun tas naast zich op de bank zetten en daarna doen alsof ze slapen.. gezellig hoor!

Daarom wil ik dus rust
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75245550
Ze kunnen beter die herrieschoppers gezellige mensen naar boven laten klimmen.
pi_75245571
Nederland en gezelligheid

Stilte in Nederlandse treinen
Of niet?
  donderdag 3 december 2009 @ 13:51:56 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75245604
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:48 schreef Iblis het volgende:
Ik zou zeggen, het is duidelijk zichtbaar. Het staat op elk raam, op de deuren, buiten op de trein. Het probleem is dat zowel een aantal mensen zich er niets van aantrekt, en de handhaving heel gering is.

Maar door inderdaad die ‘tegen over elkaar zit-plaatsen’ te schrappen maakt dat wel dat sommigen al van zelf een andere coupé kiezen, nu is echter de vraag, waarom juist die dingen dan beneden zetten?

Eens, behalve dat ik vroeger altijd beneden wilde zitten, omdat je dan de voeten en witte streepjes op het perron zo snel voorbij ziet schieten.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:52:50 #14
271204 Ragnarock
Ook wel Haarbalpasta
pi_75245634
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:50 schreef Apuleius het volgende:
Ze kunnen beter die herrieschoppers gezellige mensen naar boven laten klimmen.
Dan mag jij in je stiltecabine gaan genieten van rondspringend tuig.. (stamp stamp stamp)
pi_75245640
Met het oog op de oudere medemens is het beter de stiltecoupé beneden te plaatsen lijkt me. Desondanks een kansloos project.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 3 december 2009 @ 13:53:30 #16
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75245657
Zat laatst een debiel in de trein trompet te spelen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:53:54 #17
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:54:47 #18
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75245686
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:53 schreef Flurry het volgende:
Zat laatst een debiel in de trein trompet te spelen
Herrieschopper dus
  donderdag 3 december 2009 @ 13:57:48 #19
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_75245779
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:48 schreef Iblis het volgende:

Beneden hoor je het geloop van mensen boven je. Logische keus dus om beneden voor de 'gezelligheid' te kiezen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 3 december 2009 @ 13:59:25 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75245836
Lekker slim weer

Beneden zijn de overhead-compartments, waar je dus de krantjes en tijdschriften kunt vinden, zodat je lekker rustig kunt lezen. Boven zijn het voornamelijk de 4zits bankjes, waar je dus met groepjes gaat zitten.

Zo, dat duurde 2 seconden om te bedenken. Toch maken ze zo'n domme fout Idioten.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:03:54 #21
271204 Ragnarock
Ook wel Haarbalpasta
pi_75245961
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Met het oog op de oudere medemens is het beter de stiltecoupé beneden te plaatsen lijkt me. Desondanks een kansloos project.
Sorry maar zit jij wel eens in zo'n trein?
Als je beneden zit, moet je inderdaad alleen een trap af.. Maar als je er vervolgens uit wil zal je toch echt wel die trap weer op moeten
  donderdag 3 december 2009 @ 14:04:41 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75245984
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:03 schreef Ragnarock het volgende:

[..]

Sorry maar zit jij wel eens in zo'n trein?
Als je beneden zit, moet je inderdaad alleen een trap af.. Maar als je er vervolgens uit wil zal je toch echt wel die trap weer op moeten
Trap naar beneden is korter.
pi_75246113
Ik vind het hele stiltecoupé-principe al grote onzin. In een trein gedraag je je gewoon normaal, net als in de rest van de openbare ruimte. Bij "normaal" horen gesprekken op acceptabel niveau. Dat je dat gaat verbieden is al te achterlijk voor woorden. Abnormaal gedrag zoals die kutjengelmobieltjesmuziek of apengeschreeuw hoort niet in de trein thuis, ook niet in de gewone coupés.

Gewoon één soort coupé dus wat mij betreft waarin iedereen zich normaal gedraagt en kan worden aangesproken op onopgevoed gedrag en niemand hoeft te zeiken als een ander op normale manier zijn telefoon beantwoordt.

Tel daarbij op dat een hoop treinen zo stampvol zitten dat je wel in zo'n hippiecoupé moet gaan zitten om een plaats te hebben, dan heb je niet eens de keus.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 3 december 2009 @ 14:09:24 #24
36461 Joppy
geen colaboy
pi_75246141
Ze kunnen natuurlijk ook afwisselend boven en beneden zo een coupé inrichten.
Let the beat control your body!
  donderdag 3 december 2009 @ 14:09:59 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75246158
1. Er is geen enkele algemene voorwaarde die reizigers op welke plek dan ook verplicht stil te zijn.

2. Als je zeurt om een zacht gesprek (face to face of aan de telefoon) dan verdien je wat mij betreft een buurman met drumstel en afweergeschut.

Met dank aan Ilja Pfeiffer

3. Maar een beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad.

Ik word alleen wat moe van de stelligheid waarmee de stiltegenieters anderen denken te kunnen terechtwijzen terwijl daar geen grond voor is. De stiltecoupé is een suggestie. Vind je dat maar niets en voel je de noodzaak ieder gesprek dat net boven fluistertoon wordt gevoerd af te kappen met een grote muil.... Dan zou ik de NS maar gaan aanschrijven.
Intelligent, but fucked up.
pi_75246163
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het hele stiltecoupé-principe al grote onzin. In een trein gedraag je je gewoon normaal, net als in de rest van de openbare ruimte. Bij "normaal" horen gesprekken op acceptabel niveau. Dat je dat gaat verbieden is al te achterlijk voor woorden. Abnormaal gedrag zoals die kutjengelmobieltjesmuziek of apengeschreeuw hoort niet in de trein thuis, ook niet in de gewone coupés.

Gewoon één soort coupé dus wat mij betreft waarin iedereen zich normaal gedraagt en kan worden aangesproken op onopgevoed gedrag en niemand hoeft te zeiken als een ander op normale manier zijn telefoon beantwoordt.

Tel daarbij op dat een hoop treinen zo stampvol zitten dat je wel in zo'n hippiecoupé moet gaan zitten om een plaats te hebben, dan heb je niet eens de keus.
Zo gek is het niet, want er zijn genoeg mensen die de trein als werk- of slaapplek gebruiken. Kan je niet stil zijn ga je in een andere coupe zitten.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:10:55 #27
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75246191
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:

Dat vind ik nou ook.
Sowieso vind ik het idioot dat je niet mag praten in de trein. Het is verdomme geen klooster.
pi_75246219
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat vind ik nou ook.
Sowieso vind ik het idioot dat je niet mag praten in de trein. Het is verdomme geen klooster.
Je mag wel praten in de trein, alleen in bepaalde coupe's niet, zo moeilijk is dat toch niet?
  donderdag 3 december 2009 @ 14:11:56 #29
6941 APK
Factual, I think.
pi_75246233
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:59 schreef Yi-Long het volgende:

Boven zijn het voornamelijk de 4zits bankjes, waar je dus met groepjes gaat zitten.
Zo, dat duurde 2 seconden om te bedenken. Toch maken ze zo'n domme fout Idioten.
quote:
Het interieur van de dubbeldekkers wordt flink aangepast. In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters.

De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee. Bovendeks staan de stoelen achter elkaar voor privacy.
Je had die 2 seconden beter kunnen besteden aan het lezen van het bericht.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_75246237
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zo gek is het niet, want er zijn genoeg mensen die de trein als werk- of slaapplek gebruiken. Kan je niet stil zijn ga je in een andere coupe zitten.
En je kunt prima werken of slapen als er op normale manier gepraat wordt verderop toch? Dat is nou het risico van naar buiten gaan, dat je dan weleens te maken hebt met andere mensen. En zoals ik al zei, vaak heb je die hele keuze niet omdat de trein te vol zit.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')