Ik denk dat dit nog best een goed idee gaat wordenquote:Op donderdag 3 december 2009 13:43 schreef Ragnarock het volgende:Ik denk dat dit wel eens meer effect kan gaan hebben dan die onzinnige stilte stickers, waar veel mensen totaal geen rekening mee houden. Zodra er 2> personen binnenstappen in zo'n cabine, weet je dat ze gaan praten met elkaar. Daar stoor ik mij totaal niet aan.. Maar het luidruchtige, muziek aan op de telefoon, hard praten in de telefoon zodat iedereen kan meegenieten, daar stoor ik mij echt enorm aan! Meestal wil ik gewoon even rustig mijn ogen dicht doen als ik anderhalf uur moet zitten in zo'n trein.
Hoe denken jullie hierover?
En dan kun je niet alsnog gewoon stil zijn?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:46 schreef Meh7 het volgende:
Gaat natuurlijk alleen maar werken als het niet druk is. Als het druk is, zit je waar er plaats is.
quote:gezelligheid
Daarom wil ik dus rustquote:Op donderdag 3 december 2009 13:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Muziek op de telefoon, luid spreken in de mobiele telefoon, pubers die elkaar de verschrikkelijkste ziektes toewensen, mensen die hun tas naast zich op de bank zetten en daarna doen alsof ze slapen.. gezellig hoor!
Eens, behalve dat ik vroeger altijd beneden wilde zitten, omdat je dan de voeten en witte streepjes op het perron zo snel voorbij ziet schieten.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:48 schreef Iblis het volgende:
Ik zou zeggen, het is duidelijk zichtbaar. Het staat op elk raam, op de deuren, buiten op de trein. Het probleem is dat zowel een aantal mensen zich er niets van aantrekt, en de handhaving heel gering is.
Maar door inderdaad die ‘tegen over elkaar zit-plaatsen’ te schrappen maakt dat wel dat sommigen al van zelf een andere coupé kiezen, nu is echter de vraag, waarom juist die dingen dan beneden zetten?
Want kleine kinderen willen juist graag bovenin de dubbeldekker zitten.
Dan mag jij in je stiltecabine gaan genieten van rondspringend tuig.. (stamp stamp stamp)quote:Op donderdag 3 december 2009 13:50 schreef Apuleius het volgende:
Ze kunnen beter die herrieschoppers gezellige mensen naar boven laten klimmen.
Herrieschopper dusquote:Op donderdag 3 december 2009 13:53 schreef Flurry het volgende:
Zat laatst een debiel in de trein trompet te spelen
Beneden hoor je het geloop van mensen boven je. Logische keus dus om beneden voor de 'gezelligheid' te kiezen.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:48 schreef Iblis het volgende:
Ik zou zeggen, het is duidelijk zichtbaar. Het staat op elk raam, op de deuren, buiten op de trein. Het probleem is dat zowel een aantal mensen zich er niets van aantrekt, en de handhaving heel gering is.
Maar door inderdaad die ‘tegen over elkaar zit-plaatsen’ te schrappen maakt dat wel dat sommigen al van zelf een andere coupé kiezen, nu is echter de vraag, waarom juist die dingen dan beneden zetten?
Want kleine kinderen willen juist graag bovenin de dubbeldekker zitten.
Sorry maar zit jij wel eens in zo'n trein?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Met het oog op de oudere medemens is het beter de stiltecoupé beneden te plaatsen lijkt me. Desondanks een kansloos project.
Trap naar beneden is korter.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:03 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Sorry maar zit jij wel eens in zo'n trein?
Als je beneden zit, moet je inderdaad alleen een trap af.. Maar als je er vervolgens uit wil zal je toch echt wel die trap weer op moeten
Zo gek is het niet, want er zijn genoeg mensen die de trein als werk- of slaapplek gebruiken. Kan je niet stil zijn ga je in een andere coupe zitten.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het hele stiltecoupé-principe al grote onzin. In een trein gedraag je je gewoon normaal, net als in de rest van de openbare ruimte. Bij "normaal" horen gesprekken op acceptabel niveau. Dat je dat gaat verbieden is al te achterlijk voor woorden. Abnormaal gedrag zoals die kutjengelmobieltjesmuziek of apengeschreeuw hoort niet in de trein thuis, ook niet in de gewone coupés.
Gewoon één soort coupé dus wat mij betreft waarin iedereen zich normaal gedraagt en kan worden aangesproken op onopgevoed gedrag en niemand hoeft te zeiken als een ander op normale manier zijn telefoon beantwoordt.
Tel daarbij op dat een hoop treinen zo stampvol zitten dat je wel in zo'n hippiecoupé moet gaan zitten om een plaats te hebben, dan heb je niet eens de keus.
Dat vind ik nou ook.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het hele stiltecoupé-principe al grote onzin. In een trein gedraag je je gewoon normaal, net als in de rest van de openbare ruimte. Bij "normaal" horen gesprekken op acceptabel niveau. Dat je dat gaat verbieden is al te achterlijk voor woorden. Abnormaal gedrag zoals die kutjengelmobieltjesmuziek of apengeschreeuw hoort niet in de trein thuis, ook niet in de gewone coupés.
Gewoon één soort coupé dus wat mij betreft waarin iedereen zich normaal gedraagt en kan worden aangesproken op onopgevoed gedrag en niemand hoeft te zeiken als een ander op normale manier zijn telefoon beantwoordt.
Tel daarbij op dat een hoop treinen zo stampvol zitten dat je wel in zo'n hippiecoupé moet gaan zitten om een plaats te hebben, dan heb je niet eens de keus.
Je mag wel praten in de trein, alleen in bepaalde coupe's niet, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook.
Sowieso vind ik het idioot dat je niet mag praten in de trein. Het is verdomme geen klooster.
quote:Op donderdag 3 december 2009 13:59 schreef Yi-Long het volgende:
Boven zijn het voornamelijk de 4zits bankjes, waar je dus met groepjes gaat zitten.
Zo, dat duurde 2 seconden om te bedenken. Toch maken ze zo'n domme foutIdioten.
Je had die 2 seconden beter kunnen besteden aan het lezen van het bericht.quote:Het interieur van de dubbeldekkers wordt flink aangepast. In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters.
De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee. Bovendeks staan de stoelen achter elkaar voor privacy.
En je kunt prima werken of slapen als er op normale manier gepraat wordt verderop toch? Dat is nou het risico van naar buiten gaan, dat je dan weleens te maken hebt met andere mensen. En zoals ik al zei, vaak heb je die hele keuze niet omdat de trein te vol zit.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zo gek is het niet, want er zijn genoeg mensen die de trein als werk- of slaapplek gebruiken. Kan je niet stil zijn ga je in een andere coupe zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |