Ik denk dat dit nog best een goed idee gaat wordenquote:Op donderdag 3 december 2009 13:43 schreef Ragnarock het volgende:Ik denk dat dit wel eens meer effect kan gaan hebben dan die onzinnige stilte stickers, waar veel mensen totaal geen rekening mee houden. Zodra er 2> personen binnenstappen in zo'n cabine, weet je dat ze gaan praten met elkaar. Daar stoor ik mij totaal niet aan.. Maar het luidruchtige, muziek aan op de telefoon, hard praten in de telefoon zodat iedereen kan meegenieten, daar stoor ik mij echt enorm aan! Meestal wil ik gewoon even rustig mijn ogen dicht doen als ik anderhalf uur moet zitten in zo'n trein.
Hoe denken jullie hierover?
En dan kun je niet alsnog gewoon stil zijn?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:46 schreef Meh7 het volgende:
Gaat natuurlijk alleen maar werken als het niet druk is. Als het druk is, zit je waar er plaats is.
quote:gezelligheid
Daarom wil ik dus rustquote:Op donderdag 3 december 2009 13:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Muziek op de telefoon, luid spreken in de mobiele telefoon, pubers die elkaar de verschrikkelijkste ziektes toewensen, mensen die hun tas naast zich op de bank zetten en daarna doen alsof ze slapen.. gezellig hoor!
Eens, behalve dat ik vroeger altijd beneden wilde zitten, omdat je dan de voeten en witte streepjes op het perron zo snel voorbij ziet schieten.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:48 schreef Iblis het volgende:
Ik zou zeggen, het is duidelijk zichtbaar. Het staat op elk raam, op de deuren, buiten op de trein. Het probleem is dat zowel een aantal mensen zich er niets van aantrekt, en de handhaving heel gering is.
Maar door inderdaad die ‘tegen over elkaar zit-plaatsen’ te schrappen maakt dat wel dat sommigen al van zelf een andere coupé kiezen, nu is echter de vraag, waarom juist die dingen dan beneden zetten?
Want kleine kinderen willen juist graag bovenin de dubbeldekker zitten.
Dan mag jij in je stiltecabine gaan genieten van rondspringend tuig.. (stamp stamp stamp)quote:Op donderdag 3 december 2009 13:50 schreef Apuleius het volgende:
Ze kunnen beter die herrieschoppers gezellige mensen naar boven laten klimmen.
Herrieschopper dusquote:Op donderdag 3 december 2009 13:53 schreef Flurry het volgende:
Zat laatst een debiel in de trein trompet te spelen
Beneden hoor je het geloop van mensen boven je. Logische keus dus om beneden voor de 'gezelligheid' te kiezen.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:48 schreef Iblis het volgende:
Ik zou zeggen, het is duidelijk zichtbaar. Het staat op elk raam, op de deuren, buiten op de trein. Het probleem is dat zowel een aantal mensen zich er niets van aantrekt, en de handhaving heel gering is.
Maar door inderdaad die ‘tegen over elkaar zit-plaatsen’ te schrappen maakt dat wel dat sommigen al van zelf een andere coupé kiezen, nu is echter de vraag, waarom juist die dingen dan beneden zetten?
Want kleine kinderen willen juist graag bovenin de dubbeldekker zitten.
Sorry maar zit jij wel eens in zo'n trein?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Met het oog op de oudere medemens is het beter de stiltecoupé beneden te plaatsen lijkt me. Desondanks een kansloos project.
Trap naar beneden is korter.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:03 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Sorry maar zit jij wel eens in zo'n trein?
Als je beneden zit, moet je inderdaad alleen een trap af.. Maar als je er vervolgens uit wil zal je toch echt wel die trap weer op moeten
Zo gek is het niet, want er zijn genoeg mensen die de trein als werk- of slaapplek gebruiken. Kan je niet stil zijn ga je in een andere coupe zitten.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het hele stiltecoupé-principe al grote onzin. In een trein gedraag je je gewoon normaal, net als in de rest van de openbare ruimte. Bij "normaal" horen gesprekken op acceptabel niveau. Dat je dat gaat verbieden is al te achterlijk voor woorden. Abnormaal gedrag zoals die kutjengelmobieltjesmuziek of apengeschreeuw hoort niet in de trein thuis, ook niet in de gewone coupés.
Gewoon één soort coupé dus wat mij betreft waarin iedereen zich normaal gedraagt en kan worden aangesproken op onopgevoed gedrag en niemand hoeft te zeiken als een ander op normale manier zijn telefoon beantwoordt.
Tel daarbij op dat een hoop treinen zo stampvol zitten dat je wel in zo'n hippiecoupé moet gaan zitten om een plaats te hebben, dan heb je niet eens de keus.
Dat vind ik nou ook.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het hele stiltecoupé-principe al grote onzin. In een trein gedraag je je gewoon normaal, net als in de rest van de openbare ruimte. Bij "normaal" horen gesprekken op acceptabel niveau. Dat je dat gaat verbieden is al te achterlijk voor woorden. Abnormaal gedrag zoals die kutjengelmobieltjesmuziek of apengeschreeuw hoort niet in de trein thuis, ook niet in de gewone coupés.
Gewoon één soort coupé dus wat mij betreft waarin iedereen zich normaal gedraagt en kan worden aangesproken op onopgevoed gedrag en niemand hoeft te zeiken als een ander op normale manier zijn telefoon beantwoordt.
Tel daarbij op dat een hoop treinen zo stampvol zitten dat je wel in zo'n hippiecoupé moet gaan zitten om een plaats te hebben, dan heb je niet eens de keus.
Je mag wel praten in de trein, alleen in bepaalde coupe's niet, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook.
Sowieso vind ik het idioot dat je niet mag praten in de trein. Het is verdomme geen klooster.
quote:Op donderdag 3 december 2009 13:59 schreef Yi-Long het volgende:
Boven zijn het voornamelijk de 4zits bankjes, waar je dus met groepjes gaat zitten.
Zo, dat duurde 2 seconden om te bedenken. Toch maken ze zo'n domme foutIdioten.
Je had die 2 seconden beter kunnen besteden aan het lezen van het bericht.quote:Het interieur van de dubbeldekkers wordt flink aangepast. In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters.
De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee. Bovendeks staan de stoelen achter elkaar voor privacy.
En je kunt prima werken of slapen als er op normale manier gepraat wordt verderop toch? Dat is nou het risico van naar buiten gaan, dat je dan weleens te maken hebt met andere mensen. En zoals ik al zei, vaak heb je die hele keuze niet omdat de trein te vol zit.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zo gek is het niet, want er zijn genoeg mensen die de trein als werk- of slaapplek gebruiken. Kan je niet stil zijn ga je in een andere coupe zitten.
Maar het gaat gewoon altijd over mensen die te graag hun nieuwe ringtone willen laten horen, hun muziek moeten draaien, moeten patsen over hoe stoer ze wel niet zijn enz enz.. Dat is gewoon belachelijk.. En zeuren om een zacht gesprek doe ik nooit. Alleen als lekker een beetje aan t ontspannen ben na een lange dag werken heb ik geen behoefte aan achterlijke kansjongeren die het niet kunnen hebben dat een mevrouw die vraagt of het wat zachter mag hun aanspreekt, waarop ze vervolgens de hele cabine maar bij elkaar schreeuwen/schoppen..quote:Op donderdag 3 december 2009 14:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
1. Er is geen enkele algemene voorwaarde die reizigers op welke plek dan ook verplicht stil te zijn.
2. Als je zeurt om een zacht gesprek (face to face of aan de telefoon) dan verdien je wat mij betreft een buurman met drumstel en afweergeschut.
Met dank aan Ilja Pfeiffer
3. Maar een beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad.
Ik word alleen wat moe van de stelligheid waarmee de stiltegenieters anderen denken te kunnen terechtwijzen terwijl daar geen grond voor is. De stiltecoupé is een suggestie. Vind je dat maar niets en voel je de noodzaak ieder gesprek dat net boven fluistertoon wordt gevoerd af te kappen met een grote muil.... Dan zou ik de NS maar gaan aanschrijven.
Het is wel moeilijk want het betreft de helft van de 2e klasse in de regel en dan ook nog terwijl alles vol zit. En praten verbieden is echt nonsens, je zit niet in het theater dat een ander iets niet kan horen als jij even doorbelt dat het eten op kan ofzo, je zit in de publieke ruimte waar normale omgangsvormen gelden.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je mag wel praten in de trein, alleen in bepaalde coupe's niet, zo moeilijk is dat toch niet?
Als je je buiten onder de mensen begeeft dan moet je er rekening mee houden dat mensen met elkaar praten, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je mag wel praten in de trein, alleen in bepaalde coupe's niet, zo moeilijk is dat toch niet?
Ja maar dat is ook geen normaal gedrag. Het probleem zit dan echt ergens anders, want in een stiltecoupé flikken ze dat soort gedrag ook. Het middel schiet zo zijn doel voorbij want juist voor dat soort kutpubers met hun ringtones en grote bek is de Stiltecoupé uitgevonden, niet voor tante Annie en tante Bep die Madurodam nog even nabespreken.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:13 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Maar het gaat gewoon altijd over mensen die te graag hun nieuwe ringtone willen laten horen, hun muziek moeten draaien, moeten patsen over hoe stoer ze wel niet zijn enz enz.. Dat is gewoon belachelijk.. En zeuren om een zacht gesprek doe ik nooit. Alleen als lekker een beetje aan t ontspannen ben na een lange dag werken heb ik geen behoefte aan achterlijke kansjongeren die het niet kunnen hebben dat een mevrouw die vraagt of het wat zachter mag hun aanspreekt, waarop ze vervolgens de hele cabine maar bij elkaar schreeuwen/schoppen..
Zullen we dan de regel in stellen dat we alleen nog 'normaal' mogen praten in de trein, want ook dat wordt toch regelmatig niet gedaan, schreeuwende kinderen, luidde telefoongesprekken en andere gesprekken die je door heel de coupé heen hoort zijn aan de orde van de dag.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En je kunt prima werken of slapen als er op normale manier gepraat wordt verderop toch? Dat is nou het risico van naar buiten gaan, dat je dan weleens te maken hebt met andere mensen. En zoals ik al zei, vaak heb je die hele keuze niet omdat de trein te vol zit.
Naar mijn mening kan iedereen dat ook.. Misschien is het dan gewoon beter om een kanslozen hok beneden te maken, zonder ramen, zodat deze niet bekrast kunnen worden en gewoon houten planken als stoelen zodat die goedkoper zijn en sneller te vervangen.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En je kunt prima werken of slapen als er op normale manier gepraat wordt verderop toch? Dat is nou het risico van naar buiten gaan, dat je dan weleens te maken hebt met andere mensen. En zoals ik al zei, vaak heb je die hele keuze niet omdat de trein te vol zit.
Verrek, ze gaan ook nog eens de treinen aanpassen(!)quote:Op donderdag 3 december 2009 14:11 schreef APK het volgende:
[..]
[..]
Je had die 2 seconden beter kunnen besteden aan het lezen van het bericht.
Ja die regel is er al een millennium of 6 onder de beschaafde volkeren.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zullen we dan de regel in stellen dat we alleen nog 'normaal' mogen praten in de trein,
Ja, en ook in de stiltecoupé.quote:want ook dat wordt toch regelmatig niet gedaan, schreeuwende kinderen, luidde telefoongesprekken en andere gesprekken die je door heel de coupé heen hoort zijn aan de orde van de dag.
Ten eerste al niet een halve trein. En ten tweede gaan we dan ook speciale kindercoupés inrichten waar gekrijst en gerend mag worden, of ringtonecoupés, rookcoupés en zuipcoupés?quote:Begrijp me niet verkeerd, dat is op zich niet erg, maar wat is er dan mis mee om mensen die gewoon in stilte willen zitten werken/slapen dit ook te gunnen?
Ja ik weet niet hoor. Het lijkt me veel simpeler om gewoon volk dat schreeuwt, bekrast en vernielt vaker uit de trein te zetten. Maar dat is ook het probleem: iemand gedraagt zich niet, accepteert geen correctie en wordt zelfs nog agressiever en geen conducteur te bekennen. In 3 jaar dagelijks treinen heb ik tot nu toe 2x mensen eruit gezet zien worden terwijl er elke dag wel een roedel kutscholieren loopt te gillen en te bonken (van de vrije school in Zutphenquote:Op donderdag 3 december 2009 14:16 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Naar mijn mening kan iedereen dat ook.. Misschien is het dan gewoon beter om een kanslozen hok beneden te maken, zonder ramen, zodat deze niet bekrast kunnen worden en gewoon houten planken als stoelen zodat die goedkoper zijn en sneller te vervangen.
Dus we gaan langzaam maar over naar respectloze treinreizen, waar we maar moeten luisteren naar de nieuwste hits van 50cent, vage oosterse muziek, geschreeuw met overmatig Z gebruik, aanhoren van pijnlijke taalfouten, irritante kinderen, irritante pubers, ringtoneverslaafde mutsen e.d.?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:24 schreef Ringo het volgende:
Wat een voorgeprogrammeerdheid weer.Ik ontwerp dus jij bent.. Ik zoek mijn gezelligheid of stilte waar ik wil. En de trein is er om mij van A naar B te vervoeren.
Zolang er geen knokploeg op de trein zit die de echte querulanten de coupé uit slaat, is dit vooral een kwestie van opgedrongen goedebedoelingenisme.
Ik geef ook toe dat ik lang niet altijd zo'n asociale groep aan ga spreken op hun gedrag, omdat ik weet wat me dan te wachten staat. Ze maken er alleen maar meer problemen van.. Misschien moet Nederland maar even investeren in trainmarshalls ofzo...quote:Op donderdag 3 december 2009 14:28 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Dus we gaan langzaam maar over naar respectloze treinreizen, waar we maar moeten luisteren naar de nieuwste hits van 50cent, vage oosterse muziek, geschreeuw met overmatig Z gebruik, aanhoren van pijnlijke taalfouten, irritante kinderen, irritante pubers, ringtoneverslaafde mutsen e.d.?
Precies! En die sticker zal zo iemand aan zijn reet roesten. Ik heb misschien 3x iemand weg zien gaan nadat ze erachter kwamen dat ze zaten te bellen in een stiltecoupé. Letterlijk iedereen die aangesproken werd op asociaal gedrag (wat ook asociaal zou zijn in een gewone coupé) bleef zitten en bleef doorgaan of gooide er nog een schepje bovenop. Het probleem is de maatschappij en de oplossing is niet een niet te handhaven concept.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:27 schreef Zienswijze het volgende:
En als iedereen op een normale volume niveau zou praten, zou dat ook al een hoop schelen. Je weet zelf dondersgoed dat je met luidruchtige gesprekken, luide muziek e.d. je je asociaal gedraagt.
Nee hoor. Maar als ik rustig beneden wil zitten om onder rokjes te kijken, moet dat kunnen. En dan wil ik niet naar boven worden gejaagd.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:28 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Dus we gaan langzaam maar over naar respectloze treinreizen, waar we maar moeten luisteren naar de nieuwste hits van 50cent, vage oosterse muziek, geschreeuw met overmatig Z gebruik, aanhoren van pijnlijke taalfouten, irritante kinderen, irritante pubers, ringtoneverslaafde mutsen e.d.?
Ik hoop het niet, maar die coupés zijn niet de oplossing. Handhaving van onwenselijk gedrag wel.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:28 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Dus we gaan langzaam maar over naar respectloze treinreizen, waar we maar moeten luisteren naar de nieuwste hits van 50cent, vage oosterse muziek, geschreeuw met overmatig Z gebruik, aanhoren van pijnlijke taalfouten, irritante kinderen, irritante pubers, ringtoneverslaafde mutsen e.d.?
Dat dusquote:Op donderdag 3 december 2009 13:45 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Dit gaat in Nederland nooit werken.
Like I said: Trainmarshalls ofzo..quote:Op donderdag 3 december 2009 14:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, maar die coupés zijn niet de oplossing. Handhaving van onwenselijk gedrag wel.
Die rijden altijd al tijdens de spits. Alleen zijn ze voorzien van stoelen voor een deel van de passagiers met bijbehorende tas...quote:Op donderdag 3 december 2009 14:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Onzinnig idee dit. Velen zijn gewoon asociaal en doen op elke plek hun asociale ding, daar zal die stilte coupe niet aan bijdragen. En wat als de treinen vol zijn in de spitsuren?
Volgende vraag, wanneer komen de veewagons weer terug zodat men daar dat tuig in kan vervoeren?
Geachte treinzeug,quote:Op donderdag 3 december 2009 14:37 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Die rijden altijd al tijdens de spits. Alleen zijn ze voorzien van stoelen voor een deel van de passagiers met bijbehorende tas...
HUH? JAA IK ZIT NU IN DE TREIN!!! IK ZIT NU IN DE TREIN!! JA!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:47 schreef Ringo het volgende:
Sowieso, mensen die voortdurend in het openbaar bellen.Met die tyfustelefoons van ze. Als je al die teringlijers door het hoofd zou schieten, houd je een heerlijk rustige wereld over.
Nou da's op zich netjes dat ie weggaat toch? Gewoon domme windbuilerige lompigheid maar da's ook onze koeltoer hequote:Op donderdag 3 december 2009 14:45 schreef Rewimo het volgende:
Het zijn niet alleen pubers trouwens. Ik zat in een stiltecoupé, waar het ook echt rustig was (geen spitsuur, dat scheel al), gaat ineens de tussendeur open. Komt er zo'n net pak binnen met een telefoon aan zijn oor die doodleuk in zijn telefoon blert dat ie even naar een andere coupé moest omdat ie in een stiltecoupé zat (eerste klas naast de onze dus). Toen ie na een paar minuten eindelijk mijn kant op keek wees ik hem op de sticker die op het raam zat. HijWas ineens heel snel verdwenen, de gang in
Oh maar daar ben ik heel snel klaar mee hoor. Gewoon erdoorheen rammen. Maar inderdaad, instappen voordat iedereen eruit is is ookquote:Op donderdag 3 december 2009 14:50 schreef Ragnarock het volgende:
Ik ben er ook trouwens voor om naast de deuren geautomatiseerde dranghekken te plaatsen die ervoor zorgen dat eerst alle mensen kunnen uitstappen, voordat iedereen overhaast naar binnen moet rennen om te kijken of er nog een plekje vrij is.
Tijdje geleden nog meegemaakt dat een turkse vrouw haar kinderwagen naar binnendrukte terwijl mensen nog uitstapten.. En dan was het ook nog eens zo druk dat de hele trein vol moest met mensen.. Maar niemand kon meer langs haar kinderwagen. En maar schreeuwen naar mensen dat ze dr van af moesten blijven.
exactly...quote:Op donderdag 3 december 2009 15:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh maar daar ben ik heel snel klaar mee hoor. Gewoon erdoorheen rammen. Maar inderdaad, instappen voordat iedereen eruit is is ook-gedrag. (Net als domme mutsen die er pas na 3 minuten achter komen dat ze eruit moeten als er al laaaang ingestapt wordt en die dan beginnen te blaffen van "eerst mensen eruit he!")
Dat is erg. Dat zelfs ouderen niet meer weten hoe het hoort. Zo ver zijn we verdwaald in het woud der onmanieren. Ik heb nog van mijn grootouders (en dientengevolge mijn ouders) geleerd wat hoorde en wat niet. Niet instappen voordat iedereen is uitgestapt. Opstaan voor mensen op leeftijd.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:02 schreef Ragnarock het volgende:
Vorig weekend nog meegemaakt met een ouder echtpaar.. Eerder instappen, en dan ook nog eens in de gang blijven staan omdat ze niet snappen wat nou precies het verschil tussen 1e en 2e klas is. Dus ook nog eens allemaal mensen buiten tegenhouden. Argh. BURN!
Volgens mij is de stiltecoupé wel degelijk uitgevonden om óók Annie en tante Bep buiten te houden.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook geen normaal gedrag. Het probleem zit dan echt ergens anders, want in een stiltecoupé flikken ze dat soort gedrag ook. Het middel schiet zo zijn doel voorbij want juist voor dat soort kutpubers met hun ringtones en grote bek is de Stiltecoupé uitgevonden, niet voor tante Annie en tante Bep die Madurodam nog even nabespreken.
De werkende medemens moet maar meer betalen om zo z'n brood te verdienen, terwijl tante miep, ali, patries en (insert pauper name) lekker de boel verzieken?quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Volgens mij is de stiltecoupé wel degelijk uitgevonden om óók Annie en tante Bep buiten te houden.
Een deel van de strategie van de NS is om werkende/studerende mensen uit de auto te halen en in de trein te krijgen door het voordeel te bieden dat je in de trein rustig door kunt werken/lezen. Zodat reistijd niet meer verloren tijd is, maar werktijd. Maar goed, blijkbaar lukt het niet om dat in de 2e klas te handhaven. In de stiltecoupés in de 1e klas lijkt het wel te lukken, dus misschien moeten stilteminnende reizigers dan maar wat meer betalen.
Ik denk eerder dat Annie en Bep (c) helaas gingen vallen onder de stilteregeling want ik denk dat minder mensen zich ooit gestoord hebben aan twee bejaarden die 2,5 uur kunnen volmummelen over mandarijntjes dan aan een stel van die hedendaagse Karl Kani-mongolen met hun schettermobieltje en grote bek.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Volgens mij is de stiltecoupé wel degelijk uitgevonden om óók Annie en tante Bep buiten te houden.
Dat lijkt mij ook weer niet helemaal de bedoeling. Ik vind het OV duur genoeg om een bepaald niveau van ordehandhaving te garanderen zoals geen apengeloei en luide muziek.quote:Een deel van de strategie van de NS is om werkende/studerende mensen uit de auto te halen en in de trein te krijgen door het voordeel te bieden dat je in de trein rustig door kunt werken/lezen. Zodat reistijd niet meer verloren tijd is, maar werktijd. Maar goed, blijkbaar lukt het niet om dat in de 2e klas te handhaven. In de stiltecoupés in de 1e klas lijkt het wel te lukken, dus misschien moeten stilteminnende reizigers dan maar wat meer betalen.
Maargoed.. dan nog het probleem van friet met zure mayonaise in de ochtendquote:Op donderdag 3 december 2009 15:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Annie en Bep (c) helaas gingen vallen onder de stilteregeling want ik denk dat minder mensen zich ooit gestoord hebben aan twee bejaarden die 2,5 uur kunnen volmummelen over mandarijntjes dan aan een stel van die hedendaagse Karl Kani-mongolen met hun schettermobieltje en grote bek.
[..]
Dat lijkt mij ook weer niet helemaal de bedoeling. Ik vind het OV duur genoeg om een bepaald niveau van ordehandhaving te garanderen zoals geen apengeloei en luide muziek.
Absolute stilte is helemaal niet nodig, die hoeft niemand van een ander te verwachten in de trein. Het gaat gewoon om het terugdringen van asociaal gedrag, waar helemaal geen extra regels voor nodig zouden moeten zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Volgens mij is de stiltecoupé wel degelijk uitgevonden om óók Annie en tante Bep buiten te houden.
Een deel van de strategie van de NS is om werkende/studerende mensen uit de auto te halen en in de trein te krijgen door het voordeel te bieden dat je in de trein rustig door kunt werken/lezen. Zodat reistijd niet meer verloren tijd is, maar werktijd. Maar goed, blijkbaar lukt het niet om dat in de 2e klas te handhaven. In de stiltecoupés in de 1e klas lijkt het wel te lukken, dus misschien moeten stilteminnende reizigers dan maar wat meer betalen.
quote:Op donderdag 3 december 2009 15:24 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Maargoed.. dan nog het probleem van friet met zure mayonaise in de ochtend
Voor een aantal mensen lijkt werken te bestaan uit keihard -in belabberd Engels- in de telefoon blaten.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
Een deel van de strategie van de NS is om werkende/studerende mensen uit de auto te halen en in de trein te krijgen door het voordeel te bieden dat je in de trein rustig door kunt werken/lezen. Zodat reistijd niet meer verloren tijd is, maar werktijd. Maar goed, blijkbaar lukt het niet om dat in de 2e klas te handhaven. In de stiltecoupés in de 1e klas lijkt het wel te lukken, dus misschien moeten stilteminnende reizigers dan maar wat meer betalen.
En dan ga je dus mooi boven zitten.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:27 schreef CasB het volgende:
Hoeveel miljoen moet dit weer gaan kosten?
Wat een kansloos plan. Dan zullen de treinkaartjes ook wel weer flink duurder worden, willen ze dit kunnen bekostigen. Sowieso wil ik helemaal niet socialisen in de trein. Ik zit in de trein om vervoert te worden, dus niet voor m'n lol.
Tenzij die, zoals in dubbeldekkers het geval is, door zo’n symbolisch deurtje gescheiden worden van het 2e-klasgedeelte.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
In de stiltecoupés in de 1e klas lijkt het wel te lukken, dus misschien moeten stilteminnende reizigers dan maar wat meer betalen.
Nee, ik wil gewoon ergens rustig in de trein zitten. Waarom zou je per se herrie moeten maken in de trein. Even telefoneren vind ik prima, maar ga niet heel de trein bij elkaar schreeuwen. Ze zouden gewoon de stiltecoupés en gewone coupés moeten omwisselen. Dan kunnen al die herriemakers bij elkaar. Niks geen loungebanken of weet ik veel wat. Gewoon al die kippen in 1 hok stoppen, dan gaan ze maar lekker elkaar irriteren.quote:
Hellooow? Noow, ai im in ze treen. IN ZE TREEN. JES, IN ZE TREEN TOE EMSTERDEM. JES, JES AI PERSUNALLIE KERENTIEE JOE VIE VIL DOE ZIS. JES, AI WIL EIMEEL ZIS TOE JOE TOE SO JOE KEN TSJEK ZE STETISTIKS ENT AUWER PRO-EKTIF KOERS. IT KUMS FOR ZE BEKER! BAAI!... JES, IN ZE TREEN HAHAHA!quote:Op donderdag 3 december 2009 15:30 schreef APK het volgende:
[..]
Voor een aantal mensen lijkt werken te bestaan uit keihard -in belabberd Engels- in de telefoon blaten.
Waar moeten die figuren zitten?
Dat is dus het hele probleem. De herkenbaarheid is te laag. Het enige verschil is nu een stickertje. Nu lopen er mensen binnen die niet goed opletten en gewoon gaan zitten, voluit kletsen en/of bellen. Dit heeft een versterkend effect omdat andere mensen die daarna binnen komen ook aan het volume niet meer kunnen merken dat het een stiltecoupé is, gevolg is een negatieve spiraal.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:45 schreef Rewimo het volgende:
Het zijn niet alleen pubers trouwens. Ik zat in een stiltecoupé, waar het ook echt rustig was (geen spitsuur, dat scheel al), gaat ineens de tussendeur open. Komt er zo'n net pak binnen met een telefoon aan zijn oor die doodleuk in zijn telefoon blert dat ie even naar een andere coupé moest omdat ie in een stiltecoupé zat (eerste klas naast de onze dus). Toen ie na een paar minuten eindelijk mijn kant op keek wees ik hem op de sticker die op het raam zat. HijWas ineens heel snel verdwenen, de gang in
"Greppelvolk"quote:Op donderdag 3 december 2009 15:56 schreef Ringo het volgende:
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat er miljoenen worden geïnvesteerd om juist het tuig te behagen waar iedereen zich dood aan ergert. Ik zie dat greppelvolk al zitten in hun luie loungebanken. En boven staan er een paar klapstoeltjes klaar voor degenen die gewoon netjes een boek willen lezen.
Men vergeet nog weleens dat na opgeschoten jongeren bejaarden als grootste overlastgevers wordt gezien. Stap eens in een trein rond 10 uur en je weet direct waarom.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Pool het volgende:
[..]
Volgens mij is de stiltecoupé wel degelijk uitgevonden om óók Annie en tante Bep buiten te houden.
Misschien moeten we gewoon de derde klas invoeren. Na wangedrag in de tweede klas mag je een jaar enkel nog maar in de derde klas. Na wangedrag in de derde klas of overtreding van het verbod om met de tweede klas te reizen volgt een reisverbod van een jaar.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:56 schreef Ringo het volgende:
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat er miljoenen worden geïnvesteerd om juist het tuig te behagen waar iedereen zich dood aan ergert. Ik zie dat greppelvolk al zitten in hun luie loungebanken. En boven staan er een paar klapstoeltjes klaar voor degenen die gewoon netjes een boek willen lezen.
Behalve dat het onuitvoerbaar is vind ik het een prima plan.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon de derde klas invoeren. Na wangedrag in de tweede klas mag je een jaar enkel nog maar in de derde klas. Na wangedrag in de derde klas of overtreding van het verbod om met de tweede klas te reizen volgt een reisverbod van een jaar.
quote:Op donderdag 3 december 2009 19:04 schreef Fastmatti het volgende:
Verbod op eten en drinken zie ik trouwens ook wel zitten.
Dat 80% van de echte rommel in de trein door eten wordt veroorzaakt en dat het vaak enorm kan stinken. Vooral alles van Smullers.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
Met eten gooien en het gewoon op de grond kwakken als je er geen zin meer in hebt à la maar ik zit elke ochtend heerlijk rustig uitgebreid te ontbijten (en nee, geen rijstwafels) en ruim mijn troep keurig op. Wat is het probleem?
je bedoeld na 10 uur s'avonds ? Dan kan je beter helemaal geen trein nemen in de randstad met al die randdebielenquote:Op donderdag 3 december 2009 18:57 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Men vergeet nog weleens dat na opgeschoten jongeren bejaarden als grootste overlastgevers wordt gezien. Stap eens in een trein rond 10 uur en je weet direct waarom.
Second that.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het hele stiltecoupé-principe al grote onzin. In een trein gedraag je je gewoon normaal, net als in de rest van de openbare ruimte. Bij "normaal" horen gesprekken op acceptabel niveau. Dat je dat gaat verbieden is al te achterlijk voor woorden. Abnormaal gedrag zoals die kutjengelmobieltjesmuziek of apengeschreeuw hoort niet in de trein thuis, ook niet in de gewone coupés.
Gewoon één soort coupé dus wat mij betreft waarin iedereen zich normaal gedraagt en kan worden aangesproken op onopgevoed gedrag en niemand hoeft te zeiken als een ander op normale manier zijn telefoon beantwoordt.
Tel daarbij op dat een hoop treinen zo stampvol zitten dat je wel in zo'n hippiecoupé moet gaan zitten om een plaats te hebben, dan heb je niet eens de keus.
dat zouden ze in moeten voeren en keihard handhavenquote:Op donderdag 3 december 2009 19:04 schreef Fastmatti het volgende:
Net zoals een verbod om links stil te staan op de roltrap.
In Nederland? Veel te ver heen...quote:Op donderdag 3 december 2009 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
Een beschavingsoffensief zou geen kwaad kunnen.
Prullenbakken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:10 schreef Ragnarock het volgende:
Misschien moet Nederland wat dat betreft inderdaad iets meer naar Japan moeten kijken.
En zullen we dan gelijk die prullenbakjes in de nieuwe koplopers weghalen? Stoot er elke keer mn knie tegen aan..
quote:Op donderdag 3 december 2009 15:56 schreef Ringo het volgende:
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat er miljoenen worden geïnvesteerd om juist het tuig te behagen waar iedereen zich dood aan ergert. Ik zie dat greppelvolk al zitten in hun luie loungebanken. En boven staan er een paar klapstoeltjes klaar voor degenen die gewoon netjes een boek willen lezen.
De wikkel van jouw Mars denk ik dan...quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:30 schreef Ringo het volgende:
In de nieuwe intercity's kan je er net de wikkel van je Mars in kwijt. WAAROM ZIJN ZE ER DAN??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |