quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:43 schreef mijsje het volgende:klopt, maar toch zegt de gynaecoloog wel bij onze IUI dat je beter 3 dagen onthouding kan hebben omdat dat voor de kwaliteit beter zou zijn. hij heeft er toch wel voor geleerd zou je denken...
Ook daarover verschillen de meningen, het kan de kwaliteit van het zaad verbeteren als de kwaliteit niet zo heel goed is. Bij 'normaal' sperma blijkt een dagelijkse ejaculatie geen enkel verschil uit te maken in zaadkwaliteit.
Overigens vind ik de huisarts in dit geval ook behoorlijk kort door de bocht gaan, vooral omdat vruchtbaarheid zo'n complex principe is kun je er nooit zo stellig over zijn. Mijn gyn noemt zichzelf academicus en schrijft alleen dingen voor die wetenschappelijk bewezen zijn. Andere gyn's nemen wat vaker een gokje omdat iets bij wijze van spreke ook geen kwaad kan. Verschillende gyns hebben al verschillende meningen over dit soort zaken, best knap dat de huisarts dan het antwoord heeft

Overigens vind ik het wel kwalijk als het ook zo stellig naar C_A is gebracht door de huisarts in kwestie. Er zijn genoeg vrouwen die zichzelf er bij neerleggen als de dokter iets zegt. Die zouden zichzelf zomaar eens heul erg lullig kunnen gaan voelen als het allemaal niet zo snel gaat...
Het is en blijft een wonder wat niet zomaar in percentages te vatten is.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:flugeltje is een kloon van yvonne toch?