abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75241116
Het vorige deel: Slank #888 - keurig en kuis

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75241163
Sorry wist niet dat we al zo ver waren

Lijstje gisteren:

O: omelet met champignons, tomaat en beetje kaas + kopje mintthee
T: wat rosbief
L: kopje pompoensoep (geen ideale low carb groente, maar moest nog op)
T: appel kaneel muffin
T: paar blokjes kaas
D: thais prutje: garnalen, champignons, sugarsnaps en paprika + salade
T: festini aardbeien ijsje
T: kopje chocomelk (zonder suiker en aangelengd met water)
S: anderhalf uur fietsen

Zitten nog wat foute dingetjes bij, vandaag weer even serieus.
pi_75241167
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:34 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Je lijstjes vind ik echt niet veel hoor! 4 broodjes, wat kruidnootjes en avondeten en fruit. Das toch vrij prima?
Ze geeft borstvoeding, en dan zijn 4 boterhammen erg weinig! Het beleg is ook nog eens heel mager, en mandarijntjes tikken niet aan. Het avondeten zorgt er misschien voor dat het aantal calorieën nog net acceptabel is.
pi_75241231
Wilde ik reageren, was hij ineens dicht!

Anyway, over salades, ik vind er ook niks aan. Vooral de sla zelf dan. Het vult voor geen meter, maar na een tijdje ben ik het één voor één opprikken van die stukjes sla zo zat dat ik gewoon stop met eten.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_75241400
De kleine rakker ligt gewoon al een uur te eten! Hij heeft mijn eetlust.

Dat heb ik dus ook met salades, dat ik vooral de sla niks aan vind. Een behoorlijke dressing en lekkere garnering (zachtgekookt ei ) kunnen wel een hoop goedmaken.
pi_75241533
tvp!
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 3 december 2009 @ 11:48:22 #8
70532 loveli
N
pi_75241570
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
De kleine rakker ligt gewoon al een uur te eten! Hij heeft mijn eetlust.
crap in = crap out
pi_75241574
ja hoi hier kwak!

ik was niet helemaal zo vroeg als gepland maar wel vroeger dan normaal (acht uur eruit). en t was niet helemaal mijn eigen schuld

ivm herkenbaarheid even in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik wasvergeten dat ik vandaag een vergadering had (net terug) en straks om half één een afspraak voor taalcoaching van een dirigent. dus het wordt weer een latertje vanavond.

heb wél de opzet van mn hoofdstuk liggen, ik weet nu wel wat ik wil zeggen. yay! helaas is dat 80% anders dan de draft die ik al had en waarvan ik er op gerekend had dat ik hem zo in kon leveren met wat bijwerken....
Kwak
pi_75241586
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:36 schreef mspoez het volgende:
Ben je nog met de Duitser Aknynke?
Poez!
Kwak
pi_75241652
tvp
pi_75241653
oh een een-hand topic! Ik schuif aan!

Claudia je hebt wel gelijk denk ik ja, 4 boterhammen is wat aan de lage kant. Misschien een mandarijn tussendoortje nog ns vervangen door nog een sneetje brood. En ik denk dat ik die 20+ kaas ook maar weer ga vervangen door normale kaas. Om eerlijk te zijn vind ik het niet te vreten die magere kaas

En salades, ik heb er niets mee
Sommige salades vind ik best lekker, maar gerechten die eigenlijk warm horen, koud serveren en het dan salade noemen vind ik blurgh. Zoals die ene beef teriyaki maaltijdsalade ofzo bij de appie. Ik raak helemaal in de war van dat ding Heb hem al wel ns in de magnetron gegooid nadat de sla eruit gepulkt was en toen was ie een stuk beter te eten!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 3 december 2009 @ 11:51:02 #13
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_75241666
TerugVindPiet
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  Vis een optie? donderdag 3 december 2009 @ 11:53:32 #14
70532 loveli
N
pi_75241768
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:48 schreef kwakz0r het volgende:
ja hoi hier kwak!

ik was niet helemaal zo vroeg als gepland maar wel vroeger dan normaal (acht uur eruit). en t was niet helemaal mijn eigen schuld

ivm herkenbaarheid even in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik wasvergeten dat ik vandaag een vergadering had (net terug) en straks om half één een afspraak voor taalcoaching van een dirigent. dus het wordt weer een latertje vanavond.

heb wél de opzet van mn hoofdstuk liggen, ik weet nu wel wat ik wil zeggen. yay! helaas is dat 80% anders dan de draft die ik al had en waarvan ik er op gerekend had dat ik hem zo in kon leveren met wat bijwerken....
Ja, lief enzo, maar wie bel jij als je midden in de nacht iemand nodig hebt? En je weet ook dat je 'nee' mag zeggen als je het even niet kunt hebben?
crap in = crap out
pi_75241848
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja, lief enzo, maar wie bel jij als je midden in de nacht iemand nodig hebt? En je weet ook dat je 'nee' mag zeggen als je het even niet kunt hebben?
ik bel mijn vriendin D.

en ik zou tegen iedereen gisteren nee gezegd hebben. behalve tegen vriendin D. en tegen deze jongen.
ik zeg alleen tegen mensen dat ze me s nachts mogen bellen als ik dat ook echt meen. en dat is niet zomaar iedereen. dus ik vond t echt niet erg. kon t ook wel hebben, alleen was ik gewoon klaarwakker na afloop
Kwak
pi_75242415
TVP.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_75242502
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:50 schreef huuphuup het volgende:
oh een een-hand topic! Ik schuif aan!

Claudia je hebt wel gelijk denk ik ja, 4 boterhammen is wat aan de lage kant. Misschien een mandarijn tussendoortje nog ns vervangen door nog een sneetje brood. En ik denk dat ik die 20+ kaas ook maar weer ga vervangen door normale kaas. Om eerlijk te zijn vind ik het niet te vreten die magere kaas

En salades, ik heb er niets mee
Sommige salades vind ik best lekker, maar gerechten die eigenlijk warm horen, koud serveren en het dan salade noemen vind ik blurgh. Zoals die ene beef teriyaki maaltijdsalade ofzo bij de appie. Ik raak helemaal in de war van dat ding Heb hem al wel ns in de magnetron gegooid nadat de sla eruit gepulkt was en toen was ie een stuk beter te eten!
Die beef teryaki heb ik inderdaad ook gewokt toen ik hem een keer had. Vond dat koud ook niet lekker. Maar sommige dingen vind ik koud best lekker. (zoals pizza en bami en zo. Dan noem ik dat gewoon ook salade. )

Ik ben gelukkig wel dol op salades. Zowel hele simpele, met alleen ui en tomaat, als hele rijke, zoals ik gisteren had, met parmezaanse kaas en spekjes. Als er maar een goede dressing over zit.

O SDB, prima lijstje op die muffin na (en OK, dat ijsje verdient ook geen lowcarbprijs. )

Als je lowcarbt, moet je dat soort dingen eigenlijk niet doen, want dat verstoort behoorlijk het chemische proces in je lichaam. Maar ik las dat je het vandaag beter ging doen. Dus:

Ik ga vanavond met de bloemkoolpuree een ovenschotel proberen te maken, met witlof en ham en kaas. Kijken of dat wat is.

En nu weer back naar mijn portretjes.
pi_75242542
What's with the smiley's?? So unlike me!!
  Vis een optie? donderdag 3 december 2009 @ 12:19:30 #19
70532 loveli
N
pi_75242606
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:17 schreef conleche het volgende:
What's with the smiley's?? So unlike me!!
Moest jij me gisteren niet PM-en?
crap in = crap out
pi_75242929
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Moest jij me gisteren niet PM-en?
O ja. Ik was wat vermoeid. Maar vandaag zal ik het doen. Promisssss!!!
pi_75243007
Co: Ik weet het...ik dacht ook, moet ik eigenlijk weer een beetje opnieuw beginnen. Verder gaat het eigenlijk wel goed, ik hou je lijstjes goed in de gaten en heb vandaag idd een omeletje meegenomen

Nog even een dingetje van de food n00b: ik ben gek op yoghurt. Nou kan dus niet, maar ik dacht aan soja yoghurt. Eet/drink jij wel eens soja producten? Misschien niet in het begin, maar na een tijdje?
pi_75243304
Waarom kan yoghurt niet, SDB? Zitten daar dan zoveel koolhydraten in?
pi_75243479
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:39 schreef Mini_rulez het volgende:
Waarom kan yoghurt niet, SDB? Zitten daar dan zoveel koolhydraten in?
Nouja er zit sowieso lactose in? Wel minder dan melk geloof ik. Maar in soja yoghurt zit nog minder(koolhydraten). Als ik het goed heb.
pi_75243612
Hm, op mijn pak yoghurt staat 4,5 gram per 100 gram. Is dat al te veel?
pi_75243834
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:31 schreef shinydiscoball het volgende:
Co: Ik weet het...ik dacht ook, moet ik eigenlijk weer een beetje opnieuw beginnen. Verder gaat het eigenlijk wel goed, ik hou je lijstjes goed in de gaten en heb vandaag idd een omeletje meegenomen

Nog even een dingetje van de food n00b: ik ben gek op yoghurt. Nou kan dus niet, maar ik dacht aan soja yoghurt. Eet/drink jij wel eens soja producten? Misschien niet in het begin, maar na een tijdje?
Nee, eet ik nooit omdat ik dat niet lekker vind. Weet dus ook niet precies hoe het zit met de KH's.

Maar houdt je ook van kwark? Want daar mag je af en toe wel een beetje van. Even achterop de verpakking kijken van de verschillende varianten voor het minst aantal KH's. Als dat zo rond de 3 gr. per honderd zit, dan kan je het wel nemen. Ik nam dat wel met een beetje limoensap en zoetstof erdoor. Als zoetstof gebruik ik overigens die natrena vloeibaar. Ik weet niet of het gewenning is, maar ik proef daar geen rare bijsmaak aan. En je kan het verhitten.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:58:42 #26
236335 neen
schone schijn
pi_75244002
Ik ga ook Co

Ik denk dat ik zo maar naar m'n ouwelui ga, morgen zou ik helpen klussen en dan kan ik gratis en gezond eten
het lijkt niet wat het is
pi_75244286
Holy mac, ik ben zo moe dat ik het voel dreunen in mijn hoofd. Ik val momenteel enorm moeilijk in slaap, terwijl ik m'n slaap wel nodig heb. Iemand nuttige tips?
pi_75244387
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:58 schreef neen het volgende:
Ik ga ook Co

Ik denk dat ik zo maar naar m'n ouwelui ga, morgen zou ik helpen klussen en dan kan ik gratis en gezond eten
pi_75245213
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:07 schreef ColdFeet het volgende:
Holy mac, ik ben zo moe dat ik het voel dreunen in mijn hoofd. Ik val momenteel enorm moeilijk in slaap, terwijl ik m'n slaap wel nodig heb. Iemand nuttige tips?
ruim een uur of liever twee uur voor je naar bed gaat niets inspannends meer doen. Hooguit een tijdschrift lezen of een flauwe serie kijken ofzo. Warme douche/warm bad nemen voor je naar bed gaat misschien?
Of anders juist een tijdje voor je gaat slapen nog even een frisse neus halen kan ook. Als je maar ontspant en je hoofd leeg maakt.

Vervelend is dat hè? Ik had er ook altijd last van, wel moe zijn maar gewoon niet in slaap vallen. En dan twee uur naar het plafond liggen staren ofzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75245615
quote:
Drink je koffie? Dan wil het nog weleens helpen om vanaf de middag ofzo alleen decaf te drinken. Ook als je wel in slaap komt slaap je dan beter.
Verder wat huuphuup zegt, de tijd nemen om je hoofd leeg te maken voordat je naar bed gaat.
pi_75245796
Bweeeeeh! Wat ben ik blij als ik straks thuis ben! [/klaag]

Lijst!
O: bruine boterham met hagelslag (geen yoghurt )
T: gevulde koek
T: vier salmiakriksen
L: bruine boterham ei, bruine boterham boter en gebraden gehakt, witte boterham boter en vlokken
T: spa en fruit
D: wat de pot schaft

Zometeen naar de huisarts voor mijn rugklachten..
pi_75245824
Ik ben voor de grijze laarsjes gegaan. Ze zijn iets donkerder dan op de site, en zooo mooi - wil ze nooit meer uittrekken. Ze zitten wel een beetje strak, maar ik denk dat ik ze gewoon wat moet uitlopen - een maat groter zou iig te groot zijn.

En het jurkje heb ik ook gepast, die hou ik ook.

Even kijken of ik zo een foto kan maken met beide items aan, weet niet of me dat lukt .
pi_75245978
quote:
Zelfhulpcursus Beter slapen? Doe-het-zelf! van de Teleac (geen grapje!). De hele cursus volgen is te intensief, maar er staan geweldige tips tussen. Een van die tips is om overdag wat vaker te ontspannen. Veel mensen vergeten dat.

Ik heb op een moment dat het heel slecht ging met mijn slapen de huisarts gebeld. Dat heeft me erg goed gedaan. Hij heeft me een ontspanningsoefening meegegeven en een paar slaappillen om het patroon te doorbreken.

De ontspanningsoefening bestond eruit net voor het slapen gaan van achter naar voor de dag door te nemen in beelden, zonder er gevoelens of gedachten bij te hebben. Als je bijv. boerenkool gegeten hebt die avond dan bestaat een van de 'mental images' uit het bord met boerenkool. Ik ben normaliter niet zo van de oefeningen, maar deze oefening heeft me erg geholpen.

Dit was er weer een met één hand.

pi_75246089
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:58 schreef Daph_ het volgende:
Bweeeeeh! Wat ben ik blij als ik straks thuis ben! [/klaag]

Lijst!
O: bruine boterham met hagelslag (geen yoghurt )
T: gevulde koek
T: vier salmiakriksen
L: bruine boterham ei, bruine boterham boter en gebraden gehakt, witte boterham boter en vlokken
T: spa en fruit
D: wat de pot schaft

Zometeen naar de huisarts voor mijn rugklachten..
Is dit voor jou een goede dag?
pi_75246550
Coldfeet, dit zijn wat voorbeelden. Waarschijnlijk zijn ze momenteel beperkt toepasbaar voor jou (bijv. op tijd eten), maar er zijn ook zaken waar je tijd voor vrij kunt maken (bijv. elk dagdeel 5-10 minuten onspannen).

Slaapkamer
- maak van de slaapkamer geen tweede woonkamer of werkkamer
- zorg voor een ‘neutrale’ inrichting (bijv. geen foto’s die emoties oproepen)
- liever geen tv
- voldoende ventilatie
- verduistering
- zorg voor een rustige omgeving (oordoppen helpen goed tegen geluiden)

Bed
- zorg voor een flink bed (als je een partner hebt zijn twee aparte matrassen erg handig)
- zorg voor een goede matrasmaat: 20 cm. langer dan eigen lengte en 40 cm. breder dan jezelf; dikte en - stevigheid zijn afhankelijk van gewicht en lichaamsvorm
- juiste dikte van het kussen (ga zijdelings tegen de muur staan. De ruimte tussen je hoofd en de muur is de juist dikte.)
- zorg dat je dekbed (dekens) en lakens niet te zwaar zijn

Dag afbouwen
- neem elke avond het laatste (half) uur voor het slapen bewust tijd om je dag af te bouwen en denk bewust aan iets leuks als je naar bed gaat

Voeding
- Alcohol: Houd het bij één of twee glazen. Als je meer drinkt bestaat de kans dat je na enkele uren wakker wordt en daarna niet meer goed kunt slapen.
- Cafeïne: Naast koffie bevat ook thee, cola en in mindere mate chocolademelk cafeïne. Cafeïne is een oppepper. Vermijd 4 tot 6 uur voor het slapen gaan cafeïne.
- Chocola: Chocola bevat fenylethylamine, een peptide dat de hoeveelheid endorfine in ons lichaam verhoogt. Daarnaast verhoogt de smaak van suiker en vet het serotinegehalte in ons bloed. Chocola heeft echter ook een opwekkend effect omdat er cafeïne in zit.
- Melk: Melk bevat een aminozuur dat direct het slaapproces stimuleert. Je moet echter wel héél veel melk drinken om resultaat te krijgen. In melk zit ook kalk, dat een kalmerend effect op het zenuwstelsel heeft.

Regelmatige bedtijden
- Ga op vaste tijdstippen naar bed en sta vooral op vaste tijdstippen op. Ook als je nog niet uitgeslapen bent! Sta op vrije dagen niet meer dan anderhalf uur later op dan op doordeweekse dagen.
- Activeer je biologische klok bij het opstaan door flink te bewegen, bijv. de hond uitlaten, op de fiets naar het werk, enzovoort. Kijk bewust ‘s morgens even in het daglicht.
- Haal overdag geen slaap in.
- Eet ’s avonds niet te laat.
- Ga niet extra vroeg naar bed om slaap in te halen.
- Doe, alleen als je dat echt fijn vindt, een kort middagdutje van maximaal een half uur op een vaste tijd om te rusten. Een middagdutje is nooit bedoeld om slaap in te halen. Doe dit daarom bij voorkeur op een plek waar daglicht binnenkomt.

In bed alleen slapen:
- Ga pas naar bed als je slaap hebt maar neem van te voren wel tijd om tot rust te komen.
- Gebruik je bed alleen om te slapen of te vrijen.
- Lukt het niet om in te slapen? Sta op en ga in een andere kamer iets ontspannends doen totdat je weer slaperig wordt.
- Herhaal de vorige tip net zo vaak als nodig is.
- Zet de wekker en sta op dezelfde tijd op als gewoonlijk. Het maakt niet uit hoeveel je geslapen hebt.
- Haal overdag geen slaap in. Een kort dutje van 30 minuten, liefst niet in bed, mag wel.

Rustmomenten overdag:
- neem elke ochtend, middag en avond 5-10 minuten tijd om helemaal niets te doen;
- ga dan even zitten, muziek luisteren, wandelen of doe een ademhalingsoefening;
- ‘s middags kan dat een kort dutje zijn.

Buikademhaling gebruiken om te ontspannen:
- ga makkelijk zitten of liggen;
- sluit je ogen;
- leg nu je handen op je buik en voel hoe je buik op en neer gaat;
- adem door je neus in en laat de buik opbollen; controleer met je handen of je buik uitzet en voel hoe makkelijk de lucht naar binnen stroomt; houd de lucht even vast en adem geleidelijk weer uit en voel met je hand je buik weer platter worden;
- probeer nu langer uit te ademen dan in te ademen;
- tel bij het in- en uitademen;
- wacht even voordat je weer inademt;
- herhaal deze oefening regelmatig.

Omgaan met piekermomenten:
- Maak elke dag of avond (niet te laat!) 15 minuten vrij om te piekeren.
- Ga zitten met pen en papier (schrift) en loop de dag nog eens door.
- Maak een ‘nog-te-doen’ lijstje en schrijf op wat er nog moet gebeuren.
- Gebruik dit kwartier om het gevoel te krijgen dat je overzicht hebt en doe daarna je schrift dicht.
- Leg je pen en papier op je nachtkastje. Je kunt dan nieuwe gedachten gelijk opschrijven om er de volgende dag mee aan de slag te gaan. Ga niet opnieuw piekeren maar stel het uit tot het volgende piekerkwartiertje.
- Herhaal dit elke dag. Je zult merken dat je uiteindelijk steeds minder in bed piekert.
pi_75247051
Pfft, ik zit al de hele dag te wachten op bericht over mijn ontwerpschetsen. Nog steeds geen mail, ook al ververs ik mijn inbox iedere 5 minuten. Ik ijsbeer nu al een uur door het atelier, mompelend:"Ze vinden het vast niks." Heerlijk, dat grenzeloze zelfvertrouwen

On topic: die zenuwen ga ik straks heerlijk wegeten met een Indisch saucijzenbroodje
pi_75247324
quote:
- zorg dat je dekbed (dekens) en lakens niet te zwaar zijn
ik kan juist alleen slapen als mn dekens zwaar zijn! heb er speciaal wollen 4 seizoenen dekbed voor gekocht. overblijfsel van strak ingestopt zijn als kind altijd... denk ik...
Kwak
pi_75247522
Goh, nooit zo over nagedacht dat er een verschil is tussen zwaar en niet zwaar. Ik trek wel altijd de deken tot aan mijn oren. Kan totaal niet op mijn rug slapen, maar er zijn vast geen methodes om dat te leren.

Laureline: ik weet hoe je je voelt, ik verwacht een mailtje van een Amerikaan aan wie ik had gevraagd of ik bij hem stage mag lopen dus ik zit ook al 2 dagen op mijn inbox te F5'en.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:52:48 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_75247644
Hoi .

Sinterklaasopdracht was leuk . 1e, 2e en 3e prijs uitgedeeld .

Havo 4 was strontvervelend. Ze besloten om hun lippen stijf op elkaar te houden en alleen maar te gebaren. Daardoor duurde de les wel dubbel zo lang, omdat ik vaak niet snapte wat ze wilde zeggen . En het stomme was dat ik merkte dat er iets niet klopte, omdat de communicatie zo moeilijk ging, maar ik realiseerde me pas achteraf wat ze aan het doen waren. Heel irritant.
Niet meer actief op Fok!
pi_75247697
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik kan juist alleen slapen als mn dekens zwaar zijn! heb er speciaal wollen 4 seizoenen dekbed voor gekocht. overblijfsel van strak ingestopt zijn als kind altijd... denk ik...
ik ook
in de zomer slaap ik nooit onder een laken. Ik word daar echt helemaal eng van, dat dunnige wat zich dan zo om je benen heen kronkelt enzo. Brrr

maar misschien is dat laatste ook wel omdat ik chaotisch slaap
altijd spannend met mij, je weet nooit of ik ook weer op dezelfde plek wakker word

Lijstje tot nu toe:
O: 2 sneetjes brood met 20+ kaas dus
T: handje kruidnoten (kwam erachter dat het brood op was )
Beweging: lopend boodschappen gedaan
T: klein handje kruidnoten
L: 2 sneetjes brood met wat mayonaise en twee gekookte eitjes in plakjse erop

En onder voorbehoud
T: mandarijntje
D: rendang/rijst/sajoer boontjes
T: thee met n mandarijntje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75248111
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:54 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik ook
in de zomer slaap ik nooit onder een laken. Ik word daar echt helemaal eng van, dat dunnige wat zich dan zo om je benen heen kronkelt enzo. Brrr

maar misschien is dat laatste ook wel omdat ik chaotisch slaap
altijd spannend met mij, je weet nooit of ik ook weer op dezelfde plek wakker word

jaaaa eindelijk iemand die ook niet onder een laken kan slapen!! ik slaap in de zomer "tegen" mn opgefrotte zomerdekbed aan.
Kwak
pi_75249025
Dank voor de tips, dames! Claudia, wat een lijst joh! Maar ik kan wel met een deel ervan aan de slag. En huuphuup, dat zou ik wel willen, nog even lekker een uurtje ontspannen voor het slapen, maar momenteel is het echt zo druk allemaal! Zit ik om half één nog toetsen na te kijken terwijl de wekker om 7 uur gaat. En dan is dat uur wakkerliggen extra suf

Afijn, ik ga even snel lunchen, eindelijk!
pi_75249301
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is dit voor jou een goede dag?
Nee. In vergelijking met de andere dagen zou je dit een "redelijk goede dag" kunnen noemen, aangezien ik uit verveling en frustratie zo hele zakken sinterklaasschuim en repen bonbonbloc opeet. Komt wel weer goed .
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

jaaaa eindelijk iemand die ook niet onder een laken kan slapen!! ik slaap in de zomer "tegen" mn opgefrotte zomerdekbed aan.
Hier nog zo een! Vriendlief verklaart met voor gek dat ik niet onder een laken wil slapen in de zomer (bij hem thuis doen we dat wel en dan slaap ik ook gelijk een stuk minder)

Terug van de dokter met een doorverwijzing naar de fysio zodat mijn rugklachten hopelijk sneller over gaan.
pi_75249569
Ik voel me hoe langer hoe zieker worden en moet vanavond nog werken op wat waarschijnlijk een heel drukke koopavond gaat worden. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:54:40 #45
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_75249840
Sterkte met je rug Daph...

Sinds ik een nieuwe vriend heb, heb ik vrijwel geen last meer van slapeloosheid, niet dat hij zo saai is maar omdat mijn leven veel fijner is

Lijst:
O: kom magere yoghurt met mandarijn
T: kwart komkommer
T: 2 tomaten
T: appel
T: boterham lever
T: cup a soup kerrie
L: grote kom mosterdsoep, 2 boterhammen achterham, beker halfvolle melk
T: kiwi
T: boterham lever
T: blokje choco
D: bloemkool, paar gebakken aardappelen, salade, gegrilde kipfilet met gegrilde ui en champignons.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 3 december 2009 @ 15:54:58 #46
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75249857
vanuit Bremen...

Het is gewoon nog licht hier, in Zweden is het nu al donker. En tis vet warm!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75250047
Blegh, ik voel me beter worden (gruwelijke keelpijn verdwijnt, heb ook alweer een stem), maar nu zit ik met de Vreselijke Kriebelhoest (met rochels!), waardoor ik ook al niet kon slapen vannacht. Een slok water helpt dan wel voor dat moment, maar dan krijg je later weer zo'n hoestkriebel.
Nog steeds geen mail trouwens

Maar de indische saucijs was heerlijk
pi_75250122
Middag!

Lijstjestijd!

O: cracker appelstroop, cracker kipfilet
T: appeltje
L: 2 boterhammen boter/kipfilet, boterham appelstroop
T: mandarijntje
T: banaan
D: halve kipfilet, gekookte aardappels, erwt/wortels, beetje mosterd, beetje appelmoes
T: misschien nog wat wat yoghurt ofzo
pi_75250146
Met een kind heb je ook de eerste jaren nooit meer last van slapeloosheid, ben je gewoon constant oververmoeid Ik viel zodra ik kon overal in slaap!
Maar dat zal de oplossing niet zijn voor CF. Een boek naast het bed leggen en daar dan in gaan lezen bij slapeloosheid midden in de nacht helpt bij mij vaak wel, dan leid je in ieder geval je gedachten van de piekerroute af.
pi_75250320
Wat bij mij helpt is om iets zoets te eten. Melk met fruit 'n fibre bijvoorbeeld helpt erg goed. Nu ik aan het lowcarben ben, moet ik er even een alternatief voor verzinnen. Somehow zie ik een stuk kaas niet hetzelfde effect hebben.

Ga een weekendje naar Gent en ik denk dat ik m'n lowcarb dan even op een laag pitje zet. Misschien niet direct aan de Vlaamse Frieten, maar bij het ontbijt wel gewoon broodjes en zo.

Ben vandaag echt fijn opgeschoten met schilderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')