abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75242898
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:22 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee hoor, het is mij niet overkomen, ik heb nog nooit een antiliaanse vriendje gehad maar ik denk dat bijna iedereen in Den helder het probleem wel kent en dat je flinke oogkleppen op moet hebben om niet te zien hoe het werkt. Bovendien heb ik een hoop meisjes zo naar de afgrond zien gaan. Het is gewoon dood en doodzonde als je die meisjes ziet en ik vind het niet eerlijk om het allemaal maar weg te vegen met de uitspraak dat ze het verdienen als ze zich inlaten met die jongens. Ik vind dat er meer gedaan moet worden om de meisjes hier te beschermen. Mijn dochtertje is zes en ik krijg echt al pijn in mijn buik als ik er aan denk dat ze ook over een paar jaar over dat zelfde schoolplein zal lopen.
Ja tuurlijk is het allemaal dood- en doodzonde maar jij haalt de eigen verantwoording van die meisjes weg. Jij impliceert namelijk dat iedereen slachtoffer kan worden van loverboys en hiermee doe je de meisjes die zich niet met dat soort tuig inlaat tekort. Dat is - itt bij een verkrachting wat elke vrouw kan overkomen - namelijk niet zo. Het is altijd een bepaald type meisje wat het slachtoffer wordt van loverboys. En er vervolgens nog een keer intrapt. En nog een keer. Hoe achterlijk ben je dan?
pi_75242928
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_75242967
quote:
Dit stukje onderbouwt mijn stelling en ontkracht die van Senesta.
pi_75243081
Bagatelliseren ouders dit soort dingen op de jonge leeftijd van hun kinderen dan? Beginnen ze te laat met het erover praten met hun dochters? als je vanaf het 10e/11e levensjaar regelmatig terugkomt op dit onderwerp bij ze en ze zeker in de eerste jaren daarin toch meer controleert, volgt en bepraat, kan je dan niet meer controle houden?

En laten we wel wezen, het is niet alleen maar een probleem van Den Helder he. Dat wordt nu even leuk in het nieuws gebracht omdat dáár het onderzoek is geweest, maar elke middelgrote stad heeft dit soort problemen wel. We kennen Urk en Volendam inmiddels als coke snuivende dorpen.

Alberto Stegeman was een keer in Eindhoven, Lelystad, Hilversum en nog wat plaatsen om te zien hoe snel hij aan coke en andere troep kon komen en dat lukte out of the bleu ook in 5 minuten overal. Dus zo is er overal wel een hot item te maken.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  donderdag 3 december 2009 @ 12:42:57 #155
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75243432
quote:
„Ze slaan je niet zacht hoor. Je wordt bang”, zegt Mandy (17). Haar ouders staan machteloos. „Je waarschuwt haar overal voor”, zegt haar moeder, „maar ze blijft ze gewoon opzoeken. Dan komt ze thuis met blauwe plekken op heel rare plaatsen – onder haar armen, in haar nek. Ze ontkent dat ze wordt geslagen. Dan zeg ik: als ik erachter kom, dan trek ik hem over straat. Maar ja, ik heb geen bewijs. En mijn dochter wil geen aangifte doen.”
Als ouder sta je machteloos? "Tja, je waarschuwt ze hè? En ja, je hebt geen bewijs..."
Wat is dat voor belachelijke houding?
pi_75243496
quote:
Op donderdag 3 december 2009 08:59 schreef r8ality het volgende:
Weet je wat het erge is? Dat het me inmiddels niet meer bevreemd en ik me er weinig druk over maak. Als je zo dom bent verdien je het misschien wel om geslagen te worden . Beetje jammer dat de maatschappij wel opdraait voor de kosten...
had het zelf niet beter kunnen verwoorden. triest maar waar
pi_75243580
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:42 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Als ouder sta je machteloos? "Tja, je waarschuwt ze hè? En ja, je hebt geen bewijs..."
Als ze die kerel als moeder in elkaar slaat gaat zij de cel in. En geen aangifte van het meisje, geen zaak.
pi_75243666
quote:
Op donderdag 3 december 2009 08:56 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

_!

Maar idd triest dat dit soort dingen als "normaal" beschouwd worden
dat dus
Ja doei.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:51:47 #159
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75243766
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:22 schreef senesta het volgende:

[..]
Mijn dochtertje is zes en ik krijg echt al pijn in mijn buik als ik er aan denk dat ze ook over een paar jaar over dat zelfde schoolplein zal lopen.
Ik deel je bezorgdheid!
Je kan zelf op het moment ook niet meer doen als ze goed bijbrengen dat meisjes door NIEMAND geslagen behoren te worden. En meer van zulks wijsheden natuurlijk.
Heb het met mijn 2 meiden ook, ook al woon ik niet in Den Helder maak ik me nu al zorgen.
The truth was in here.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:52:47 #160
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75243806
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:46 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Als ze die kerel als moeder in elkaar slaat gaat zij de cel in. En geen aangifte van het meisje, geen zaak.
Nou en? Ten eerste is "in elkaar slaan" niet het enige instrument dat je als ouder ter beschikking staat lijkt me, en verder... nou én?!
pi_75243811
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 03-12-2009 13:53:21 (stop eens troll) ]
  donderdag 3 december 2009 @ 12:57:15 #162
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75243952
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:53 schreef CoqAuVin het volgende:
Want nederlandse tokkies slaan niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door Frutsel op 03-12-2009 13:53:33 ]
The truth was in here.
pi_75243994
http://g1ng3r.hyves.nl/

Hyves van die Ashley
Amsterdamsche Football Club Ajax | Chelsea Football Club | Fútbol Club Barcelona
pi_75243998
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:57 schreef Bastard het volgende:

[..]

Jawel, maar daar vallen die meiden van je sowieso al niet op. Die vallen meer op mannen met een donkere huidskleur.
pi_75244013
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:57 schreef Bastard het volgende:

[..]

Capuchonnegers zijn Nederlanders.
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 13:02:47 #166
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_75244135
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:27 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Ja tuurlijk is het allemaal dood- en doodzonde maar jij haalt de eigen verantwoording van die meisjes weg. Jij impliceert namelijk dat iedereen slachtoffer kan worden van loverboys en hiermee doe je de meisjes die zich niet met dat soort tuig inlaat tekort. Dat is - itt bij een verkrachting wat elke vrouw kan overkomen - namelijk niet zo. Het is altijd een bepaald type meisje wat het slachtoffer wordt van loverboys. En er vervolgens nog een keer intrapt. En nog een keer. Hoe achterlijk ben je dan?
Oh nee, zeker niet, er zijn genoeg meisjes die zich er niet mee inlaten en prima door deze periode heen komen. Maar over die groep hadden we het toch niet? En de groep meisjes die zich wel hiermee inlaten (op welke manier dan ook) is ook best groot vind ik. Maar het schoolpleinverhaal is ook trieste realiteit.

Ik vind dat er hier een beetje aan voorbij word gegaan dat we het hebben over meisjes vanaf 12 jaar, dat zijn gewoon nog kinderen. En wat voor type meisjes het dan zijn zal me verder een worst zijn, geen enkel type meisje zou in zo'n positie horen te zitten.

En natuurlijk zijn er ook meisjes die het heel erg stoer vinden en zich misschien ook wel aangetrokken voelen tot dit soort jongens. Misschien dat ouders in dat soort gevallen meer mogelijkheden zouden moeten krijgen om in te grijpen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 13:04:04 #167
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_75244181
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:42 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Wat stel jij voor dan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_75244221
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat stel jij voor dan?
je kind binnen houden?
  donderdag 3 december 2009 @ 13:12:16 #169
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75244395
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat stel jij voor dan?
Dat kan - afhankelijk van de exacte situatie - vanalles zijn, variërend van je dochter binnen houden (of in dit geval wellicht op laten nemen in een inrichting) tot het in elkaar schoppen van haar achterlijke vriendje. Die fatalistische instelling van "ja wat kan je doen hè, zonder bewijs" wanneer je dochter steeds onder de blauwe plekken thuiskomt, daar kan ik me in ieder geval niks bij voorstellen.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:13:40 #170
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_75244444
Bad parenting.

Vicieuze cirkel en zulks. De kern van het probleem komt natuurlijk vanuit de opvoeding, uiteraard is het niet de "schuld" van de meisjes in kwestie immers zijn zij als individu nog veels te jong om het voortbrengsel van hun daden in te zien.

Ach, wel weer een avondje amusante televisie, daar heb ik helemaal niets op tegen.
pi_75244573
De frase te dom om te schijten is hier wel op zn plaats, zo dunkt mij
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75244611
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:12 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dat kan - afhankelijk van de exacte situatie - vanalles zijn, variërend van je dochter binnen houden (of in dit geval wellicht op laten nemen in een inrichting) tot het in elkaar schoppen van haar achterlijke vriendje. Die fatalistische instelling van "ja wat kan je doen hè, zonder bewijs" wanneer je dochter steeds onder de blauwe plekken thuiskomt, daar kan ik me in ieder geval niks bij voorstellen.
Helaas wordt dat weer bestraft door onze geweldige "recht"spraak. Als zo'n loverboy ooit met zijn flikken aan mijn (niet bestaande) dochter zou komen koop ik een pistool en schiet ik hem dood. Dan maar 10 jaar zitten. Dat beschouw ik dan als straf voor mijn gefaalde opvoeding (immers als je je kinderen normaal opvoedt komen ze ook niet met zo'n figuur in aanraking).
pi_75245243
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:19 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Helaas wordt dat weer bestraft door onze geweldige "recht"spraak. Als zo'n loverboy ooit met zijn flikken aan mijn (niet bestaande) dochter zou komen koop ik een pistool en schiet ik hem dood. Dan maar 10 jaar zitten. Dat beschouw ik dan als straf voor mijn gefaalde opvoeding (immers als je je kinderen normaal opvoedt komen ze ook niet met zo'n figuur in aanraking).
Begrijpelijk, maar de 10 jaar dat jij in de gevangenis zit laat je dochter zich uitwonen door 13 negers (tegelijk).
“Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science.”
pi_75245448
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:39 schreef SiemPie666 het volgende:

[..]

Begrijpelijk, maar de 10 jaar dat jij in de gevangenis zit laat je dochter zich uitwonen door 13 negers (tegelijk).
Of je wordt in de bak uitgewoond door 13 negers tegelijk
pi_75245944
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:52 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Nou en? Ten eerste is "in elkaar slaan" niet het enige instrument dat je als ouder ter beschikking staat lijkt me, en verder... nou én?!
Wat verder? foei zeggen tegen die kerel? en tegen je dochter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')