abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75475112
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:35 schreef BettyWeter het volgende:
Over les gesproken, waarom wordt snowboardles over het algemeen maar voor 2 uur per dag aangeboden, terwijl skiles vaak 4 uur is? En dan is 2 uur snowboardles ook nog eens even duur als 4 uur skiles...
Een snowboardles bestaat meestal uit minder deelnemers,
in ieder geval op de kunskibaan waar ik les had,

en aangezien zo'n leraar evenveel kost moet de prijs per persoon omhoog.
Waarom de duur dan korter is weet ik niet
pi_75475316
eerste keer dat ik op wintersport ging heb ik les genomen.

5 dagen lang 4 uur 's ochtends en 4 uur 's middags... dit was in ehrwald oostenrijk. prima bevallen en ik kon na die week ook echt gewoon op een veilige manier de piste naar beneden
pi_75475850
4x2,5 uur groeples (met man of 8) voor 70,-. Meer heb ik niet nodig gehad; lang leve studentenwintersport.
  donderdag 10 december 2009 @ 11:53:55 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75477054
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:35 schreef BettyWeter het volgende:
Over les gesproken, waarom wordt snowboardles over het algemeen maar voor 2 uur per dag aangeboden, terwijl skiles vaak 4 uur is? En dan is 2 uur snowboardles ook nog eens even duur als 4 uur skiles...
Dat was bij ons vroeger ook zo. Dan gaven we 5 dagen lang 2 uur per dag les. Nu is het 3 dagen lang 4 uur per dag.
Volgens mij deden ze het omdat ze dan s'middags prive lessen konden aanbieden. Tegenwoordig zijn ze zo slim om gewoon de leraren op een andere manier in te delen (en meer aan te nemen) zodat het opgelost is.
Ik vind 5x2 ook niet handig. Als je wat betere boarders hebt kun je nooit een keer wat verder weg, want tegen de tijd dat je ergens bent waar je wat liften moet nemen is je les al voorbij. Of dan hebben ze s'middags allemaal op verschillende plekken afgesproken ofzo. Dan heb je ook nog dat je ze s'ochtends iets hebt aangeleerd. Dan gaan ze s'middags zelf oefenen en dan kun je meestal weer opnieuw beginnen.
Met 3 hele dagen zie je veel meer progressie dan met 5x2
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 10 december 2009 @ 11:54:14 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75477069
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:53 schreef Soohr het volgende:

[..]

Een snowboardles bestaat meestal uit minder deelnemers,
in ieder geval op de kunskibaan waar ik les had,

en aangezien zo'n leraar evenveel kost moet de prijs per persoon omhoog.
Waarom de duur dan korter is weet ik niet
Dat ligt er aan. Ik word per uur betaald, dus ik ben goedkoper
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 10 december 2009 @ 11:54:31 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75477078
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:18 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
4x2,5 uur groeples (met man of 8) voor 70,-. Meer heb ik niet nodig gehad; lang leve studentenwintersport.
Dat je niet meer nodig hebt gehad vind jij
pi_75477132
Meh, ik kon na twee dagen oefenen bij de band en 1,5 uur les al redelijk zelfstandig van blauwe pistes naar beneden. Maar misschien ben ik gewoon een natuurtalent. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75478185
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat ligt er aan. Ik word per uur betaald, dus ik ben goedkoper
Mijn eerste gedeelte gaat ook alleen op als de lessen even lang zijn
pi_75480429
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat je niet meer nodig hebt gehad vind jij
Als je bochten kan maken kom je in principe toch wel elke piste af. Wat leer je nog meer dan de basics bij zon les?
  donderdag 10 december 2009 @ 13:41:24 #160
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_75480787
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:30 schreef kensei het volgende:

[..]

Als je bochten kan maken kom je in principe toch wel elke piste af. Wat leer je nog meer dan de basics bij zon les?
Hoe je goed bochten moet maken

hoeveel mensen er na 3 of 4 lesjes nog naar beneden komen en de achterkant van hun board omschoppen...
(Heel lastig weer af te leren als je het een tijd verkeerd doet.. (ik was ook zo eigenwijs))
  donderdag 10 december 2009 @ 13:43:28 #161
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75480855
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:30 schreef kensei het volgende:

[..]

Je kunt net zo lang door gaan als je wilt en altijd weer wat nieuws leren. Je kunt nog beter leren bochten draaien zodat je makkelijker moeilijke pistes af komt, je kunt nog leren carven, faky rijden, freestyle truukjes (van kleine piste dingetjes tot aan grote sprongen) je kunt veilig off-piste leren gaan. Er is nog zo veel te leren dan "gewoon een bocht".

Je hebt zoveel mensen die alleen maar een lesje hebben gehad en als een mongool de berg af stuiven terwijl ze zelf niet eens door hebben dat ze geen controle meer hebben.
  donderdag 10 december 2009 @ 13:44:07 #162
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75480883
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:41 schreef Dwyrin het volgende:

[..]

Hoe je goed bochten moet maken

hoeveel mensen er na 3 of 4 lesjes nog naar beneden komen en de achterkant van hun board omschoppen...
(Heel lastig weer af te leren als je het een tijd verkeerd doet.. (ik was ook zo eigenwijs))
Om maar even een voorbeeld te geven waarom je dat niet moet doen. Hoeveel controle had je dan op een hobbelige piste?
pi_75483880
Ik heb 10 of 12 jaar geleden, toen Snowworld net open was in Zoetermeer, een cursus gevolgd. Dat pikte ik redelijk snel op, waarschijnlijk omdat ik in mijn jeugd (god, ik wordt oud) veel met een skateboard in de weer was. Heb d'r daarna eigenlijk niets meer mee gedaan, tot zo'n 2 jaar geleden. Toen zaten we bij familie in Frankrijk tijdens oud-en-nieuw en daar was een mini skigebiedje (Col de Rousset). Daar heb ik 1 dag geprobeerd te skieen (geen les, gewoon proberen) en verdraaide me knie, niks voor mij dat skiëen ;-) De dag daarna een snowboard gehuurd om te kijken of dat nog ging en ik moet zeggen dat het nog best aardig ging. Een paar weken later besloten om écht op wintersport te gaan, toen veel gevloekt en gevallen. Het jaar daarna ging het al een stuk beter en ik kom de blauwe en rode pistes wel lekker af, maar d'r is duidelijk nog ruimte voor verbetering. Dit jaar dus maar wat lesjes nemen.

Mijn vriendin skiet en ik snowboard, en we willen beide nog wat extra les nemen. Ik zie het alleen niet zitten om mijn vriendin 's ochtends een kus te geven en haar dan aan het eind van de dag pas weer te zien, maar met de lessen en lestijden die ze in Ellmau (Wilder Kaiser Brixentall) aanbieden ben ik bang dat het niet anders kan. Snowboardles is daar bijna altijd 2 uur in de ochtend, skiles is bijna altijd 4 uur waarvan 2 uur in de ochtend en 2 uur in de middag. Erg onhandig Waarom niet gewoon van 09.00 tot 13.00 les zodat je daarna nog de middag voor jezelf hebt?
pi_75485083
Privéleraar(es) die zowel kan skieën als boarden een optie?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75485585
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Privéleraar(es) die zowel kan skieën als boarden een optie?
Wellicht een idee, maar wel erg prijzig.
pi_75485601
Of je vriendin zou kunnen gaan snowboarden of jij gaat toch skien of dus een leraar zoeken die het allebei kan maar dat wordt misschien wat lastig als hij wat voor wilt doen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_75486107
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:01 schreef MarcoD het volgende:
Of je vriendin zou kunnen gaan snowboarden of jij gaat toch skien ...
Dat gaat hem ook niet worden (heb net een nieuw board en mijn vriendin wil niet snowboarden). Ik kijk wel wat we doen, misschien dat er wel iets te regelen valt qua lestijden enzo.

Is het gebruikelijk dat bij skiles er tussen 10.00 en 12.00 en 13.00 en 15.00 les wordt gegeven, of gaat dit altijd in overleg met de groep? Deze tijden staan namelijk wel op de meeste skischolen-sites. Erg onpraktisch, want ervoor heb je amper tijd om wat voor jezelf te doen en erna ook niet... Ben je een hele dag kwijt aan 4 uurtjes les.
  donderdag 10 december 2009 @ 18:31:22 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75490448
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:09 schreef BettyWeter het volgende:
Waarom niet gewoon van 09.00 tot 13.00 les zodat je daarna nog de middag voor jezelf hebt?
Omdat
A. niet iedereen zo vroeg wil beginnen.
B. de leraren voor de les ook nog het nodige moeten doen en ze er anders vrij vroeg uit moeten.
C. het met de kerst heel lang donker is.
D. het voor veel mensen niet vol te houden is om 4 uur achter elkaar intensief les te krijgen.

Je kunt altijd afspreken om op hetzelfde moment (en plek) te eten en als je een leuk groepje hebt is het voorbij voordat je er erg in hebt.
pi_75492035
Dus niet iedereen neemt de eerst lift omhoog en de laatste run naar beneden? Wat een luie donders Persoonlijk vind ik 10,00 uur best laat om te beginnen, ik probeer toch altijd wel om rond een uur of 09.00 op pad te zijn.

Alle gekheid op een stokkie, ik snap het wel hoor, maar voor ons is het gewoon niet zo handig...
  donderdag 10 december 2009 @ 20:14:57 #170
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_75494497
Sorry hoor, maar tenzij je sociaal gestoord ben snap ik er echt helemaal niets van.

Als je al bang bent om elkaar 2 uur per dag te missen moet je misschien maar allebei in de bijstand gaan zitten, dan mis je elkaar nooit.

Kom op, er zit wel meer uren in en dag dan die 4 uur les, bovendien als je een halve week neemt heb je daarna nog 3 volle dagen dat je naast elkaar kan staan.
pi_75499666
Doe 's niet zo dramatisch. Ik zeg alleen dat ik het niet handig vind dat de combi snowboardles (2 uur) en skiles (4 uur, verspreid over de dag) in ons geval niet zo handig / gezellig is. Waar je sociaal gestoord en bijstand ineens vandaan haalt is me een raadsel...
pi_75500891
Morgen kijken voor een Bataleon Enemy uit 2008

Iemand hier ooit op gereden?
  vrijdag 11 december 2009 @ 02:05:20 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75505878
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:14 schreef Fugie het volgende:
Sorry hoor, maar tenzij je sociaal gestoord ben snap ik er echt helemaal niets van.

Als je al bang bent om elkaar 2 uur per dag te missen moet je misschien maar allebei in de bijstand gaan zitten, dan mis je elkaar nooit.

Kom op, er zit wel meer uren in en dag dan die 4 uur les, bovendien als je een halve week neemt heb je daarna nog 3 volle dagen dat je naast elkaar kan staan.
Je moet eens weten hoeveel mensen er een probleem van maken (Even buiten Bettyweter's opmerking)
Je hebt er echt mensen bij zitten die met elkaar moeten eten want anders is het hommeles. Dan willen ze dat allebei de groepen zich op elkaar afstemmen zodat die 2 mensen met elkaar kunnen eten, want ze kunnen niet zonder elkaar.
  vrijdag 11 december 2009 @ 02:06:14 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75505884
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef kensei het volgende:
Morgen kijken voor een Bataleon Enemy uit 2008

Iemand hier ooit op gereden?
Niet op die van 2008, wel op die van dit seizoen en ik kan je vertellen dat die van dit seizoen rete lekker rijdt
Hij is wel een stuk technischer dan die van 2008 trouwens. Die van dit jaar is echt bijna een ruimteschip.

Waarom naar een 2008 model kijken?
  vrijdag 11 december 2009 @ 08:50:20 #175
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_75507415
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Om maar even een voorbeeld te geven waarom je dat niet moet doen. Hoeveel controle had je dan op een hobbelige piste?
Weinig en het is erg vermoeiend, dus ik ben erg blij dat ik het uiteindelijk wel weer afgeleerd heb
pi_75508543
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 08:50 schreef Dwyrin het volgende:

[..]

Weinig en het is erg vermoeiend, dus ik ben erg blij dat ik het uiteindelijk wel weer afgeleerd heb
Heb je de broek al gepast?
pi_75509115
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 02:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Niet op die van 2008, wel op die van dit seizoen en ik kan je vertellen dat die van dit seizoen rete lekker rijdt
Hij is wel een stuk technischer dan die van 2008 trouwens. Die van dit jaar is echt bijna een ruimteschip.

Waarom naar een 2008 model kijken?
Ik zag ze op de site van zon shop staan, voor 50% van de nieuwprijs vorig jaar (275), vond ik wel een mooie deal. Maar zojuist even naar geinformeerd maar ze waren allemaal al weg

Die van dit jaar kost ook iets van 700 geloof ik, dat word mij toch iets te gek voor die 3 weken dat ik in de sneeuw zit
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:44:58 #178
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_75509829
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:00 schreef Soohr het volgende:

[..]

Heb je de broek al gepast?
jups, helemaal
pi_75510195
Bij mij ligt ie nog op het bankje onder kapstok,
gisteren gewoon in bed gevallen en vanmorgen nog te brak.
pi_75511939
Zooo, fuck. Dat is lang geleden dat ik hier ben geweest .

Afgelopen jaar laatste week van het seizoen in Tignes geweest en heb toen de Ride/K2 getest. Ik was echt heel erg te spreken over de DH2. Maar ik lees ook goede dingen over de Machette (net wat goedkoper). Ik rijd momenteel een 153 Sapient Identity, maar ik baal ervan dat ik er gewoon niet mee offpiste kan. Ik weet niet of het door de Twin komt, of doordat het board te flex is, maar het lukt gewoon haast niet (moeilijk veel achterover hangen zelfs met bindingen naar achteren ingesteld). Het is een freestyle plank en om eerlijk te zijn doe ik weinig freestylen, dus ik moet eigenlijk een all mountain plank hebben.

Enfin, ik vond de DH2 echt goed rijden. Het was ff wennen omdat het een rocker was maar ik kreeg duidelijk het gevoel dat ik harder en met meer controle naar beneden kon. Ook als ik ff een sprongetje wilde maken popte ik echt de lucht in. En, door de rocker en omdat het board wat stijver was kon ik heel relaxt door de poeder heen knallen. En dat is dus eigenlijk wat ik wil.

Nu weet ik zelf niet waarom ik hier dit verhaal typ, want duidelijk wil ik dat ding hier. Maar ik vroeg me toch af hoe er over het alternatief gedacht wordt hier (Machette dus) en of er evt. nog andere alternatieven zijn?

Ohja, mijn seizoen dit jaar:
21 december - bottrop
30-01 / 5-02 Saint Francois Longchamps
6-02 / 14-02 Mallnitz
En in de meivakantie nog weekje Tignes denk ik.

Ik ga op 5 febr met de trein van frankrijk naar oostenrijk. 6 uur 's ochtends vertrekken en om 10 uur 's avonds aankomen !
Fingerspitzgefühl
pi_75512168
@BettyWeter; dan heb je iig alle tijd om met de wel coole snowboardlerares te boemsen !

En anders kan je haar skilerares pakken, je zal niet de eerste zijn
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:20:36 #182
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_75512958
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:54 schreef ForumGek het volgende:
@BettyWeter; dan heb je iig alle tijd om met de wel coole snowboardlerares te boemsen !

En anders kan je haar skilerares pakken, je zal niet de eerste zijn
Kijk, dat zijn nog eens de tips Een snowboardlerares, daar had ik nog helemaal niet eens aan gedacht
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:18:38 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75525223
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:22 schreef kensei het volgende:

[..]

Ik zag ze op de site van zon shop staan, voor 50% van de nieuwprijs vorig jaar (275), vond ik wel een mooie deal. Maar zojuist even naar geinformeerd maar ze waren allemaal al weg

Die van dit jaar kost ook iets van 700 geloof ik, dat word mij toch iets te gek voor die 3 weken dat ik in de sneeuw zit
749

Aan de andere kant. Als je 3 keer per jaar op vakantie gaat heb je hem er binnen 3 jaar uit (Ik ga er vanuit: snowboard huren kost voor een week 100 euro) en het is een board waar e absoluut niet op uitgekeken raakt.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:22:58 #184
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75525352
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:48 schreef ForumGek het volgende:
Nu weet ik zelf niet waarom ik hier dit verhaal typ, want duidelijk wil ik dat ding hier. Maar ik vroeg me toch af hoe er over het alternatief gedacht wordt hier (Machette dus) en of er evt. nog andere alternatieven zijn?
Met rocker heb je tegenwoordig zo veel mogelijkheden.
Ride valt natuurlijk onder K2 en K2 is wel 1 van de eersten die rocker toepaste en het over het algemeen ook wel goed doet.
Hoewel de DH2 toch nog wel redelijk een freestyle board is hoor.

Andere alternatieven voor een goede all mountain rocker plank zijn bijvoorbeeld:

Lib Tech Skatebanana
Gnu Riders Choice
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:44:34 #185
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_75526110
Eh pannekoek, ik ga volgend jaar wel een t.rice pre-orderen
pi_75526604
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

749

Aan de andere kant. Als je 3 keer per jaar op vakantie gaat heb je hem er binnen 3 jaar uit (Ik ga er vanuit: snowboard huren kost voor een week 100 euro) en het is een board waar e absoluut niet op uitgekeken raakt.
Ik ben bang dat een snowboard het bij mij geen 3 jaar uithoud. Als ik voor een nieuw board zou gaan zou ik ook eerder een Jam nemen denk ik. Maar ik vind die 500 eigenlijk nog steeds een beetje aan de dure kant. Dus ik koop eigenlijk liever 1 van een seizoen ouder, die techniek zal in principe niet zo extreem verandert zijn denk ik.

Maar helaas zijn die Bataleons erg geliefd en bijna niemand wil er vanaf na 1 jaar
pi_75527452
Komakie (en andere die naar Gerlos gaan) het ziet er goed uit op de webcam! Misschien wordt het nog wat!
Gerlos

Zell am Ziller
pi_75527505
Laten we hopen dat het goed doorzet,
sinds gisteren ook mijnn nieuwe broek binnen,
1 van Peak Performance,

pi_75527807
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:24 schreef Soohr het volgende:
Laten we hopen dat het goed doorzet,
sinds gisteren ook mijnn nieuwe broek binnen,
1 van Peak Performance,

[ afbeelding ]
je werkt bij Computest ?
pi_75527883
Voorspelling:
Het sneeuwt inmiddels fors boven de lijn Chur-Obertauren. Lees alles ten oosten van Chur en boven de Alpenhoofdkam. Het Zwitserse Graubunden en het Oostenrijkse Voralberg, Tirol, Salzburg en Steiermark krijgen eindelijk een goede lading verse sneeuw. Tot met zondag valt er 20-35, lokaal ook 50 cm verse sneeuw. Deze verse sneeuw gaat in combinatie met de sneeuwkanonnen voor een goede kerst zorgen.
pi_75528048
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:31 schreef MarcoD het volgende:

[..]

je werkt bij Computest ?
klopt,
staat vrij groot op al bijna al mijn skikleding inmiddels
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:24:09 #192
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75534646
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef kensei het volgende:

[..]

Ik ben bang dat een snowboard het bij mij geen 3 jaar uithoud. Als ik voor een nieuw board zou gaan zou ik ook eerder een Jam nemen denk ik. Maar ik vind die 500 eigenlijk nog steeds een beetje aan de dure kant. Dus ik koop eigenlijk liever 1 van een seizoen ouder, die techniek zal in principe niet zo extreem verandert zijn denk ik.

Maar helaas zijn die Bataleons erg geliefd en bijna niemand wil er vanaf na 1 jaar
De Enemy van dit jaar is wel heel erg veranderd hoor t.o.v. vorig jaar. Waarom denk je dat hij duurder is geworden?

En waarom zou een board het niet 3 jaar met je uithouden? Dan ben je of materiaal geil en wil je elk jaar een nieuwe, of je gaat niet goed om met je spullen, of je koopt gewoon slecht spul (tot nu toe)
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:27:56 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75534784
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:33 schreef MarcoD het volgende:
Voorspelling:
Het sneeuwt inmiddels fors boven de lijn Chur-Obertauren. Lees alles ten oosten van Chur en boven de Alpenhoofdkam. Het Zwitserse Graubunden en het Oostenrijkse Voralberg, Tirol, Salzburg en Steiermark krijgen eindelijk een goede lading verse sneeuw. Tot met zondag valt er 20-35, lokaal ook 50 cm verse sneeuw. Deze verse sneeuw gaat in combinatie met de sneeuwkanonnen voor een goede kerst zorgen.
Het komt ook allemaal wel goed. Het komt altijd wel goed.
Tenminste, je kunt altijd wel naar beneden als het moet. Ik heb nog nooit gehad dat ik niet kon boarden. Ondanks alle wilde verhalen van een paar jaar geleden toen ze zeiden dat er nergens sneeuw lag (onzin dus )

Maar het mag van mij vanaf zondag een paar dagen hard gaan sneeuwen. Eerst nog ff naar boven rijden met de auto. Hoewel ik dat met sneeuw ook niet zo'n probleem vind.
pi_75540529
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

De Enemy van dit jaar is wel heel erg veranderd hoor t.o.v. vorig jaar. Waarom denk je dat hij duurder is geworden?

En waarom zou een board het niet 3 jaar met je uithouden? Dan ben je of materiaal geil en wil je elk jaar een nieuwe, of je gaat niet goed om met je spullen, of je koopt gewoon slecht spul (tot nu toe)
Mijn eerste 2 boards had ik allebij na 2 jaar gesloopt

Maar 500/750 euro is een berg geld wat ik op dit moment eigenlijk niet kan missen, dus ik zoek maar een goedkoper alternatief denk ik.

Of ik rij nog even door op mijn Santa Cruz Decal, ook een prima boardje alleen een beetje zwaar
  zaterdag 12 december 2009 @ 02:09:32 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75540814
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:52 schreef kensei het volgende:

[..]

Mijn eerste 2 boards had ik allebij na 2 jaar gesloopt

Maar 500/750 euro is een berg geld wat ik op dit moment eigenlijk niet kan missen, dus ik zoek maar een goedkoper alternatief denk ik.

Of ik rij nog even door op mijn Santa Cruz Decal, ook een prima boardje alleen een beetje zwaar
Wat heb je er dan mee gedaan?
Beetje zuinig zijn op je spulletjes he
pi_75542098
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het komt ook allemaal wel goed. Het komt altijd wel goed.
Tenminste, je kunt altijd wel naar beneden als het moet. Ik heb nog nooit gehad dat ik niet kon boarden. Ondanks alle wilde verhalen van een paar jaar geleden toen ze zeiden dat er nergens sneeuw lag (onzin dus )

Maar het mag van mij vanaf zondag een paar dagen hard gaan sneeuwen. Eerst nog ff naar boven rijden met de auto. Hoewel ik dat met sneeuw ook niet zo'n probleem vind.
Ben wel in gerlos geweest maar dan wel via zell am ziller, maar als je met de auto gaat moet je dus omhoog?
pi_75542656
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:48 schreef ForumGek het volgende:
Zooo, fuck. Dat is lang geleden dat ik hier ben geweest .

Afgelopen jaar laatste week van het seizoen in Tignes geweest en heb toen de Ride/K2 getest. Ik was echt heel erg te spreken over de DH2. Maar ik lees ook goede dingen over de Machette (net wat goedkoper). Ik rijd momenteel een 153 Sapient Identity, maar ik baal ervan dat ik er gewoon niet mee offpiste kan. Ik weet niet of het door de Twin komt, of doordat het board te flex is, maar het lukt gewoon haast niet (moeilijk veel achterover hangen zelfs met bindingen naar achteren ingesteld). Het is een freestyle plank en om eerlijk te zijn doe ik weinig freestylen, dus ik moet eigenlijk een all mountain plank hebben.

Enfin, ik vond de DH2 echt goed rijden. Het was ff wennen omdat het een rocker was maar ik kreeg duidelijk het gevoel dat ik harder en met meer controle naar beneden kon. Ook als ik ff een sprongetje wilde maken popte ik echt de lucht in. En, door de rocker en omdat het board wat stijver was kon ik heel relaxt door de poeder heen knallen. En dat is dus eigenlijk wat ik wil.

Ohja, mijn seizoen dit jaar:
21 december - bottrop
30-01 / 5-02 Saint Francois Longchamps
6-02 / 14-02 Mallnitz
En in de meivakantie nog weekje Tignes denk ik.

Ik ga op 5 febr met de trein van frankrijk naar oostenrijk. 6 uur 's ochtends vertrekken en om 10 uur 's avonds aankomen !
Niet naar een alternatief zoeken! Heb hem zelf ook en vind hem heerlijk, ook net weer wat stijver dan de machete. 2 keer in de koelkast geprobeerd en aan aankomende week op de Zugspitze in de echte sneeuw.
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:44:28 #198
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75543715
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 03:58 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ben wel in gerlos geweest maar dan wel via zell am ziller, maar als je met de auto gaat moet je dus omhoog?
Jep.
Als je vanaf Fugen (begin van het dal) komt moet je voorbij Zell en dan links af. Dan neem je een weg omhoog die naar Gerlos gaat. Het is gewoon een bergpas.
Ik vind hem tegenwoordig helemaal niet boeiend meer. Ik heb hem ook al zo vaak gereden. Met sneeuw en zonder sneeuw. Maar mijn ouders en de ouders van me vriendin vinden het echt doodeng om met sneeuw die pas op te rijden. Net als dat iedereen gelijk zijn sneeuwkettingen eronder gooit als er een cm sneeuw valt (de nederlanders dan)
Als je winterbanden hebt kom je bijna overal naar boven. Behalve als het echt heel erg stijl is en je totaal geen grip hebt. Ijs is dan ook vervelend.

Ik heb maar 1 keer met winterbanden ergens niet naar boven kunnen rijden. Stijl weggetje terwijl het best hard sneeuwde. 3 keer geprobeerd ofzo, maar echt geen beginnen aan. Op een gegeven moment steeds verdere aanloop nemen om toch te proberen om het te halen, maar no way

Eigenlijk is sneeuw gewoon echt geweldig. Niet alleen om op te boarden, maar ook om op te rijden is het altijd een uitdaging (zolang je het maar wel veilig doet natuurlijk)
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:06:15 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75544047
Btw net Videograss gezien en die vond ik niks.
Een beetje een Redneck gevoel kreeg ik erbij.
Super veel railtjes rijden (niet mijn ding) en veel kleine obstakels (soms leuk) maar bijna geen poeder runs ofzo (minder). Daarnaast heeft 80% van die gasten skinny's aan. Dat vind ik zo raar staan.
pi_75544167
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:06 schreef Komakie het volgende:
Btw net Videograss gezien en die vond ik niks.
Een beetje een Redneck gevoel kreeg ik erbij.
Super veel railtjes rijden (niet mijn ding) en veel kleine obstakels (soms leuk) maar bijna geen poeder runs ofzo (minder). Daarnaast heeft 80% van die gasten skinny's aan. Dat vind ik zo raar staan.
Same here, ik heb net This is Awesome gekeken, maar vind hem niet echt wat aan. Stance (chicks only) en Black Winter zijn voor mij wel de toppers. Welke film is TITA, ik ga er vanuit dat dit een afkorting is dan .

The Airblaster movie is ook wel vet !

Zie nu dat er al aardig wat meer op de piratenbaai staan, ff wat binnenhalen (Hard to Earn, They Came from..., 9 months of snow en Group Effect)
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')