Ik ook, maar sta dan in Val Thorens.quote:Op maandag 7 december 2009 22:51 schreef Rafiki het volgende:
[..]
hehe. Nog minder dan 5 dagen en ik sta in Tignes. 80 cm sneeuw en goed weer voorspeld.
Poe. geen idee hoe ze vallen tov andere schoenen. Ik zou het kunnen vergelijken met mijn DC's maar verder kom ik ook niet.quote:Op maandag 7 december 2009 22:39 schreef Batsiaan het volgende:
Oh en komakie. Hoe groot vallen die gravis cortex tegenover nike SB Dunks? Vind ze erg nice maar ben bang dat ik de verkeerde maat neem.
En zijn ze een beetje slijtvast?
Niet getreurd, er komen ook in Gerlos nog wel wat mooie sneeuwerige daagjesquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:57 schreef Komakie het volgende:
Vandaag trouwens nog een mailtje vanuit Gerlos gehad dat de liften nog niet open zijn ivm te weinig sneeuw
Ziet er aardig uit, maar heel veel is het nog niet. Ik denk een cm of 20. Er moet zeker nog wel iets van 50 bijvallen wil het een beetje fatsoenlijk zijn. Alle sneeuw wordt natuurlijk ook nog aangestampt enzo.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:25 schreef ergodyne1 het volgende:
[..]
Niet getreurd, er komen ook in Gerlos nog wel wat mooie sneeuwerige daagjeszoals vandaag bijvoorbeeld...
[ afbeelding ]
By-the-way, als je echt zenuwachtig bent of een beetje een weerfreak (zoals ik, krijg je als je windsurft...) check dan voor de sneeuw deze site eens: http://www.versesneeuw.nl/
Voor mij nog maar anderhalve week. Ik vertrek de 19de. Ik had nog een paar dagen eerder willen gaan, maar me nichtje heeft besloten om maar op 18 december te gaan trouwenquote:Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Nog ruim 2 weken nog Komakie.. voordat je die kant opgaat? Voor mij wel in ieder geval.
Deze site is ook wel aardig m.b.t. sneeuwberichten: http://www.snowrepublic.com/
Zit je daar nog wel eens op internet in Oostenrijk? Ik, en mijn mede reisgenoten, horen dan natuurlijk graag hoe het er voor staat als ik zelf daar de 26ste aan komquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Voor mij nog maar anderhalve week. Ik vertrek de 19de. ..
en toegevoegd aan de favorietenquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
http://www.snow-forecast.com/resorts/Gerlos/6day/bot
Dit is de pagina van Gerlos. Je kunt op 3 hoogten kijken. Die kun je bovenaan ergens aanklikken.
Belangrijk is ook dat het zo koud wordt dat de sneeuwkanonnen aan kunnen. Dan moet het wel -5 of kouder blijven om een beetje fatsoenlijke sneeuw te krijgen en dat ziet er wel goed uit
Kunst sneeuw is niet alles, maar ze kunnen het wel vermengen met de gewone sneeuw en dan krijg je best een mooie laag sneeuw waar goed op te skiën is.
Spullen van Booster zijn altijd wel betaalbaar, niet het meest ideale maar in iedere geval beter dan niks. Als je betere spullen wilt moet je dainese zooi halen, maar van die prijzen word je niet echt vrolijkquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:35 schreef Wata het volgende:
Deze winter ga ik voor de 2e keer keer snowboarden, maar vorige keer kreeg ik echt overal last van door hele tijd (vrij hard) te vallen. Hebben jullie tips waar ik goede bescherming kan kopen? Het liefst niet al te duur, dat is de reis al
Nee, of wou je dat niet horenquote:Op dinsdag 8 december 2009 18:17 schreef Vanyel het volgende:
oeps. Topic helemaal gemist.
1 jan vertrekken.. Zal ik dan eindelijk eens lekker slapen in die pauperbus?
Als het goed is hebben we wifi in het appartement dus dat komt wel goedquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:04 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Zit je daar nog wel eens op internet in Oostenrijk? Ik, en mijn mede reisgenoten, horen dan natuurlijk graag hoe het er voor staat als ik zelf daar de 26ste aan kom
Bussen en treinen zijn drama.quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:26 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nee, of wou je dat niet horen.
Vorig jaar met trein geweest in slaapcoupe vooraf dacht ik er redelijk positief over omdat je kan "slapen" en daarom "uitgerust" aankomt, maar achteraf snapte ik waarom die feestwagon er aan vast zit (en iedereen smorgens naar de klote was). Voelde me niet minder brak dan dat ik me voel na een avond/nacht autorijden.
Vanaf toen maar besloten om gewoon of met de auto of met vliegtuig te gaan.
Ok dat is waar maar als je de auto vergelijk met de trein scheelt het bar weinig, ik had voor hetzelfde geld met de auto kunnen gaan (waarschijnlijk nog iets goedkoper).quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:25 schreef Vanyel het volgende:
Maar als je met de auto gaat is de rest van je kosten ook hoger. Als je voor nul geld op wintersport wil, is zo'n bus de bom.
Volgens mij betaal ik 370 voor 7 dagen daar incl. reis, verblijf, skipas (6 dagen) en halfpension. Kan me niet voorstellen dat je dat me de auto voor elkaar krijgt.
Dat valt nog goed mee!quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:25 schreef Vanyel het volgende:
Maar als je met de auto gaat is de rest van je kosten ook hoger. Als je voor nul geld op wintersport wil, is zo'n bus de bom.
Volgens mij betaal ik 370 voor 7 dagen daar incl. reis, verblijf, skipas (6 dagen) en halfpension. Kan me niet voorstellen dat je dat me de auto voor elkaar krijgt.
Dat is ook niet helemaal eerlijk. Je hebt het nu over een complete reis. Ik heb het alleen over het vervoer zelf. Voor een losse busreis ben je al snel 80 euro kwijt. Voor de trein nog veel meer.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:25 schreef Vanyel het volgende:
Wie gaat er nou weer in zn remi op wintersport, dan spoor je niet helemaal geloof ikquote:Op woensdag 9 december 2009 00:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal eerlijk. Je hebt het nu over een complete reis. Ik heb het alleen over het vervoer zelf. Voor een losse busreis ben je al snel 80 euro kwijt. Voor de trein nog veel meer.
In je Remy is het dan (veel) goedkoper om met de bus te gaan, maar als je bijvoorbeeld met 3 man bent, is de auto echt wel goedkoper. 3x80=240 euro en dan moet je toch aardig wat afrijden wil je zo veel betalen voor je benzine tijdens je reisje. Zeker als je de benzineprijzen in Oostenrijk neemt, die soms wel 50 cent goedkoper zijn per liter dan hier in Nederland.
Dat lukt me inderdaad net niet,quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:25 schreef Vanyel het volgende:
mij bevalt het primaquote:Op woensdag 9 december 2009 06:53 schreef Dwyrin het volgende:
Deze heb ik trouwens van de lieve Sint gekregen:
[ afbeelding ]
Benieuwd hoe dat gaat bevallen
Ja hee, we kunnen niet allemaal gratis slapen. Aan alleen een reis heb ik niks. Ik wil ook graag slapen, eten en als ook nog af en toe een lift gebruiken. Jouw situatie is denk ik vrij uitzonderlijk.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:06 schreef Komakie het volgende:
Dat is ook niet helemaal eerlijk. Je hebt het nu over een complete reis. Ik heb het alleen over het vervoer zelf. Voor een losse busreis ben je al snel 80 euro kwijt. Voor de trein nog veel meer.
Daar ging het mij even niet om. Het ging me puur om de reis.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja hee, we kunnen niet allemaal gratis slapen. Aan alleen een reis heb ik niks. Ik wil ook graag slapen, eten en als ook nog af en toe een lift gebruiken. Jouw situatie is denk ik vrij uitzonderlijk.
meestal hebben de pipegloves van die dunne sluitingen waardoor je zo een bak poeder in je mouw hebt. daarnaast is het materiaal niet erg ademend. liever gewoon een normale handschoen, maar dan niet zo bizar dik als die super protective handschoenen met ingebouwde poslbeschermers etc.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:02 schreef Komakie het volgende:
Waarom zijn Pipe handschoenen niet practisch
Ik vind ze heerlijk. Het is alleen een nadeel als het koud wordt, want ze zijn nooit zo heel warm. Ze geven wel veel gevoel.
Ik weet niet of je heel snel warme handen hebt, maar wat je zou kunnen doen is je oude handschoenen behouden voor de echt koude dagen en een paar pipe gloves (of iets in die richting) gebruiken voor de dagen dat het niet zo koud is dat je die dikke aan wilt.
Ik heb zelf ook 2 paar handschoenen. 1 paar wat ik bijna altijd gebruik. Hele dunne handschoentjes die eigenlijk veel gebruikt worden door mensen die veel met camera's werken enzo. Dus heel goed om de knopjes te bedienen en toch een beetje bescherming te hebben.
Asl het echt zo koud is dat ze niet meer genoeg tegenhouden doe ik mijn dikkere handschoenen aan. Bij poeder rijden heb ik ook altijd die dikke aan. Die dunne handschoentjes zijn zo dun dat als je met je hand in de sneeuw gaat het net voelt of je gewoon met je hand in de sneeuw gaat zonder handschoenen aan
Beetje van het onderwerp af, maar ik heb een pak (broek en jas) van FourSquare en ik moet zeggen, mierenneuker als ik ben, het is echt goed spul. Mooi afgewerkt, mooi materiaal, en nog steeds heelquote:Op woensdag 9 december 2009 12:16 schreef eqjim het volgende:
Ik heb zelf dikke Gore-tex van Mammut (Tour) en dunne pipe-gloves van FourSquare (Jesse). Die dunne zijn voor warmbloedigen eigenlijk altijd wel warm genoeg. Ik heb zelf wel snel koude handen dus ik rijd meestal 's ochtends met de dikke handschoenen en 's middags (mits de zon schijnt) met de dunnetjes. Pipe gloves voldoen hier meestal wel aan hoor. Goede merken (waar ik ervaring mee heb): Burton, DaKine, Foursquare, North Face en dus Mammut. Qua betaalbaarheid vind ik DaKine erg goed. Misschien is dit wat?
Daarom heb ik ook 2 paar. 1 voor de poeder en 1 voor de restquote:Op woensdag 9 december 2009 12:07 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
meestal hebben de pipegloves van die dunne sluitingen waardoor je zo een bak poeder in je mouw hebt. daarnaast is het materiaal niet erg ademend. liever gewoon een normale handschoen, maar dan niet zo bizar dik als die super protective handschoenen met ingebouwde poslbeschermers etc.
Maakt Burton toch nog iets goedsquote:Op woensdag 9 december 2009 19:40 schreef ergodyne1 het volgende:
[..]
Beetje van het onderwerp af, maar ik heb een pak (broek en jas) van FourSquare en ik moet zeggen, mierenneuker als ik ben, het is echt goed spul. Mooi afgewerkt, mooi materiaal, en nog steeds heel(behalve mijn broekspijpen dan, maar dat ligt aan mezelf...)
Altijd leuk (en pijnlijk) om te beginnen met snowboarden. Het blijft lastig om het jezelf (goed) aan te leren.quote:Op donderdag 10 december 2009 01:37 schreef .aeon het volgende:
Ik ga binnenkort voor de semi-eerste keer snowboarden, kunnen jullie nog wat tips geven? Ik heb wel eens eerder gesnowboard maar dat is al weer onwijs lang geleden. Vooral het bochten maken vind ik lastig, en ik weet nog dat ik wel gigantisch snel ging, maar dan niet weten hoe je moet stoppen en dus gigantisch op je bek gaan![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |